David111 Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 witam chcialem dzisiaj zrobic ta uszczelke pod glowiczka, ale przerazil mnie rozrzad, oblecial mnie strach na sama mysl ze moge zle ustawic i bede mial powtorke z przeszlosci - remont glowicy po zerwaniu paska. a wiec powiedzcie mi, znacznik na kole to widze, ale gdzie jest znacznik na obudowe?? po co to cos jest wysuwane?? foto 1 foto 2 foto 3 foto 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 Na tym wysuwanym jest znaczek(to wystające) - wg którego ustawiasz koło wałka rozrządu(tym wcięciem) i ma się pokrywać ze znaczkiem na kole pasowym w lini prostej Jak coś zamotałem to proszę mnie poprawić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > Na tym wysuwanym jest znaczek(to wystające) - wg którego ustawiasz > koło wałka rozrządu(tym wcięciem) i ma się pokrywać ze znaczkiem > na kole pasowym w lini prostej > Jak coś zamotałem to proszę mnie poprawić czy mowimy o tym wcieciu co zaznaczylem zielonym kolorem na fotce ponizej?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > czy mowimy o tym wcieciu co zaznaczylem zielonym kolorem na fotce > ponizej?? Nie, mówimy - o tym znaczku, który ma sie pokrywać z wcieciem na kole rozrzadu. Fioletowa strzałka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > Nie, mówimy - o tym znaczku, który ma sie pokrywać z wcieciem na kole > rozrzadu. > Fioletowa strzałka ok, pokryje sie, a dolne kolo z czym ma sie pokryc?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > ok, pokryje sie, a dolne kolo z czym ma sie pokryc?? Dolne ze znaczkiem na obudowie ( tam co masz te cyferki , 10, 0, itd), ale zaznaczam, że nie pamiętam, z którym A potem to wszystko ma być w linii prostej z górą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > Dolne ze znaczkiem na obudowie ( tam co masz te cyferki , 10, 0, > itd), ale zaznaczam, że nie pamiętam, z którym > A potem to wszystko ma być w linii prostej z górą... A potem to wszystko ma być w linii prostej z górą... co rozumiesz przez to zdanie, co ma byc w lini prostej z gora, dokladniej prosze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > A potem to wszystko ma być w linii prostej z górą... > co rozumiesz przez to zdanie, co ma byc w lini prostej z gora, > dokladniej prosze. ... no chodzi mi o to, że znak z dolnego koła mają być w linii prostej ze znaczkiem od wałka rozrządu( i tego "cycka" z obudowy górnej) Poprostu jak bedziesz patrzył z góry, czy z dołu to ma być w linii prostej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > ... no chodzi mi o to, że znak z dolnego koła mają być w linii > prostej ze znaczkiem od wałka rozrządu( i tego "cycka" z > obudowy górnej) > Poprostu jak bedziesz patrzył z góry, czy z dołu to ma być w linii > prostej to juz do czegos doszlismy :-) a jeszcze ciekawe na jakiej liczbie ma byc ustawiony kolo pasowe?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > ok, pokryje sie, a dolne kolo z czym ma sie pokryc?? jeśli chodzi o ustawienie wału korbowego to najdokładniej i najprościej jest ustawić je na znak na kole zamachowym . Pod termostatem jest taka dziura z zaślepką , tam zą 3 znaki 10 , 5 i 0 stopni (0 to ten najblizej chłodnicy). a na kole zamachowym jest naciecie lub takie wgniecenie od kulki - takie kołeczko) niestety nie dysponuje zdjeciami zeby to pokazac pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > to juz do czegos doszlismy :-) a jeszcze ciekawe na jakiej liczbie ma > byc ustawiony kolo pasowe?? Nie chcę Ciebie w bład wprowadzać, ale chyba zero kuźwa ustawiałem rozrząd u siebie wiele razy i nigdy nie mogę zapamiętac Na wszelki wypadek poczekaj, aż ktoś zweryfikuje to co napisałem, bo możesz sobie kiszki narobić... