lucash Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akowalow Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż > prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować? A czym Kolega jeździ?? Matizem, cienkasem czy może jakąś Astrą?? Bo nic nie napisałeś w profilu o swoim wozidełku (jaki samochód, jaki silnik, jaki przebieg). A może to tajne?? W takim przypadku tylko do wróżki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż > prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować? Jeśli chodzi o astre, to można regulować, mi tak mechanior regulował. Wykręcił jedną szpilkę i śrubokrętem przekręcał taką śrubke przy szcękach. Jak ustawił dobrze tył, to aterka o wiele szybciej się zatrzymuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż > prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować? hamulec ręczny czy zasadniczy? Jakie wartości siły hamowania w porównaniu z przodem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 11 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > hamulec ręczny czy zasadniczy? Jakie wartości siły hamowania w > porównaniu z przodem? Astra X16szr 99' 100kkm.Różnica na hamulcu zasadniczym a wartości nie pamiętam.Z przody było równiutko ok.1.8 albo 1800 a z tyłu prawo koło 1.6 (lub 1600) a lewa strona coś koło 0.8. Nie wiem czy trzeba zmieniać szczęki bo nigdy do nich nie zaglądałem czy coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzecholek Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż > prawy.Co z tym zrobić? Coś trzeba wymienić czy podregulować? Samemu sie nic nie raguluje przy tylnych hamulcach. Od tego jest samoregulator. Ewentualnie jest on on tak zasyfiony ze nie spelnia swojej roli. W takim przypaku wyczyscic i nasmarowac (najlepiej smarem silikonowym) Jest jeszcze inna mozliwosc. Masz zapowietrzony cylinderek z jednej strony. Sprawdz czy nie cieknie plyn spod gumki. Jak cieknie to wymienic (najlepiej oba). Z tym, ze jest malo prwadopodobne zeby sie sam zapowietrzyl. Ja stawiem na cieknacy cylinderek. PS. Przy okazji wyminay cylinderkow warto wymnienic plyn hamulcowy. Butelka kosztuje 10zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Samemu sie nic nie raguluje przy tylnych hamulcach. Od tego jest > samoregulator. Może i jest, ale sam widziałem jak mechanik mi regulował, i na ekranie wyraźnie widać było poprawe. Szczki mam nowe, bębny też, cylinderki są dobre. Mechanior mówił, że ten machanizm samoregulacji w astrach nie należy do zbyt udanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Na przeglądzie kolo stwierdził że tył lawy hamuje ok. 50% słabiej niż > prawy. Ja też wczoraj byłem na przeglądzie. Wspominałem o tym wczoraj. Diagnosta (kolega zresztą) dwa razy wjeżdżał na rolki bo nie wierzył. Różnica 1% i to w tyle i w przodzie To cieszy ale ucieszyło mnie coś bardziej Zawieszenie mam jeszcze takie jak fabryka dała, nic nie było wymieniane (oprócz amortyzatorów z przodu) a luzów nie ma żadnych. Myślę, że powinieneś pozrzucać bębny z tyłu (z obu stron żeby nie okazalo się potem, że teraz ta strona hamuje lepiej niż ta co miałą więcej ) poczyścić samoregulatory, bębny itd. Poszukać wycieków. Jeżeli okaże się, że choćby niewiele płynu pociekło na szczęki, to nie słuchaj, że "to się dotrze", "przetrzeć papierem ściernym", itp. Jeżeli okładzina złapała choc trochę plynu szczęka jest do wymiany. Wiem, że zaraz podniosą się głosy, że po co wywalać pieniądze itd. A ja powiem tak: wyciekało mi z cylinderka, zamoczyło okładziny. Powycierałem, wymieniłem cylinderek, przetarłem papierem ściernym okładziny. Pojeżdziłem a raczej pohamowałem trochę i pojechałem do kolego na stację diagnostyczną. Róźnica 24% Wymieniłem szczęki z obu stron i teraz mam różnicę 1% Czego i Tobie życzę. