Skocz do zawartości

Zawieszenie "sportowe"


Azazel

Rekomendowane odpowiedzi

A po co ci to ??? clown.gif

Można pójść w dół sprężynami -30 mmm lub - 60 mm - to drugie to raczej HARDCORE !!!

Ja osobiście miałem długo EIbach - 30 + standartowe amory - nawet nawet - ale było twardo !!

Jeżeli byś się zdecydował to jednak proponowałbym modyfikację amortyzatorów np. u dziadka - ale w tej kwestji niech się wypowie np. Woytec .

Jedno jest pewne żadnych Częstochowskich sposobów obniżenia ( czyli wycięcia jednego zwoju) czacha.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co ci to ???

> Można pójść w dół sprężynami -30 mmm lub - 60 mm - to drugie

> to raczej HARDCORE !!!

kwestia przyzwyczajenia ale szczerze mowiac trzeba sie nauczyc na nowo jezdzic 270751858-jezyk.gif

> Ja osobiście miałem długo EIbach - 30 + standartowe amory -

> nawet nawet - ale było twardo !!

> Jeżeli byś się zdecydował to jednak proponowałbym modyfikację

> amortyzatorów np. u dziadka - ale w tej kwestji niech się

> wypowie np. Woytec .

Przy obnizeniu -60 musisz skracac amorki to jedyne wyjscie bo krotkie amorki do uno sa praktycznie nie dostepne a jak sa to cena przekracza wartosc samochodu smile.gif

> Jedno jest pewne żadnych Częstochowskich sposobów obniżenia (

> czyli wycięcia jednego zwoju)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Was !!

> Chciałbym poprosić Was o poradę w wyborze zestawu sprężyn i

> amortyzatorów ?!?

> Może macie już jakieś sprawdzone kombinacje ... etc.

progresywne OMP -40mm i gazowy Sachs serduszka.gif

żona czasem coś jęknie że trzęsie zlosnik.gif ale dla mnie jest super waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam Was !!

> Chciałbym poprosić Was o poradę w wyborze zestawu sprężyn i

> amortyzatorów ?!?

> Może macie już jakieś sprawdzone kombinacje ... etc.

> Bardzo dziękuje za pomoc !!

polecam, amorki bilstein b6/b8 ale w przypadku uno będzie trzeba przód raczej robić na zamówienie(albo wkładać do seryjnej obudowy odpowiedni wkład) , tył można z czegoś dobrać

inne lepsze amorki jakie można dostać to np. koni, jest jeszcze spax ale nie wiem czy jest jakis dystrybutor w polsce

a potem są już zestawy tańsze takie jak supersport, jamex czy apex

jeśli chodzi o obniżenie to jak auto ma być na bardziej na asfalt to poleciłbym -60mm, a na tor to i nawet 80/100 było by dobre ok.gif tylko trzeba by juz składać gwintowane zawieszenie z uniwersalnych części ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pokaże ci kilka moich fotek, bo jak chcesz niskie auto to na zawiasie -35mm się zawiedziesz, nie widać różnicy między serią no.gif

tak wygląda mk1 na zawiasie -60

nie jest taki niski, jak widać są duże prześwity, problem jest tylko w turbo gdzie jest niżej wydech

http://img389.imageshack.us/img389/7158/60dqz0.jpg

tak wygląda uno na -35 smirk.gif

nic nie widać że obniżone

http://img389.imageshack.us/my.php?image=35fp4.jpg

dla porównania -60

teraz widać że jest niżej, ale i tak nie widać żeby było nisko

http://img53.imageshack.us/img53/3439/60sj1.jpg

JAKAŚ LIPA NIE WIDAĆ FOTEK !!! --->to dałem liniki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A po co ci to ???

> Można pójść w dół sprężynami -30 mmm lub - 60 mm - to drugie

> to raczej HARDCORE !!!

> Ja osobiście miałem długo EIbach - 30 + standartowe amory -

> nawet nawet - ale było twardo !!

> Jeżeli byś się zdecydował to jednak proponowałbym modyfikację

> amortyzatorów np. u dziadka - ale w tej kwestji niech się

> wypowie np. Woytec .

tylko, że klienci "dziadka" chwalą się jeśli ich setupik wytrzymał 20 kkm co jest daremnym wynikiem i każdy zwykły markowy amor wytrzyma dłużej hehe.gif

> Jedno jest pewne żadnych Częstochowskich sposobów obniżenia (

> czyli wycięcia jednego zwoju)

Słuchaj kolega masz może jakiś problem odnośnie Częstochowy ? O żartach Częstochowskich słyszałem i za takie określenia sie gniewał nie będe ale nie wiem co masz na myśli mówiąc o Częstochowskich sposobach obniżania angryfire.gif ? Chcesz może powiedzieć, że mieszkańcy tego miasta to jakies niedoroby ?

