Azazel Napisano 30 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 30 Stycznia 2007 Witam Was !! Chciałbym poprosić Was o poradę w wyborze zestawu sprężyn i amortyzatorów ?!? Może macie już jakieś sprawdzone kombinacje ... etc. Bardzo dziękuje za pomoc !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 A po co ci to ??? Można pójść w dół sprężynami -30 mmm lub - 60 mm - to drugie to raczej HARDCORE !!! Ja osobiście miałem długo EIbach - 30 + standartowe amory - nawet nawet - ale było twardo !! Jeżeli byś się zdecydował to jednak proponowałbym modyfikację amortyzatorów np. u dziadka - ale w tej kwestji niech się wypowie np. Woytec . Jedno jest pewne żadnych Częstochowskich sposobów obniżenia ( czyli wycięcia jednego zwoju) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > A po co ci to ??? > Można pójść w dół sprężynami -30 mmm lub - 60 mm - to drugie > to raczej HARDCORE !!! kwestia przyzwyczajenia ale szczerze mowiac trzeba sie nauczyc na nowo jezdzic > Ja osobiście miałem długo EIbach - 30 + standartowe amory - > nawet nawet - ale było twardo !! > Jeżeli byś się zdecydował to jednak proponowałbym modyfikację > amortyzatorów np. u dziadka - ale w tej kwestji niech się > wypowie np. Woytec . Przy obnizeniu -60 musisz skracac amorki to jedyne wyjscie bo krotkie amorki do uno sa praktycznie nie dostepne a jak sa to cena przekracza wartosc samochodu > Jedno jest pewne żadnych Częstochowskich sposobów obniżenia ( > czyli wycięcia jednego zwoju) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > Witam Was !! > Chciałbym poprosić Was o poradę w wyborze zestawu sprężyn i > amortyzatorów ?!? > Może macie już jakieś sprawdzone kombinacje ... etc. progresywne OMP -40mm i gazowy Sachs żona czasem coś jęknie że trzęsie ale dla mnie jest super Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > progresywne OMP -30mm i gazowy Sachs > żona czasem coś jęknie że trzęsie ale dla mnie jest super a właśnie czym sie różni progresywne od (to chyba jest) pasywnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > a właśnie czym sie różni progresywne od (to chyba jest) pasywnego Im bardziej wóz się ugina tym sztywniejsza jest sprężyna. O rymło mi się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > Im bardziej wóz się ugina tym sztywniejsza jest sprężyna. > O rymło mi się Czy Ty czujesz, że rymujesz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hysek Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > Czy Ty czujesz, że rymujesz Nie wiem , co jadasz, że do rymu gadasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 31 Stycznia 2007 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2007 > Witam Was !! > Chciałbym poprosić Was o poradę w wyborze zestawu sprężyn i > amortyzatorów ?!? > Może macie już jakieś sprawdzone kombinacje ... etc. > Bardzo dziękuje za pomoc !! polecam, amorki bilstein b6/b8 ale w przypadku uno będzie trzeba przód raczej robić na zamówienie(albo wkładać do seryjnej obudowy odpowiedni wkład) , tył można z czegoś dobrać inne lepsze amorki jakie można dostać to np. koni, jest jeszcze spax ale nie wiem czy jest jakis dystrybutor w polsce a potem są już zestawy tańsze takie jak supersport, jamex czy apex jeśli chodzi o obniżenie to jak auto ma być na bardziej na asfalt to poleciłbym -60mm, a na tor to i nawet 80/100 było by dobre tylko trzeba by juz składać gwintowane zawieszenie z uniwersalnych części Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ministrant Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 Ja jeżdżę na Weitec'ach -40mm plus do tego amortyzatory gazowe z przodu ALKO, z tyłu Kayaba. Mogę polecić taki zestaw. Oczywiście jak ktos lubi "trochę" mniejszy komfort. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZdiy Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 moze moglibyscie polecic jakies konkretne miejsca gdzie wysyłkowo mozna kupic ? pisze sie odrazu moze ktos z was ma interesuje nie z -30-40mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 pokaże ci kilka moich fotek, bo jak chcesz niskie auto to na zawiasie -35mm się zawiedziesz, nie widać różnicy między serią tak wygląda mk1 na zawiasie -60 nie jest taki niski, jak widać są duże prześwity, problem jest tylko w turbo gdzie jest niżej wydech http://img389.imageshack.us/img389/7158/60dqz0.jpg tak wygląda uno na -35 nic nie widać że obniżone http://img389.imageshack.us/my.php?image=35fp4.jpg