misiu Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 Szukałem w archiwum, ale nic nie znalazłem. Pytanko takie, czy trzeba w dieslach a w szczególności X20DTL . Wczoraj jak zdjąłem rurę o dturbo to się przeraziłem jak zobaczyłem ile tam syfu w postaci czarnej mazi. Wiem, że to efekt działania EGRu i czy wyczyszczenie tego syfu coś da? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaaMax Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 Ja ostatnio w swoim czyściłem w związku z wymianą uszczelki kolektora. Po otwarciu poprostu załamaliśmy się z mechanikiem. Czarna, twarda maź. Proponuję kup sobie dobry preparat do takiego brudu. Najpierw śrubokrętem wyciągaliśmy z grubsza, a potem tym preparatem. Najlepiej chyba byłoby zdjąć cały kolektor. Może inni się wypowiedzą czy też mieli taki syf? U mnie przepuszcza chyba turbina i w związku z tym chyba ta maź w tym kolektorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paroofka Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 Też ostatnio czyściłem u siebie i potwierdzam SYF jak Cholera !!! Na forum vectry http://www.forum.vectraklub.pl jest gdzieś manual jak to zrobić (po francusku niestety). A ten syf może też być z odmy, albo z turbiny, Ja zamierzam założyć jakiś filtr na odmę i się zobaczy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaaMax Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 A powiedz, nie zauważyłeś zużycia oleju>? może coś ci turbina przepuszcza i dlatego się syf robi (olej+temperaturta) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paroofka Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > A powiedz, nie zauważyłeś zużycia oleju>? może coś ci turbina > przepuszcza i dlatego się syf robi (olej+temperatura) Zużycie oleju jest - ok 2 litrów, od wymiany do wymiany (co 10000 -15000 km), dlatego chcę założyćfiltr na odmę i będę wiedział czy turbinka puszcza czy nie [mam nadzieje że nie ;P] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek1985 Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > Szukałem w archiwum, ale nic nie znalazłem. > Pytanko takie, czy trzeba w dieslach a w szczególności X20DTL . > Wczoraj jak zdjąłem rurę o dturbo to się przeraziłem jak > zobaczyłem ile tam syfu w postaci czarnej mazi. Wiem, że to > efekt działania EGRu i czy wyczyszczenie tego syfu coś da? W moim starym 1.7 DTL'u też tam jest kupa czarnego ,gęstego brudu. Przydałoby sie to wyczyścić ,ale troche sporo rozbierania Myśle ,że przeczyszczenie powinno dać choć minimalnie zauważalny efekt. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SebaaMax Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 Chyba jednak ci puszcza, bo skąd ten syf ? I to zużycie oleju Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oberon Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > Chyba jednak ci puszcza, bo skąd ten syf ? I to zużycie oleju W sumie zuzycie nie jest az tak wielkie ale przy puszczajacej turbinie przy przygazowaniu leci z rury olej ... jak sie przylozy kartke papieru to widac ... ja tak mialem po uszczelnieniu turbo mineło co do czyszczenia to ja wyjełem wszystkie kolektory (psia mac tego kto miejsce kolektorów i turbiny zaprojektował ) i czyscilem starym sposobem czyli ropa pedzelkami szmatkami itp zaslepilem EGRa ...poki co nie mialem okazji patrzec jak to wyglada w ssącym ale mam nadzieje ze juz sie uspokoiło i jest w miare czysto czolem Oberon Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
