maka777 Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 Witam Ponieważ od dłuższego czasu walczyłem z szarpaniem silnika przy dodawaniu i odejmowaniu gazu postanowiłem się podzielić moimi spostrzeżeniami - może kiedyś komuś się to przyda. Problem występował podczas jazdy ze stałą prędkością i dodaniu lub odjęciu gazu. Szarpało wtedy silnikiem a szarpania przenosiły się na całą budę. Szarpanie występowało również przy ruszaniu (a powiem, że przetrenowałem puszczanie sprzęgła od bardzo wolnego do bardzo szybkiego - więc to nie był brak umiejętności ruszania pojazdem silnikowym ) Idąc za radami kolegów z kącika przyjżałem sie bliżej EGR-owi jako głównemu sprawcy. Wyczyściłem pomierzyłem opory w zależności od położenia grzybka i wydawało się, że wszystko jest OK. Założyłem a tu dalej szarpie Postanowiłem zaślepić EGR-a ale nadal szarpało więc EGR-a wykluczyłem z listy podejrzanych. Wymieniłem, filtry, świece, przewody. Profilaktycznie wyczyściłem przepustnicę i silniczek krokowy i nic. Sprawdziłem poduszki pod skrzynią i silnikem ale były OK. Aż wreszcie któryś z kącikowiczów (niestety nie pamiętam nicka) podsunął pomysł, że może to być wina sprzęgła a konkretnie tłumika drgań skrętnych. Postanowiłem wyregulować linkę sprzęgła w ten sposób, że nieznacznie podniósł się pedał sprzęgła. Pomimo, że przed regulacją pedał sprzęgła i tak był wyżej od pedału hamulca postanowiłem zaryzykować. I okazało się, że był to słuszny krok. Obecnie problem szarpania został prawie całkowicie wyeliminowany tzn. czasami jeszcze poszarpuje ale tylko w przypadku jazdy na niższym biegu i szybkiego puszczenia gazu. Również ruszanie jest teraz o wiele przyjemniejsze. Wczesniej sprzęgło brało przy samej podłodze a teraz trochę wyżej. Wiem, że jest to rozwiązanie tymczasowe i prędzej czy później trzeba będzie całe sprzęgło wymienić ale z braku kasy na razie tak zostanie. A tak przy okazji to czy w moim silniku (X14XE) podczas wymiany sprzęgła trzeba wyjmować skrzynię czy nie? Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > Aż wreszcie któryś z kącikowiczów (niestety nie pamiętam nicka) > podsunął pomysł, że może to być wina sprzęgła a konkretnie > tłumika drgań skrętnych. Poznaję w tym rękę Orochimaru Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
osiem Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > Poznaję w tym rękę Orochimaru > Pozdroofka Niezły zbieg okoliczności, bo ja tez w sobote wymieniłem linke sprzęgła. efekt - szarpania brak. Wreszcie auto jexdzi jak należy. spzregiełko miękko pracuje i aż się chce jeździć. Mam nadzieje ze tak juz bedzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 Mi też zaczyna szarpać. Sprzęgło już 226tyś i koniec regulacji. Koło zamachowe garnkowe. Oj robótka się szykuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > Mi też zaczyna szarpać. Sprzęgło już 226tyś i koniec regulacji. Koło > zamachowe garnkowe. Oj robótka się szykuje Sam będziesz robił? Zrób parę fotek. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamrut Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 O ile dobrze pamiętam, to pisałem w którymś wątku, że mam ten sam problem. Też zrobiłem tak jak ty. Zacząłem regulować linkę i wykazało to poprawę, ale po dłuższej jeździe czułem zapach spalonego sprzęgła. Linkę ustawiłem mniej więcej tak jak była i efekt minął. Podejrzewam, że trza zbierać na sprzęgło... Nawet nie wiem czy u mnie da się wymienić bez wyjmowania skrzynki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 Jeśli będę wymieniał sam (a pewnie tak będzie) to fotorelacja oczywiście będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lelek Napisano 19 Marca 2007 Udostępnij Napisano 19 Marca 2007 > Jeśli będę wymieniał sam (a pewnie tak będzie) to fotorelacja > oczywiście będzie. Może lepiej niech mechanior robi... Będziesz miał większa swobodę na robienie zdjęc. Pozdroofka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maka777 Napisano 20 Marca 2007 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2007 > problem. Też zrobiłem tak jak ty. Zacząłem regulować linkę i > wykazało to poprawę, ale po dłuższej jeździe czułem zapach > spalonego sprzęgła. U mnie spalonego sprzęgła nie czuć (staram sie jeździć spokojnie) ale słyszę taki specyficzny szum lub szelest przy prędkościach powyżej 40km/h. Coś mi się wydaje, że to łożysko oporowe słychć (no chyba że się mylę ). Jak będę wracał z roboty to zrobię mały test przy dużej prędkości wcisnę sprzęgło i zobaczę czy minie. Możliwe, że jest to także łożysko któregoś z kół (chociaż mało prawdopodobne bo szum słychać od czasu regulacji linki) lub też szum opon (mam nowe i zmienione właściwie w tym samym czasie co była regulowana linka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.