dla porównania -60 teraz widać że jest niżej, ale i tak nie widać żeby było nisko http://img53.imageshack.us/img53/3439/60sj1.jpg JAKAŚ LIPA NIE WIDAĆ FOTEK !!! --->to dałem liniki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > A po co ci to ??? > Można pójść w dół sprężynami -30 mmm lub - 60 mm - to drugie > to raczej HARDCORE !!! > Ja osobiście miałem długo EIbach - 30 + standartowe amory - > nawet nawet - ale było twardo !! > Jeżeli byś się zdecydował to jednak proponowałbym modyfikację > amortyzatorów np. u dziadka - ale w tej kwestji niech się > wypowie np. Woytec . tylko, że klienci "dziadka" chwalą się jeśli ich setupik wytrzymał 20 kkm co jest daremnym wynikiem i każdy zwykły markowy amor wytrzyma dłużej > Jedno jest pewne żadnych Częstochowskich sposobów obniżenia ( > czyli wycięcia jednego zwoju) Słuchaj kolega masz może jakiś problem odnośnie Częstochowy ? O żartach Częstochowskich słyszałem i za takie określenia sie gniewał nie będe ale nie wiem co masz na myśli mówiąc o Częstochowskich sposobach obniżania ? Chcesz może powiedzieć, że mieszkańcy tego miasta to jakies niedoroby ? Ja jakoś założyłem OMP, a nie ciąłem zwoje i nie słyszałem żeby ktoś z "tu" obecnych tak robił, także trzy c*ule w bok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > moze moglibyscie polecic jakies konkretne miejsca gdzie wysyłkowo > mozna kupic ? > pisze sie odrazu moze ktos z was ma interesuje nie z -30-40mm <Klik> Napisz do nich. Na pewno mieli w swojej ofercie springi do uniaka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spavatch Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Nie wiem , co jadasz, że do rymu gadasz Takie rymy to tworzymy i my . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > progresywne OMP -40mm i gazowy Sachs > żona czasem coś jęknie że trzęsie ale dla mnie jest super ale "nasze" oempasy raczej progresami nie są, cały spring jest ukształtowany z jednakowej grubości drutu i zwoje wyglądają tak samo, czyli tak jak w zwykłej sprężynie. Zobacz jak wyglądają np. Eibachy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 Nic nie mam do Częstochowy !!!!!! - ale swego czasu kilku ludzi z UKP właśnie z Częstochowy w ten sposób potraktowało swoje spręzyny !!!!! Obecnie jeżdza innymi autkami - ale fakt jest faktem!!! Stąd nazwa !! Więc nie bądź taki obrażalski !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tekiel Napisano 1 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2007 > Nic nie mam do Częstochowy !!!!!! > - ale swego czasu kilku ludzi z UKP właśnie z Częstochowy > w ten sposób potraktowało swoje spręzyny !!!!! Byl ktos taki zapewne... > Obecnie jeżdza innymi autkami - ale fakt jest faktem!!! Niektorzy jezdza jeszcze poobcinanymi... > Stąd nazwa !! > Więc nie bądź taki obrażalski !!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > tak wygląda uno na -35 > nic nie widać że obniżone Tak wygląda Uno na -40 obok serii. Trochę jednak widać, że obniżone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > ale "nasze" oempasy raczej progresami nie są, cały spring jest > ukształtowany z jednakowej grubości drutu i zwoje wyglądają tak > samo, czyli tak jak w zwykłej sprężynie. > Zobacz jak wyglądają np. Eibachy. dałbym sobie coś mało istotnego uciąć, że na pudle "progressive" było napisane. Niby faktycznie nie bardzo wyglądają ale myślałem że jakoś kute specjalnie są Przepyram piwnicę, może karton gdzieś tam jeszcze jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > Tak wygląda Uno na -40 obok serii. Trochę jednak widać, że obniżone Rejfenku nie chce marudzić, ale Twoje lub moje lub inne uniaki 45/60 są normalnie niżej osadzone mój na serii ma 120 mmmm od gleby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > mój na serii ma 120 mmmm od gleby aha... a jak sprężyny założysz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > aha... a jak sprężyny założysz? pomyłka 110 dzisiaj mierzone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > Tak wygląda Uno na -40 obok serii. Trochę jednak widać, że obniżone tak to widać, mam też zdjęcie dwóch uniaków przodem do siebie i widać że jeden zderzak jest niżej ale w szpary pomiędzy kołem a nadwoziem i tak dalej można prawie głowe włożyć Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yogibabu Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > tak to widać, mam też zdjęcie dwóch uniaków przodem do siebie