Ja jakoś założyłem OMP, a nie ciąłem zwoje i nie słyszałem żeby ktoś z "tu" obecnych tak robił, także trzy c*ule w bok wpysk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> moze moglibyscie polecic jakies konkretne miejsca gdzie wysyłkowo

> mozna kupic ?

> pisze sie odrazu moze ktos z was ma interesuje nie z -30-40mm

<Klik>

Napisz do nich. Na pewno mieli w swojej ofercie springi do uniaka waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> progresywne OMP -40mm i gazowy Sachs

> żona czasem coś jęknie że trzęsie ale dla mnie jest super

ale "nasze" oempasy raczej progresami nie są, cały spring jest ukształtowany z jednakowej grubości drutu i zwoje wyglądają tak samo, czyli tak jak w zwykłej sprężynie.

Zobacz jak wyglądają np. Eibachy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie mam do Częstochowy !!!!!! 270751858-jezyk.gif

- ale swego czasu kilku ludzi z UKP właśnie z Częstochowy w ten sposób potraktowało swoje spręzyny !!!!!

Obecnie jeżdza innymi autkami - ale fakt jest faktem!!! hehe.gif Stąd nazwa !!

Więc nie bądź taki obrażalski !!!! 893goodvibes.giffoch.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nic nie mam do Częstochowy !!!!!!

> - ale swego czasu kilku ludzi z UKP właśnie z Częstochowy

> w ten sposób potraktowało swoje spręzyny !!!!!

Byl ktos taki zapewne... zlosnik.gif

> Obecnie jeżdza innymi autkami - ale fakt jest faktem!!!

Niektorzy jezdza jeszcze poobcinanymi... drive.gifzlosnik.gif

> Stąd nazwa !!

> Więc nie bądź taki obrażalski !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale "nasze" oempasy raczej progresami nie są, cały spring jest

> ukształtowany z jednakowej grubości drutu i zwoje wyglądają tak

> samo, czyli tak jak w zwykłej sprężynie.

> Zobacz jak wyglądają np. Eibachy.

hmm.gif dałbym sobie coś mało istotnego uciąć, że na pudle "progressive" było napisane. Niby faktycznie nie bardzo wyglądają ale myślałem że jakoś kute specjalnie są hmm.gif Przepyram piwnicę, może karton gdzieś tam jeszcze jest zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak wygląda Uno na -40 obok serii. Trochę jednak widać, że obniżone

tak to widać, mam też zdjęcie dwóch uniaków przodem do siebie i widać że jeden zderzak jest niżej

ale w szpary pomiędzy kołem a nadwoziem i tak dalej można prawie głowe włożyć smirk.gifwink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tak to widać, mam też zdjęcie dwóch uniaków przodem do siebie i widać

> że jeden zderzak jest niżej

> ale w szpary pomiędzy kołem a nadwoziem i tak dalej można prawie

> głowe włożyć

tak jak ryczysz Lui

właśnie ja tak mam wink.gif

szura prawiepo glebie a między nadkolem a kołem cała dłoń pionowo wejdzie biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a oponki Proszę Pana ? takie same ?

hmm.gif Tu to mnie masz zlosnik.gif Po pierwsze nie mam pojęcia co Glaca miał wtedy założone ale również nie jestem pewien czy byłem jeszcze na zimówkach czy na letnich. Ale raczej chyba jeszcze na zimówkach 145/80 bo strasznie długo opon na lato wtedy szukałem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu to mnie masz Po pierwsze nie mam pojęcia co Glaca miał wtedy

> założone ale również nie jestem pewien czy byłem jeszcze na

> zimówkach czy na letnich. Ale raczej chyba jeszcze na zimówkach

> 145/80 bo strasznie długo opon na lato wtedy szukałem

hi hi grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hi hi

Ale hi hi co? cfaniaczek.gif

Glaca pewnie miał coś koło 165/65 a to Jego uniaka obniżyło w stosunku do mnie o dodatkowy centymetr prawie. No ale nie wiem co On wtedy miał.

Ja zimówek już jestem pewien bo zmieniałem opony trzy tygodnie po zawieszeniu, znalazłem w archeo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale hi hi co?

