Skocz do zawartości

Rozpórka UT


slawny7

Rekomendowane odpowiedzi

> A puchę filtra masz aż do samej przegrody?? Bo przecież można by

> rozpórkę przesunąć troszkę do tylu Nie musi się przecież

> zaczynać na samym początku kielicha

Bez wyginania rury się nie obejdzie, bo samo przesunięcie "wrąbie" rurę na śrubę od mcpersona oslabiony.gif a wiadomo że wyginana rura to nie prosta rura i tej sztywności już niema.

Trzeba wywalić filtr, wstawić taki od 899/clip/mille i będzie git cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A puchę filtra masz aż do samej przegrody?? Bo przecież można by

> rozpórkę przesunąć troszkę do tylu Nie musi się przecież

> zaczynać na samym początku kielicha

Za puszką jest taka blacha, a za nią zbiornik płynu do spryskiwacza... Nie ma tam za wiele miejsca do manewrowania. Poza tym, czy niefachowe gięcie nie wpłynie na skuteczność rozpórki? Na upartego da się wcisnąć... Kiedyś był ten temat poruszany i wyczytałem, że pasuje rozpórka z turbo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Za puszką jest taka blacha, a za nią zbiornik płynu do

> spryskiwacza... Nie ma tam za wiele miejsca do manewrowania.

> Poza tym, czy niefachowe gięcie nie wpłynie na skuteczność

> rozpórki? Na upartego da się wcisnąć... Kiedyś był ten temat

> poruszany i wyczytałem, że pasuje rozpórka z turbo...

Zbiorniczek można opuścić, tak jak zrobiliśmy to u Tomaziego.

U mnie musiałem obniżyć i przesunąć w bok komputery od wtrysku i LPG no i filtr paliwa poszedł do dołu.

Wszystko można przesunąć a sztywność rozpórki to jej jedyna wymagana cecha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

img96938ok.jpg

Chyba masz trochę mało elktrolitu w pierwszej celi, czy tylko mi się wydaje hmm.gif

A do Slawnego - obrazek nie działa bo dałeś JPEG, a nie jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Oczywiście. Sam stożek daje tylko ładny głos i spadek mocy przy

> niskich obrotach. Moc wraca tuż przed "odcięciem" i stąd

> wrażenie dużego kopa. Stożek singiel działa podobnie jak

> magnetyzer

Może jeżeli jest zamontowany blisko dolotu, ale jak odpowiednio dobierzesz długość tegoż dolotu to efekt może być tylko lepszy - przecież na tej zasadzie Tuninguje się silniki (umyślnie napisałem przez wielkie T, bo mam na myśli prawdziwy Tuning...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co tak naprawde daje nam ta rozpórka? Poprawia się sztywnośc karoserii - to ważne, ale jakiś niesamowitych właściwości jezdnych chyba to nie daje?

Chciałbym sie przejechać Unem z taką rozpórką, by stwierdzić czy jest sens sie tym zajmować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Co tak naprawde daje nam ta rozpórka? Poprawia się sztywnośc

> karoserii - to ważne, ale jakiś niesamowitych właściwości

> jezdnych chyba to nie daje?

> Chciałbym sie przejechać Unem z taką rozpórką, by stwierdzić czy jest

> sens sie tym zajmować.

No ja odczułem znacznie poprawę sztywności.

Poza tym rośnie trwałość "budy" bo tak nie pracuje.

No a już w ogóle to: "jeśli nawet nie pomoże to przynajmniej nie zaszkodzi" rotfl.gif

Chcesz się przejechać - przyjedź na OZU smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale mocy mniej

oj absolutnie nie...stozek wygladza ci krzywa momentu i poprawia dol smile.gif Tak wiec uniaczek lepiej zbiera sie od dolnych obrotow...oczywiscie nie jezlei zamontujesz jakas krowe do 2 litrowego silnika...a jezlei zamontujesz stozek z dobrze obliczona dlugoscia dolotu i dobrym stozkiem a nie noname z allegro za 40 zeta to naprawde troche odczujesz roznice ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oprocz tego ze poprawia sztywnosc budy ktora sklada sie po pewnym czasie to jeszcze poprawiasz wlassciwosc jezdne bo mcpersony nie wychylaja sie na boki przy gwaltownych skreceniach kola = nie masz takiej podsterownosci...imo nie zaszkodzi tak jak napisal glaca ale pomoc moze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj absolutnie nie...

