wojmar Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 Zrobiło się gorąco i klima miała to złagodzić i jakoś nie specjalnie sie spisuje Napiszcie czy powietrze wylatującew z nawiewów jest u was chłodne, zimne czy lodowate bo już sam niewiem jak ma być !? Aha i jeszcze jedno czasem czuje jakiś dziwny zapach jak klima jest włączona. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Zrobiło się gorąco i klima miała to złagodzić i jakoś nie specjalnie > sie spisuje Napiszcie czy powietrze wylatującew z nawiewów jest > u was chłodne, zimne czy lodowate bo już sam niewiem jak ma być lodowate > !? Aha i jeszcze jedno czasem czuje jakiś dziwny zapach jak > klima jest włączona. pewnie przydalo by sie odgrzybianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 3 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > lodowate > pewnie przydalo by sie odgrzybianie Auto ma 4000 km wiec odgrzybianie chyba nie konieczne pozatym ten zapach jest od początku ale myślałem że jeszcze z nowości sie nie wysmierdział ale u mnie lodowate to napewno nie jest powiedział bym że zimne co najwyżej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 Podjedz >>TU<< facet ZA DARMO sprawdzi Ci cisnienie w ukladzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Auto ma 4000 km wiec odgrzybianie chyba nie konieczne pozatym ten > zapach jest od początku ale myślałem że jeszcze z nowości sie > nie wysmierdział ale u mnie lodowate to napewno nie jest > powiedział bym że zimne co najwyżej fabrycznie chyba slabo (oszczednie) nabijaja klime, sprobuj zmierzyc jaka temperature ma powietrze wylatujace z nawiewu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 3 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Podjedz >>TU Dzięki za adres skoro go podajesz to u ciebie pewnie dmucha też lodowaty wiatr więc musze to sprawdzić a tak na marginesie to niewiesz czy na Karkonowskiej w ASO też to sprawdzą w ramach Gwarancji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 3 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > fabrycznie chyba slabo (oszczednie) nabijaja klime, sprobuj zmierzyc > jaka temperature ma powietrze wylatujace z nawiewu Zmierzyć to nie problem pytanie jaka temp to dobrze a jaka to źle Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 Myslalem, ze nie masz gwarancji.... Jesli masz gwarancje to wloz do nawiewu najtanszy termometr. Powinien wskazywac kilka stopni (ponizej dziesieciu). Jesli wskaze wiecej to zglaszaj usterke gwarancyjna. Co do ADFu to nie mam pojecia bo omijam ich szerokim lukiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Zmierzyć to nie problem pytanie jaka temp to dobrze a jaka to źle Instrukcja tego nie podaje..... ale zawsze mozesz zglosic usterke Najwyzej ASO wpisze "usterki nie stwierdzono" do dokumentu wydawania pojazdu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Zmierzyć to nie problem pytanie jaka temp to dobrze a jaka to źle fachowiec od klimy powiedzial ze jezeli temperatura jest <10ºC to jest ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 3 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > fachowiec od klimy powiedzial ze jezeli temperatura jest Jak byś mógł jeszcze raz napisać co fachowiec by napisał bo u mnie wyszły jakieś mentne znaki no chyba że to cytat z fachowca Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 3 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 Co do ADFu to nie mam pojecia > bo omijam ich szerokim lukiem Sugerujesz wizyte w amikarze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Co do ADFu to nie mam pojecia > Sugerujesz wizyte w amikarze Nic nie sugeruje.....oba serwisy maja sporo zlych opinii.... Z klimatyzacja jest ten problem, ze dla serwisow nie jest to taki standardowy temat...wiec ich wiedza na ten temat jest srednia.... Najwazniejsze to miec auto na oku, osobiscie bylem swiadkiem jak w ADFie ktos awanturowal sie z powodu kradziezy rzeczy pozostawionych w aucie podczas przegladu.... Daniel_I zaraz poda kolejne przyklady.