Skocz do zawartości

Wpływ ogrzewania na spalanie


lucash

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wydaje się wam że jak się jeździ w trasie z ogrzewaniem włączonym prawie na maxa to wtedy asterka więcej pali? Pytam bo od czasu jak zrobiło się chłodniej i zmieniłem opony letnie na zimowe to zauważyłem że nie mogę zejść poniżej 9 litrów gazu ze spalaniem.Nie wiem czy przez to że zimówki są z miękkiej gumy i to one to powodują czy tez dlatego że używa się ogrzewania cały czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wydaje się wam że jak się jeździ w trasie z ogrzewaniem włączonym

> prawie na maxa to wtedy asterka więcej pali? Pytam bo od czasu

> jak zrobiło się chłodniej i zmieniłem opony letnie na zimowe to

> zauważyłem że nie mogę zejść poniżej 9 litrów gazu ze

> spalaniem.Nie wiem czy przez to że zimówki są z miękkiej gumy i

> to one to powodują czy tez dlatego że używa się ogrzewania cały

> czas.

Ogrzewanie obciąża silnik tylko dla tego, że dkuchawa ciągnie prąd. Każdemu pali więcej, bo opony zimowe mają większe opory toczenia, silnik dłużej jest zimny,częściej używamy ogrzewania tyniej szyby, no i co bardzo ważne, zimowy LPG ma większą zawatrość propanu, który ma mniejszą wartość opałową od butanu i spala się go troszke więcej. Wszystko to daje spalanie o 1l większe w moim przypadku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ogrzewanie obciąża silnik tylko dla tego, że dkuchawa ciągnie prąd.

> Każdemu pali więcej, bo opony zimowe mają większe opory

> toczenia, silnik dłużej jest zimny,częściej używamy ogrzewania

> tyniej szyby, no i co bardzo ważne, zimowy LPG ma większą

> zawatrość propanu, który ma mniejszą wartość opałową od butanu i

> spala się go troszke więcej. Wszystko to daje spalanie o 1l

> większe w moim przypadku.

No wlasnie ciekawy temat sie pojawil. A to, ze dmuchawa ciagnie prad to jakie ma znaczenie? Na logike , altek pracuje czaly czas niezaleznie od obciazenia, wiec nie powinno nic wplywac na wieksze spalanie. Jak to wyglada w praktyce??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No wlasnie ciekawy temat sie pojawil. A to, ze dmuchawa ciagnie prad

> to jakie ma znaczenie? Na logike , altek pracuje czaly czas

> niezaleznie od obciazenia, wiec nie powinno nic wplywac na

> wieksze spalanie. Jak to wyglada w praktyce??

Nawet jak na wolnych obrotach silnik pracuje i włączysz ogrzwanie tylniej szyby to na chwolke obroty spadają, a po chwili ECU to wyrówna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wydaje się wam że jak się jeździ w trasie z ogrzewaniem włączonym

> prawie na maxa to wtedy asterka więcej pali? Pytam bo od czasu

> jak zrobiło się chłodniej i zmieniłem opony letnie na zimowe to

> zauważyłem że nie mogę zejść poniżej 9 litrów gazu ze

> spalaniem.Nie wiem czy przez to że zimówki są z miękkiej gumy i

> to one to powodują czy tez dlatego że używa się ogrzewania cały

> czas.

Pali wiecej bo jak włączasz ogrzewanie od samego początku to silnik się dłuzej nagrzewa.

Proponuje zrobić test - wyłącz ogrzewanie dopuki silnik się nagrzeje na tyle aby zejść z niebieskiegoi pola -wtedy włącz ogrzewanie i robiąc tak sprwdź spalanie -będzie napewno mniejsze.

Ilośc prądu pobieranego przez dmuchawe na 1 czy 2 biegu jest pomijalna dla spalania (obciąza alternator ale ten wzrost obciązenia jest nieodczuwalny dla silnika - jedno mocniejsze przyspieszenie kosztuje wiecej paliwa niż kilkuminutowa praca dmuchawy).

Zimowe opony też przyczyniają się do wzostu spalania przez ich specyficzny bieżnik majacy na celu wcinanie się w swnieg czy błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Altek pracuje caly czas, ale obciazajac go musimy do niego dostarczyc

> wiecej mocy niz jakby pracowal na jalowym biegu (kiedy jest

> obciazony to ciezej jest obracac jego walkiem).

Czyli wynika z tego ze np na biegu jalowym ..ogrzewanie tylnej szyby, nawiew itp nie pracuja optymalnie? tylko tyle ile dadza obroty biegu jalowego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pali wiecej bo jak włączasz ogrzewanie od samego początku to silnik

> się dłuzej nagrzewa.

> Proponuje zrobić test - wyłącz ogrzewanie dopuki silnik się nagrzeje

> na tyle aby zejść z niebieskiegoi pola -wtedy włącz ogrzewanie i

> robiąc tak sprwdź spalanie -będzie napewno mniejsze.

Z tym sie zgadzam, ale to raczej inna kwestia niz obciazenie samego altka. tu raczej mowimy o niedogrzanym silniku. Wiadomo, ze jesli silnik sie nagrzeje to i spalenie bedzie mniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli wynika z tego ze np na biegu jalowym ..ogrzewanie tylnej szyby,

> nawiew itp nie pracuja optymalnie? tylko tyle ile dadza obroty

> biegu jalowego?

Altek na biegu jałowym dostarcza kilka -kilkanaście amperów prądu (w zależności od obrotów biegu jałowego) .Jeśli ta ilość prądu nie wystarcza do zasilania urzadzeń reszta jest dostarczana z akumulatora - czyli nie ładuje się akumulator tylko rozładowuje. urzadzenia pracują optymalnie ponieważ róznica napiecia nie jest duża -14,4 to max napięcie przy wyłaczonych odboirnikach i pracującym alternatorze - gdy właczasz odbiorniki(obciązenie) to napiecie troche spada. Jeśli napiecie spadnie do 12-12,5 V to wówczas akumulator już nie jest ładowany - cały prąd z alternatora leci do odbiorników.jeśli włączysz następne odbiorniki to prąd potrzebny do ich zasilenia bedzie pochodził z alternatora. Lecz gdy podniesiesz obroty silnika wydajność alternatora wzrasta, zasili on odbiorniki i bedzie jeszcze miał nadwyżke prądu do podładowania akumulatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli wynika z tego ze np na biegu jalowym ..ogrzewanie tylnej szyby,

> nawiew itp nie pracuja optymalnie? tylko tyle ile dadza obroty

> biegu jalowego?

To był taki przykład, że obciążenie instalacji elektrycznej obciąża też silnik )a ten aby to zniwelować potrzebuje więcej paliwa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alternatory mają moc do ok 2kW, w przeliczeniu na konie z

> uwzględnieniem strat, daje to jakies 5KM, więc jak alterantor

> obciazy sie na full, to jednoczesnie zabiera sie silnikowi te

> 5KM i spalanie troche wzrasta.

Tak tylko,ze jest to moc max (przy wysokich obrotach) a przy wolnych obrotach ta moc ostro spada. Poza tym 2KW - czyli 2,72KM to dla np 100KM silnika nieodczuwalne .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alternatory mają moc do ok 2kW, w przeliczeniu na konie z

> uwzględnieniem strat, daje to jakies 5KM, więc jak alterantor

> obciazy sie na full, to jednoczesnie zabiera sie silnikowi te

> 5KM i spalanie troche wzrasta.

Trochę więcej zabiera, bo nie ma 100% sprawności. Z resztą jak już wspomniano jest to moc maksymalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.