Skocz do zawartości

Czy to możliwe - ciśnienie sprężania


sebak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Byłem dzisiaj u mechanika zrobić parę drobiazgów, w tym wymienić świece. Poprosiłem, żeby przy okazji sprawdził mi ciśnienie sprężania. Wyszło 9-8.5-6-4.5. Szook. Autko już powiedziałbym wiekowe smile.gif Ale żeby aż tak duża różnica (ten 3 i 4 gar)? W zasadzie poza tym, że napewno nie jest już tak mocne jak nowe, nie ma żadnych niepokojących objawów, żeby jakoś szarpał czy nadzwyczaj nierówno pracował. Co o tym sądzicie? Czy przy tak dużej różnicy kompresji na 2 cylindrach nie było większych objawów?

Rozmawiałem z mechanikiem i remont silnika (nowe tuleje cylindrów, pierścienie, panewki, regeneracja głowicy) to coś kole 2500zł wyjdzie.

Pozdrawiam,

sebak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Byłem dzisiaj u mechanika zrobić parę drobiazgów, w tym wymienić

> świece. Poprosiłem, żeby przy okazji sprawdził mi ciśnienie

> sprężania. Wyszło 9-8.5-6-4.5. Szook. Autko już powiedziałbym

> wiekowe Ale żeby aż tak duża różnica (ten 3 i 4 gar)? W

> zasadzie poza tym, że napewno nie jest już tak mocne jak nowe,

> nie ma żadnych niepokojących objawów, żeby jakoś szarpał czy

> nadzwyczaj nierówno pracował. Co o tym sądzicie? Czy przy tak

> dużej różnicy kompresji na 2 cylindrach nie było większych

> objawów?

> Rozmawiałem z mechanikiem i remont silnika (nowe tuleje cylindrów,

> pierścienie, panewki, regeneracja głowicy) to coś kole 2500zł

> wyjdzie.

> Pozdrawiam,

> sebak

Cos mi sie wydaje ze z tym pomiarem cos chyba nie tak bylo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dla mnie pomiar ten jest niewiarygodny. według mnie jakbys miał takie cisnienie to autko ledwo by sie toczyło i przy takiej roznicy miedzy cylindrami to silnik pracowalby naprawde nierowno. 4,5 to niemal takie cisnienie jakby tlok pracowal bez pierscieni...:)hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dla mnie pomiar ten jest niewiarygodny. według mnie jakbys miał takie

> cisnienie to autko ledwo by sie toczyło i przy takiej roznicy

> miedzy cylindrami to silnik pracowalby naprawde nierowno. 4,5 to

> niemal takie cisnienie jakby tlok pracowal bez pierscieni...:)

icon_eek.gif

Tym bardziej, ze powinienes miec cisnienie 14 na kazdym garze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jeśli chcesz dojść do przyczyny to czeka cię ponowny pomiar ciśnienia najlepiej w innym warsztacie. Jesli wyjdzie podobnie to wskazana jest próba olejowa. W zalezności od jej wyników można już przypuszczać czy winny jest układ tłokowy czy też UPG lub zawory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc Koledzy.

> Myślę że jeśli chcesz dojść do przyczyny to czeka cię ponowny pomiar

> ciśnienia najlepiej w innym warsztacie. Jesli wyjdzie podobnie

> to wskazana jest próba olejowa. W zalezności od jej wyników

> można już przypuszczać czy winny jest układ tłokowy czy też UPG

> lub zawory.

Tak też zrobię - najpierw samemu, tym bardziej że dysponuję odpowiednim urządzeniem smile.gif UPG mechanik wykluczył, myślę że raczej jest ok, nie ma niepokojących objawów. Poza tym nie pali oleju prawie, nie kopci itd. Także tym bardziej sprawdzę, chociaż mechanik zarzekał się że 2x sprawdził.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Byłem dzisiaj u mechanika zrobić parę drobiazgów, w tym wymienić

> świece. Poprosiłem, żeby przy okazji sprawdził mi ciśnienie

> sprężania. Wyszło 9-8.5-6-4.5. Szook. Autko już powiedziałbym

> wiekowe Ale żeby aż tak duża różnica (ten 3 i 4 gar)? W

> zasadzie poza tym, że napewno nie jest już tak mocne jak nowe,

> nie ma żadnych niepokojących objawów, żeby jakoś szarpał czy

> nadzwyczaj nierówno pracował. Co o tym sądzicie? Czy przy tak

> dużej różnicy kompresji na 2 cylindrach nie było większych

> objawów?

> Rozmawiałem z mechanikiem i remont silnika (nowe tuleje cylindrów,

> pierścienie, panewki, regeneracja głowicy) to coś kole 2500zł

> wyjdzie.

> Pozdrawiam,

> sebak

ooo to jakis niezly mech bo nie rozbierajac silnika wie ze tuleje do wymiany. brawo.gif

a swoja droga. to jest mozliwe ze bedzie sie zbieral. jak sie nagrzeje to bedzie mial kompresje - chyba ze silnik to juz totalny szmelc. przy takiej kompresji na zimnym na pewno bedzie kulal, chodzil jak ciagnik.

ale mimo wszystko zmien mecha bo to jakis magik jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

smile.gif Silnik odpala mega spoko, poza tym że dość powolnie sięrozrusznik kręci (słaby akumulator lub/i tulejki się trochę kleją). Jeśli się okaże, że faktycznie zrobił mnie w balona to zmienię mechaniora na 100%, mimo że polecany smile.gif Ale nie przesądzam, może faktycznie coś nie teges, np zawór nadpalony - tyle, że to chyba by raczej jakieś konkretne efekty dawało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Byłem dzisiaj u mechanika zrobić parę drobiazgów, w tym wymienić

> świece. Poprosiłem, żeby przy okazji sprawdził mi ciśnienie

> sprężania. Wyszło 9-8.5-6-4.5. Szook. Autko już powiedziałbym

> wiekowe Ale żeby aż tak duża różnica (ten 3 i 4 gar)? W

> zasadzie poza tym, że napewno nie jest już tak mocne jak nowe,

> nie ma żadnych niepokojących objawów, żeby jakoś szarpał czy

> nadzwyczaj nierówno pracował. Co o tym sądzicie? Czy przy tak

> dużej różnicy kompresji na 2 cylindrach nie było większych

> objawów?

> Rozmawiałem z mechanikiem i remont silnika (nowe tuleje cylindrów,

> pierścienie, panewki, regeneracja głowicy) to coś kole 2500zł

> wyjdzie.

> Pozdrawiam,

> sebak

Witam

ja miałem 14-14-10-14 , autko bujało się całkiem nieźle ale i tak trafiło do mech. po jego zabiegach wszystkie mam po 13 ! ciekawe dlaczego ?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co robił i jaki koszt?

> Ps; magiczne sztuczki mech. albo czysta matematyka : 14+14+10+14 = 52

> / 4 = 13

hahaha dobre

co robił więc , UPG zawory i pierścionki na tym niby słabszym garnku koszt 700 , ale co z tego , nadal się bujam z nia bo mi prycha frown.gif (podobno nie podłączona jakaś odma ) ale patrzyłem i wszystko jest na miejscu a obieg wew nie działa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.