Skocz do zawartości

Problem z szarpaniem rozwiązany


maka777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Ponieważ od dłuższego czasu walczyłem z szarpaniem silnika przy dodawaniu i odejmowaniu gazu postanowiłem się podzielić moimi spostrzeżeniami - może kiedyś komuś się to przyda.

Problem występował podczas jazdy ze stałą prędkością i dodaniu lub odjęciu gazu. Szarpało wtedy silnikiem a szarpania przenosiły się na całą budę. Szarpanie występowało również przy ruszaniu (a powiem, że przetrenowałem puszczanie sprzęgła od bardzo wolnego do bardzo szybkiego - więc to nie był brak umiejętności ruszania pojazdem silnikowym 893goodvibes.gif)

Idąc za radami kolegów z kącika przyjżałem sie bliżej EGR-owi jako głównemu sprawcy. Wyczyściłem pomierzyłem opory w zależności od położenia grzybka i wydawało się, że wszystko jest OK. Założyłem a tu dalej szarpie angryfire.gif

Postanowiłem zaślepić EGR-a ale nadal szarpało wrrr.gif więc EGR-a wykluczyłem z listy podejrzanych.

Wymieniłem, filtry, świece, przewody. Profilaktycznie wyczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy i nic.

Sprawdziłem poduszki pod skrzynią i silnikem ale były OK.

Aż wreszcie któryś z kącikowiczów (niestety nie pamiętam nicka) podsunął pomysł, że może to być wina sprzęgła a konkretnie tłumika drgań skrętnych.

Postanowiłem wyregulować linkę sprzęgła w ten sposób, że nieznacznie podniósł się pedał sprzęgła.

Pomimo, że przed regulacją pedał sprzęgła i tak był wyżej od pedału hamulca postanowiłem zaryzykować.

I okazało się, że był to słuszny krok. Obecnie problem szarpania został prawie całkowicie wyeliminowany yay.giftzn. czasami jeszcze poszarpuje ale tylko w przypadku jazdy na niższym biegu i szybkiego puszczenia gazu.

Również ruszanie jest teraz o wiele przyjemniejsze. Wczesniej sprzęgło brało przy samej podłodze a teraz trochę wyżej.

Wiem, że jest to rozwiązanie tymczasowe i prędzej czy później trzeba będzie całe sprzęgło wymienić ale z braku kasy na razie tak zostanie.

A tak przy okazji to czy w moim silniku (X14XE) podczas wymiany sprzęgła trzeba wyjmować skrzynię czy nie?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Poznaję w tym rękę Orochimaru

> Pozdroofka

Niezły zbieg okoliczności, bo ja tez w sobote wymieniłem linke sprzęgła.

efekt - szarpania brak.

Wreszcie auto jexdzi jak należy. spzregiełko miękko pracuje i aż się chce jeździć. Mam nadzieje ze tak juz bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam, to pisałem w którymś wątku, że mam ten sam problem. Też zrobiłem tak jak ty. Zacząłem regulować linkę i wykazało to poprawę, ale po dłuższej jeździe czułem zapach spalonego sprzęgła. Linkę ustawiłem mniej więcej tak jak była i efekt minął. Podejrzewam, że trza zbierać na sprzęgło... Nawet nie wiem czy u mnie da się wymienić bez wyjmowania skrzynki frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> problem. Też zrobiłem tak jak ty. Zacząłem regulować linkę i

> wykazało to poprawę, ale po dłuższej jeździe czułem zapach

> spalonego sprzęgła.

U mnie spalonego sprzęgła nie czuć (staram sie jeździć spokojnie) ale słyszę taki specyficzny szum lub szelest przy prędkościach powyżej 40km/h. Coś mi się wydaje, że to łożysko oporowe słychć (no chyba że się mylę hmm.gif).

Jak będę wracał z roboty to zrobię mały test przy dużej prędkości wcisnę sprzęgło i zobaczę czy minie.

Możliwe, że jest to także łożysko któregoś z kół (chociaż mało prawdopodobne bo szum słychać od czasu regulacji linki) lub też szum opon (mam nowe i zmienione właściwie w tym samym czasie co była regulowana linka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.