JustynkaK Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 Witam. Jak sie wymienia płyn chłodzący? Ile tam literków wchodzi? Jeszcze nie wymieniłam, a tu mrozik chwyta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
azja Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Witam. Jak sie wymienia płyn chłodzący? Ile tam literków wchodzi? > Jeszcze nie wymieniłam, a tu mrozik chwyta to, że mrozik chwyta nie znaczy, że koniecznie trzeba płyn zmieniać może starczy sprawdzić temperaturę krzepnięcia... jeżeli będzie w okolicach -25oC to jest ok wchodzi książkowo zdaje się 5,8 litra w Twój silniczek (zakładam, że to C16NZ) wymiana polega na odkręceniu korka w zbiorniku i spuszczeniu starego płynu przez najniżej położony otwór w chłodnicy dobrze jest dodatkowo przedmuchać (w miarę możliwości), bo nie wszystko samo wypłynie następnie wlewamy nowy płyn (przez zbiorniczek ), uruchamiamy silnik i układ się odpowietrza obserwując poziom dolewamy ile potrzeba proste? powodzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hoth Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Witam. Jak sie wymienia płyn chłodzący? Ile tam literków wchodzi? > Jeszcze nie wymieniłam, a tu mrozik chwyta Ja wymieniałem płyn przy okazji wymiany rozrządu wraz z pompą wody, dodatkowo mechanior odkręcił jakiś wąż w chłodnicy. Nowego płynu weszło prawie 5 literków, czyli około literka chyba zostało pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Ja wymieniałem płyn przy okazji wymiany rozrządu wraz z pompą wody, > dodatkowo mechanior odkręcił jakiś wąż w chłodnicy. Nowego płynu > weszło prawie 5 literków, czyli około literka chyba zostało Skoro wymieniałeś pompę to musiał spłynąć cały płyn, pompa to najniższy punkt układu. Zalewałem układ po wymianie pompy w sierpniu i z 6 litrów zostało trochę na dnie baniaka. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hoth Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 Lelek czy ty wogóle sypiasz?? ...zawsze na forum... u mnie gdzieś około literka jednak zostało, powinno wejść 5,8 a w baniaczku piątce troszkę płynu ostało się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Lelek czy ty wogóle sypiasz?? Sie sypia.... Czasami > u mnie gdzieś około literka jednak zostało, powinno wejść 5,8 a w > baniaczku piątce troszkę płynu ostało się Powiem Ci, że to dziwne. Dziurą po pompie powinno spłynąć wszystko. Stary płyn miałem czerwony, zalałem zielonym. Gdyby zmieszał się litr czerwonego z zielonym było by widać zmianę koloru ale w zbiorniczku jest taki sam jak w baniaczku. Na bank spłyneło wszystko. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woziu Napisano 2 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2006 > Sie sypia.... Czasami > Powiem Ci, że to dziwne. Dziurą po pompie powinno spłynąć wszystko. > Stary płyn miałem czerwony, zalałem zielonym. Gdyby zmieszał się > litr czerwonego z zielonym było by widać zmianę koloru ale w > zbiorniczku jest taki sam jak w baniaczku. Na bank spłyneło > wszystko. > Pozdroofka Tak w 100% to nie bądz pewien ze wszystko spłynęło, wchlodnicy musiało cosik zostać. Chyba że odwróciłeś Astrę do góry kołami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 3 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 > Skoro wymieniałeś pompę to musiał spłynąć cały płyn, pompa to > najniższy punkt układu. Zalewałem układ po wymianie pompy w > sierpniu i z 6 litrów zostało trochę na dnie baniaka. > Pozdroofka jak to najnizszy? przeciez z chlodnicy nie zejdzie. najnizszy chyba w bloku silnika? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 3 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2006 > przeciez z chlodnicy nie zejdzie Zejdzie. Prześledź drogę węża wylotowego z chłodnicy i jego odgałęzienia Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrzejuniek Napisano 6 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2006 > to, że mrozik chwyta nie znaczy, że koniecznie trzeba płyn zmieniać > może starczy sprawdzić temperaturę krzepnięcia... > jeżeli będzie w okolicach -25oC to jest ok > wchodzi książkowo zdaje się 5,8 litra w Twój silniczek > (zakładam, że to C16NZ) > wymiana polega na odkręceniu korka w zbiorniku > i spuszczeniu starego płynu przez najniżej położony > otwór w chłodnicy > dobrze jest dodatkowo przedmuchać (w miarę możliwości), > bo nie wszystko samo wypłynie > następnie wlewamy nowy płyn (przez zbiorniczek ), > uruchamiamy silnik i układ się odpowietrza > obserwując poziom dolewamy ile potrzeba > proste? > powodzenia W 1,6 XEL po nalaniu płynu należy odpowietrzyć układ, przez odkrecenie śrubki znajdującej się na obudowie termostatu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.