Rozumię, że wiesz lepiej niż inżynierowie z fiata? Silnik, to tak po prawdzie dwa urządzenia - dolot i wydech i obie te rzeczy muszą być dobrze zestrojone, aby działał... W przeciwnym razie jest kicha panie kolego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumię, że wiesz lepiej niż inżynierowie z fiata? Silnik, to tak po

> prawdzie dwa urządzenia - dolot i wydech i obie te rzeczy muszą

> być dobrze zestrojone, aby działał... W przeciwnym razie jest

> kicha panie kolego.

Slawny na swojej stronce masz napisane że chciał byś poprawić osiągi swojego fiata

no niestety od tego zwykle sie zaczyna dolot i wylot powietrza

czy sie komuś podoba czy nie wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Slawny na swojej stronce masz napisane że chciał byś poprawić osiągi

> swojego fiata

> no niestety od tego zwykle sie zaczyna dolot i wylot powietrza

> czy sie komuś podoba czy nie

Właśnie od kilku chwil o tym piszę. Dolot i wylot. Sam dolot nie wniesie nic poza ładnym dźwiękiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie od kilku chwil o tym piszę. Dolot i wylot. Sam dolot nie

> wniesie nic poza ładnym dźwiękiem.

jeżeli z jakiś przyczyn nie decydujesz sie na tłumik sportowy (np. nie lubisz hałasu biglaugh.gif)

i tym samym nie ma sęsu ładować stożka, to moja opcja jest

zamontować cały filtr wraz z obudową od omegi lub sciery montowany jest na nadkolu po lewej stronie ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozumię, że wiesz lepiej niż inżynierowie z fiata? Silnik, to tak po

> prawdzie dwa urządzenia - dolot i wydech i obie te rzeczy muszą

> być dobrze zestrojone, aby działał... W przeciwnym razie jest

> kicha panie kolego.

dolot obliczasz pod wydech,czyz nie ? wiec jezeli chcesz zostawic seryjny wydecht to oblicz dokladna dlugosc dolotu na jego podstawie ok.gif

wiadomo ze jezeli wstawisz kibel rure i stozek za 30 zeta z allegro wielkosci wiadra to tylko popsujesz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeżeli z jakiś przyczyn nie decydujesz sie na tłumik sportowy (np.

> nie lubisz hałasu )

> i tym samym nie ma sęsu ładować stożka, to moja opcja jest

> zamontować cały filtr wraz z obudową od omegi lub sciery montowany

> jest na nadkolu po lewej stronie

a po co ma montowac dolot od silnika 1.8 albo 2 litrowego do 1.5 ? ? zupelnie inna dlugosc dolotu...kompletnie bez sensu :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A sam to robiłeś?

Jak ktos posiada spawarke i ma zdolnosci spawalnicze to mozna to samemu robic.

Ja powierzylem robote ojcu...Gdybym posiadal Migo Maga to sam bym pospawal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co Ci, masz budę z problemami?

Po I lepiej mozna wchodzic w zakrety,

po II trzyma bude biglaugh.gif ,

po III gazdzet tuningowy hehe.gif ,

po IV bo tak musi byc i koniec palacz.gif

Wystarczy taka odpowiedz? biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale masz tam bałagan

wiem ale nic z tym nie da sie zrobic frown.gif

> Poza tym w nowej budzie obudowa filtra jest niższa o jakieś dwa

> centymetry

nie wiedzialem

> Pozostaje mi chyba tylko wymienić obudowę na siaką z cientociento.

moze zastosuj sobie ta kopulke od seicento czy 899 a potem rure i obudowe z Filtrem orginalnym o tych modeli hmm.gif

tylko ciekawe czy bylby gdzie to upchnac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po I lepiej mozna wchodzic w zakrety, hmm.gif to jest argument chyba też nad taką pomyśle

> po II trzyma bude ,

> po III gazdzet tuningowy ,

> po IV bo tak musi byc i koniec

> Wystarczy taka odpowiedz?

Jak najbardziej tak smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.