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 3 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Nic nie sugeruje.....oba serwisy maja sporo zlych opinii.... > Z klimatyzacja jest ten problem, ze dla serwisow nie jest to taki > standardowy temat...wiec ich wiedza na ten temat jest > srednia.... > Najwazniejsze to miec auto na oku, osobiscie bylem swiadkiem jak w > ADFie ktos awanturowal sie z powodu kradziezy rzeczy > pozostawionych w aucie podczas przegladu.... Daniel_I zaraz poda > kolejne przyklady.... No w tym przypadku to ewidentna wina tego co zostawił coś w aucie na przeglądzie przecież złodziej to myślisz że długo tak może wytrzymać patrząc sie na fanty w aucie A tak na serio to najlepiej samemu wszystko dopilnować moje pytanie dotyczyło fochowości jednych i drugich a amikarze nie byłem stąd moje pytanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Jak byś mógł jeszcze raz napisać co fachowiec by napisał bo u mnie > wyszły jakieś mentne znaki no chyba że to cytat z fachowca ponizej 10 C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pcz Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 W Amicarze też nie mają automatu do klimatyzacji , jak mi wymienili chłodnicę to posłużyli się firmą wspólpracującą z nimi . Klima chodzi dobrze . A propos nawet po 4 tysiącach może się klima ześmierdnąć szczególnie jeżeli nie ma filtra pp , ważny jest też czas a nie przebieg . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wseia Napisano 3 Maja 2005 Udostępnij Napisano 3 Maja 2005 > Zrobiło się gorąco i klima miała to złagodzić i jakoś nie specjalnie > sie spisuje Napiszcie czy powietrze wylatującew z nawiewów jest > u was chłodne, zimne czy lodowate bo już sam niewiem jak ma być > !? Aha i jeszcze jedno czasem czuje jakiś dziwny zapach jak > klima jest włączona. Słabe chłodzenie może tez być objawem pęknięcia przewodów klimatyzacji. Też u mnie słabo chłodziła (ale nic nie śmierdziało) i skończyło się na gwarancyjnej wymianie przewodów. W Ganinexie w Gliwicach mają fachowca, który się tylko klimatyzacjami zajmuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KrachMK Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 Mam podobne odczucia, ale temperatura przy wylocie jest ok 10-11C. Po prostu, ta klima jest "dość łagodna" ( tak mówili w ASO) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Mam podobne odczucia, ale temperatura przy wylocie jest ok 10-11C. Po > prostu, ta klima jest "dość łagodna" ( tak mówili w ASO) Paleta wymówek w ASO to mistrzostwo świata jak by taką łagodną klime zrobili Szwedzi to bym jeszcze zrozumiął ale Włosi gdzie jest gorący kimat to już chyba przegięcie Trzeba by chyba założyć kabaretowy wątek Złote wymówki ASO Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wyrozumialy1 Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Auto ma 4000 km wiec odgrzybianie chyba nie konieczne pozatym ten zapach jest od początku ale myślałem że jeszcze z nowości sie nie wysmierdział ale u mnie lodowate to napewno nie jest powiedział bym że zimne co najwyżej cze mam okolo dopiero 8kkm i tez jedzie "smrod" z tej klimy z wlasnego doswiadczenia z klimkami wiem ze jak sie jezdzi np na zamknietym obiegu powietrza...to po pewnym czasie.......niemily zapach jest jak uzywa sie poboru pow. z zewnatrz jezeli masz autoklimke w stilonku i jezdzisz ciagle na zamknietym obieu pow. , a co jakis czas pobiera ona z zewnatrz...to wtedy moze wystepuje ten nimily zapach sprawdz u mnie ma to miejsce wlasnie w taakiej sytuacji...nie w kazdym