Skocz do zawartości

Żarówki 100/90W HID


JanuszS

Rekomendowane odpowiedzi

Wybieram się w dalszą podróż, chciałbym sobie założyć takie żarówki H4 100/90W mam kilka pytań, czy przy takiej mocy wytrzyma akumulator 45A , czy alternator 55A nadąży ładować aku. czy odblaski w reflektorach nie ulegną uszkodzeniu, czy można wogóle oficjalnie używać żarówek takiej mocy?

Oczywiście myślę o założeniu dodatkowej instalacji na przekaźnikach.

Proszę o odpowiedź osoby z praktyką w tym temacie.

Jakie żarówki H4 HID polecacie pełno ich na allegro w cenie od 25 do 75zł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybieram się w dalszą podróż, chciałbym sobie założyć takie żarówki

> H4 100/90W mam kilka pytań, czy przy takiej mocy wytrzyma

> akumulator 45A , czy alternator 55A nadąży ładować aku.

Z tym nie ma problemu.

> czy odblaski w reflektorach nie ulegną uszkodzeniu,

Ulegną, wiem z doświadczenia. W dodatku stopią Ci się kostki przy żarówkach angryfire.gifangryfire.gifangryfire.gif

> czy można wogóle

> oficjalnie używać żarówek takiej mocy?

NIE!

> Oczywiście myślę o założeniu dodatkowej instalacji na przekaźnikach.

W ten sposób uratujesz tylko przełącznik przy kierownicy.

> Proszę o odpowiedź osoby z praktyką w tym temacie.

> Jakie żarówki H4 HID polecacie pełno ich na allegro w cenie od 25 do

> 75zł ?

Jeździłem z żarówkami 100/90 - NIE POLECAM.

Oczywiście świecą extra, ale reflektory wypalone, kostki stopione.

Polecam 100/55, ale jak takie dostaniesz w oprawce R2 (ja mam stary typ reflektora) to krata piwa ode mnie cfaniaczek.gif

Pokombinuj z jakimiś philipsami coś tam + teges, ale na krótkich z mocą nie wolno przeginać!!!!!

Szkoda lamp i instalacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wybieram się w dalszą podróż, chciałbym sobie założyć takie żarówki

> H4 100/90W mam kilka pytań, czy przy takiej mocy wytrzyma

> akumulator 45A , czy alternator 55A nadąży ładować aku. czy

> odblaski w reflektorach nie ulegną uszkodzeniu, czy można wogóle

> oficjalnie używać żarówek takiej mocy?

> Oczywiście myślę o założeniu dodatkowej instalacji na przekaźnikach.

> Proszę o odpowiedź osoby z praktyką w tym temacie.

> Jakie żarówki H4 HID polecacie pełno ich na allegro w cenie od 25 do

> 75zł ?

aku wytrzymie - ale instalacja a właściwie kostki mogą ulec stopieniu - to samo tyczy się odbłyśników w reflektorach - lampa nagrzewa się dużo mocniej niż przy zwykłej żarówce i przy nagłym schłodzeniu wodą szkło może pęknąć - następna rzecz to taka że efekt jest taki jakbyś jeździł cały czas na długich światłach i będziesz oślepiał innych kierowców nono.gif - używanie takich żarówek na drogach jest zabronione - zatrzyamnie przez busted.gif grozi manadacikiem tongue.gif

Jesli chcesz poprawić efekt świecenia to polecam żarówki Philipsa Blue Vision, Premium +30%, Osram cool blue , swiatło emitowane przez te żarówki nie jest niebieskie tylko białe - sprawia że nie męczy się tak wzrok podczas długotrwałej jazdy ok.gif

Polecam też ten artykuł

tam pisze wszystko o żarówkach smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy można wogóle

> oficjalnie używać żarówek takiej mocy?

NIE MOZNA nono.gif

> Jakie żarówki H4 HID polecacie pełno ich na allegro w cenie od 25 do

> 75zł ?

