Skocz do zawartości

Napiecie na odlaczonym kabelku od lambdy ??


LuQaSzEk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ...

ostatnio mierzac sonde wyszly mi bardzo dziwne pomiary ..

brak oscylacji napiecie na sondzie 2.5 v ..

zmiezylem tez napiecie na samym kabelku do ktorego wpina sie sonde .. wynosi ono 4 v

moje pytanko brzmi czy ten typ tak ma ??

komp uszkodzony ??

Samochodzik nie chodzi w ogole na benzynie jak sie zagrzeje.. jak rano odpale to przejade nim z 2 moze 3 km na benie normalnie a pozniej juz sie nie da

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam ...

> ostatnio mierzac sonde wyszly mi bardzo dziwne pomiary ..

> brak oscylacji napiecie na sondzie 2.5 v ..

> zmiezylem tez napiecie na samym kabelku do ktorego wpina sie sonde ..

> wynosi ono 4 v

> moje pytanko brzmi czy ten typ tak ma ??

> komp uszkodzony ??

> Samochodzik nie chodzi w ogole na benzynie jak sie zagrzeje.. jak

> rano odpale to przejade nim z 2 moze 3 km na benie normalnie a

> pozniej juz sie nie da

ło matko boje_sie.gif widzę, że nie bardzo orientujesz się o co chodzi, może najlepiej będzie jak podjedziesz do speca to Ci sprawdzi.

Albo sprobuj sam. Dobrze ustaw miernik, wbij się igłą w kabel od sondy, na igle zaciśnij plus od miernika, minus zaciśnij na masie akumulatora, wcześniej odpal silnik i poczekaj aż złapie nominalną temp pracy, NIE ODŁACZAJ wtyczki sondy.

Sondę masz 1 voltową więc takie wyniki jak piszesz są niemożliwe, pewnie miałeś źle ustawiony zakres miernika i to co piszesz to może było 0,4V albo 400mV.

Przełącz na benzynę i patrz w jakim zakresie zmienia się napięcie sondy, powinno latać mniej więcej od 0,2 V do 0,8 V w każdym zakresie obrotów, obojętnie czy masz jałowy bieg czy przytrzymasz przepustnicę na 2 czy 3 tys obrotów.

Przełącz na gaz i sprawdz tak samo. Jeśli na benzynie oscyluje a na gazie nie to sonda jest najprawdopodobniej ok. Jesli natomiast nawet na benzynie nie oscykuje to szykuj 120-130 pln na nową sondę TYLKO FIRMOWĄ. Jest pewna ewentualnosc, że komp moze zle ustawiac mieszanke (np za ubogą) i sonda tez na benzynie będzie pokazywac napiecia za niskie np. 0,3-0,5 V ale prawdę mówiąc to dużo częściej czyta się o padach sondy niż kompów. Poza tym taniej wymienić najpierw sondę niż kompa.

Sprawdzisz to się okaże, a jak nie wiesz jak to podjedz to warsztatu to sprawdzą to za przysłowiową ćwiartkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedz.. ale wlasnie takie pomiary mam ..

czytalem juz wiele postow jak sprawdzac sonde.. miernik tez dobrze ustawilem .. a jednak takie mi dziwne wartosci wyszly

wiem ze mam sonde 1 v i tez zdziwilo mnie to napiecie dlatego zmierzylem napiecie na odpietej sondzie od strony Ecu ktore wlasnie wynosci okolo 4 v

Jest mozliwe ze Ecu podaje falszywe napiecie na sonde ?? mial ktos kiedys taki przypadek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda 1V nie powinna dawać więcej niż 1V.

Skoro daje 2V, a na kablu ECU masz 4V, to albo masz padnięty miernik, albo zdechł komp i pociągnął za sobą sondę.

Sprawdź jeszcze ile masz woltów:

- na sondzie między kabelkiem i jej obudową (pracujący, nagrzany silnik, stałe obroty ok 1500rpm).

- na aku przy wyłączonym i włączonym silniku, jak zmienia się z obrotami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

na sondzie między kabelkiem i jej obudową (pracujący, nagrzany

> silnik, stałe obroty ok 1500rpm).


Nie jestem w stanie utrzymac takich obrotow na benzynie

Quote:

na aku przy wyłączonym i włączonym silniku, jak zmienia się z

> obrotami?


na wlaczonym silniku wartosci sondy skacza od 2,4 v do 2,6 v oczywiscie gdy sie wepne szpilka w kabelek a drugi do masy

na aku ?? chodzilo o napiecie akumlatora ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi o napięcie na akumulatorze.

Zmierz jeszcze tym miernikiem napięcie między:

czerwonym i czarnym przewodem,

żółtym i czarnym przewodem... we wtyczce w swoim zasilaczu od kompa. Będziesz wiedział czy ten miernik wskazuje w miarę porządnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest mozliwe ze Ecu podaje falszywe napiecie na sonde ?? mial ktos

> kiedys taki przypadek ??

Jest to możliwe. Ja tak miałem.

Wymiana ECU.

Z którego roku masz Astrę ??

Od tego zależy jaki ECU będziesz musiał zakupić.

pozdrawiam

massud

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzlem napiecie na nowym paluszku AA 1.5 v ...podczas wlaczonego silnika okolo 14 v na aku czyli chyba w miare dobrze pokazuje zlosnik.gif

Astre mam z 96 r dobrze ze uzywane kompy tez mozna kupic zlosnik.gif

ale wczesniej sprawdze jeszcze cala instalacje .. czy sie kabelki gdzies nie zwarly czy przy wyjsciu z kompa tez jest 4 v bo jesli tak to juz wszystko jasne ..

w ostatecznosci mechanik .. i chyba bede sie musial do niego wybrac bo cos malo czasu mam na kombinowanie frown.gif a tak lubie grzebac w tej asterce zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy elektronicy a jak zareaguje komputer sterujacy jak zapodam na kabelek od sondy napiecie 0.5V np. z zużytej bateryjki od zegarka. Czy bedzie to imitacja sondy na wzorcowym spalaniu- czy komp może się uszkodzić ? Czy podłączyć kabelek tylko do plusa bateryjki?

Oczywiście wiem że silnik nie bedzie właściwie chodził bo komp bedzie widzał idealne parametry z sondy nie zależnie od zmiany innych parametrów - prawdopodobnie wykryje błąd sondy. Co sadzicie na ten kulawy pomysł - czysto teoretycznie narazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Koledzy elektronicy a jak zareaguje komputer sterujacy jak zapodam na

> kabelek od sondy napiecie 0.5V

Do tego momentu to jest wykonalne i stworzyloby cos na ksztalt 'trybu awaryjnego na wlasne zyczenie'.

> np. z zużytej bateryjki od

> zegarka. Czy podłączyć kabelek tylko do plusa

> bateryjki?

Tylko do plusa to nic nie da, a jak podlaczysz tez "-" do masy to bateryjke wyladujesz. Tutaj chyba trzeba jakies zrodlo napieciowe, ale to juz elektronicy musza sie wypowiedziec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.