larry Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 Mam uno 1.0 i jest fenomenalnym dupowozem - tylko ma jedną zasadniczą wadę otóz jego osiagi są kiepskie a nawet bardzo kiepskie. i moje pytanie jaki większy silnik wybrac aby nie dużo rzeźbic przy mocowaniach silnika oraz sprzęgle. mechanik namawia na 1.5 i powiedzial ze mi zrobi nie za dużą kwotę i nawet mi go wyremontuje i przerobi na gaźnik. chociaz mi bardziej by odpowiada 1.6 ze sieny. chociaż wydaje mi sie ze chyba zostane przy 1.5 ie ~ gaźnik future Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > Mam uno 1.0 i jest fenomenalnym dupowozem - tylko ma jedną > zasadniczą wadę otóz jego osiagi są kiepskie a nawet bardzo > kiepskie. i moje pytanie jaki większy silnik wybrac aby nie dużo > rzeźbic przy mocowaniach silnika oraz sprzęgle. > mechanik namawia na 1.5 i powiedzial ze mi zrobi nie za dużą kwotę i > nawet mi go wyremontuje i przerobi na gaźnik. > chociaz mi bardziej by odpowiada 1.6 ze sieny. > chociaż wydaje mi sie ze chyba zostane przy 1.5 ie ~ gaźnik future nie rozumiem dlaczego gaznik?? i ja bym sie nie pchal juz w silnik 1.5 75 ps tylko od razu w cos mocnijeszego. no chyba, ze fiansowo nie dasz rady to poszukaj silnik z regaty 100S bo przypuszam, ze bedzie tanszy od sieny. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
larry Napisano 2 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 otóż ten mechanik ostatnio robil nissana primere 2.0 lub 1.6 nie pamietam i wywalił wtrysk i komuter oraz kat. i zalozył gaznik i ten nissan sie sciga sie na 400 metrów i wlasciciel twierdzi ze na gazniku i bez kat. jest zdecydowanie lepiej . wydaje mi sie ze dobrze zrobiony gaźnik jest ok. i nie potrzeba elektroniki która może sie pitolić. a ten facio w gażnikach jest guru ustwaia czasami oltimery i alfy romeo z 2 lub 4 gaźnikami niezależnymi chla wache jak cholera i zapierdziela jak cholera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > otóż ten mechanik ostatnio robil nissana primere 2.0 lub 1.6 nie > pamietam i wywalił wtrysk i komuter oraz kat. i zalozył gaznik > i ten nissan sie sciga sie na 400 metrów i wlasciciel twierdzi > ze na gazniku i bez kat. jest zdecydowanie lepiej . > wydaje mi sie ze dobrze zrobiony gaźnik jest ok. i nie potrzeba > elektroniki która może sie pitolić. > a ten facio w gażnikach jest guru ustwaia czasami oltimery i alfy > romeo z 2 lub 4 gaźnikami niezależnymi chla wache jak cholera i > zapierdziela jak cholera No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > otóż ten mechanik ostatnio robil nissana primere 2.0 lub 1.6 nie > pamietam i wywalił wtrysk i komuter oraz kat. i zalozył gaznik > i ten nissan sie sciga sie na 400 metrów i wlasciciel twierdzi > ze na gazniku i bez kat. jest zdecydowanie lepiej . > wydaje mi sie ze dobrze zrobiony gaźnik jest ok. i nie potrzeba > elektroniki która może sie pitolić. > a ten facio w gażnikach jest guru ustwaia czasami oltimery i alfy > romeo z 2 lub 4 gaźnikami niezależnymi chla wache jak cholera i > zapierdziela jak cholera taaaß to moze ja bym do siebie dwa dwugadzielowe webery zapodal... tak dla wzmocnienia moim zdaniem wtrysk jest bardziej bezstresowy. nie martwisz sie regulacja itp. pewnie, ze elektronika itd bywa zawodna, ale z tego co widze opinii uzytkownikow 1.5 to chyba nikomu jeszcze wtrysk nie padl w kazdym razie gdyby przesiadka na gaznik dawala jakies efekty poza zwiekdzonym zuzyciem to daj znac. moze ja tez sie zdecyduje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
larry Napisano 2 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku? nie wiem moze gaźniki nie spełniaja norm ekologicznych w spalaniu i jedynym wyjsciem dla katalizatora jest wytysk. i juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