Zadnych. Zainwestuj lepiej w dobre zarowki np. Philips, czy Ostram, a nie duperele a'la "tuning" ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> aku wytrzymie - ale instalacja a właściwie kostki mogą ulec stopieniu

> - to samo tyczy się odbłyśników w reflektorach - lampa nagrzewa

> się dużo mocniej niż przy zwykłej żarówce i przy nagłym

> schłodzeniu wodą szkło może pęknąć - następna rzecz to taka że

> efekt jest taki jakbyś jeździł cały czas na długich światłach i

> będziesz oślepiał innych kierowców

jeśli lampy będą prawidłowo ustawione nie będzie problemu ( i o ile same lampy są w idealnym stanie )- sam stosuje takie żarówki w cromie i nie mam żadnych problemów ( odbłysniki metalowe w reflektorach ) . Ale mam zrobiona całkowicie nową instalacje elekryczną dla reflektorów przednich , łacznie z nowymi kostkami przy światłach , przekaźnikami (wszystkie konektory mam polutowane a nie tylko zaciśnięte) .

> używanie takich żarówek na

> drogach jest zabronione - zatrzyamnie przez grozi manadacikiem

zgadza sie , ale teraz sam zastanawiam się nad żarówkaki 140/160W ale wtedy musiałby zmienić przekaźniki na jakieś mocniejsze .....

> Jesli chcesz poprawić efekt świecenia to polecam żarówki Philipsa

> Blue Vision, Premium +30%, Osram cool blue , swiatło emitowane

> przez te żarówki nie jest niebieskie tylko białe - sprawia że

> nie męczy się tak wzrok podczas długotrwałej jazdy

> Polecam też ten artykuł

> tam pisze wszystko o żarówkach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli lampy będą prawidłowo ustawione nie będzie problemu ( i o ile

> same lampy są w idealnym stanie )- sam stosuje takie żarówki w

> cromie i nie mam żadnych problemów ( odbłysniki metalowe w

> reflektorach ) . Ale mam zrobiona całkowicie nową instalacje

> elekryczną dla reflektorów przednich , łacznie z nowymi kostkami

> przy światłach , przekaźnikami (wszystkie konektory mam

> polutowane a nie tylko zaciśnięte) .

> zgadza sie , ale teraz sam zastanawiam się nad żarówkaki 140/160W ale

> wtedy musiałby zmienić przekaźniki na jakieś mocniejsze .....

> > tam pisze wszystko o żarówkach

Zgadzam się - jeśli zrobisz istalacje pod takie żarówki tak jak Ty to zrobiłeś to ja nie widze pod względem technicznym przeciwskazań ok.gif - nio moze jedno w uniaku są plastykowe odbłyśniki które mogą się "stopić" (ale przy metalowych oki).

Wątpię aby kolega który wrzucił ten temat liczył się z przeróbką instalacji oslabiony.gif - a co do tego co napisałeś że ustawienie świateł eliminuje świecenie po oczach innym kierowcom to się troche nie zgodzę - była by to prawda jesli w Polsce zrobiliby w końcu porządne drogi - ustawienie świateł przy silniejszych żarówkach i aucie "podskakującym" na każdej nierówność to nic nie da takie tłumaczenie wink.gif - ale z tym że chcesz włożyć jeszcze mocniejsze to mnie zaskoczyłeś icon_rolleyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam się - jeśli zrobisz istalacje pod takie żarówki tak jak Ty to

> zrobiłeś to ja nie widze pod względem technicznym przeciwskazań

no kabelki mam o conajmniej 4 razy wiekszym przkroju niż fabryczne

> - nio moze jedno w uniaku są plastykowe odbłyśniki które mogą

> się "stopić" (ale przy metalowych oki).

zgadzam się.

