Skocz do zawartości

SWAP 1.5 zamiast 1.0, lub lepszy :)


larry

Rekomendowane odpowiedzi

Mam uno 1.0 smile.gif i jest fenomenalnym dupowozem - tylko ma jedną zasadniczą wadę otóz smile.gif jego osiagi są kiepskie a nawet bardzo kiepskie. i moje pytanie jaki większy silnik wybrac aby nie dużo rzeźbic przy mocowaniach silnika oraz sprzęgle.

mechanik namawia na 1.5 i powiedzial ze mi zrobi nie za dużą kwotę i nawet mi go wyremontuje i przerobi na gaźnik.

chociaz mi smile.gif bardziej by odpowiada 1.6 ze sieny. cool.gif

chociaż wydaje mi sie ze chyba zostane przy 1.5 ie ~ gaźnik smile.gif future smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam uno 1.0 i jest fenomenalnym dupowozem - tylko ma jedną

> zasadniczą wadę otóz jego osiagi są kiepskie a nawet bardzo

> kiepskie. i moje pytanie jaki większy silnik wybrac aby nie dużo

> rzeźbic przy mocowaniach silnika oraz sprzęgle.

> mechanik namawia na 1.5 i powiedzial ze mi zrobi nie za dużą kwotę i

> nawet mi go wyremontuje i przerobi na gaźnik.

> chociaz mi bardziej by odpowiada 1.6 ze sieny.

> chociaż wydaje mi sie ze chyba zostane przy 1.5 ie ~ gaźnik future

nie rozumiem dlaczego gaznik?? niewiem.gif

i ja bym sie nie pchal juz w silnik 1.5 75 ps tylko od razu w cos mocnijeszego. no chyba, ze fiansowo nie dasz rady to poszukaj silnik z regaty 100S bo przypuszam, ze bedzie tanszy od sieny.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

otóż ten mechanik ostatnio robil nissana primere 2.0 lub 1.6 nie pamietam i wywalił wtrysk i komuter oraz kat. smile.gif i zalozył gaznik i ten nissan sie sciga sie na 400 metrów i wlasciciel twierdzi ze na gazniku i bez kat. jest zdecydowanie lepiej .

jump.gif

wydaje mi sie ze dobrze zrobiony gaźnik jest ok. i nie potrzeba elektroniki która może sie pitolić. smile.gif

a ten facio w gażnikach jest guru ustwaia czasami oltimery i alfy romeo z 2 lub 4 gaźnikami niezależnymi smile.gif chla wache jak cholera i zapierdziela jak cholera smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> otóż ten mechanik ostatnio robil nissana primere 2.0 lub 1.6 nie

> pamietam i wywalił wtrysk i komuter oraz kat. i zalozył gaznik

> i ten nissan sie sciga sie na 400 metrów i wlasciciel twierdzi

> ze na gazniku i bez kat. jest zdecydowanie lepiej .

> wydaje mi sie ze dobrze zrobiony gaźnik jest ok. i nie potrzeba

> elektroniki która może sie pitolić.

> a ten facio w gażnikach jest guru ustwaia czasami oltimery i alfy

> romeo z 2 lub 4 gaźnikami niezależnymi chla wache jak cholera i

> zapierdziela jak cholera

No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku? crazy.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> otóż ten mechanik ostatnio robil nissana primere 2.0 lub 1.6 nie

> pamietam i wywalił wtrysk i komuter oraz kat. i zalozył gaznik

> i ten nissan sie sciga sie na 400 metrów i wlasciciel twierdzi

> ze na gazniku i bez kat. jest zdecydowanie lepiej .

> wydaje mi sie ze dobrze zrobiony gaźnik jest ok. i nie potrzeba

> elektroniki która może sie pitolić.

> a ten facio w gażnikach jest guru ustwaia czasami oltimery i alfy

> romeo z 2 lub 4 gaźnikami niezależnymi chla wache jak cholera i

> zapierdziela jak cholera

taaaß to moze ja bym do siebie dwa dwugadzielowe webery zapodal... tak dla wzmocnienia devil.gif moim zdaniem wtrysk jest bardziej bezstresowy. nie martwisz sie regulacja itp. pewnie, ze elektronika itd bywa zawodna, ale z tego co widze opinii uzytkownikow 1.5 to chyba nikomu jeszcze wtrysk nie padl niewiem.gif w kazdym razie gdyby przesiadka na gaznik dawala jakies efekty poza zwiekdzonym zuzyciem to daj znac. moze ja tez sie zdecyduje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku?

nie wiem

smile.gif

moze gaźniki nie spełniaja norm ekologicznych w spalaniu i jedynym wyjsciem dla katalizatora jest wytysk. i juz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku?