coenmz Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku? ekologia i ekonomia. wtrysk dokladniej dozuje paliwo...ponoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cherokee18 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > nie wiem > moze gaźniki nie spełniaja norm ekologicznych w spalaniu i jedynym > wyjsciem dla katalizatora jest wytysk. i juz No właśnie też sobie tak wytłumaczyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku? Po pierwsze autko na wtrysku pali mniej benzyny, tak więc jest ekonomiczniejsze. Po drugie silnik takiego auta pracuje "kulturalniej". Po trzecie elektronika, a w tym sonda lambda umieszczona w kolektorze wydechowym badająca skład mieszanki testując spaliny, umożliwia kontrola stehiometrycznego składu mieszanki (14,7 powietrze - 1 benzyna). Najważniejsze jest jednak to abyście nie zapominali, że mono wtrysk w uno 1,5 czy mono wtrysk w 899 to jest taki brodzik możliwości wtrysku . Wiele współczesnych aut ma bezpośredni wtrysk paliwa i możliwości takiego silnika są znacznie większe niż możliwości gaźnika, każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz kontrolowany przez kompa więc przerobienie go nawet na 100 gardzielowy gaźnik nie miałoby sensu . A koledze mechanior proponuje przerobić 1,5 na gaźnik zapewne z powodu całej elektroniki i innego osprzętu, w który trzeba by zainwestować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku? Słuszne pytanie... Jakiś czas temu miałem kłopot z elektryką przy wtrysku i jeden mechanior polecił pozbyć się komputerów i założyć gaźnik, bo wtrysk boscha jest do dupy... Nie potrafił tego podeprzeć słusznym argumentem i nadal mykam na boschu i jest the best. Dlaczego więc gaźnik?? A propos swapa, to polecam tani i mocny motorek z mirafiori. Moc jest w nim wielka, a gabaryty niewielkie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komar13 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > Słuszne pytanie... Jakiś czas temu miałem kłopot z elektryką przy > wtrysku i jeden mechanior polecił pozbyć się komputerów i > założyć gaźnik, bo wtrysk boscha jest do dupy... Nie potrafił > tego podeprzeć słusznym argumentem i nadal mykam na boschu i > jest the best. Dlaczego więc gaźnik?? > A propos swapa, to polecam tani i mocny motorek z mirafiori. Moc jest > w nim wielka, a gabaryty niewielkie. jak mirafiori to tylko do 125p - jedyna słuszna koncepcja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komar13 Napisano 2 Maja 2005 Udostępnij Napisano 2 Maja 2005 > Po pierwsze autko na wtrysku pali mniej benzyny, tak więc jest > ekonomiczniejsze. Po drugie silnik takiego auta pracuje > "kulturalniej". Po trzecie elektronika, a w tym sonda lambda > umieszczona w kolektorze wydechowym badająca skład mieszanki > testując spaliny, umożliwia kontrola stehiometrycznego składu > mieszanki (14,7 powietrze - 1 benzyna). > Najważniejsze jest jednak to abyście nie zapominali, że mono wtrysk w > uno 1,5 czy mono wtrysk w 899 to jest taki brodzik możliwości > wtrysku . Wiele współczesnych aut ma bezpośredni wtrysk paliwa > i możliwości takiego silnika są znacznie większe niż możliwości > gaźnika, każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz kontrolowany przez > kompa więc przerobienie go nawet na 100 gardzielowy gaźnik nie > miałoby sensu . > A koledze mechanior proponuje przerobić 1,5 na gaźnik zapewne z > powodu całej elektroniki i innego osprzętu, w który trzeba by > zainwestować. i znać się troszkę Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > otóż ten mechanik ostatnio robil nissana primere 2.0 lub 1.6 nie > pamietam i wywalił wtrysk i komuter oraz kat. i zalozył gaznik > i ten nissan sie sciga sie na 400 metrów i wlasciciel twierdzi > ze na gazniku i bez kat. jest zdecydowanie lepiej . > wydaje mi sie ze dobrze zrobiony gaźnik jest ok. i nie potrzeba > elektroniki która może sie pitolić. > a ten facio w gażnikach jest guru ustwaia czasami oltimery i alfy > romeo z 2 lub 4 gaźnikami niezależnymi chla wache jak cholera i > zapierdziela jak cholera do codziennej jazdy wtrysk jest lepszy i oszedniejszy gaźnik zwieksza moc (ale zmniejsza elstycznosc i zwieksza spalanie) ładnie to widac na cc 900 gaznik 31KM i wtrysk 29KM pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > A propos swapa, to polecam tani i mocny motorek z mirafiori. Moc jest > w nim wielka, a gabaryty niewielkie. Czy mógłbyś przedstawić jakieś zdjęcie tego silniczka??? Albo Link?