i widać > że jeden zderzak jest niżej > ale w szpary pomiędzy kołem a nadwoziem i tak dalej można prawie > głowe włożyć tak jak ryczysz Lui właśnie ja tak mam szura prawiepo glebie a między nadkolem a kołem cała dłoń pionowo wejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 2 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > szura prawiepo glebie a między nadkolem a kołem cała dłoń pionowo > wejdzie to załóż kółka większe i nie wejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 2 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego 2007 > Tak wygląda Uno na -40 obok serii. Trochę jednak widać, że obniżone a oponki Proszę Pana ? takie same ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
puzoni86 Napisano 3 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 Ja założyłem eibachy -35 i było niżej. Potem dołożyłem 14" 185/55 i wysokość od ziemi wróciła prawie na swoje, ale pomiędzy kołem, a błotnikiem szpara się ostro zmniejszyła Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 3 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 > a oponki Proszę Pana ? takie same ? Tu to mnie masz Po pierwsze nie mam pojęcia co Glaca miał wtedy założone ale również nie jestem pewien czy byłem jeszcze na zimówkach czy na letnich. Ale raczej chyba jeszcze na zimówkach 145/80 bo strasznie długo opon na lato wtedy szukałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 3 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 > Tu to mnie masz Po pierwsze nie mam pojęcia co Glaca miał wtedy > założone ale również nie jestem pewien czy byłem jeszcze na > zimówkach czy na letnich. Ale raczej chyba jeszcze na zimówkach > 145/80 bo strasznie długo opon na lato wtedy szukałem hi hi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Raven Napisano 3 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 > hi hi Ale hi hi co? Glaca pewnie miał coś koło 165/65 a to Jego uniaka obniżyło w stosunku do mnie o dodatkowy centymetr prawie. No ale nie wiem co On wtedy miał. Ja zimówek już jestem pewien bo zmieniałem opony trzy tygodnie po zawieszeniu, znalazłem w archeo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 3 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 3 Lutego 2007 > Ale hi hi co? > Glaca pewnie miał coś koło 165/65 a to Jego uniaka obniżyło w > stosunku do mnie o dodatkowy centymetr prawie. No ale nie wiem > co On wtedy miał. > Ja zimówek już jestem pewien bo zmieniałem opony trzy tygodnie po > zawieszeniu, znalazłem w archeo hi hi, dalej nie wiem co zrobić i na jaki "zestaw" się zdecydować nie chcę zbierać wszystkich progów, ale nie chcę też mieć miejsca na włożenie głowy pomiędzy koło a karoserie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZdiy Napisano 4 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 4 Lutego 2007 ja chyba zdecudje sie nab ardziej esktremanla wersje - 60 mm pozatym komplet to nie sa wielkie pieniazki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 4 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 4 Lutego 2007 > ja chyba zdecudje sie nab ardziej esktremanla wersje > - 60 mm pozatym komplet to nie sa wielkie pieniazki a co znalazłeś ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azazel Napisano 6 Lutego 2007 Autor Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > ja chyba zdecudje sie nab ardziej esktremanla wersje > - 60 mm pozatym komplet to nie sa wielkie pieniazki a czy Ktoś z Was miał styczność z amorkami Kayaba Ultra SR ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Tak wygląda Uno na -40 obok serii. Trochę jednak widać, że obniżone to auto Glacy ktory ma zawieszenie podniesione bo z tego co pamietam ma sprzynki z UT (moge sie mylic) wiec to nie jest dobre porownanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Słuchaj kolega masz może jakiś problem odnośnie Częstochowy ? O > żartach Częstochowskich słyszałem i za takie określenia sie > gniewał nie będe ale nie wiem co masz na myśli mówiąc o > Częstochowskich sposobach obniżania ? Chcesz może powiedzieć, > że mieszkańcy tego miasta to jakies niedoroby ? > Ja jakoś założyłem OMP, a nie ciąłem zwoje i nie słyszałem żeby ktoś > z "tu" obecnych tak robił, także trzy c*ule w bok nie napalaj sie tak Jakbys troszke dluzej byl w klubie zrozumialbys zart... 3 samochody z 4 ktore jezdzily w klubie w Czestochowie mialy ciete sprezyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tekiel Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > 3 samochody z 4 ktore jezdzily w klubie w Czestochowie mialy ciete > sprezyny Ktore...?