Po pierwsze autko na wtrysku pali mniej benzyny, tak więc jest ekonomiczniejsze. Po drugie silnik takiego auta pracuje "kulturalniej". Po trzecie elektronika, a w tym sonda lambda umieszczona w kolektorze wydechowym badająca skład mieszanki testując spaliny, umożliwia kontrola stehiometrycznego składu mieszanki (14,7 powietrze - 1 benzyna).

Najważniejsze jest jednak to abyście nie zapominali, że mono wtrysk w uno 1,5 czy mono wtrysk w 899 to jest taki brodzik możliwości wtrysku biglaugh.gif. Wiele współczesnych aut ma bezpośredni wtrysk paliwa i możliwości takiego silnika są znacznie większe niż możliwości gaźnika, każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz kontrolowany przez kompa więc przerobienie go nawet na 100 gardzielowy gaźnik nie miałoby sensu spineyes.gif.

A koledze mechanior proponuje przerobić 1,5 na gaźnik zapewne z powodu całej elektroniki i innego osprzętu, w który trzeba by zainwestować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to czemu teraz robią samochody na wtrysku a nie na gaźniku?

hmm.gifSłuszne pytanie... Jakiś czas temu miałem kłopot z elektryką przy wtrysku i jeden mechanior polecił pozbyć się komputerów i założyć gaźnik, bo wtrysk boscha jest do dupy... Nie potrafił tego podeprzeć słusznym argumentem i nadal mykam na boschu i jest the best. Dlaczego więc gaźnik??

A propos swapa, to polecam tani i mocny motorek z mirafiori. Moc jest w nim wielka, a gabaryty niewielkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Słuszne pytanie... Jakiś czas temu miałem kłopot z elektryką przy

> wtrysku i jeden mechanior polecił pozbyć się komputerów i

> założyć gaźnik, bo wtrysk boscha jest do dupy... Nie potrafił

> tego podeprzeć słusznym argumentem i nadal mykam na boschu i

> jest the best. Dlaczego więc gaźnik??

> A propos swapa, to polecam tani i mocny motorek z mirafiori. Moc jest

> w nim wielka, a gabaryty niewielkie.

jak mirafiori to tylko do 125p - jedyna słuszna koncepcja 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po pierwsze autko na wtrysku pali mniej benzyny, tak więc jest

> ekonomiczniejsze. Po drugie silnik takiego auta pracuje

> "kulturalniej". Po trzecie elektronika, a w tym sonda lambda

> umieszczona w kolektorze wydechowym badająca skład mieszanki

> testując spaliny, umożliwia kontrola stehiometrycznego składu

> mieszanki (14,7 powietrze - 1 benzyna).

> Najważniejsze jest jednak to abyście nie zapominali, że mono wtrysk w

> uno 1,5 czy mono wtrysk w 899 to jest taki brodzik możliwości

> wtrysku . Wiele współczesnych aut ma bezpośredni wtrysk paliwa

> i możliwości takiego silnika są znacznie większe niż możliwości

> gaźnika, każdy cylinder ma osobny wtryskiwacz kontrolowany przez

> kompa więc przerobienie go nawet na 100 gardzielowy gaźnik nie

> miałoby sensu .

> A koledze mechanior proponuje przerobić 1,5 na gaźnik zapewne z

> powodu całej elektroniki i innego osprzętu, w który trzeba by

> zainwestować.

i znać się troszkę smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> otóż ten mechanik ostatnio robil nissana primere 2.0 lub 1.6 nie

> pamietam i wywalił wtrysk i komuter oraz kat. i zalozył gaznik

> i ten nissan sie sciga sie na 400 metrów i wlasciciel twierdzi

> ze na gazniku i bez kat. jest zdecydowanie lepiej .

> wydaje mi sie ze dobrze zrobiony gaźnik jest ok. i nie potrzeba

> elektroniki która może sie pitolić.

> a ten facio w gażnikach jest guru ustwaia czasami oltimery i alfy

> romeo z 2 lub 4 gaźnikami niezależnymi chla wache jak cholera i

> zapierdziela jak cholera

do codziennej jazdy wtrysk jest lepszy i oszedniejszy

gaźnik zwieksza moc (ale zmniejsza elstycznosc i zwieksza spalanie)

ładnie to widac na cc 900 gaznik 31KM i wtrysk 29KM

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos swapa, to polecam tani i mocny motorek z mirafiori. Moc jest

> w nim wielka, a gabaryty niewielkie.

