lucash Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 Nie wydaje się wam że jak się jeździ w trasie z ogrzewaniem włączonym prawie na maxa to wtedy asterka więcej pali? Pytam bo od czasu jak zrobiło się chłodniej i zmieniłem opony letnie na zimowe to zauważyłem że nie mogę zejść poniżej 9 litrów gazu ze spalaniem.Nie wiem czy przez to że zimówki są z miękkiej gumy i to one to powodują czy tez dlatego że używa się ogrzewania cały czas. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Nie wydaje się wam że jak się jeździ w trasie z ogrzewaniem włączonym > prawie na maxa to wtedy asterka więcej pali? Pytam bo od czasu > jak zrobiło się chłodniej i zmieniłem opony letnie na zimowe to > zauważyłem że nie mogę zejść poniżej 9 litrów gazu ze > spalaniem.Nie wiem czy przez to że zimówki są z miękkiej gumy i > to one to powodują czy tez dlatego że używa się ogrzewania cały > czas. Ogrzewanie obciąża silnik tylko dla tego, że dkuchawa ciągnie prąd. Każdemu pali więcej, bo opony zimowe mają większe opory toczenia, silnik dłużej jest zimny,częściej używamy ogrzewania tyniej szyby, no i co bardzo ważne, zimowy LPG ma większą zawatrość propanu, który ma mniejszą wartość opałową od butanu i spala się go troszke więcej. Wszystko to daje spalanie o 1l większe w moim przypadku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guardian Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Ogrzewanie obciąża silnik tylko dla tego, że dkuchawa ciągnie prąd. > Każdemu pali więcej, bo opony zimowe mają większe opory > toczenia, silnik dłużej jest zimny,częściej używamy ogrzewania > tyniej szyby, no i co bardzo ważne, zimowy LPG ma większą > zawatrość propanu, który ma mniejszą wartość opałową od butanu i > spala się go troszke więcej. Wszystko to daje spalanie o 1l > większe w moim przypadku. No wlasnie ciekawy temat sie pojawil. A to, ze dmuchawa ciagnie prad to jakie ma znaczenie? Na logike , altek pracuje czaly czas niezaleznie od obciazenia, wiec nie powinno nic wplywac na wieksze spalanie. Jak to wyglada w praktyce?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Misieq Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 Altek pracuje caly czas, ale obciazajac go musimy do niego dostarczyc wiecej mocy niz jakby pracowal na jalowym biegu (kiedy jest obciazony to ciezej jest obracac jego walkiem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > No wlasnie ciekawy temat sie pojawil. A to, ze dmuchawa ciagnie prad > to jakie ma znaczenie? Na logike , altek pracuje czaly czas > niezaleznie od obciazenia, wiec nie powinno nic wplywac na > wieksze spalanie. Jak to wyglada w praktyce?? Nawet jak na wolnych obrotach silnik pracuje i włączysz ogrzwanie tylniej szyby to na chwolke obroty spadają, a po chwili ECU to wyrówna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek12 Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Nie wydaje się wam że jak się jeździ w trasie z ogrzewaniem włączonym > prawie na maxa to wtedy asterka więcej pali? Pytam bo od czasu > jak zrobiło się chłodniej i zmieniłem opony letnie na zimowe to > zauważyłem że nie mogę zejść poniżej 9 litrów gazu ze > spalaniem.Nie wiem czy przez to że zimówki są z miękkiej gumy i > to one to powodują czy tez dlatego że używa się ogrzewania cały > czas. Pali wiecej bo jak włączasz ogrzewanie od samego początku to silnik się dłuzej nagrzewa. Proponuje zrobić test - wyłącz ogrzewanie dopuki silnik się nagrzeje na tyle aby zejść z niebieskiegoi pola -wtedy włącz ogrzewanie i robiąc tak sprwdź spalanie -będzie napewno mniejsze. Ilośc prądu pobieranego przez dmuchawe na 1 czy 2 biegu jest pomijalna dla spalania (obciąza alternator ale ten wzrost obciązenia jest nieodczuwalny dla silnika - jedno mocniejsze przyspieszenie kosztuje wiecej paliwa niż kilkuminutowa praca dmuchawy). Zimowe opony też przyczyniają się do wzostu spalania przez ich specyficzny bieżnik majacy na celu wcinanie się w swnieg czy błoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guardian Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Altek