JanuszS Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 Wybieram się w dalszą podróż, chciałbym sobie założyć takie żarówki H4 100/90W mam kilka pytań, czy przy takiej mocy wytrzyma akumulator 45A , czy alternator 55A nadąży ładować aku. czy odblaski w reflektorach nie ulegną uszkodzeniu, czy można wogóle oficjalnie używać żarówek takiej mocy? Oczywiście myślę o założeniu dodatkowej instalacji na przekaźnikach. Proszę o odpowiedź osoby z praktyką w tym temacie. Jakie żarówki H4 HID polecacie pełno ich na allegro w cenie od 25 do 75zł ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > Wybieram się w dalszą podróż, chciałbym sobie założyć takie żarówki > H4 100/90W mam kilka pytań, czy przy takiej mocy wytrzyma > akumulator 45A , czy alternator 55A nadąży ładować aku. Z tym nie ma problemu. > czy odblaski w reflektorach nie ulegną uszkodzeniu, Ulegną, wiem z doświadczenia. W dodatku stopią Ci się kostki przy żarówkach > czy można wogóle > oficjalnie używać żarówek takiej mocy? NIE! > Oczywiście myślę o założeniu dodatkowej instalacji na przekaźnikach. W ten sposób uratujesz tylko przełącznik przy kierownicy. > Proszę o odpowiedź osoby z praktyką w tym temacie. > Jakie żarówki H4 HID polecacie pełno ich na allegro w cenie od 25 do > 75zł ? Jeździłem z żarówkami 100/90 - NIE POLECAM. Oczywiście świecą extra, ale reflektory wypalone, kostki stopione. Polecam 100/55, ale jak takie dostaniesz w oprawce R2 (ja mam stary typ reflektora) to krata piwa ode mnie Pokombinuj z jakimiś philipsami coś tam + teges, ale na krótkich z mocą nie wolno przeginać!!!!! Szkoda lamp i instalacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > Wybieram się w dalszą podróż, chciałbym sobie założyć takie żarówki > H4 100/90W mam kilka pytań, czy przy takiej mocy wytrzyma > akumulator 45A , czy alternator 55A nadąży ładować aku. czy > odblaski w reflektorach nie ulegną uszkodzeniu, czy można wogóle > oficjalnie używać żarówek takiej mocy? > Oczywiście myślę o założeniu dodatkowej instalacji na przekaźnikach. > Proszę o odpowiedź osoby z praktyką w tym temacie. > Jakie żarówki H4 HID polecacie pełno ich na allegro w cenie od 25 do > 75zł ? aku wytrzymie - ale instalacja a właściwie kostki mogą ulec stopieniu - to samo tyczy się odbłyśników w reflektorach - lampa nagrzewa się dużo mocniej niż przy zwykłej żarówce i przy nagłym schłodzeniu wodą szkło może pęknąć - następna rzecz to taka że efekt jest taki jakbyś jeździł cały czas na długich światłach i będziesz oślepiał innych kierowców - używanie takich żarówek na drogach jest zabronione - zatrzyamnie przez grozi manadacikiem Jesli chcesz poprawić efekt świecenia to polecam żarówki Philipsa Blue Vision, Premium +30%, Osram cool blue , swiatło emitowane przez te żarówki nie jest niebieskie tylko białe - sprawia że nie męczy się tak wzrok podczas długotrwałej jazdy Polecam też ten artykuł tam pisze wszystko o żarówkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aviator Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > czy można wogóle > oficjalnie używać żarówek takiej mocy? NIE MOZNA > Jakie żarówki H4 HID polecacie pełno ich na allegro w cenie od 25 do > 75zł ? Zadnych. Zainwestuj lepiej w dobre zarowki np. Philips, czy Ostram, a nie duperele a'la "tuning" ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > aku wytrzymie - ale instalacja a właściwie kostki mogą ulec stopieniu > - to samo tyczy się odbłyśników w reflektorach - lampa nagrzewa > się dużo mocniej niż przy zwykłej żarówce i przy nagłym > schłodzeniu wodą szkło może pęknąć - następna rzecz to taka że > efekt jest taki jakbyś jeździł cały czas na długich światłach i > będziesz oślepiał innych kierowców jeśli lampy będą prawidłowo ustawione nie będzie problemu ( i o ile same lampy są w idealnym stanie )- sam stosuje takie żarówki w cromie i nie mam żadnych problemów ( odbłysniki metalowe w reflektorach ) . Ale mam zrobiona całkowicie nową instalacje elekryczną dla reflektorów przednich , łacznie z nowymi kostkami przy światłach , przekaźnikami (wszystkie konektory mam polutowane a nie tylko zaciśnięte) . > używanie takich żarówek na > drogach jest zabronione - zatrzyamnie przez grozi manadacikiem zgadza sie , ale teraz sam zastanawiam się nad żarówkaki 140/160W ale wtedy musiałby zmienić przekaźniki na jakieś mocniejsze ..... > Jesli chcesz poprawić efekt świecenia to polecam żarówki Philipsa > Blue Vision, Premium +30%, Osram cool blue , swiatło emitowane > przez te żarówki nie jest niebieskie tylko białe - sprawia że > nie męczy się tak wzrok podczas długotrwałej jazdy > Polecam też ten artykuł > tam pisze wszystko o żarówkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > jeśli lampy będą prawidłowo ustawione nie będzie problemu ( i o ile > same lampy są w idealnym stanie )- sam stosuje takie żarówki w > cromie i nie mam żadnych problemów ( odbłysniki metalowe w > reflektorach ) . Ale mam zrobiona całkowicie nową instalacje > elekryczną dla reflektorów przednich , łacznie z nowymi kostkami > przy światłach , przekaźnikami (wszystkie konektory mam > polutowane a nie tylko zaciśnięte) . > zgadza sie , ale teraz sam zastanawiam się nad żarówkaki 140/160W ale > wtedy musiałby zmienić przekaźniki na jakieś mocniejsze ..... > > tam pisze wszystko o żarówkach Zgadzam się - jeśli zrobisz istalacje pod takie żarówki tak jak Ty to zrobiłeś to ja nie widze pod względem technicznym przeciwskazań - nio moze jedno w uniaku są plastykowe odbłyśniki które mogą się "stopić" (ale przy metalowych oki). Wątpię aby kolega który wrzucił ten temat liczył się z przeróbką instalacji - a co do tego co napisałeś że ustawienie świateł eliminuje świecenie po oczach innym kierowcom to się troche nie zgodzę - była by to prawda jesli w Polsce zrobiliby w końcu porządne drogi - ustawienie świateł przy silniejszych żarówkach i aucie "podskakującym" na każdej nierówność to nic nie da takie tłumaczenie - ale z tym że chcesz włożyć jeszcze mocniejsze to mnie zaskoczyłeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > Zgadzam się - jeśli zrobisz istalacje pod takie żarówki tak jak Ty to > zrobiłeś to ja nie widze pod względem technicznym przeciwskazań no kabelki mam o conajmniej 4 razy wiekszym przkroju niż fabryczne > - nio moze jedno w uniaku są plastykowe odbłyśniki które mogą > się "stopić" (ale przy metalowych oki). zgadzam się. > Wątpię aby kolega który wrzucił ten temat liczył się z przeróbką > instalacji - a co do tego co napisałeś że ustawienie świateł > eliminuje świecenie po oczach innym kierowcom to się troche nie > zgodzę - była by to prawda jesli w Polsce zrobiliby w końcu > porządne drogi - ustawienie świateł przy silniejszych żarówkach > i aucie "podskakującym" na każdej nierówność to nic nie da takie > tłumaczenie z tym ustawieniem masz trochę racji , aczkolwiek u mnie reflektory ustawione są nieco nizej (14 promili pochylenia ku dołowi ) niż w uniaku a i auto jest dużo stabilniejsze niż uniak. > - ale z tym że chcesz włożyć jeszcze mocniejsze to > mnie zaskoczyłeś bo jak tne w nocy w lesie przy padajacym deszczu to lubię dobrze widzieć drogę. Często wsiadam do różnych aut i się zastanawiam jak oni (kierowcy tych pojazdów) mogą coś w nocy widzieć .. jeszce tylko jedna rzecz - czasem warto zwrócić uwagę jakiej firmy żarówki się kupuje ( bo np tungramy szybko ciemnieją i nie dają już takiego ładnego światła ) . Ja używam żarówek firmy narva i nie narzekam na nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Abarth Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > z tym ustawieniem masz trochę racji , aczkolwiek u mnie reflektory > ustawione są nieco nizej (14 promili pochylenia ku dołowi ) niż > w uniaku a i auto jest dużo stabilniejsze niż uniak. Tu się zgodze w 100% - i na ten temat można by wiele dyskutować ale zgodzę się z faktem że lepiej mieć mocniejsze żarówki i dobrze ustawione światła niż zwykłe żarówki i świecić "Panu Bogu w okno" > bo jak tne w nocy w lesie przy padajacym deszczu to lubię dobrze > widzieć drogę. żarówki powinno się dobrać do warunków i trasy w jakich się najczęsciej jeździ - bezpieczeństwo na 1miejscu > Często wsiadam do różnych aut i się zastanawiam jak oni (kierowcy > tych pojazdów) mogą coś w nocy widzieć .. najczęściej bywa to przyczyną "zużytych" odbłyśników ale nikt nie bierze tego pod uwagę jeśli np lampa nie pęknie to nikt nie pomysli o jej wymianie > jeszce tylko jedna rzecz - czasem warto zwrócić uwagę jakiej firmy > żarówki się kupuje ( bo np tungramy szybko ciemnieją i nie dają > już takiego ładnego światła ) . Ja używam żarówek firmy narva i nie narzekam na nie. o tungramach słyszałem że są słabe jakościowo - narvy jeszcze nie testowałem - narazie jeżdże na Philips'ach Blue Vison nio i mogę powiedzieć że dużo lepiej się jeździ szczególnie w nocy przy świetle które emitują Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 8 Maja 2005 Udostępnij Napisano 8 Maja 2005 > Tu się zgodze w 100% - i na ten temat można by wiele dyskutować ale > zgodzę się z faktem że lepiej mieć mocniejsze żarówki i dobrze > ustawione światła niż zwykłe żarówki i świecić "Panu Bogu w > okno" > żarówki powinno się dobrać do warunków i trasy w jakich się > najczęsciej jeździ - bezpieczeństwo na 1miejscu > najczęściej bywa to przyczyną "zużytych" odbłyśników ale nikt nie > bierze tego pod uwagę jeśli np lampa nie pęknie to nikt nie > pomysli o jej wymianie a drugi powód jest taki że 2 do 3 volt traci się gdzieś na instalacji elektrycznei i na żarówce często zamiast 13,5 - 14 V nie ma nawet 12 V ..... > o tungramach słyszałem że są słabe jakościowo - narvy jeszcze nie > testowałem - narazie jeżdże na Philips'ach Blue Vison nio i mogę > powiedzieć że dużo lepiej się jeździ szczególnie w nocy przy > świetle które emitują w uniaku miałem zwykłe philipsy +50% i poza mała trwałością były w miarę ok . Ale 50 zł za 2 żarówki to nieco za dużo (narvy 100/90 mam za 24 zł za 2 sztuki ). pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.