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 26 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 > jeśli chodzi o ustawienie wału korbowego to najdokładniej i > najprościej jest ustawić je na znak na kole zamachowym . Pod > termostatem jest taka dziura z zaślepką , tam zą 3 znaki 10 , 5 > i 0 stopni (0 to ten najblizej chłodnicy). a na kole zamachowym > jest naciecie lub takie wgniecenie od kulki - takie kołeczko) > niestety nie dysponuje zdjeciami zeby to pokazac > pozdr nie dobrze, a moze jednak znajdziesz jakies zdjecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 26 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 26 Listopada 2006 A właśnie jak to jest z tym ustawianiem wału? Nie wystarczy spasować wału i rozrządu tylko trzeba jeszcze "O" na zamachowym? Czym grozi niezgranie tego "O" na zamachu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > A właśnie jak to jest z tym ustawianiem wału? > Nie wystarczy spasować wału i rozrządu tylko trzeba jeszcze "O" na > zamachowym? Jak spasujesz wał -to bedzie zero na zamachu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Jak spasujesz wał -to bedzie zero na zamachu czyli kolo zamachowe na zero, pod nim jest kolo walu ktore przy odpowiednio ustawionym kolezamachowym i od walka bedzie w lini prostej z tym ze walkiem?? dobrze mysle?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aklap Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 to kolo musisz zdemontowac wtedy zobaczysz kolo ktore nalezy zgrywac ze znakiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > to kolo musisz zdemontowac wtedy zobaczysz kolo ktore nalezy zgrywac > ze znakiem wyli najpierw trzeba zdjac to kolo: i pod nim jest dopiero to odpowiednie ktore trzba ustawiac na znak 0 na obudowie. a po co w takim razie to kolo widoczne na zdjeciu ma jakis znaczek?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 Sprawa jest powiem banalna. -ustawiasz kolo zebate walka rozrzadu na znaki, ktore ono posiada -walem korbowym krecisz aby znak GMP (Gorny Martwy Punkt) sie ustawil na kresce znajdujacej sie przy kole pasowym(ostatnia kreska patrzac w kierunku obracania walu korbowego zgodnie z ruchem zegara) -jak masz aparat zaplonowy z rozdzielaczem to sprawdzasz na ktory cylinder wskazuje jego palec, jezeli nie jest to cylinder 1 to krecisz jeszcze jeden obrot walem (walka rozrzadu nie ruszaj) az sie znowu zgra GPZ z punktem na obudowie (obok kola pasowego). Teraz palec musi wskazywac 1 cylinder w ktorym wlasnie jest suw sprezania.(wynika to z tego ze miedzy walem korbowym a walkiem aparatu jest przelozenie 2:1, gdyz jak wiemy w czterosuwie zaplon nastepuje w kazym cylindrze co drugi obrot walu korbowego) -jezeli masz rozrzad bezrozdzielaczowy (2 cewki dwubiegunowe) to wykrecasz swiece 1 cylindra i wsadzajac zamiast niej DLUGI (koniecznie) drucik krecisz walem az cylinder 1 bedzie w GMP (tlok w najwyzej polozonym punkcie). -zakladasz pasek -naciagasz pasek -montujesz obudowy odpalasz woz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 ale czegos nie rozumiem tutaj. skoro dolne kolo ma sie pokryc z tym 0 to nie mozemy sciagac obudowy, a kolega hysek podpowiada ze znacznik na kole od walka ma sie pokryc z tym czyms zaznaczonym na fioletowo ale przeciez dopuki nie zdjemiemy obudowy to tego nie zobaczymy, tak wiec ustawic dolne kolo, zdjac obudowe sprawdzic - o jest zle, zalozyc znowu ustawic znowu zdjac i tak do skutku?? a moze ustawic dolne kolo na 0 i sprawdzac przy zalozonej obudowie czy znacznik jest rowno z tym rowiekm zaznaczonym zielona strzalka?