autku tak mialem..ale sie zdazalo.. no moze tez zaleciec troszke na samym poczatku jak autko stalo na sloncu.... napisz jeszcze po obserwacjach jak to wyglada u Ciebie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > cze > mam okolo dopiero 8kkm i tez jedzie "smrod" z tej klimy > z wlasnego doswiadczenia z klimkami wiem ze jak sie jezdzi np na > zamknietym obiegu powietrza...to po pewnym czasie.......niemily > zapach jest jak uzywa sie poboru pow. z zewnatrz > jezeli masz autoklimke w stilonku i jezdzisz ciagle na zamknietym > obieu pow. , a co jakis czas pobiera ona z zewnatrz...to wtedy > moze wystepuje ten nimily zapach > sprawdz > u mnie ma to miejsce wlasnie w taakiej sytuacji...nie w kazdym autku > tak mialem..ale sie zdazalo.. > no moze tez zaleciec troszke na samym poczatku jak autko stalo na > sloncu.... > napisz jeszcze po obserwacjach jak to wyglada u Ciebie... Klime mam manualną Wewnetrznego obiegu raczej nie używam no chyba że za autobusem do tej pory miałem tylko "zimny łokieć" czyli auta bez klimy ten zapach mam od nowego i smierdziało nawet w zimie jak włączałem na chwile ale myslałem że to sie musi wyśmierdzieć a ciepło to sie dopiero 2dni temu zrobiło no i już sam nie wiem bo zimno w srodku to nie mogłem zrobić choć dałem wentylator na Max a teraz znów zima j deszcz wiec przerwa w testach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 Wydaje mi sie ze jak wlaczamy klime to lepiej jest zamknac obieg..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Wydaje mi sie ze jak wlaczamy klime to lepiej jest zamknac obieg..... Bede musiał to przetestować I jeszcze jedna sprawa co radzicie robić w czasie deszczu dałem nadmuch na szybe (klima i ogrzewanie wyłączone) i szyba przednia kompletnie zaparowała (nadmuch na max) dopiero włączenie ogrzewanie pomogło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Bede musiał to przetestować I jeszcze jedna sprawa co radzicie robić > w czasie deszczu dałem nadmuch na szybe (klima i ogrzewanie > wyłączone) i szyba przednia kompletnie zaparowała (nadmuch na > max) dopiero włączenie ogrzewanie pomogło 1. Sprawdz/wymien filtr p/pylkowy 2. Jesli nadmuch zwykly (bezk limy i ogrzewania) to absolutnie bez zamykania obiegu (czyli powietrzem z zewnatrz) - jesli szyby paruja to obstawiam pkt 1. 3. Jesli klima to przy zamknietym obiegu tez nie powinno parowac....w koncu klima osusza powietrze..... ale jesli paruje przy klimie wlaczonej i bez zamykania obiegu to moim zdaniem klima nie dziala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > 1. Sprawdz/wymien filtr p/pylkowy Nadmuch był mocny wiec filtr powinien być ok (auto z X.04 i 4tyś) > 2. Jesli nadmuch zwykly (bezk limy i ogrzewania) to absolutnie bez > zamykania obiegu (czyli powietrzem z zewnatrz) - jesli szyby > paruja to obstawiam pkt 1. Obieg zewnetrzny oczywiście był otwarty wentylator na max nadmuch tylko na szybe pomogło włączenie ogrzewania odparowało od razu klimy nie włączałem bo nie było czasu na eksperymenty (Żona ze strachem pyta czy widze gdzie jada-a ja na to pamietam jak w tym miejscu była ostatnio kierownica) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > klimy nie włączałem bo nie było czasu na eksperymenty Klima powinna szybciej odparowac szybe niz ogrzewanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ScFuNbAnDit Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 Dokładnie ostatnio miałem okazje posmigac nowa Avensis tam jak szybki zaparowały to wystarczy załączyc klime na dosłownie pare sekund i szybka odparowana a pozatym z krateczek leciało bardzo zimne powietrze. Taka klima powinna być w stilo, wiem że zaraz dostane Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Klima powinna szybciej odparowac szybe niz ogrzewanie Musze to sprawdzić