Skocz do zawartości

Jaki olej do skrzyni w UNO 1.0 94' i gdzie go lac? :)


michuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

w żonie uniaczku strasznie głośno skrzynia chodzi tongue.gif, więc pomyśłałem, że może dolać/zmienić olej.

Z racji że ja na co dzień astrą food.gif jeżdżę, nie mam pojęcia gdzie w jej unie jest korek wlewu oleju do skrzyni... i jaki olej kupić? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> w żonie uniaczku strasznie głośno skrzynia chodzi , więc pomyśłałem,

> że może dolać/zmienić olej.

> Z racji że ja na co dzień astrą jeżdżę, nie mam pojęcia gdzie w jej

> unie jest korek wlewu oleju do skrzyni... i jaki olej kupić?

W 1.0 u mnie wlew jest na przedniej części skrzyni, jak stoisz przodem do silnika to z prawej stronie na "pionowej" ściance jest śruba na imbus chyba 16 odkręcasz i widzisz ile jest, powinno być po dolną krawędź gwintu, czyli wlew jest też śrubą kontrolną. Olej polecany do skrzyni to tutella ZC90 w ASO coś koło 30zł za litra. Tak wyglada butelka http://www.flpoland.pl/html_oleje/auto_p_tutelazc90.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> w żonie uniaczku strasznie głośno skrzynia chodzi , więc pomyśłałem,

> że może dolać/zmienić olej.

> Z racji że ja na co dzień astrą jeżdżę, nie mam pojęcia gdzie w jej

> unie jest korek wlewu oleju do skrzyni... i jaki olej kupić?

jest taki korek gumowy na obudowie skrzyni - widać go po otworzeniu maski po prawej stronie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest taki korek gumowy na obudowie skrzyni - widać go po otworzeniu

> maski po prawej stronie

Mam nadzieję, że nie piszesz o zaślepce okienka w obudowie sprzęgła, bo mógłby sobie kolega michuu niezłysz szkód narobić.

Olej nalewa się przez otwór w przedniej ściance skrzyni po uprzednim wykręceniu śruby kluczem imbusowym. Aby dostać się do otworu spustowego trzeba wleść pod auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam nadzieję, że nie piszesz o zaślepce okienka w obudowie sprzęgła,

> bo mógłby sobie kolega michuu niezłysz szkód narobić.

> Olej nalewa się przez otwór w przedniej ściance skrzyni po uprzednim

> wykręceniu śruby kluczem imbusowym. Aby dostać się do otworu

> spustowego trzeba wleść pod auto.

OK, dzięki wszystkim za odpowiedź. Jutro wleze pod auto i obadam sprawe.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OK, dzięki wszystkim za odpowiedź. Jutro wleze pod auto i obadam

> sprawe.

> Pozdrawiam

zgodnie z książką nie wymienia się oleju w skrzyni naj wyżej to można dolać ubytek osobiście zalaną mam skrzynkę HIPOLEM (o wyższej klasie) olej jak olej grunt by był przekładniowy a nie silnikowy.

Osobiście zakładam jednak że winą są wodziki wyrobione a nie brak oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zgodnie z książką nie wymienia się oleju w skrzyni naj wyżej to można

> dolać ubytek osobiście zalaną mam skrzynkę HIPOLEM (o wyższej

> klasie) olej jak olej grunt by był przekładniowy a nie

> silnikowy.

> Osobiście zakładam jednak że winą są wodziki wyrobione a nie brak

> oleju

Tutella ZC80 lub inny w klasie W80

U mnie dolewka oznacza wymianę bo tak szybko znika haha, ale jak brak oleju to nie ma jazdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to może trza by se zrobić mix oleju z towotem taki gęsty to się

> dłużej utrzyma

Nie wiem co na taki mix synchronizatory by "powiedziały" zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dołącze się do pytania , a gdzie jest korek spustowy

jeśli dobrze pamiętam to jest w pobliży wyjścia półosi ze skrzyni po stronie kierowcy. to jest taki sam korek jak przy wlewie(chodzi mi o rozmiar imbusa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Imbus chyba 17-tka, standard jak sie powie że do korków od skrzyni i miski olejowej, żeby wlać proponuje lejek z kawałkiem wężyka, i przy tej temperaturze podgrzać olej przed wlaniem, ja leje Hipol, a że uszczelniacze sie pocą to po troszku dolewam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Imbus chyba 17-tka, standard jak sie powie że do korków od skrzyni i

> miski olejowej, żeby wlać proponuje lejek z kawałkiem wężyka, i

> przy tej temperaturze podgrzać olej przed wlaniem, ja leje

> Hipol, a że uszczelniacze sie pocą to po troszku dolewam.

Oj, chyba jednak imbus 12-tka.

A co do oleju, to używałem w Unku Hipola przekładniowego, lecz numerów nie pamiętam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może i 12-stka, nie mierzyłem, powiedziałem w sklepie "imbus do miski

> olejowej" i mnie dali I pasuje do wszystkich trzech korków -

> spust oleju z miski, nalewanie i spust ze skrzyni.

uniwersalny hehe.gif a olej instrukcja przewiduje 80W jeśli się nie myle. a lejek jak nic się przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.