pracuje caly czas, ale obciazajac go musimy do niego dostarczyc > wiecej mocy niz jakby pracowal na jalowym biegu (kiedy jest > obciazony to ciezej jest obracac jego walkiem). Czyli wynika z tego ze np na biegu jalowym ..ogrzewanie tylnej szyby, nawiew itp nie pracuja optymalnie? tylko tyle ile dadza obroty biegu jalowego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Guardian Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Pali wiecej bo jak włączasz ogrzewanie od samego początku to silnik > się dłuzej nagrzewa. > Proponuje zrobić test - wyłącz ogrzewanie dopuki silnik się nagrzeje > na tyle aby zejść z niebieskiegoi pola -wtedy włącz ogrzewanie i > robiąc tak sprwdź spalanie -będzie napewno mniejsze. Z tym sie zgadzam, ale to raczej inna kwestia niz obciazenie samego altka. tu raczej mowimy o niedogrzanym silniku. Wiadomo, ze jesli silnik sie nagrzeje to i spalenie bedzie mniejsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek12 Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Czyli wynika z tego ze np na biegu jalowym ..ogrzewanie tylnej szyby, > nawiew itp nie pracuja optymalnie? tylko tyle ile dadza obroty > biegu jalowego? Altek na biegu jałowym dostarcza kilka -kilkanaście amperów prądu (w zależności od obrotów biegu jałowego) .Jeśli ta ilość prądu nie wystarcza do zasilania urzadzeń reszta jest dostarczana z akumulatora - czyli nie ładuje się akumulator tylko rozładowuje. urzadzenia pracują optymalnie ponieważ róznica napiecia nie jest duża -14,4 to max napięcie przy wyłaczonych odboirnikach i pracującym alternatorze - gdy właczasz odbiorniki(obciązenie) to napiecie troche spada. Jeśli napiecie spadnie do 12-12,5 V to wówczas akumulator już nie jest ładowany - cały prąd z alternatora leci do odbiorników.jeśli włączysz następne odbiorniki to prąd potrzebny do ich zasilenia bedzie pochodził z alternatora. Lecz gdy podniesiesz obroty silnika wydajność alternatora wzrasta, zasili on odbiorniki i bedzie jeszcze miał nadwyżke prądu do podładowania akumulatora Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prez8s Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 Alternatory mają moc do ok 2kW, w przeliczeniu na konie z uwzględnieniem strat, daje to jakies 5KM, więc jak alterantor obciazy sie na full, to jednoczesnie zabiera sie silnikowi te 5KM i spalanie troche wzrasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
doominik Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Czyli wynika z tego ze np na biegu jalowym ..ogrzewanie tylnej szyby, > nawiew itp nie pracuja optymalnie? tylko tyle ile dadza obroty > biegu jalowego? To był taki przykład, że obciążenie instalacji elektrycznej obciąża też silnik )a ten aby to zniwelować potrzebuje więcej paliwa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomek12 Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Alternatory mają moc do ok 2kW, w przeliczeniu na konie z > uwzględnieniem strat, daje to jakies 5KM, więc jak alterantor > obciazy sie na full, to jednoczesnie zabiera sie silnikowi te > 5KM i spalanie troche wzrasta. Tak tylko,ze jest to moc max (przy wysokich obrotach) a przy wolnych obrotach ta moc ostro spada. Poza tym 2KW - czyli 2,72KM to dla np 100KM silnika nieodczuwalne . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
big_chief Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 > Alternatory mają moc do ok 2kW, w przeliczeniu na konie z > uwzględnieniem strat, daje to jakies 5KM, więc jak alterantor > obciazy sie na full, to jednoczesnie zabiera sie silnikowi te > 5KM i spalanie troche wzrasta. Trochę więcej zabiera, bo nie ma 100% sprawności. Z resztą jak już wspomniano jest to moc maksymalna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 21 Grudnia 2006 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2006 A pamiętacie ten temat? http://autokacik.pl/showflat.php?Cat=0&Board=astra&Number=276342294 Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.