bo tez słyszałem że osusza powietrze ale rano był za duży ruch a ja sie dopiero do klimy przyzwyczajam wiec jeszcze działalą u mnie stare przyzwyczajenia Dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 na stale? wydaje mi sie ze nie masz racji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 no i jest... nazywa sie automatyczna i ten tryb uruchamia sie guzikiem "max def" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > na stale? wydaje mi sie ze nie masz racji Możesz to troche rozwinąć bo niewiem czemu nie ma racji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Możesz to troche rozwinąć bo niewiem czemu nie ma racji bo zamkniecie obiegu wraz z obnizeniem temp spowoduje wykroplenie sie wilgoci na duzych chlodnych powierzchniach czyli szybach... polecam zwrocic uwage jak dziala wspomniana juz przeze mnie funkcja max def... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > bo zamkniecie obiegu wraz z obnizeniem temp spowoduje wykroplenie sie > wilgoci na duzych chlodnych powierzchniach czyli szybach... > polecam zwrocic uwage jak dziala wspomniana juz przeze mnie > funkcja max def... Wiec wychodzi na to że włączenie przezemnie ogrzewania było działaniem prawidłowym a co do funkcji max def to dotyczy chyba klimy automatycznej bo u mnie tego nie ma Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 Jak zbyt zimne powietrze ustawisz to mozliwe...generalnie zaleca sie zamknac obieg przy klimie bo bardziej jest wtedy wydajna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Jak zbyt zimne powietrze ustawisz to mozliwe...generalnie zaleca sie > zamknac obieg przy klimie bo bardziej jest wtedy wydajna Wychodzi na to że nie masz racji że chcesz zamknąc obieg bo wtedy zaparuje nawet jak nie ma deszczu raz tak miałem zapomniałem o zamknietym obiegu i mi zaparowało jak sie zorientowałem i otworzyłem zrobiło sie przejrzyście w czasoe deszczu musi być otwarty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Wychodzi na to że nie masz racji że chcesz zamknąc obieg bo wtedy > zaparuje nawet jak nie ma deszczu raz tak miałem zapomniałem o > zamknietym obiegu i mi zaparowało jak sie zorientowałem i > otworzyłem zrobiło sie przejrzyście w czasoe deszczu musi być > otwarty Bzdura, jezdze caly czas z zamknietym obiegiem - jechalem tak rowniez dzis rano podczas duzego deszczu. Nic mi nie parowalo. Szyby zaparuja ale bez klimy. Z klima nie powinny parowac - chyba ze przesadzi sie z temperatura (u mnie para zbierala sie tylko jak puszczalem zbyt zimne powietrze bezposrednio na szybe - jak puszczalem rownie zimne powietrze ale z kratek to nic nie paruje) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Bzdura, jezdze caly czas z zamknietym obiegiem - jechalem tak rowniez > dzis rano podczas duzego deszczu. Nic mi nie parowalo. Szyby > zaparuja ale bez klimy. Z klima nie powinny parowac - chyba ze > przesadzi sie z temperatura (u mnie para zbierala sie tylko jak > puszczalem zbyt zimne powietrze bezposrednio na szybe - jak > puszczalem rownie zimne powietrze ale z kratek to nic nie > paruje) No to jeszcze dla porządku napisz jaką masz klime bo ja manualną a co do poprzedniej wypowiedzi to nie dałem znaku zapytania na końcu a zdanie miało być pytające Widze że jest coraz ciekawiej i bedzie wiele opcji do sprawdzenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 to zaraz o czym my tu drogie siostry debatujemy? o uzywaniu klimy czy odparowywaniu szyb? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Bzdura, jezdze caly czas z zamknietym obiegiem - jechalem tak rowniez > dzis rano podczas duzego deszczu. Nic mi nie parowalo. Szyby > zaparuja ale bez klimy. Z klima nie powinny parowac - chyba ze > przesadzi sie z temperatura (u mnie para zbierala sie tylko jak > puszczalem zbyt zimne powietrze bezposrednio na szybe - jak > puszczalem rownie zimne powietrze ale z kratek to nic nie > paruje) jezdzisz na zamknietym czy na AQS? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > to zaraz o czym my tu drogie siostry debatujemy? o uzywaniu klimy czy > odparowywaniu szyb? Ostatnio to o moich kłopotach dzisiejszych czyli zaparowaniu szyb w czasie deszczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > jezdzisz na zamknietym czy na AQS? Mam klime manualna...wciskam dwa przyciski Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > No to jeszcze dla porządku napisz jaką masz klime bo ja manualną a co > do poprzedniej wypowiedzi to nie dałem znaku zapytania na końcu > a zdanie miało być pytające Widze że jest coraz ciekawiej i > bedzie wiele opcji do sprawdzenia Mam klime manualna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > to zaraz o czym my tu drogie siostry debatujemy? o uzywaniu klimy czy > odparowywaniu szyb? A nie wydaje Ci sie siostro ze sa to tematy dosc mocno ze soba powiazane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
duke Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Jak zbyt zimne powietrze ustawisz to mozliwe...generalnie zaleca sie > zamknac obieg przy klimie bo bardziej jest wtedy wydajna eeee.... wiec tak... 1. jak wchodzisz do nagrzanego samochodu to temp wewnatrz jest wyzsza niz na zewnatrz 2. czyli klimie musi wiecej czasu zabrac pierwotne schlodzenie powietrza w samochodzie 3. zeby osiagnac max wydajnosc nalezalo by najpierw przewietrzyc samochod 4. potem schlodzic z obiegiem wewn. otwartym 5. potem jezeli na zewnatrz jest rzeczywiscie cieplo to mozesz przelaczyc na zamkniety (o ile jest sucho)... 6. w czasie deszczu polkecal bym sprobowac jazde na obiegu wewn. otwartym tyle moim zdaniem... wiekszosc tych funkcji spelnia klima automatyczna (oprocz przewietrzania) z ktorej logiki jestem dosc zadowolony... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Mam klime manualna...wciskam dwa przyciski Zaparowanie szyb 1Wyłączyć recyrkulacje powietrza 2 pokretło reg temp na czerwone pole 3pokrętło wentylatora na 2 bieg 4pokretło wyboru kierunku na szybe Klimatyzacja jest bardo użyteczna dla przyspieszenia odparowania szyb,gyż osusza powietrze zaleca sie wiec wykonać poprzednio opisane czynności i włączyć klimatyzacje Tak jest napisane w instrukcji nic nie ma żeby zamknąć obieg zewnętrzny wieć Pawcio co ty na to Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > A nie wydaje Ci sie siostro ze sa to tematy dosc mocno ze soba > powiazane? Tematy są żeczywiscie powiązane ale działanie wychodzi na to że odmienne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Tak jest napisane w instrukcji nic nie ma żeby zamknąć obieg > zewnętrzny wieć Pawcio co ty na to Z pierwszej lepszej strony www: "Dlaczego zaparowują szyby? Czy można temu zapobiec? Parowanie szyb to nic innego niż osadzanie się na nich wilgoci z powietrza. Pomocne może tu być odpowiednie użycie klimatyzacji. W chłodne i wilgotne dni powietrze zawiera dużo wilgoci, a pasażerowie wsiadający do samochodu wnoszą do niego jej jeszcze więcej na ubraniu i butach. Dodatkowo efekt ten jest pogłębiany przez oddychanie. Na szybach osadza się także woda parująca z mokrych dywaników. System klimatyzacji wysusza powietrze w kabinie, szybko oczyszczając szyby. Osuszanie można znacznie przyspieszyć zamykając dopływ powietrza do kabiny z zewnątrz (tryb zamkniętego obiegu powietrza). Efektywny sposób osuszania zaparowanych szyb: - Włączyć klimatyzację - Skierować nawiew na szybę przednią - Włączyć tryb zamkniętego obiegu powietrza (w niektórych samochodach jest to niemożliwe w połączeniu z nawiewem na szybę, wówczas należy przejść od razu do następnego punktu) - Ustawić dmuchawę i