sebak Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 Witam, Byłem dzisiaj u mechanika zrobić parę drobiazgów, w tym wymienić świece. Poprosiłem, żeby przy okazji sprawdził mi ciśnienie sprężania. Wyszło 9-8.5-6-4.5. Szook. Autko już powiedziałbym wiekowe Ale żeby aż tak duża różnica (ten 3 i 4 gar)? W zasadzie poza tym, że napewno nie jest już tak mocne jak nowe, nie ma żadnych niepokojących objawów, żeby jakoś szarpał czy nadzwyczaj nierówno pracował. Co o tym sądzicie? Czy przy tak dużej różnicy kompresji na 2 cylindrach nie było większych objawów? Rozmawiałem z mechanikiem i remont silnika (nowe tuleje cylindrów, pierścienie, panewki, regeneracja głowicy) to coś kole 2500zł wyjdzie. Pozdrawiam, sebak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzys139 Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > Witam, > Byłem dzisiaj u mechanika zrobić parę drobiazgów, w tym wymienić > świece. Poprosiłem, żeby przy okazji sprawdził mi ciśnienie > sprężania. Wyszło 9-8.5-6-4.5. Szook. Autko już powiedziałbym > wiekowe Ale żeby aż tak duża różnica (ten 3 i 4 gar)? W > zasadzie poza tym, że napewno nie jest już tak mocne jak nowe, > nie ma żadnych niepokojących objawów, żeby jakoś szarpał czy > nadzwyczaj nierówno pracował. Co o tym sądzicie? Czy przy tak > dużej różnicy kompresji na 2 cylindrach nie było większych > objawów? > Rozmawiałem z mechanikiem i remont silnika (nowe tuleje cylindrów, > pierścienie, panewki, regeneracja głowicy) to coś kole 2500zł > wyjdzie. > Pozdrawiam, > sebak Cos mi sie wydaje ze z tym pomiarem cos chyba nie tak bylo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 dla mnie pomiar ten jest niewiarygodny. według mnie jakbys miał takie cisnienie to autko ledwo by sie toczyło i przy takiej roznicy miedzy cylindrami to silnik pracowalby naprawde nierowno. 4,5 to niemal takie cisnienie jakby tlok pracowal bez pierscieni... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > dla mnie pomiar ten jest niewiarygodny. według mnie jakbys miał takie > cisnienie to autko ledwo by sie toczyło i przy takiej roznicy > miedzy cylindrami to silnik pracowalby naprawde nierowno. 4,5 to > niemal takie cisnienie jakby tlok pracowal bez pierscieni... Tym bardziej, ze powinienes miec cisnienie 14 na kazdym garze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > Tym bardziej, ze powinienes miec cisnienie 14 na kazdym garze. a nie 10? może po prostu uszczelka przedmuchana między 3 i 4 cylindrem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Astroman Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 Myślę że jeśli chcesz dojść do przyczyny to czeka cię ponowny pomiar ciśnienia najlepiej w innym warsztacie. Jesli wyjdzie podobnie to wskazana jest próba olejowa. W zalezności od jej wyników można już przypuszczać czy winny jest układ tłokowy czy też UPG lub zawory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebak Napisano 9 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 Dzięki za pomoc Koledzy. > Myślę że jeśli chcesz dojść do przyczyny to czeka cię ponowny pomiar > ciśnienia najlepiej w innym warsztacie. Jesli wyjdzie podobnie > to wskazana jest próba olejowa. W zalezności od jej wyników > można już przypuszczać czy winny jest układ tłokowy czy też UPG > lub zawory. Tak też zrobię - najpierw samemu, tym bardziej że dysponuję odpowiednim urządzeniem UPG mechanik wykluczył, myślę że raczej jest ok, nie ma niepokojących objawów. Poza tym nie pali oleju prawie, nie kopci itd. Także tym bardziej sprawdzę, chociaż mechanik zarzekał się że 2x sprawdził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukash21 Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 przy takich ciśnieniach miał byś kłopoty z odpalniem, był by strasznie słaby itd. więc raczej pomiar źle wykonany lub sprzet do mierzena padniety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
