bartekm Napisano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2004 Dzien dobry kochane kacikowiczki i mili kacikowicze Jako, ze ostatnio zostalem zaatakowany, ze jestem teoretykiem ksiazkowym postanowilem nieco pogrzebac przy silniku w naszym (czyt. moim) samochodzie nic nie odkrecalem, dlatego po zakonczeniu "prac" silnik dzialal dalej Jak juz pewnie niektorzy z Was zauwazyli zawsze twardo stalem na pozycji, ze silnik 1.2 8V w Punto II posiada na wyposazeniu seryjnym czujnik spalania stukowego, pieszczotliwie nazywany przez Fiata czujnikiem stuku (widocznie kogos stuknelo w fabryce )... pytal kiedys o to Felix, dziwil sie temu Toman... postanowilem przy uzyciu moich ulubionych ksiazek w wersji elektronicznej , mojej padakowatej cyfrowki, a takze mojego bolidu , wyposazonego w prehistoryczny silnik, z mikrocentralka, ktora pozwala mu spelnic wygorowane normy Euro 2 ... przejdzmy zatem do clou programu, jako ze silnik jest urzadzeniem rozleglym, wiec pstryknalem po drodze kilka innych urzadzen ... jesli juz siedzisz w fotelu, zapnij pasy i odloz jedzenie, bo silnika sie nie myje Na pierwszy rzut oka poszedl moj ukochany alternator, ktory ostatnio po namoknieciu wydaja z siebie trupie ryki rodem z taniego horroru klasy Z, widac piekny znaczek, ktorym sygnuje sie oryginalne czesci Fiata Jako, ze Adam ostatnio sie dopytywal o odme, to wyglada ona tak, ta cienka czesc bierze udzial przy malym obciazeniu, przy wiekszym atrakcje przejmuje ta wieksza ginaca w czelusciach pod pojemnikiem filtru powietrza Nasze silniki w prezencie od Fiata i Magneti Marelli otrzymaly piekne malutkie centralki, wiesc gminna niesie, ze wykonane w technologi mikrohybrydowej, czy jak to zwa zelowe, ale tego nie potrafie niestety potwierdzic Jako, ze przedmiotem badan byl silnik CF2, zatem prozno szukac narzedzia do jednoznacznego okreslania suwu ssania w poszczegolnych cylindrach... bynajmniej nie oznacza to, ze silnik nie posiada zasilania sekwencyjnego-fazowego , po prostu w CF2 wykonywane jest to softwarowo, o czym juz kiedys pisalem No, a na koniec poszukiwany przez wielu, niewidziany przez prawie nikogo, upchniety pod kolektorem dolotowym, po prawej stronie silnika, czujnik stuku... witamy nowego na forum ... oto on w kilku bezprecedensowych ujeciach I to by bylo na tyle... mam nadzieje, ze podczas czytania powyzszej grafomanii nikt nie zasnal i nie przelaczyl monitora Pozdrawiam Was, jak zwykle z reszta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PMR Napisano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2004 > No, a na koniec poszukiwany przez wielu, > niewidziany przez prawie nikogo, > upchniety pod kolektorem dolotowym, po prawej stronie silnika, > czujnik stuku... > witamy nowego na forum "Czujnik stuku" jest jak dzielnicowy albo Yeti - wszyscy o nim słyszeli ale nikt go nie widział :-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
oxxxz Napisano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2004 > "Czujnik stuku" jest jak dzielnicowy albo Yeti - wszyscy o nim > słyszeli ale nikt go nie widział :-D oczywiscie ze jest czujnik stuku w 1.2 8v Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 23 Czerwca 2004 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2004 > oczywiscie ze jest czujnik stuku w 1.2 8v oczywiste to jest teraz jak jest namacalne zdjecie, a opozycja co do istnienia wynalazku u nas w silniku na AK jest spora a PMR oczywiscie zartowal ;-D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2004 Nic nie rozumiem Panie Psorze ale wyklad niezykle ciekawy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Przemos Napisano 23 Czerwca 2004 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2004 Niech żyje Kolumb i jego potomkowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.