> Glaca pewnie miał coś koło 165/65 a to Jego uniaka obniżyło w

> stosunku do mnie o dodatkowy centymetr prawie. No ale nie wiem

> co On wtedy miał.

> Ja zimówek już jestem pewien bo zmieniałem opony trzy tygodnie po

> zawieszeniu, znalazłem w archeo

hi hi, dalej nie wiem co zrobić i na jaki "zestaw" się zdecydować confused.gif

nie chcę zbierać wszystkich progów, ale nie chcę też mieć miejsca na włożenie głowy pomiędzy koło a karoserie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuchaj kolega masz może jakiś problem odnośnie Częstochowy ? O

> żartach Częstochowskich słyszałem i za takie określenia sie

> gniewał nie będe ale nie wiem co masz na myśli mówiąc o

> Częstochowskich sposobach obniżania ? Chcesz może powiedzieć,

> że mieszkańcy tego miasta to jakies niedoroby ?

> Ja jakoś założyłem OMP, a nie ciąłem zwoje i nie słyszałem żeby ktoś

> z "tu" obecnych tak robił, także trzy c*ule w bok

nie napalaj sie tak 270751858-jezyk.gif

Jakbys troszke dluzej byl w klubie zrozumialbys zart...

3 samochody z 4 ktore jezdzily w klubie w Czestochowie mialy ciete sprezyny smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za dużo do tematu nie mogę wnieść, bo nigdy nie obniżałem zawieszenia. Mogę tylko powiedzieć dwie sprawy.

1. Jeżeli chodzi o utwardzenie zawieszenia, to polecam amortyzatorki "twintube" (pospolicie gazowo-olejowe) firmy KYB. Ja sobie takie założyłem i niby miały być jak oryginalne, a tu szok...twarde tak, że każdą nierówność drogi czułem. Jak ktoś woli większy hadrcore to proponuje włożyć monotube (pospolicie gazowy) na przód, bo w ofercie są takie dostępne, ale ja osobiście jazdy z czymś takim po polskich drogach nie umiem sobie wyobrazić. Jadyna wada KYB jest taka, że zamiast obniżyć zawieszenie, to je...podnosi. Chłopaki się coś walnęli i chyba design length jest coś nie tak, ale tak mają chyba wszystkie KYB, bo znajomy kupił do VW golfa i też mu się uniósł do góry:-D

2. Jeżeli chodzi o skracanie sprężyn, to tu nie mam kompletnie doświadczenia. Mogę powiedzieć tylko tyle, że skracanie sprężyny jest nie najlepsze. Skracając sprężynę wpradzie obniżamy samochód, ale zmieniamy całkowicie rate sprężyny. Skrócona sprężyna zachowuje się zupełnie inaczej. Dlatego dużo lepsza jest oryginalna sprężyna o odpowiedniej wysokości, ale też odpowiedniej ilości zwojów. Skrócona sprężyna ma jeszcze inną wadę, inny usiad na wahaczu lub amortyzatorze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie napalaj sie tak

> Jakbys troszke dluzej byl w klubie zrozumialbys zart...

> 3 samochody z 4 ktore jezdzily w klubie w Czestochowie mialy ciete

> sprezyny

nie napalam, nie potraktowałem tego zbytnio jako żart. A stażu w klubie to ja chyba nie mam żadnego hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z czytej ciekowsci

> na wiosne zaloze

> -330 mm fegi mam bbsa od opla i teraz moje pytanieszerokosc

> feligi to 175 czy nie bedzie problemu z obiceraniem opony maja

> byc 185 55 13

ja mam felgi Intro 7cali na oponkach 175/45 i pasuja co do (mm) i mysle ze te tez bede pasaowac no ale na spręzynach mam załozone gumy bo jak jade w 2 na tyle to zadzieraja

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam wymienic???

> jeden tylko nie ma cietych bo udalo mu sie od prostego slazaka

> niezaznajomionego z tematem tuningu odkupic drogie sprezyny OMP

> za smiesznie male pieniadze

"A to przepraszam sory..." zlosnik.gif

Mnientko mi i tak, ale jak spojrze na stan auta wytluczonego po sprezynach i dziadkowych amorach, to twardziej nie chce... pad.gificon_rolleyes.gif

A kosztowalo mnie to duzo kasy, zwazywszy na to, iz jestem bezrobotny bez prawa do zasilku... hehe.gifsciana.gifhehe.gif

PS. Nie zaznajomionego z TUNINGIEM.... rotfl.gif Juz wtedy miales objawy choroby... sick.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.