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Jak spasujesz wał -to bedzie zero na zamachu Problem w tym że miałem rozebrany cały silnik i ściąganą skrzynię, a koło zamachowe przykręciłem według tej wypustki (chyba tam jakaś była o ile pamiętam), natomiast jak ustawiłem znaczki na rozrządzie to zamachowe nie jest na 0. Więc co jest nie tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > to kolo musisz zdemontowac wtedy zobaczysz kolo ktore nalezy zgrywac > ze znakiem nie ma takiej potrzeby, opisalem jak mozna to wszystko wykonac bez zdejmowania kol. znaczek na pasowym sie ustawia albo na przeciw znaczka na kadlubie albo na przeciw znaczka na kole rozrzadu - zaleznie od silnika jezeli przy kole zebatym walu rozrzadczego nie ma na kadlubie zadnego znaku, znaczy ze znak na tym kole ustawic nalezy na przeciwko znaku jaki jest wybity na kole pasowym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 27 Listopada 2006 Autor Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Sprawa jest powiem banalna. > -ustawiasz kolo zebate walka rozrzadu na znaki, ktore ono posiada > -walem korbowym krecisz aby znak GMP (Gorny Martwy Punkt) sie ustawil > na kresce znajdujacej sie przy kole pasowym(ostatnia kreska > patrzac w kierunku obracania walu korbowego zgodnie z ruchem > zegara) > -jak masz aparat zaplonowy z rozdzielaczem to sprawdzasz na ktory > cylinder wskazuje jego palec, jezeli nie jest to cylinder 1 to > krecisz jeszcze jeden obrot walem (walka rozrzadu nie ruszaj) az > sie znowu zgra GPZ z punktem na obudowie (obok kola pasowego). > Teraz palec musi wskazywac 1 cylinder w ktorym wlasnie jest suw > sprezania.(wynika to z tego ze miedzy walem korbowym a walkiem > aparatu jest przelozenie 2:1, gdyz jak wiemy w czterosuwie > zaplon nastepuje w kazym cylindrze co drugi obrot walu > korbowego) > -jezeli masz rozrzad bezrozdzielaczowy (2 cewki dwubiegunowe) to > wykrecasz swiece 1 cylindra i wsadzajac zamiast niej DLUGI > (koniecznie) drucik krecisz walem az cylinder 1 bedzie w GMP > (tlok w najwyzej polozonym punkcie). > -zakladasz pasek > -naciagasz pasek > -montujesz obudowy > odpalasz woz poprosze łopatologicznie rozumiem ze to jest kolo walu korbowego: pod nim jest jeszcze jedno kolko, co to za kolko?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > nie ma takiej potrzeby, opisalem jak mozna to wszystko wykonac bez > zdejmowania kol. > znaczek na pasowym sie ustawia albo na przeciw znaczka na kadlubie > albo na przeciw znaczka na kole rozrzadu - zaleznie od silnika > jezeli przy kole zebatym walu rozrzadczego nie ma na kadlubie zadnego > znaku, znaczy ze znak na tym kole ustawic nalezy na przeciwko > znaku jaki jest wybity na kole pasowym. z tego co ja pamietam przy wymianie paska trzeba odkręcić koło pasowe na wale korbowym bo inaczej pasek nieprzejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > z tego co ja pamietam przy wymianie paska trzeba odkręcić koło pasowe > na wale korbowym bo inaczej pasek nieprzejdzie Zgadza sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > z tego co ja pamietam przy wymianie paska trzeba odkręcić koło pasowe > na wale korbowym bo inaczej pasek nieprzejdzie ja mowilem o ustawianiu rozrzadu przy zalozeniu ze pasek jest wymieniony, tematu wymiany paska wogole nie opisywalem w tym miejscu, wiadomo ze aby zdjac tu pasek rozrzadku to trzeba zdjac conajmniej pasek od napedu pompy cieczy czy alternatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > [...], wiadomo ze aby zdjac tu pasek rozrzadku