Skocz do zawartości

Różnica w hamulcach z tyłu


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

> Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż

> prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować?

A czym Kolega jeździ?? Matizem, cienkasem czy może jakąś Astrą?? Bo nic nie napisałeś w profilu o swoim wozidełku (jaki samochód, jaki silnik, jaki przebieg).

A może to tajne?? W takim przypadku tylko do wróżki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż

> prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować?

Jeśli chodzi o astre, to można regulować, mi tak mechanior regulował. Wykręcił jedną szpilkę i śrubokrętem przekręcał taką śrubke przy szcękach. Jak ustawił dobrze tył, to aterka o wiele szybciej się zatrzymuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż

> prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować?

hamulec ręczny czy zasadniczy? Jakie wartości siły hamowania w porównaniu z przodem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hamulec ręczny czy zasadniczy? Jakie wartości siły hamowania w

> porównaniu z przodem?

Astra X16szr 99' 100kkm.Różnica na hamulcu zasadniczym a wartości nie pamiętam.Z przody było równiutko ok.1.8 albo 1800 grinser006.gif a z tyłu prawo koło 1.6 (lub 1600) a lewa strona coś koło 0.8. Nie wiem czy trzeba zmieniać szczęki bo nigdy do nich nie zaglądałem czy coś innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż

> prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować?

Samemu sie nic nie raguluje przy tylnych hamulcach. Od tego jest samoregulator. Ewentualnie jest on on tak zasyfiony ze nie spelnia swojej roli. W takim przypaku wyczyscic i nasmarowac (najlepiej smarem silikonowym)

Jest jeszcze inna mozliwosc. Masz zapowietrzony cylinderek z jednej strony. Sprawdz czy nie cieknie plyn spod gumki. Jak cieknie to wymienic (najlepiej oba). Z tym, ze jest malo prwadopodobne zeby sie sam zapowietrzyl.

Ja stawiem na cieknacy cylinderek.

PS.

Przy okazji wyminay cylinderkow warto wymnienic plyn hamulcowy. Butelka kosztuje 10zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Samemu sie nic nie raguluje przy tylnych hamulcach. Od tego jest

> samoregulator.

Może i jest, ale sam widziałem jak mechanik mi regulował, i na ekranie wyraźnie widać było poprawe. Szczki mam nowe, bębny też, cylinderki są dobre. Mechanior mówił, że ten machanizm samoregulacji w astrach nie należy do zbyt udanych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż

> prawy.

Ja też wczoraj byłem na przeglądzie. Wspominałem o tym wczoraj. Diagnosta (kolega zresztą) dwa razy wjeżdżał na rolki bo nie wierzył. Różnica 1% i to w tyle i w przodzie smile.gif To cieszy ale ucieszyło mnie coś bardziej smile.gif Zawieszenie mam jeszcze takie jak fabryka dała, nic nie było wymieniane (oprócz amortyzatorów z przodu) a luzów nie ma żadnych.

Myślę, że powinieneś pozrzucać bębny z tyłu (z obu stron żeby nie okazalo się potem, że teraz ta strona hamuje lepiej niż ta co miałą więcej smile.gif ) poczyścić samoregulatory, bębny itd. Poszukać wycieków. Jeżeli okaże się, że choćby niewiele płynu pociekło na szczęki, to nie słuchaj, że "to się dotrze", "przetrzeć papierem ściernym", itp. Jeżeli okładzina złapała choc trochę plynu szczęka jest do wymiany.

Wiem, że zaraz podniosą się głosy, że po co wywalać pieniądze itd. A ja powiem tak: wyciekało mi z cylinderka, zamoczyło okładziny. Powycierałem, wymieniłem cylinderek, przetarłem papierem ściernym okładziny. Pojeżdziłem a raczej pohamowałem trochę i pojechałem do kolego na stację diagnostyczną. Róźnica 24% Wymieniłem szczęki z obu stron i teraz mam różnicę 1%

Czego i Tobie życzę. smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Święta racja, oszczędzać to można na flaszkach ale nie na

