Skocz do zawartości

Ciężkie odpalanie!


tomw81

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam takie pytanko co może być przyczyną tego że kiedy auto się rozgrzeje cięzko odpala trzeba długo kręcić rozrusznikiem kiedy jest zimne lub nie rozgrzane całkowicie pali na dotyk nawet na dużym mrozie dodam że mam nowe kable świece i aku więc w czy może być problem??

bow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam takie pytanko co może być przyczyną tego że kiedy auto się

> rozgrzeje cięzko odpala trzeba długo kręcić rozrusznikiem kiedy

> jest zimne lub nie rozgrzane całkowicie pali na dotyk nawet na

> dużym mrozie dodam że mam nowe kable świece i aku więc w czy

> może być problem??

a masz LPG?? bo ja mam też taki sam problem, ale ja już wiem że u mnie to problem jest z zbyt szybkim przelączaniem na LPG - parownik zamarza, i wtedy nawet na PB nie mogę odpalić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a masz LPG?? bo ja mam też taki sam problem, ale ja już wiem że u

> mnie to problem jest z zbyt szybkim przelączaniem na LPG -

> parownik zamarza, i wtedy nawet na PB nie mogę odpalić.

nie nie gazu nie mam wyłącznie paliwko problem pojawia się wyłącznie kiedy silnik jest dobrze rozgrzany wtedy jak już odpali to w kabinie wyaźnie czuć paliwo chociaż cały układ w 100proc.szczelny jak jest zimny to pali dosłownie na dotyk nawet po długim postoju na mrozie nie problemu

Czy to może być rozrusznik ?? ale kręci normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie nie gazu nie mam wyłącznie paliwko problem pojawia się wyłącznie

> kiedy silnik jest dobrze rozgrzany wtedy jak już odpali to w

> kabinie wyaźnie czuć paliwo chociaż cały układ w

> 100proc.szczelny jak jest zimny to pali dosłownie na dotyk nawet

> po długim postoju na mrozie nie problemu

> Czy to może być rozrusznik ?? ale kręci normalnie

Qurcze ja na samym początku też podejrzewałem rozrusznik, bo mam taki sam objaw, no ale jeszcze jutro pokombinuje i dam ci znać. No ale u mnie problem się zaczoł jak zaczeły się mrozy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Qurcze ja na samym początku też podejrzewałem rozrusznik, bo mam taki

> sam objaw, no ale jeszcze jutro pokombinuje i dam ci znać. No

> ale u mnie problem się zaczoł jak zaczeły się mrozy.

właśnie problem że w mrozy pali najlepiej i ogólnie jak zimny silnik spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> właśnie problem że w mrozy pali najlepiej i ogólnie jak zimny silnik

no to u mnie tak samo jest, tylko że jak mi zgasnie auto to czuje gaz w aucie, zamarza mi parownik i gaz sie nie rozpreza i wtedy nawet na Pb nie odpale bo gaz zalega w układzie i dlatego ten smród, moze u ciebie tez cos sie dzieje z ukladem paliwa? jak nie mozesz odpalic to odczekaj 20 minut i zobacz wtedy czy ci odpali odrazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie nie gazu nie mam wyłącznie paliwko problem pojawia się wyłącznie

> kiedy silnik jest dobrze rozgrzany wtedy jak już odpali to w

> kabinie wyaźnie czuć paliwo chociaż cały układ w

> 100proc.szczelny jak jest zimny to pali dosłownie na dotyk nawet

> po długim postoju na mrozie nie problemu

> Czy to może być rozrusznik ?? ale kręci normalnie

Rozrusznik to raczej nie bo bys mial problem wiekszy przy zimnym samochodzie,a skoro czuc paliwo to, jest to efekt dlugiego krecenia rozrusznikiem-czyli starter dziala.Może iskra jest słaba,proponuje sprawdzic swiece i przewody zaplonowe.A jak juz odpali jest git??

skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Rozrusznik to raczej nie bo bys mial problem wiekszy przy zimnym

> samochodzie,a skoro czuc paliwo to, jest to efekt dlugiego

> krecenia rozrusznikiem-czyli starter dziala.Może iskra jest

> słaba,proponuje sprawdzic swiece i przewody zaplonowe.A jak juz

> odpali jest git??

tak jak odpali to jest git w sumie zawsze odpala tylko na ciepłym trzeba długo kręcić a przewody i świece nowe

Czy może to być wina cewki tylko w moim przypadku nie palca rozdzielacza wszystko jest chyba elektronicznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam takie pytanko co może być przyczyną tego że kiedy auto się

> rozgrzeje cięzko odpala trzeba długo kręcić rozrusznikiem kiedy

> jest zimne lub nie rozgrzane całkowicie pali na dotyk nawet na

> dużym mrozie dodam że mam nowe kable świece i aku więc w czy

> może być problem??

czujnik temp (nie ten w chłodnicy , tylko dajacy sygnal do ecu - przy wyjsciu wodnym w ssacym jak sie nie myle)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietam kiedys w polonezie mialem cos podobnego i pomagalo tylko odpalanie na wcisnietym do konca pedale gazu,ale tam mialem wtrysk jednopunktowy i to w ogóle inna technologia,sprzedalem go i do dzisiaj nie wiem co to bylo? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pamietam kiedys w polonezie mialem cos podobnego i pomagalo tylko