Czy mógłbyś przedstawić jakieś zdjęcie tego silniczka??? Albo Link??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kiepściuchno panie... Po awarii kompa został mi tylko ten link. Tam

> dowiesz sie wszystkiego.

witam jak kolego u ciebie ze spalaniem w tym 1.5 bo mamy takie same furaki i chciałem porównać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam jak kolego u ciebie ze spalaniem w tym 1.5 bo mamy takie same

> furaki i chciałem porównać

10 gazu na miescie 7 na trasie benzy 6-7 na trasie 8-9 w miescie a wtrysk hmm mam juz 102tys i jakos nie mialem zadnych problemow cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 10 gazu na miescie 7 na trasie benzy 6-7 na trasie 8-9 w miescie a

> wtrysk hmm mam juz 102tys i jakos nie mialem zadnych problemow

dzięki

ja tylko na paliwku jeżdże i nie zamierzam pchać do niego gazu

na OZU wyszedł mi 6,2l

czyli nie pomyliłem sie w obliczeniach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> witam jak kolego u ciebie ze spalaniem w tym 1.5 bo mamy takie same

> furaki i chciałem porównać

hmm.gifKilka dni temu wymienilem termostat i rzeczowo nie odpowiem na pytanie, ale spalanie spadło mi o połowę... Dotychczas w cyklu mieszanym pożerał 14 litrów, obecnie jakie 7-8. Wyniki z trasy, to z ładunkiem dwoje dorosłych i dwójkę dzieci wypalał 5,5 na setkę przy spokojnej jeździe...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kilka dni temu wymienilem termostat i rzeczowo nie odpowiem na

> pytanie, ale spalanie spadło mi o połowę... Dotychczas w cyklu

> mieszanym pożerał 14 litrów, obecnie jakie 7-8. Wyniki z trasy,

> to z ładunkiem dwoje dorosłych i dwójkę dzieci wypalał 5,5 na

> setkę przy spokojnej jeździe...

mi właśnie po wymianie termostatu spalanko ładnie spadło z około 10-11 litrów na OZU w Rowach do 6-6,5 na OZU w Cisnej

więc nawet nie myśle o zakładaniu LPG

pozdrowionka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> do codziennej jazdy wtrysk jest lepszy i oszedniejszy

> gaźnik zwieksza moc (ale zmniejsza elstycznosc i zwieksza spalanie)

> ładnie to widac na cc 900 gaznik 31KM i wtrysk 29KM

chyba 41 i 39KM zlosnik.gif270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mi właśnie po wymianie termostatu spalanko ładnie spadło z około

> 10-11 litrów na OZU w Rowach do 6-6,5 na OZU w Cisnej

> więc nawet nie myśle o zakładaniu LPG

> pozdrowionka

Ja tam na gaz nie narzekam jestem bardzo zadowolony bo koszty gazu sa duzo mniejsze a samochod świetnie smiga na gazie. Spalanie nie wiele wieksze a i strat mocy za bardzo nie czuc. Jak na razie moj rekord na trasie na gazie to 7 litrów ale we 2 osoby bez bagażu a na miescie 8 jedna osoba zero bagażu. grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam uno 1.0 i jest fenomenalnym dupowozem - tylko ma jedną

> zasadniczą wadę otóz jego osiagi są kiepskie a nawet bardzo

> kiepskie. i moje pytanie jaki większy silnik wybrac aby nie dużo

> rzeźbic przy mocowaniach silnika oraz sprzęgle.

> mechanik namawia na 1.5 i powiedzial ze mi zrobi nie za dużą kwotę i

> nawet mi go wyremontuje i przerobi na gaźnik.

> chociaz mi bardziej by odpowiada 1.6 ze sieny.

> chociaż wydaje mi sie ze chyba zostane przy 1.5 ie ~ gaźnik future

a ja będę monotematyczny - 1.6 16V Rulez!!!!!! ok.gifok.gifok.gifhehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taaaß to moze ja bym do siebie dwa dwugadzielowe webery zapodal...

> tak dla wzmocnienia moim zdaniem wtrysk jest bardziej

> bezstresowy. nie martwisz sie regulacja itp. pewnie, ze

> elektronika itd bywa zawodna, ale z tego co widze opinii

> uzytkownikow 1.5 to chyba nikomu jeszcze wtrysk nie padl w

> kazdym razie gdyby przesiadka na gaznik dawala jakies efekty

> poza zwiekdzonym zuzyciem to daj znac. moze ja tez sie zdecyduje

Gaźnik czy wtrysk - jaka różnica jak i tak się wepcha gaz rotfl.gifrotfl.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.