> bezpieczeństwie

> Załóżmy klub: nowe hamulce przed zimą

Oczywiście ważne jest wstepne ustawienie samoregulatorów. Ja robiętak, że podkręcam tyle aby bęben wchodził na szczeki z dużym oporem. Z drugiej strony podkręcal tak aby ten opór byl w miarę identyczny. No jest OK smile.gif

Pozdroofka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Astra X16szr 99' 100kkm.Różnica na hamulcu zasadniczym a wartości nie

> pamiętam.Z przody było równiutko ok.1.8 albo 1800 a z tyłu

> prawo koło 1.6 (lub 1600) a lewa strona coś koło 0.8. Nie wiem

> czy trzeba zmieniać szczęki bo nigdy do nich nie zaglądałem czy

> coś innego.

bardzo dobrze , że podałeś wartości siły hamowania więc masz odpowiedź co jest zepsute :

-korektor siły hamowania po stronie prawej . Koszt około 300 PLN za komplet bo wymienia się parami .

Strona lewa jest dobra ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bardzo dobrze , że podałeś wartości siły hamowania więc masz

> odpowiedź co jest zepsute :

> -korektor siły hamowania po stronie prawej . Koszt około 300 PLN za

> komplet bo wymienia się parami .

> Strona lewa jest dobra

Hmmm...

Zastanowiły mnie te wartosci, bo ja mam nizsze. Ale czy prawidłowe? Niewiem u mnie na tych zegarach na przegladzie pokazywało:

LP: 10

PP: 12

LT: 5

PT: 5

Niewiem tylko jak to prszeliczyc, ale skoro u kolegi z przodu jest 1,8 , to wnioskuje, ze to u mnie to wskazanie to np 1,0 a nie 10. Moze mi ktos powiedziec czy cos trzeba wymienic. Z tylu mam rowno po 5, bo ostatnio wymienialem oba cylinderki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hmmm...

> Zastanowiły mnie te wartosci, bo ja mam nizsze. Ale czy prawidłowe?

> Niewiem u mnie na tych zegarach na przegladzie pokazywało:

> LP: 10

> PP: 12

> LT: 5

> PT: 5

> Niewiem tylko jak to prszeliczyc, ale skoro u kolegi z przodu jest

> 1,8 , to wnioskuje, ze to u mnie to wskazanie to np 1,0 a nie

> 10. Moze mi ktos powiedziec czy cos trzeba wymienic. Z tylu mam

> rowno po 5, bo ostatnio wymienialem oba cylinderki.

wartości są podawane w kN . U siebie z przodu mam około 2 , z tyłu po 1 . I to są wartości prawidłowe .

Myślę , że u Ciebie te wartości są ok , tył łapie równo i jest o 50% mniejszy niż przód

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wartości są podawane w kN . U siebie z przodu mam około 2 , z tyłu po

> 1 . I to są wartości prawidłowe .

> Myślę , że u Ciebie te wartości są ok , tył łapie równo i jest o 50%

> mniejszy niż przód

No chociaz tyle, ze łapią równo, ale czy nie powinny być wyższe? Ma to jakiś wpływ na hamowanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No chociaz tyle, ze łapią równo, ale czy nie powinny być wyższe? Ma

> to jakiś wpływ na hamowanie?

Ciężko powiedzieć.Jedyne co wiem to że na śilskim przy ostrym hamowaniu to dupcię mi skręca na bok smile.gif Ale muszę się tym zając bo będzie dużo jazdy w zimę.Sprubuję najpierw z cylinderkiem a jak nie to ten korektor hamowania ale żeby aż 300 angryfire.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ciężko powiedzieć.Jedyne co wiem to że na śilskim przy ostrym

> hamowaniu to dupcię mi skręca na bok Ale muszę się tym zając bo

> będzie dużo jazdy w zimę.Sprubuję najpierw z cylinderkiem a jak

> nie to ten korektor hamowania ale żeby aż 300

cylinderki działają prawidłowo , problem jest taki , że uszkodzony korektor przepuszcza za duże ciśnienie płynu na stronę prawą stąd taka siła hamowania i blokowanie koła . W sumie dziwię się diagnoście , że nieprawidłową wartość siły hamowania tyłu uważa za dobrą sick.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.