adamuus Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > Witam, > Byłem dzisiaj u mechanika zrobić parę drobiazgów, w tym wymienić > świece. Poprosiłem, żeby przy okazji sprawdził mi ciśnienie > sprężania. Wyszło 9-8.5-6-4.5. Szook. Autko już powiedziałbym > wiekowe Ale żeby aż tak duża różnica (ten 3 i 4 gar)? W > zasadzie poza tym, że napewno nie jest już tak mocne jak nowe, > nie ma żadnych niepokojących objawów, żeby jakoś szarpał czy > nadzwyczaj nierówno pracował. Co o tym sądzicie? Czy przy tak > dużej różnicy kompresji na 2 cylindrach nie było większych > objawów? > Rozmawiałem z mechanikiem i remont silnika (nowe tuleje cylindrów, > pierścienie, panewki, regeneracja głowicy) to coś kole 2500zł > wyjdzie. > Pozdrawiam, > sebak ooo to jakis niezly mech bo nie rozbierajac silnika wie ze tuleje do wymiany. a swoja droga. to jest mozliwe ze bedzie sie zbieral. jak sie nagrzeje to bedzie mial kompresje - chyba ze silnik to juz totalny szmelc. przy takiej kompresji na zimnym na pewno bedzie kulal, chodzil jak ciagnik. ale mimo wszystko zmien mecha bo to jakis magik jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebak Napisano 9 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 Silnik odpala mega spoko, poza tym że dość powolnie sięrozrusznik kręci (słaby akumulator lub/i tulejki się trochę kleją). Jeśli się okaże, że faktycznie zrobił mnie w balona to zmienię mechaniora na 100%, mimo że polecany Ale nie przesądzam, może faktycznie coś nie teges, np zawór nadpalony - tyle, że to chyba by raczej jakieś konkretne efekty dawało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 > a nie 10? > może po prostu uszczelka przedmuchana między 3 i 4 cylindrem? Oczywiscie, ze 10. Sorry zle sprawdziłem. X16SZ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 9 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 9 Stycznia 2007 A jednak dobrze sprawdziłeś Stopień sprężania jest 10:1, ale ciśnienie sprężania 12-15 barów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emef1304 Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 > Witam, > Byłem dzisiaj u mechanika zrobić parę drobiazgów, w tym wymienić > świece. Poprosiłem, żeby przy okazji sprawdził mi ciśnienie > sprężania. Wyszło 9-8.5-6-4.5. Szook. Autko już powiedziałbym > wiekowe Ale żeby aż tak duża różnica (ten 3 i 4 gar)? W > zasadzie poza tym, że napewno nie jest już tak mocne jak nowe, > nie ma żadnych niepokojących objawów, żeby jakoś szarpał czy > nadzwyczaj nierówno pracował. Co o tym sądzicie? Czy przy tak > dużej różnicy kompresji na 2 cylindrach nie było większych > objawów? > Rozmawiałem z mechanikiem i remont silnika (nowe tuleje cylindrów, > pierścienie, panewki, regeneracja głowicy) to coś kole 2500zł > wyjdzie. > Pozdrawiam, > sebak Witam ja miałem 14-14-10-14 , autko bujało się całkiem nieźle ale i tak trafiło do mech. po jego zabiegach wszystkie mam po 13 ! ciekawe dlaczego ? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
groszek28 Napisano 16 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2007 > Witam > ja miałem 14-14-10-14 , autko bujało się całkiem nieźle ale i tak > trafiło do mech. po jego zabiegach wszystkie mam po 13 ! ciekawe > dlaczego ? > pozdrawiam A co robił i jaki koszt? Ps; magiczne sztuczki mech. albo czysta matematyka : 14+14+10+14 = 52 / 4 = 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emef1304 Napisano 17 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2007 > A co robił i jaki koszt? > Ps; magiczne sztuczki mech. albo czysta matematyka : 14+14+10+14 = 52 > / 4 = 13 hahaha dobre co robił więc , UPG zawory i pierścionki na tym niby słabszym garnku koszt 700 , ale co z tego , nadal się bujam z nia bo mi prycha (podobno nie podłączona jakaś odma ) ale patrzyłem i wszystko jest na miejscu a obieg wew nie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.