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiteK Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Wymieniłem szczęki z obu stron i teraz mam różnicę 1% > Czego i Tobie życzę. Święta racja, oszczędzać to można na flaszkach ale nie na bezpieczeństwie Załóżmy klub: nowe hamulce przed zimą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Święta racja, oszczędzać to można na flaszkach ale nie na > bezpieczeństwie > Załóżmy klub: nowe hamulce przed zimą Oczywiście ważne jest wstepne ustawienie samoregulatorów. Ja robiętak, że podkręcam tyle aby bęben wchodził na szczeki z dużym oporem. Z drugiej strony podkręcal tak aby ten opór byl w miarę identyczny. No jest OK Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Astra X16szr 99' 100kkm.Różnica na hamulcu zasadniczym a wartości nie > pamiętam.Z przody było równiutko ok.1.8 albo 1800 a z tyłu > prawo koło 1.6 (lub 1600) a lewa strona coś koło 0.8. Nie wiem > czy trzeba zmieniać szczęki bo nigdy do nich nie zaglądałem czy > coś innego. bardzo dobrze , że podałeś wartości siły hamowania więc masz odpowiedź co jest zepsute : -korektor siły hamowania po stronie prawej . Koszt około 300 PLN za komplet bo wymienia się parami . Strona lewa jest dobra Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamrut Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > bardzo dobrze , że podałeś wartości siły hamowania więc masz > odpowiedź co jest zepsute : > -korektor siły hamowania po stronie prawej . Koszt około 300 PLN za > komplet bo wymienia się parami . > Strona lewa jest dobra Hmmm... Zastanowiły mnie te wartosci, bo ja mam nizsze. Ale czy prawidłowe? Niewiem u mnie na tych zegarach na przegladzie pokazywało: LP: 10 PP: 12 LT: 5 PT: 5 Niewiem tylko jak to prszeliczyc, ale skoro u kolegi z przodu jest 1,8 , to wnioskuje, ze to u mnie to wskazanie to np 1,0 a nie 10. Moze mi ktos powiedziec czy cos trzeba wymienic. Z tylu mam rowno po 5, bo ostatnio wymienialem oba cylinderki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > Hmmm... > Zastanowiły mnie te wartosci, bo ja mam nizsze. Ale czy prawidłowe? > Niewiem u mnie na tych zegarach na przegladzie pokazywało: > LP: 10 > PP: 12 > LT: 5 > PT: 5 > Niewiem tylko jak to prszeliczyc, ale skoro u kolegi z przodu jest > 1,8 , to wnioskuje, ze to u mnie to wskazanie to np 1,0 a nie > 10. Moze mi ktos powiedziec czy cos trzeba wymienic. Z tylu mam > rowno po 5, bo ostatnio wymienialem oba cylinderki. wartości są podawane w kN . U siebie z przodu mam około 2 , z tyłu po 1 . I to są wartości prawidłowe . Myślę , że u Ciebie te wartości są ok , tył łapie równo i jest o 50% mniejszy niż przód Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamrut Napisano 11 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 11 Listopada 2006 > wartości są podawane w kN . U siebie z przodu mam około 2 , z tyłu po > 1 . I to są wartości prawidłowe . > Myślę , że u Ciebie te wartości są ok , tył łapie równo i jest o 50% > mniejszy niż przód No chociaz tyle, ze łapią równo, ale czy nie powinny być wyższe? Ma to jakiś wpływ na hamowanie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 13 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 13 Listopada 2006 > No chociaz tyle, ze łapią równo, ale czy nie powinny być wyższe? Ma > to jakiś wpływ na hamowanie? Ciężko powiedzieć.Jedyne co wiem to że na śilskim przy ostrym hamowaniu to dupcię mi skręca na bok Ale muszę się tym zając bo będzie dużo jazdy w zimę.Sprubuję najpierw z cylinderkiem a jak nie to ten korektor hamowania ale żeby aż 300 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 13 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2006 > Ciężko powiedzieć.Jedyne co wiem to że na śilskim przy ostrym > hamowaniu to dupcię mi skręca na bok Ale muszę się tym zając bo > będzie dużo jazdy w zimę.Sprubuję najpierw z cylinderkiem a jak > nie to ten korektor hamowania ale żeby aż 300 cylinderki działają prawidłowo , problem jest taki , że uszkodzony korektor przepuszcza za duże ciśnienie płynu na stronę prawą stąd taka siła hamowania i blokowanie koła . W sumie dziwię się diagnoście , że nieprawidłową wartość siły hamowania tyłu uważa za dobrą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Leszek2004 Napisano 13 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 13 Listopada 2006 Dołączam się do tego tematu; Na co wskazuje różnica sił hamowania dla prawego tyłu ? 25% hamulec zasadniczy 50 % hamulec reczny wydaje mi sie, że to bardziej kwestia szczęk, badź regulatora niż korektora czy też cylinderka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lucash Napisano 14 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2006 A gdzie znaleźć ten korektor bo w książce piszą że w okolicach tylnej belki ale jak konkretnie to już nie napiszą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.