santa Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 witam mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST (troche jednego troche drugiego , no co zrobic taka juz ktos kiedys zalozyl) chodzi mi glownie o zmniejszenie spalania bo narazie wychodzi 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100 wiadomo chodzi o koszta, gdzies czytalem ze ktos zmienil elektronike na STAG XL czy cos takiego i po regulacji mu w tej instalce zeszło do 10l, jest to tez jakas opcja i jezeli moj pomysl z sekwencja to totalna porazka to bede sie nad tym zastanawial. zaczalem sie zastanawiac czy sie da teraz zamienic II gen na sekwencje wymieniajac tylko czesc podzespolow, tak zeby powiedzmy w 500 zl sie zmiescic z cala operacja, jest to wogole mozliwe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > witam > mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST (troche jednego troche > drugiego , no co zrobic taka juz ktos kiedys zalozyl) > chodzi mi glownie o zmniejszenie spalania bo narazie wychodzi > 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100 > wiadomo chodzi o koszta, gdzies czytalem ze ktos zmienil elektronike > na STAG XL czy cos takiego i po regulacji mu w tej instalce > zeszło do 10l, jest to tez jakas opcja i jezeli moj pomysl z > sekwencja to totalna porazka to bede sie nad tym zastanawial. > zaczalem sie zastanawiac czy sie da teraz zamienic II gen na > sekwencje wymieniajac tylko czesc podzespolow, tak zeby > powiedzmy w 500 zl sie zmiescic z cala operacja, jest to wogole > mozliwe? Możliwe, ale nie za 500, tylko 1200 zł za same części + do tego dojdzie robocizna. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > Możliwe, ale nie za 500, tylko 1200 zł za same części + do tego > dojdzie robocizna. no za 2200 to od podstaw nowa instalke zakladaja , to jakos duzo wychodzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > no za 2200 to od podstaw nowa instalke zakladaja , to jakos duzo > wychodzi To kup taniej Ze starej instalki zostanie tylko butla, przewód gazu i elektrozawór. Reszta nowa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Ja zmieniłem z bingo m na stag 300 spalanie spadło z 12,5-13 do 10-10.5 poprawiła się znacząco dynamika,silnik oddycha pełną parą :-) koszt-tak jak napisał kolega wyżej- min 1250 zł za zestaw z allegro,plus robocizna ze starej instalacji zostaje tylko zbiornik reszte gratów możesz sprzedać jeżeli uda sie bezinwazyjnie wymontowac starą elektornikę,ale pewnie za takie coś bedziesz musiał dodatkowo zapłacić podsumowując-jeżeli nie masz problemów z obecną instalką, satysfakcjonuje Cie dynamika, nie jeździsz co miesiac na regulacje, to nie zawracaj sobie głowy i jeździj dalej jeżeli na któreś z powyższych odpowiedziałeś na TAK to warto przemyślęc zmianę na sekwencję Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
santa Napisano 30 Stycznia 2007 Autor Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > Ja zmieniłem z bingo m na stag 300 > spalanie spadło z 12,5-13 do 10-10.5 > poprawiła się znacząco dynamika,silnik oddycha pełną parą :-) > koszt-tak jak napisał kolega wyżej- min 1250 zł za zestaw z > allegro,plus robocizna > ze starej instalacji zostaje tylko zbiornik > reszte gratów możesz sprzedać jeżeli uda sie bezinwazyjnie wymontowac > starą elektornikę,ale pewnie za takie coś bedziesz musiał > dodatkowo zapłacić > podsumowując-jeżeli nie masz problemów z obecną instalką, > satysfakcjonuje Cie dynamika, nie jeździsz co miesiac na > regulacje, to nie zawracaj sobie głowy i jeździj dalej > jeżeli na któreś z powyższych odpowiedziałeś na TAK to warto > przemyślęc zmianę na sekwencję a gdzie robiłes instalke/zamiane ? gdzie ci regulowali gaz itp? moja instalka mnie srednio satysfakcjonuje ale gdzie nie zajade to kazdy tylko pokreci , cos mi posciemnia ze to ze tamto i dalej tak samo jest jak bylo, no ale koszt 1250 zl to mi sie tez nie usmiecha ty zmieniales cala instalke czy tylko elektronike? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GrzesiekBstok Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > a gdzie robiłes instalke/zamiane ? gdzie ci regulowali gaz itp? moja > instalka mnie srednio satysfakcjonuje ale gdzie nie zajade to > kazdy tylko pokreci , cos mi posciemnia ze to ze tamto i dalej > tak samo jest jak bylo, no ale koszt 1250 zl to mi sie tez nie > usmiecha ty zmieniales cala instalke czy tylko elektronike? Trzeba zmieniac całą instalację tak jak pisałem w poprzednim poscie, ze starej zostaje tylko zbiornik i moze elektrozawór-ale tego nie wiem. stare graty albo sprzedac,albo na śmietnik obecną instalację robiłem w AC- u producenta STAGa, na 27 lipca 64 wjazd od Dolistowskiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