> odpalanie na wcisnietym do konca pedale gazu,ale tam mialem

> wtrysk jednopunktowy i to w ogóle inna technologia,sprzedalem go

> i do dzisiaj nie wiem co to bylo?

ja też już dostaję spineyes.gifzakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W samochodach gażnikowych starszego typu to był objaw zbyt dużego poziomu paliwa,pomagało wtedy zapalenie sam. przy wcisniętym do podłogi pedale gazu,tak się postępowało przy zalaniu,powodem zbyt bogatej mieszanki ,był też mocno zanieczyszczony filtr powietrza,ale chyba nie ma to odniesienia do nowszych typów samochodów. niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> obstawiam że coś z cewkami

> Może ktoś ma jeszcze jakiś pomysł

ale cewki można sprawdzić mirnikiem i będziesz wiedział czy są ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze,że takie czary działy sie też z pompą paliwa na zimnym samochodzie zaciagała do póki sie dobrze nie nagrzał a po krótkim postoju juz nie mozna było zapalic robiła sie jakas nieszczelnośc i zaciągała powietrze ,pomagała wymiana membrany lub całej pompy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak to zrobić

1. za pomocą omomierza zmierzyć rezystancję uwojenia pierwotnego między końcówkami dodatnią a ujemną (ozaczonymi "+" i "-") każdej cewki

1-4 cylinder

wartosci 0,5 do 0,8 oma

2-3 cylinder

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam takie pytanko co może być przyczyną tego że kiedy auto się

> rozgrzeje cięzko odpala trzeba długo kręcić rozrusznikiem kiedy

> jest zimne lub nie rozgrzane całkowicie pali na dotyk nawet na

> dużym mrozie dodam że mam nowe kable świece i aku więc w czy

> może być problem??

W przypadku mk.1 1.1 i 1.2 TTTM wink.gif winny najprawdopodobniej jest czujnik IAT przy przepustnicy, który nagrzewa się od silnika przy braku przepływu powietrza i ECU widzi temperaturę powietrza np. 70 *C... jak wczoraj pojechałem na działkę, pokręciłem się tam z 10 min (popatrzyłem czy wszystko ok, odśnieżyłem wejście i t.p.) to myślałem że w ogóle nie odpali, musiałem kręcić z 5-6s zanim zaskoczył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przypadku mk.1 1.1 i 1.2 TTTM winny najprawdopodobniej jest

> czujnik IAT przy przepustnicy, który nagrzewa się od silnika

> przy braku przepływu powietrza i ECU widzi temperaturę powietrza

> np. 70 *C... jak wczoraj pojechałem na działkę, pokręciłem się

> tam z 10 min (popatrzyłem czy wszystko ok, odśnieżyłem wejście i

> t.p.) to myślałem że w ogóle nie odpali, musiałem kręcić z 5-6s

> zanim zaskoczył.

a jak to wygląda???moze masz jakaś fotę?? biglaugh.gifbow.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam mam takie pytanko co może być przyczyną tego że kiedy auto się

> rozgrzeje cięzko odpala trzeba długo kręcić rozrusznikiem kiedy

> jest zimne lub nie rozgrzane całkowicie pali na dotyk nawet na

> dużym mrozie dodam że mam nowe kable świece i aku więc w czy

> może być problem??

Regulacja zaworów, czujnik temp. te dwie rzeczy na początek do sprawdzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak to wygląda???moze masz jakaś fotę??

W przepustnicy od 1.2MPI jest to taki mały okrągły element ("lizaczek") z dwoma "nóżkami" w podstawie obudowy przepustnicy - od dołu ma złącze do którego są podłączone przewody, tylko 1.4 ma już chyba przepływomierz - wtedy czujnik jest w nim... i raczej nie nagrzewa się tak od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W przepustnicy od 1.2MPI jest to taki mały okrągły element

> ("lizaczek") z dwoma "nóżkami" w podstawie obudowy przepustnicy

> - od dołu ma złącze do którego są podłączone przewody, tylko 1.4

> ma już chyba przepływomierz - wtedy czujnik jest w nim... i

> raczej nie nagrzewa się tak od silnika.

mozesz miec racje bo problemy sa tylko przy wyzszych temp tylko nie wiem czy dobrze rozumie bo to chodzi o czujnik temp powietrza zasysanego??? Bo ten który jest w termostacie jest dobry ale to jest od temperatury płynu chłodzącego 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mozesz miec racje bo problemy sa tylko przy wyzszych temp tylko nie

> wiem czy dobrze rozumie bo to chodzi o czujnik temp powietrza

> zasysanego??? Bo ten który jest w termostacie jest dobry ale to

> jest od temperatury płynu chłodzącego

IAT Sensor = czujnik temperatury zasysanego powietrza (termistor).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> też wymieniony

Ja tez ze swoja 90 walczylemi wywalczylem ze sonda jest trup,jesli sonda pokazuje ci na bogato to prawdopodobnie im wiekszy mroz tym lepiej bedzie palic,uszkodzenie sondy nie bedzie sygnalizowane "marchewka",byc moze sonda mowi 30.GIF,awarie innych czujnikow w silniku beda sygnalizowane marchewka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopobniej powodem niedomagań jest czujnik temperatury silnika bo jak jest uszkodzony to na zimnym silniku podawana jest temp.z czujnika powietrza po rozgrzaniu przy uszkodzonym czujniku temp.silnika wstawia temperature 90* i stad mogą być problemy z odpalaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.