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > Ktore...?? mam wymienic??? jeden tylko nie ma cietych bo udalo mu sie od prostego slazaka niezaznajomionego z tematem tuningu odkupic drogie sprezyny OMP za smiesznie male pieniadze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maureliusz Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 Za dużo do tematu nie mogę wnieść, bo nigdy nie obniżałem zawieszenia. Mogę tylko powiedzieć dwie sprawy. 1. Jeżeli chodzi o utwardzenie zawieszenia, to polecam amortyzatorki "twintube" (pospolicie gazowo-olejowe) firmy KYB. Ja sobie takie założyłem i niby miały być jak oryginalne, a tu szok...twarde tak, że każdą nierówność drogi czułem. Jak ktoś woli większy hadrcore to proponuje włożyć monotube (pospolicie gazowy) na przód, bo w ofercie są takie dostępne, ale ja osobiście jazdy z czymś takim po polskich drogach nie umiem sobie wyobrazić. Jadyna wada KYB jest taka, że zamiast obniżyć zawieszenie, to je...podnosi. Chłopaki się coś walnęli i chyba design length jest coś nie tak, ale tak mają chyba wszystkie KYB, bo znajomy kupił do VW golfa i też mu się uniósł do góry:-D 2. Jeżeli chodzi o skracanie sprężyn, to tu nie mam kompletnie doświadczenia. Mogę powiedzieć tylko tyle, że skracanie sprężyny jest nie najlepsze. Skracając sprężynę wpradzie obniżamy samochód, ale zmieniamy całkowicie rate sprężyny. Skrócona sprężyna zachowuje się zupełnie inaczej. Dlatego dużo lepsza jest oryginalna sprężyna o odpowiedniej wysokości, ale też odpowiedniej ilości zwojów. Skrócona sprężyna ma jeszcze inną wadę, inny usiad na wahaczu lub amortyzatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 6 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2007 > nie napalaj sie tak > Jakbys troszke dluzej byl w klubie zrozumialbys zart... > 3 samochody z 4 ktore jezdzily w klubie w Czestochowie mialy ciete > sprezyny nie napalam, nie potraktowałem tego zbytnio jako żart. A stażu w klubie to ja chyba nie mam żadnego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Woytec21 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > nie napalam, nie potraktowałem tego zbytnio jako żart. A stażu w > klubie to ja chyba nie mam żadnego no na zlocie Cie nigdy nie widzialem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 Masz okazję się zrehabilitować - i uśmiechnąć się !!!!!!!!!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LUKASZdiy Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 z czytej ciekowsci na wiosne zaloze -330 mm fegi mam bbsa od opla i teraz moje pytanieszerokosc feligi to 175 czy nie bedzie problemu z obiceraniem opony maja byc 185 55 13 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Massa19 Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > z czytej ciekowsci > na wiosne zaloze > -330 mm fegi mam bbsa od opla i teraz moje pytanieszerokosc > feligi to 175 czy nie bedzie problemu z obiceraniem opony maja > byc 185 55 13 ja mam felgi Intro 7cali na oponkach 175/45 i pasuja co do (mm) i mysle ze te tez bede pasaowac no ale na spręzynach mam załozone gumy bo jak jade w 2 na tyle to zadzieraja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tekiel Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 > mam wymienic??? > jeden tylko nie ma cietych bo udalo mu sie od prostego slazaka > niezaznajomionego z tematem tuningu odkupic drogie sprezyny OMP > za smiesznie male pieniadze "A to przepraszam sory..." Mnientko mi i tak, ale jak spojrze na stan auta wytluczonego po sprezynach i dziadkowych amorach, to twardziej nie chce... A kosztowalo mnie to duzo kasy, zwazywszy na to, iz jestem bezrobotny bez prawa do zasilku... PS. Nie zaznajomionego z TUNINGIEM.... Juz wtedy miales objawy choroby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lui Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 a nie intra? ja mam intra 13" 6J , zawiasik -60mm i oponki 175/60, jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 7 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 7 Lutego 2007 ??? ...ale grunt, że Ci wesoło, śmiech to zdrowie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 8 Lutego 2007 Udostępnij Napisano 8 Lutego 2007 A jak - wesoło jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.