to trzeba zdjac > conajmniej pasek od napedu pompy cieczy czy alternatora. W tym silniku pompa i alternator śmigają na jednym pasku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 obracając silnikiem (można przepychać auto na 5 biegu) ustawiasz tak aby 1 tłok był w górze a znaki pokrywały sie z 0 dla kontroli sciągnij kopułke i zobacz czy palec jest ustawiony na przewód do 1 cylindra od strony rozrządu jak masz już tak ustawione zaznacz sobie mazkiem kreseczke na kole wałka rozrządu i odubowie pastikowej by sie pokrywało odkręc koło pasowym na wale korbowym (ten duży klucz chyba 34) ponownie zaznacz sobie kreseczke na kole i obudowie poluzuj napinacz i zdejmnij pasek , załóż nowy pasek i naciągnij sprawdz czy się znaki pokrywają z tym co rysowałes mazakiem ( jak się nie pokrywają poluzuj napinacz pasek przestaw o 1 zabęk na kole wałka rozrządu załóż pasek i naciągnij i sprawdz znaki ,ustawiaj do tego momentu aż będzie tak jak przed zdjęciem ) na założonym pasku przekręć 2 pełne obroty silnikiem (polecam kołem wału korbowego) jeśli przekręci się bez problemu sprawdz naciąg paska ewentualnie wyreguluj i możesz składać reszte i zapalać auto Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > Sprawa jest powiem banalna. > -ustawiasz kolo zebate walka rozrzadu na znaki, ktore ono posiada > -walem korbowym krecisz aby znak GMP (Gorny Martwy Punkt) sie ustawil > na kresce znajdujacej sie przy kole pasowym(ostatnia kreska > patrzac w kierunku obracania walu korbowego zgodnie z ruchem > zegara) > -jak masz aparat zaplonowy z rozdzielaczem to sprawdzasz na ktory > cylinder wskazuje jego palec, jezeli nie jest to cylinder 1 to > krecisz jeszcze jeden obrot walem (walka rozrzadu nie ruszaj) az > sie znowu zgra GPZ z punktem na obudowie (obok kola pasowego). > Teraz palec musi wskazywac 1 cylinder w ktorym wlasnie jest suw > sprezania.(wynika to z tego ze miedzy walem korbowym a walkiem > aparatu jest przelozenie 2:1, gdyz jak wiemy w czterosuwie > zaplon nastepuje w kazym cylindrze co drugi obrot walu > korbowego) Choćbyś nie wiem ile razy kręcił wałem korbowym w 1,4 lub Fire , nie kręcąc jednoczesnie wałkiem rozrzadu to palec będzie stał w miejscu - aparat zapłonowy jest tam osadzony na tylnej końcówce wałka rozrządu. Zatem w silnikach w których aparat osadzony jest na wale rozrzadu nie ma potrzeby patrzec na który aktualnie cylinder pokazuje palec , bo jeśli ustawisz go na znaki to nie ma prawa byc inaczej niz zapłon na pierwszym cylindrze. (dotyczy fiatowskich silników). pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 A jak się ma sprawa w Uno 1.0 na gaźniku? Bo słyszałem że w tych silnikach muszą być znaczki na kole wałka i na wale w jednej linii i to wystarczy i że nie trzeba tego zgrywać z "O" na zamachu. Prawda to? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 > A jak się ma sprawa w Uno 1.0 na gaźniku? > Bo słyszałem że w tych silnikach muszą być znaczki na kole wałka i na > wale w jednej linii i to wystarczy i że nie trzeba tego zgrywać > z "O" na zamachu. Prawda to? > Pozdrawiam www.fiatuno.pl kliknij i czytaj strone klubową Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mati_Krk Napisano 27 Listopada 2006 Udostępnij Napisano 27 Listopada 2006 Wielkie dzięki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > Choćbyś nie wiem ile razy kręcił wałem korbowym w 1,4 lub Fire , nie > kręcąc jednoczesnie wałkiem rozrzadu to palec będzie stał w > miejscu - aparat zapłonowy jest tam osadzony na tylnej końcówce > wałka rozrządu. > Zatem w silnikach w których aparat osadzony jest na wale rozrzadu nie > ma