flyan Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > witam > mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST ... > narazie wychodzi > 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100 > tez mam fabke 1.4 60 ps, brc/just IIgen, u mnie spalanie 8,2 latem do 9, 5 zimą, generalnie zanych problemow , przejezdziłem juz 25kkm. moze niewłasciwy parownik, mieszalnik, albo inne du_pstwo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 > mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST > chodzi mi glownie o zmniejszenie spalania bo narazie wychodzi > 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100 Jak na ten silnik to spalanie masz kosmiczne. Dla porównania II gen.: auto kolegi- Punto II 1,2 60KM miasto 9 trasa 8 mój Lanos 1,5 100KM miasto 10,5 trasa 8,7 Raczej skup się na znalezieniu przyczyny w istniejącej instalce. To chyba będzie dużo tańszy wariant niż wymiana na IV gen. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piorkop69 Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST > 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100 nawet jak instalacja działa bezawaryjne to trzeba znaleźc powód tego spalania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > nawet jak instalacja działa bezawaryjne to trzeba znaleźc powód tego spalania 12l/100km podczas jazdy miejskiej to nie tragedia, zależy jaką kto ma nogę. Radziłbym raczej podłączyć kompa lub tester lambdy i zobaczyć jaka jest mieszanka. Jeżeli lambda oscyluje w okolicach 0,5V to znaczy, że wszystko jest ok i żeby mniej palił trzeba delikatniej naciskać pedał przyspieszenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > 12l/100km podczas jazdy miejskiej to nie tragedia, zależy jaką kto ma > nogę. > Radziłbym raczej podłączyć kompa lub tester lambdy i zobaczyć jaka > jest mieszanka. Jeżeli lambda oscyluje w okolicach 0,5V to > znaczy, że wszystko jest ok i żeby mniej palił trzeba > delikatniej naciskać pedał przyspieszenia 12litrów lpg to mi palił silnik 2.0 w prawie 1.5 tonowym aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > 12litrów lpg to mi palił silnik 2.0 w prawie 1.5 tonowym aucie Po mieście? Mi Punto 1.2 8V pali 11,5, a mieszanka oscyluje ok. 0,5V, więc jest ok. Jak kolega ma do prawej nogi przywiązany balon z helem to tyle może palić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BoRuCh Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > Po mieście? doladnie po mieście, normalna jazda, żaden kapelusz, ale też żaden ścigant > Mi Punto 1.2 8V pali 11,5, a mieszanka oscyluje ok. 0,5V, więc jest > ok. > Jak kolega ma do prawej nogi przywiązany balon z helem to tyle może > palić instalacja brc II gen. jeśli to ma znaczenie a silnik to 8v 2.0 115KM, w budzie passata b4 kombi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
junitar1 Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 Quote: Dla porównania II gen.: auto kolegi- Punto II 1,2 60KM miasto 9 trasa 8 Quote: 8Po mieście? Mi Punto 1.2 8V pali 11,5 to tez wam ostro kapca mi w identycznym silniku miasto (ciezka noga) 8 litrow to max a trasa to ok 7 inst. II gen LOVATO w bingo mam ustawiona preferowana jazde ''EKONOMICZNA" mam pytanie moze ktos mi odpowie, czy sie rozni tak bardzo spalanie w tych samych autach ten sam silnik?? zle dobrana instalacja?? zla regulacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > mam pytanie moze ktos mi odpowie, czy sie rozni tak bardzo spalanie w tych samych autach ten sam silnik?? Moje autko zawsze paliło dużo gazu, a mam już 4 zagazowane ... Widać tak jeżdżę > zle dobrana instalacja?? > zla regulacja Częściowo pewnie tak, ale nie do końca, bo: 1. skład mieszanki powinien być stochiometryczny i zakładając, że taki jest, 2. ilość mieszanki spalanej w określonym czasie zależy od pojemności pomnożonej prze prędkość obrotową silnika, 3. jeżeli w silnikach o większej pojemności używa się mniejszych prędkości obrotowych, to spalanie może być podobne, 4. w rozumowaniu nie uwględniłem masy samochodu, a jest ona bardzo istotna, szczególnie podczas jazdy po mieście - częste zmiany prędkości ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.