darek1985 Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > Chyba jednak ci puszcza, bo skąd ten syf ? I to zużycie oleju Dziwne bo u mnie zuzycie jest praktycznie niezauważalne - bez dolewek między wymianami ,a w dolocie pełno syfu. W końcu pare lat już się to tam odkłada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozdzi Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > Dziwne bo u mnie zuzycie jest praktycznie niezauważalne - bez > dolewek między wymianami ,a w dolocie pełno syfu. W końcu pare > lat już się to tam odkłada. Mi sie lekko poci pod kolektorem olejem, patrzyłem w dolocie za turbo i tam tez jest, ale mechan od Trubo powiedział ze to przez odme czasami wali jak sie przywali i zasśie sobie trochę. Oleju dolewam 0,5 na 2000. A co do tego czyszcenia, czy to coś daje, czy dac sobie z tym spokuj? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 > Też ostatnio czyściłem u siebie i potwierdzam SYF jak Cholera !!! Na > forum vectry http://www.forum.vectraklub.pl jest gdzieś manual > jak to zrobić (po francusku niestety). A ten syf może też być z > odmy, albo z turbiny, Ja zamierzam założyć jakiś filtr na odmę i > się zobaczy. > Pozdrawiam Na Vectra klubie kolega Ochman (który i tu pisywał) zrobił manuala z ładnymi fotkami z czyszczenia kolektora >>Klikenmachen<< Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paroofka Napisano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 > Mi sie lekko poci pod kolektorem olejem, patrzyłem w dolocie za turbo > i tam tez jest, ale mechan od Trubo > powiedział ze to przez odme czasami wali jak sie przywali i zasśie > sobie trochę. > Oleju dolewam 0,5 na 2000. > A co do tego czyszcenia, czy to coś daje, czy dac sobie z tym spokuj? Wcześniej (przed wyczyszczeniem), "kopa" miał dopiero od ok 2500 obrotów - było to strasznie odczuwalne, teraz jest znacznie płynniej i przy mniejszych obrotach - ja sobie chwalę to przeczyszczenie. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur7 Napisano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 też się zastanawiam nad przeprowadzeniem tej operacji,ale boje sie ruszać tych przewodów paliwowych,żeby nie zapowietrzyć układu Swoją drogą jeśli ten syf pochodzi od przepuszczającej turbosprężarki,to co się musi dziać w intercolerze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
paroofka Napisano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 > też się zastanawiam nad przeprowadzeniem tej operacji,ale boje sie > ruszać tych przewodów paliwowych,żeby nie zapowietrzyć układu > Swoją drogą jeśli ten syf pochodzi od przepuszczającej > turbosprężarki,to co się musi dziać w intercolerze Ja swojego musiałem "kręcić" rozrusznikiem w sumie jakieś 5-8 min bo nie chciał zapalić... ;P, już myślałem że się dobrze zapowietrzył... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 10 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 10 Stycznia 2007 Pewnie pompa wtryskowa nie była tym zachwycona. IMO odpowietrza się pompką podciśnieniową, bo takie kręcenie na sucho może ubić pompę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
drozdzi Napisano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 > też się zastanawiam nad przeprowadzeniem tej operacji,ale boje sie > ruszać tych przewodów paliwowych,żeby nie zapowietrzyć układu > Swoją drogą jeśli ten syf pochodzi od przepuszczającej > turbosprężarki,to co się musi dziać w intercolerze Intercooler można łatwo zdjąć i wyczyścić zwykłą benzyną, wlać poczekać aż się wszystko rozpuści i wylać, ewentualmnie powtórzyć. A ja też chyba najbardziej to bym się bał zapowietrzenia pompy, bo już wydałem na regeneracje 3 kafelki, więc chyba zostawie tak jak jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Darek_mat Napisano 11 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 11 Stycznia 2007 > Pewnie pompa wtryskowa nie była tym zachwycona. > IMO odpowietrza się pompką podciśnieniową, bo takie kręcenie na sucho > może ubić pompę. Jak na przewodzie zasilajacym jest zaworek zwrotny to odkręcajac przewody do wtrysków paliwo z pompy się nie cofnie i wystarczy po zamontowaniu ze 2-3 obroty silnika na poluzowanym przewodzie przy wtrysku i paliwo leci. Umnie nawet wymieniając przewody nadmiarowe pompa się nie zapowietrzyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.