Skocz do zawartości

da sie przerobic instalke II gen na sekwencje ???


santa

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST (troche jednego troche drugiego , no co zrobic taka juz ktos kiedys zalozyl)

chodzi mi glownie o zmniejszenie spalania bo narazie wychodzi 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100

wiadomo chodzi o koszta, gdzies czytalem ze ktos zmienil elektronike na STAG XL czy cos takiego i po regulacji mu w tej instalce zeszło do 10l, jest to tez jakas opcja i jezeli moj pomysl z sekwencja to totalna porazka to bede sie nad tym zastanawial. zaczalem sie zastanawiac czy sie da teraz zamienic II gen na sekwencje wymieniajac tylko czesc podzespolow, tak zeby powiedzmy w 500 zl sie zmiescic z cala operacja, jest to wogole mozliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST (troche jednego troche

> drugiego , no co zrobic taka juz ktos kiedys zalozyl)

> chodzi mi glownie o zmniejszenie spalania bo narazie wychodzi

> 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100

> wiadomo chodzi o koszta, gdzies czytalem ze ktos zmienil elektronike

> na STAG XL czy cos takiego i po regulacji mu w tej instalce

> zeszło do 10l, jest to tez jakas opcja i jezeli moj pomysl z

> sekwencja to totalna porazka to bede sie nad tym zastanawial.

> zaczalem sie zastanawiac czy sie da teraz zamienic II gen na

> sekwencje wymieniajac tylko czesc podzespolow, tak zeby

> powiedzmy w 500 zl sie zmiescic z cala operacja, jest to wogole

> mozliwe?

Możliwe, ale nie za 500, tylko 1200 zł za same części + do tego dojdzie robocizna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Możliwe, ale nie za 500, tylko 1200 zł za same części + do tego

> dojdzie robocizna.

no za 2200 to od podstaw nowa instalke zakladaja , to jakos duzo wychodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zmieniłem z bingo m na stag 300

spalanie spadło z 12,5-13 do 10-10.5

poprawiła się znacząco dynamika,silnik oddycha pełną parą :-)

koszt-tak jak napisał kolega wyżej- min 1250 zł za zestaw z allegro,plus robocizna

ze starej instalacji zostaje tylko zbiornik

reszte gratów możesz sprzedać jeżeli uda sie bezinwazyjnie wymontowac starą elektornikę,ale pewnie za takie coś bedziesz musiał dodatkowo zapłacić

podsumowując-jeżeli nie masz problemów z obecną instalką, satysfakcjonuje Cie dynamika, nie jeździsz co miesiac na regulacje, to nie zawracaj sobie głowy i jeździj dalej

jeżeli na któreś z powyższych odpowiedziałeś na TAK to warto przemyślęc zmianę na sekwencję

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja zmieniłem z bingo m na stag 300

> spalanie spadło z 12,5-13 do 10-10.5

> poprawiła się znacząco dynamika,silnik oddycha pełną parą :-)

> koszt-tak jak napisał kolega wyżej- min 1250 zł za zestaw z

> allegro,plus robocizna

> ze starej instalacji zostaje tylko zbiornik

> reszte gratów możesz sprzedać jeżeli uda sie bezinwazyjnie wymontowac

> starą elektornikę,ale pewnie za takie coś bedziesz musiał

> dodatkowo zapłacić

> podsumowując-jeżeli nie masz problemów z obecną instalką,

> satysfakcjonuje Cie dynamika, nie jeździsz co miesiac na

> regulacje, to nie zawracaj sobie głowy i jeździj dalej

> jeżeli na któreś z powyższych odpowiedziałeś na TAK to warto

> przemyślęc zmianę na sekwencję

a gdzie robiłes instalke/zamiane ? gdzie ci regulowali gaz itp? moja instalka mnie srednio satysfakcjonuje ale gdzie nie zajade to kazdy tylko pokreci , cos mi posciemnia ze to ze tamto i dalej tak samo jest jak bylo, no ale koszt 1250 zl to mi sie tez nie usmiecha oslabiony.gif ty zmieniales cala instalke czy tylko elektronike?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a gdzie robiłes instalke/zamiane ? gdzie ci regulowali gaz itp? moja

> instalka mnie srednio satysfakcjonuje ale gdzie nie zajade to

> kazdy tylko pokreci , cos mi posciemnia ze to ze tamto i dalej

> tak samo jest jak bylo, no ale koszt 1250 zl to mi sie tez nie

> usmiecha ty zmieniales cala instalke czy tylko elektronike?