> Wątpię aby kolega który wrzucił ten temat liczył się z przeróbką

> instalacji - a co do tego co napisałeś że ustawienie świateł

> eliminuje świecenie po oczach innym kierowcom to się troche nie

> zgodzę - była by to prawda jesli w Polsce zrobiliby w końcu

> porządne drogi - ustawienie świateł przy silniejszych żarówkach

> i aucie "podskakującym" na każdej nierówność to nic nie da takie

> tłumaczenie

z tym ustawieniem masz trochę racji , aczkolwiek u mnie reflektory ustawione są nieco nizej (14 promili pochylenia ku dołowi ) niż w uniaku a i auto jest dużo stabilniejsze niż uniak.

> - ale z tym że chcesz włożyć jeszcze mocniejsze to

> mnie zaskoczyłeś

bo jak tne w nocy w lesie przy padajacym deszczu to lubię dobrze widzieć drogę.

Często wsiadam do różnych aut i się zastanawiam jak oni (kierowcy tych pojazdów) mogą coś w nocy widzieć ..

jeszce tylko jedna rzecz - czasem warto zwrócić uwagę jakiej firmy żarówki się kupuje ( bo np tungramy szybko ciemnieją i nie dają już takiego ładnego światła ) . Ja używam żarówek firmy narva i nie narzekam na nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> z tym ustawieniem masz trochę racji , aczkolwiek u mnie reflektory

> ustawione są nieco nizej (14 promili pochylenia ku dołowi ) niż

> w uniaku a i auto jest dużo stabilniejsze niż uniak.

Tu się zgodze w 100% - i na ten temat można by wiele dyskutować ale zgodzę się z faktem że lepiej mieć mocniejsze żarówki i dobrze ustawione światła niż zwykłe żarówki i świecić "Panu Bogu w okno" wink.gif

> bo jak tne w nocy w lesie przy padajacym deszczu to lubię dobrze

> widzieć drogę.

żarówki powinno się dobrać do warunków i trasy w jakich się najczęsciej jeździ - bezpieczeństwo na 1miejscu ok.gif

> Często wsiadam do różnych aut i się zastanawiam jak oni (kierowcy

> tych pojazdów) mogą coś w nocy widzieć ..

najczęściej bywa to przyczyną "zużytych" odbłyśników ale nikt nie bierze tego pod uwagę sciana.gif jeśli np lampa nie pęknie to nikt nie pomysli o jej wymianie oslabiony.gif

> jeszce tylko jedna rzecz - czasem warto zwrócić uwagę jakiej firmy

> żarówki się kupuje ( bo np tungramy szybko ciemnieją i nie dają

> już takiego ładnego światła ) . Ja używam żarówek firmy narva i nie narzekam na nie.

o tungramach słyszałem że są słabe jakościowo - narvy jeszcze nie testowałem - narazie jeżdże na Philips'ach Blue Vison nio i mogę powiedzieć że dużo lepiej się jeździ szczególnie w nocy przy świetle które emitują smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu się zgodze w 100% - i na ten temat można by wiele dyskutować ale

> zgodzę się z faktem że lepiej mieć mocniejsze żarówki i dobrze

> ustawione światła niż zwykłe żarówki i świecić "Panu Bogu w

> okno"

> żarówki powinno się dobrać do warunków i trasy w jakich się

> najczęsciej jeździ - bezpieczeństwo na 1miejscu

> najczęściej bywa to przyczyną "zużytych" odbłyśników ale nikt nie

> bierze tego pod uwagę jeśli np lampa nie pęknie to nikt nie

> pomysli o jej wymianie

a drugi powód jest taki że 2 do 3 volt traci się gdzieś na instalacji elektrycznei i na żarówce często zamiast 13,5 - 14 V nie ma nawet 12 V .....

> o tungramach słyszałem że są słabe jakościowo - narvy jeszcze nie

> testowałem - narazie jeżdże na Philips'ach Blue Vison nio i mogę

> powiedzieć że dużo lepiej się jeździ szczególnie w nocy przy

> świetle które emitują

w uniaku miałem zwykłe philipsy +50% i poza mała trwałością były w miarę ok . Ale 50 zł za 2 żarówki to nieco za dużo (narvy 100/90 mam za 24 zł za 2 sztuki ).

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.