ogrzewanie na maksimum Po krótkim czasie należy wyłączyć zamknięty obieg powietrza, a dmuchawę ustawić na mniejszą intensywność. Uwaga: samochody wytwarzane przez niektórych producentów automatycznie wyłączają układ klimatyzacji, jeśli temperatura zewnętrzna spadnie poniżej +4 st. C. " Choc pisza tam, zeby od czasu do czasu zamykac obieg a nie caly czas.... co jest troche bez sensu. Zamykanie obiegu zapobiega dostawaniu sie wilgoci.... i klima nie musi chlodzic bo mieli to samo schlodzone juz powietrze (czyli je suszy czy oczyszcza jak kto woli). W przypadku doplywu powietrza z zewnatrz klima musi to powietrze mocno schlodzic.... (np w lecie gdy nagrzane jest do powyzej 30 stopni) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 Tak, racja Po wejsciu do nagrzanego auta zaleca sie jego przewietrzenie wstepnie.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 4 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Z pierwszej lepszej strony www: > "Dlaczego zaparowują szyby? Czy można temu zapobiec? > Parowanie szyb to nic innego niż osadzanie się na nich wilgoci z > powietrza. Pomocne może tu być odpowiednie użycie klimatyzacji. > W chłodne i wilgotne dni powietrze zawiera dużo wilgoci, a > pasażerowie wsiadający do samochodu wnoszą do niego jej jeszcze > więcej na ubraniu i butach. Dodatkowo efekt ten jest pogłębiany > przez oddychanie. Na szybach osadza się także woda parująca z > mokrych dywaników. System klimatyzacji wysusza powietrze w > kabinie, szybko oczyszczając szyby. Osuszanie można znacznie > przyspieszyć zamykając dopływ powietrza do kabiny z zewnątrz > (tryb zamkniętego obiegu powietrza). > Efektywny sposób osuszania zaparowanych szyb: > - Włączyć klimatyzację > - Skierować nawiew na szybę przednią > - Włączyć tryb zamkniętego obiegu powietrza (w niektórych samochodach > jest to niemożliwe w połączeniu z nawiewem na szybę, wówczas > należy przejść od razu do następnego punktu) > - Ustawić dmuchawę i ogrzewanie na maksimum Czegoś tu nie rozumie ustawić dmuchawe i ogrzewanie na maximum czyli że ma lecieć ciepłe powietrze rano tak zrobiłem i szyba natychmiast odparowała ale klimy nie włączyłem więc oco tu chodzi po co ją włączać w tym wypadku bzy ona bedzie w tym czasie wogle działąć jak włącze ogrzewanie na max i klime jednocześnie > Po krótkim czasie należy wyłączyć zamknięty obieg powietrza, a > dmuchawę ustawić na mniejszą intensywność. > Uwaga: samochody wytwarzane przez niektórych producentów > automatycznie wyłączają układ klimatyzacji, jeśli temperatura > zewnętrzna spadnie poniżej +4 st. C. " > Choc pisza tam, zeby od czasu do czasu zamykac obieg a nie caly > czas.... co jest troche bez sensu. Zamykanie obiegu zapobiega > dostawaniu sie wilgoci.... i klima nie musi chlodzic bo mieli to > samo schlodzone juz powietrze (czyli je suszy czy oczyszcza jak > kto woli). W przypadku doplywu powietrza z zewnatrz klima musi > to powietrze mocno schlodzic.... (np w lecie gdy nagrzane jest > do powyzej 30 stopni) Moja wczsniejsza instrukcja jest z instrukcji FAP strona 96 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawcio Napisano 4 Maja 2005 Udostępnij Napisano 4 Maja 2005 > Czegoś tu nie rozumie ustawić dmuchawe i ogrzewanie na maximum czyli > że ma lecieć ciepłe powietrze rano tak zrobiłem i szyba > natychmiast odparowała ale klimy nie włączyłem więc oco tu > chodzi po co ją włączać w tym wypadku bzy ona bedzie w tym > czasie wogle działąć jak włącze ogrzewanie na max i klime > jednocześnie Klima bedzie dzialac - z nawiewu poleci polaczone powietrze z klimy i ogrzewania. Przycisniecie przycisku klimy spowoduje osuszanie powietrza przez klime > Moja wczsniejsza instrukcja jest z instrukcji FAP strona 96 Domyslilem sie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.