Skocz do zawartości

Tempomat - miodzio :)


pablo79

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie !!

Zakupiłem Asterke jak w podpisie. Poczytałem tu i ówdzie no i postanowiłem zakupić manetkę ze sterowaniem tempomatu. Kupiłem nówkę w sklepie za 110 zylka przeszczepiłem i jestem w siódmym niebie smile.gif. Robiłem wczoraj trasę z Gorzowa do Wawki - jedzie się super. 500 kilosów w 6h spalanie 4,8 smile.gif. Komp pokazuje że na baku zrobię ponad tysiąc kilometrów:) W tamtą stronę bez tempomatu spalanie ponad 7 czas podróży taki sam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie !!

> Zakupiłem Asterke jak w podpisie. Poczytałem tu i ówdzie no i

> postanowiłem zakupić manetkę ze sterowaniem tempomatu. Kupiłem

> nówkę w sklepie za 110 zylka przeszczepiłem i jestem w siódmym

> niebie . Robiłem wczoraj trasę z Gorzowa do Wawki - jedzie się

> super. 500 kilosów w 6h spalanie 4,8 . Komp pokazuje że na baku

> zrobię ponad tysiąc kilometrów:) W tamtą stronę bez tempomatu

> spalanie ponad 7 czas podróży taki sam

110 to taniutko jak za tempomat smile.gif Szkoda ze do f nie można tak łatwo zamontować..:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj szkoda. Sam bym chciał.

Mozna, mozna wink.gif

Ja w swojej F zamontowalem za 70 PLN (tyle mnie kosztowala "puszka" tempomatu od Omegi z allegro) + pol soboty pracy wlasnej. Z tym ze nie mam orginalnej manetki tylko samorobne przyciski..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozna, mozna

> Ja w swojej F zamontowalem za 70 PLN (tyle mnie kosztowala "puszka"

> tempomatu od Omegi z allegro) + pol soboty pracy wlasnej. Z tym

> ze nie mam orginalnej manetki tylko samorobne przyciski..

... i działa ci jak oryginalny... zapodaj więcej informacji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem wczoraj trasę z Gorzowa do Wawki - jedzie się

> super. 500 kilosów w 6h spalanie 4,8 . Komp pokazuje że na baku

> zrobię ponad tysiąc kilometrów:) W tamtą stronę bez tempomatu

> spalanie ponad 7 czas podróży taki sam

to z tempomatem mniej pali ? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie mam u siebie czujnika wcisniecia sprzegla ale

> nie jest on bardzo niezbedny)

Ale bardzo przydatny, jeździłem bez, potem założyłem i jest większy komfort jazdy. Wyłacznik mam za 2 złote ze sklepu elektronicznego (średnica zewnętrzna ok. 15mm, 2 podkładki i nakrętka). Orginalny z ASO kosztuje ok. 160 zł (no, chyba, że mi podał cenę wersji elektronicznej na 3 wyprowadzenia: +, masa i wyjście... widziałem takie niedawno na schematach Astry G od 2002 roku wzwyż).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witajcie !!

> Zakupiłem Asterke jak w podpisie. Poczytałem tu i ówdzie no i

> postanowiłem zakupić manetkę ze sterowaniem tempomatu. Kupiłem

> nówkę w sklepie za 110 zylka

Gdzie kolega to zakupil? Oryginalny czy od innego auta? Moze zapodasz jakies foto smile.gif?

pozdr. samg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja dzis włąsnie rozgrzebalem swoja i widzialem z e mam

> instalacje pod tempomat tylko ze mam silnik 1.6 16V i

> ciekawe czy jak podepne to bedzi edziałac czy ktos wie

> ???????

Ja wiem!!! Będzie działać!!!

Mam tempomat od Omegi B taki jak ten: link lub raczej ten link.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no i ok tylko to jest linka z tempomatem tak i co trzaba

> zamienic w naszych na ta czy jak bo widz e ze mamy takie

> same astry i co z manetką ???????

Poczytaj sobie tutaj, są zdjęcia jak podpiąć linkę do przepustnicy: link.

Manetkę trzeba też kupić, ceny różne, ostatnio 80-145 zł.

Jeszcze jedno - nie ciesz się, że masz wtyk do tempomatu pod maską - nie ma na nim sygnałów oprócz WEG (i to tylko, jeśli masz ABS) i MASY, reszta przewodów kończy się na grodzi przedniej X2.

Poza tym cięgno tempomatu od Omegi jest za krótkie i nie sięgnie od wtyku (przy akumulatorze) do przepustnicy - trzeba tempomat założyć jak w linku powyżej - ja postawiłem na zbiorniczku płynu hamulcowego. Wtyk obciąłem, przedłużyłem przewody WEG i MASY, resztę pociągnąłem z kabiny. Trochę roboty jest z podejściem do odpowiednich sygnałów, jak masz o tym pojęcie to warto, jak nie masz - daj sobie spokój, trzeba wiedzieć, którędy przechodzą wiązki w Astrze G, znać kolory przewodów, umieć czytać schematy....

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za obszerne info jednak sobei odpuszcz e , bo z montowaniem linki i innych bym sobei poradził ale z schematami nei i jeszcze trzeba wiedziec gdzie co idzie to juz troszki za trudne dla mnei, fajnei by bylo miec tempomat ale jeszcz e srzchanie cos i bede miał wiecej problemów hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Gdzie kolega to zakupil? Oryginalny czy od innego auta? Moze zapodasz

> jakies foto ?