Trzeba zmieniac całą instalację tak jak pisałem w poprzednim poscie, ze starej zostaje tylko zbiornik i moze elektrozawór-ale tego nie wiem.

stare graty albo sprzedac,albo na śmietnik

obecną instalację robiłem w AC- u producenta STAGa, na 27 lipca 64

wjazd od Dolistowskiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam

> mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST ...

> narazie wychodzi

> 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100

>

tez mam fabke 1.4 60 ps, brc/just IIgen, u mnie spalanie 8,2 latem do 9, 5 zimą, generalnie zanych problemow , przejezdziłem juz 25kkm. moze niewłasciwy parownik, mieszalnik, albo inne du_pstwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam fabie 1,4 z instalka II gen BRC/JUST

> chodzi mi glownie o zmniejszenie spalania bo narazie wychodzi

> 12l/100km , zadowalajacy bylby wynik 10/100

Jak na ten silnik to spalanie masz kosmiczne.

Dla porównania II gen.:

auto kolegi- Punto II 1,2 60KM miasto 9 trasa 8

mój Lanos 1,5 100KM miasto 10,5 trasa 8,7

Raczej skup się na znalezieniu przyczyny w istniejącej instalce. To chyba będzie dużo tańszy wariant niż wymiana na IV gen.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nawet jak instalacja działa bezawaryjne to trzeba znaleźc powód tego spalania

12l/100km podczas jazdy miejskiej to nie tragedia, zależy jaką kto ma nogę.

Radziłbym raczej podłączyć kompa lub tester lambdy i zobaczyć jaka jest mieszanka. Jeżeli lambda oscyluje w okolicach 0,5V to znaczy, że wszystko jest ok i żeby mniej palił trzeba delikatniej naciskać pedał przyspieszenia smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12l/100km podczas jazdy miejskiej to nie tragedia, zależy jaką kto ma

> nogę.

> Radziłbym raczej podłączyć kompa lub tester lambdy i zobaczyć jaka

> jest mieszanka. Jeżeli lambda oscyluje w okolicach 0,5V to

> znaczy, że wszystko jest ok i żeby mniej palił trzeba

> delikatniej naciskać pedał przyspieszenia

12litrów lpg to mi palił silnik 2.0 w prawie 1.5 tonowym aucie icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 12litrów lpg to mi palił silnik 2.0 w prawie 1.5 tonowym aucie

Po mieście?

Mi Punto 1.2 8V pali 11,5, a mieszanka oscyluje ok. 0,5V, więc jest ok.

Jak kolega ma do prawej nogi przywiązany balon z helem to tyle może palić smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po mieście?

doladnie po mieście, normalna jazda, żaden kapelusz, ale też żaden ścigant

> Mi Punto 1.2 8V pali 11,5, a mieszanka oscyluje ok. 0,5V, więc jest

> ok.

> Jak kolega ma do prawej nogi przywiązany balon z helem to tyle może

> palić

instalacja brc II gen. jeśli to ma znaczenie

a silnik to 8v 2.0 115KM, w budzie passata b4 kombi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Quote:

Dla porównania II gen.:

auto kolegi- Punto II 1,2 60KM miasto 9 trasa 8


Quote:

8Po mieście?

Mi Punto 1.2 8V pali 11,5


to tez wam ostro kapca

mi w identycznym silniku miasto (ciezka noga) 8 litrow to max

a trasa to ok 7

inst. II gen LOVATO

w bingo mam ustawiona preferowana jazde ''EKONOMICZNA"

mam pytanie moze ktos mi odpowie, czy sie rozni tak bardzo spalanie w tych samych autach ten sam silnik??

zle dobrana instalacja??

zla regulacja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam pytanie moze ktos mi odpowie, czy sie rozni tak bardzo spalanie w tych samych autach ten sam silnik??

Moje autko zawsze paliło dużo gazu, a mam już 4 zagazowane ...

Widać tak jeżdżę frown.gif

> zle dobrana instalacja??

> zla regulacja

Częściowo pewnie tak, ale nie do końca, bo:

1. skład mieszanki powinien być stochiometryczny i zakładając, że taki jest,

2. ilość mieszanki spalanej w określonym czasie zależy od pojemności pomnożonej prze prędkość obrotową silnika,

3. jeżeli w silnikach o większej pojemności używa się mniejszych prędkości obrotowych, to spalanie może być podobne,

4. w rozumowaniu nie uwględniłem masy samochodu, a jest ona bardzo istotna, szczególnie podczas jazdy po mieście - częste zmiany prędkości ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.