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Czy mógłbyś przedstawić jakieś zdjęcie tego silniczka??? Albo > Link?? Kiepściuchno panie... Po awarii kompa został mi tylko ten link. Tam dowiesz sie wszystkiego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Kiepściuchno panie... Po awarii kompa został mi tylko ten link. Tam > dowiesz sie wszystkiego. witam jak kolego u ciebie ze spalaniem w tym 1.5 bo mamy takie same furaki i chciałem porównać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > witam jak kolego u ciebie ze spalaniem w tym 1.5 bo mamy takie same > furaki i chciałem porównać 10 gazu na miescie 7 na trasie benzy 6-7 na trasie 8-9 w miescie a wtrysk hmm mam juz 102tys i jakos nie mialem zadnych problemow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > 10 gazu na miescie 7 na trasie benzy 6-7 na trasie 8-9 w miescie a > wtrysk hmm mam juz 102tys i jakos nie mialem zadnych problemow dzięki ja tylko na paliwku jeżdże i nie zamierzam pchać do niego gazu na OZU wyszedł mi 6,2l czyli nie pomyliłem sie w obliczeniach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > witam jak kolego u ciebie ze spalaniem w tym 1.5 bo mamy takie same > furaki i chciałem porównać Kilka dni temu wymienilem termostat i rzeczowo nie odpowiem na pytanie, ale spalanie spadło mi o połowę... Dotychczas w cyklu mieszanym pożerał 14 litrów, obecnie jakie 7-8. Wyniki z trasy, to z ładunkiem dwoje dorosłych i dwójkę dzieci wypalał 5,5 na setkę przy spokojnej jeździe... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Kilka dni temu wymienilem termostat i rzeczowo nie odpowiem na > pytanie, ale spalanie spadło mi o połowę... Dotychczas w cyklu > mieszanym pożerał 14 litrów, obecnie jakie 7-8. Wyniki z trasy, > to z ładunkiem dwoje dorosłych i dwójkę dzieci wypalał 5,5 na > setkę przy spokojnej jeździe... mi właśnie po wymianie termostatu spalanko ładnie spadło z około 10-11 litrów na OZU w Rowach do 6-6,5 na OZU w Cisnej więc nawet nie myśle o zakładaniu LPG pozdrowionka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Antoine Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > do codziennej jazdy wtrysk jest lepszy i oszedniejszy > gaźnik zwieksza moc (ale zmniejsza elstycznosc i zwieksza spalanie) > ładnie to widac na cc 900 gaznik 31KM i wtrysk 29KM chyba 41 i 39KM Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bemol Napisano 5 Maja 2005 Udostępnij Napisano 5 Maja 2005 > chyba 41 i 39KM 10 w ta , 10 w tamta - ale oczywiscie masz racje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 5 Maja 2005 Udostępnij Napisano 5 Maja 2005 > mi właśnie po wymianie termostatu spalanko ładnie spadło z około > 10-11 litrów na OZU w Rowach do 6-6,5 na OZU w Cisnej > więc nawet nie myśle o zakładaniu LPG > pozdrowionka Ja tam na gaz nie narzekam jestem bardzo zadowolony bo koszty gazu sa duzo mniejsze a samochod świetnie smiga na gazie. Spalanie nie wiele wieksze a i strat mocy za bardzo nie czuc. Jak na razie moj rekord na trasie na gazie to 7 litrów ale we 2 osoby bez bagażu a na miescie 8 jedna osoba zero bagażu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luc752 Napisano 5 Maja 2005 Udostępnij Napisano 5 Maja 2005 > Mam uno 1.0 i jest fenomenalnym dupowozem - tylko ma jedną > zasadniczą wadę otóz jego osiagi są kiepskie a nawet bardzo > kiepskie. i moje pytanie jaki większy silnik wybrac aby nie dużo > rzeźbic przy mocowaniach silnika oraz sprzęgle. > mechanik namawia na 1.5 i powiedzial ze mi zrobi nie za dużą kwotę i > nawet mi go wyremontuje i przerobi na gaźnik. > chociaz mi bardziej by odpowiada 1.6 ze sieny. > chociaż wydaje mi sie ze chyba zostane przy 1.5 ie ~ gaźnik future a ja będę monotematyczny - 1.6 16V Rulez!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slawny7 Napisano 5 Maja 2005 Udostępnij Napisano 5 Maja 2005 > a ja będę monotematyczny - 1.6 16V Rulez!!!!!! Koniów sto trzy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 5 Maja 2005 Udostępnij Napisano 5 Maja 2005 > taaaß to moze ja bym do siebie dwa dwugadzielowe webery zapodal... > tak dla wzmocnienia moim zdaniem wtrysk jest bardziej > bezstresowy. nie martwisz sie regulacja itp. pewnie, ze > elektronika itd bywa zawodna, ale z tego co widze opinii > uzytkownikow 1.5 to chyba nikomu jeszcze wtrysk nie padl w > kazdym razie gdyby przesiadka na gaznik dawala jakies efekty > poza zwiekdzonym zuzyciem to daj znac. moze ja tez sie zdecyduje Gaźnik czy wtrysk - jaka różnica jak i tak się wepcha gaz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
luc752 Napisano 5 Maja 2005 Udostępnij Napisano 5 Maja 2005 > Koniów sto trzy? albo i więcej - w końcu te same silniki są w Bravo/Marea/Multipla itp. a liczba koni różna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.