> pozdr. samg

Witaj,

Ja zakupiłem w tej firmie:

http://www.allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=494886

Jadąc z Wawy do Gorzowa miałem po drodze więc odebrałem sobie osobiście.

Teraz przez 3 dni byłem na wycieczce w górach smile.gif autko i tempomacik sprawdza się rewelacyjnie smile.gif

Zrobiłem 1300km smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące później...

> Poczytaj sobie tutaj, są zdjęcia jak podpiąć linkę do przepustnicy:

> link.

> Manetkę trzeba też kupić, ceny różne, ostatnio 80-145 zł.

> Jeszcze jedno - nie ciesz się, że masz wtyk do tempomatu pod maską -

> nie ma na nim sygnałów oprócz WEG (i to tylko, jeśli masz ABS) i

> MASY, reszta przewodów kończy się na grodzi przedniej X2.

> Poza tym cięgno tempomatu od Omegi jest za krótkie i nie sięgnie od

> wtyku (przy akumulatorze) do przepustnicy - trzeba tempomat

> założyć jak w linku powyżej - ja postawiłem na zbiorniczku płynu

> hamulcowego. Wtyk obciąłem, przedłużyłem przewody WEG i MASY,

> resztę pociągnąłem z kabiny. Trochę roboty jest z podejściem do

> odpowiednich sygnałów, jak masz o tym pojęcie to warto, jak nie

> masz - daj sobie spokój, trzeba wiedzieć, którędy przechodzą

> wiązki w Astrze G, znać kolory przewodów, umieć czytać

> schematy....

> Pozdr.

gdzie wypatrzeć złącze do Tempomatu w Astrze G? W kolumnie kierownicy nie mam żadnej wolnej wiązki. Zapewne można je zrobić samemu. Tyko co i jak?

Popraw mnie jeżeli się mylę. W Astrach G, jeżeli jakimś dziwnym trafem nie ma wiązki w kolumnie kierownicy do bezpośredniego wpięcia manetki, to wystarczy tylko wiązkę podciągnąć? Czy w grę wchodzi jeszcze jakaś elektronika?

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gdzie wypatrzeć złącze do Tempomatu w Astrze G? W kolumnie kierownicy

> nie mam żadnej wolnej wiązki. Zapewne można je zrobić samemu.

> Tyko co i jak?

Zrobić wg schematu osprzętu danego silnika

> Popraw mnie jeżeli się mylę. W Astrach G, jeżeli jakimś dziwnym

> trafem nie ma wiązki w kolumnie kierownicy do bezpośredniego

> wpięcia manetki, to wystarczy tylko wiązkę podciągnąć? Czy w grę

> wchodzi jeszcze jakaś elektronika?

To zależy od silnika, w tych z elektroniczną przepustnicą wystarczy manetka, wyłacznik przy sprzęgle i ew. uaktywnienie tempomatu w ASO (ale czasem działa od razu). Tam, gdzie przepustnica ma linkę, trzeba podłaczyć jeszcze sterownik tempomatu z cięgnem.

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zrobić wg schematu osprzętu danego silnika

> To zależy od silnika, w tych z elektroniczną przepustnicą wystarczy

> manetka, wyłacznik przy sprzęgle i ew. uaktywnienie tempomatu w

> ASO (ale czasem działa od razu). Tam, gdzie przepustnica ma

> linkę, trzeba podłaczyć jeszcze sterownik tempomatu z cięgnem.

> Pozdr.

No tak.

Znalezienie schematu do Z16XE z tempomatem chyba graniczy z cudem.

Wszędzie spotykam X16XE.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze ja już wszystko zamontowałem, została mi elektryka do podłączenia niestety okazało się, że licznik prądu u mnie w garażu wszedł w stan "Awaria" i nie miałem prądu, żeby polutować przewody.

Ehh, już miałem nadzieję, że do Wrocka pojadę sobie z tempomatem frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Proszę, wyciąg ze schematu dot. tempomatu. Ważne są: S3.4 - manetka,

> S28 czujnik sprzęgła.

> link cz. 1

> Pozdr.

Cześć!

Dzięki wielkie za pomoc i schemat. Jeżeli posiadasz całość w pdfie to bardzo byłbym rad.

Dopiero dziś znalazłem chwilę czasu aby się temu przyjrzeć.

Doszedłem do wniosku, że nie posiadając wiązki oryginalnej odpuszczam temat.

U Kolegów z południa znalazłem dobry manual ze zdjęciami. Może się komuś przyda.

Dość dokładny opis, wszystko rozrysowane co i gdzie. Przeraził mnie też ten zdjęty błotnik. Niemniej dostęp jest też od strony nadkola.

Natomiast u zachodnich sąsiadów znalazłem schemat blokowy podłączenie do Z16XE.

Oczywiście czujnik sprzęgła jest potrzebny. Nie wiem jak to jest w Astrach z silnikiem diesla, czy ten czujnik jest już zamontowany, że po wpięciu samej manetki działa? Czy może nie jest potrzebny w ogóle?

Na koniec wiadomo, jeszcze techa2 trzeba podpiąć.

Jeszcze raz dzięki za pomoc chłopaki.

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.