potrzeby patrzec na który aktualnie cylinder pokazuje palec , > bo jeśli ustawisz go na znaki to nie ma prawa byc inaczej niz > zapłon na pierwszym cylindrze. (dotyczy fiatowskich silników). Istotnie, w tych silnikach jest jeszcze prosciej. Choc w wiekszosci silnikow tak czy smak sa znaki na kolach rozrzadu oraz bloku silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > www.fiatuno.pl kliknij i czytaj strone klubową w tym opisie brakuje 1 istotnego punktu. a mianowicie jak sciagniesz pasek w byle jakim polozeniu walu korobowego to moze sie zdarzyc tak ze walek przeskoczy w jedno ze swoich "tzw. ulubionych miejsc" aby tego uniknac do opisu nalezy dodac: zamin poluzujesz i sciagniesz pasek kola rozrzadu nalezy ustawic na znaki, ktore sie na nich znajduja. samochod podczas zmiany moze stac na biegu jalowym i wtedy nie ma potrzeby zaciagania hamulca. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fred Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > nie dobrze, a moze jednak znajdziesz jakies zdjecia Po co tyle zachodu? Ja to robię tak. Odkręcam świece, przekręcam wałem aż jeden z cylindrów będzie w GMP, później na kołach rozrządu robię małe znaczki poglądowe w stosunku to obudowy i ściągam pasek. Nowy ma prawie tak samo pasować (prawie, bo stary pasek trochę się wyciąga) i wszystko bangla. Jak pomylisz o jeden ząbek to będzie duża różnica i nie da się tego nie zauważyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
David111 Napisano 4 Grudnia 2006 Autor Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 czyli tak zeby ustawic rozrzad: znaczek zaznaczony czerwona strzalka ustawiam na kreske z wartoscia 0 nastepnie odslaniam okienko i patrze czy znaczek na kole walka rozrzadu pokrywa sie z wglebieniem zaznaczonym zielona strzalka. jezeli tak sciagam obudowe odkrecam to kolo zdejmuje obudowe, sciagam pasek klinowy, luzuje napinacz paska rozrzadu sciagam go i zakladam nowy. no i palec rozdzielacza musi byc ustawiony na pierwszy cylinder czy ja dobrze to rozumiem czy jakos inaczej bo szczerze to sie troche zgubilem, potrzebuje jednego normalnego opisu :-) ale jeszcze pytanie, co sie stanie jezeli przy zdjetym pasku obrucimy kolko rozrzadu o jeden pelny obrut - czy zmieni sie polozenie palca rozdzielacza?? bo pamietajcie ze ja oprucz paska zdejmuje rowniez walek caly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 4 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2006 > w tym opisie brakuje 1 istotnego punktu. > a mianowicie jak sciagniesz pasek w byle jakim polozeniu walu > korobowego to moze sie zdarzyc tak ze walek przeskoczy w jedno > ze swoich "tzw. ulubionych miejsc" > aby tego uniknac do opisu nalezy dodac: > zamin poluzujesz i sciagniesz pasek kola rozrzadu nalezy ustawic na > znaki, ktore sie na nich znajduja. > samochod podczas zmiany moze stac na biegu jalowym i wtedy nie ma > potrzeby zaciagania hamulca. ślepy jesteś z mojego manuala " Po odkręceniu wrzucamy luz, ustawiamy koła na znakach fabrycznych i luzujemy napinacz kluczem 13mm" napisane jest by ustawić na znakach przed zdjęciem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
notebuk1 Napisano 5 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2006 > ślepy jesteś z mojego manuala " Po odkręceniu wrzucamy luz, > ustawiamy koła na znakach fabrycznych i luzujemy napinacz > kluczem 13mm" napisane jest by ustawić na znakach przed zdjęciem spokojnie, rzeczywiscie napisales tak jak trzeba. widocznie w wieczorem jak odpisywalem spalem, skoro nie zauwazylem tego b.waznego zdania. wybacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.