Skocz do zawartości

cieknie olej miedzy silnikiem a skrzynia


heniek_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dwa dni temu zaczal mi wyciekac olej miedzy silniekiem a skrzynia biegow. Myslalem ze to miska, ale to jednak nie z niej tylko gdzies ze srodka. Znazlalem w ksiazce takie cos jak pierscien uczelniajacy. Czy to mozliwe aby to byla jego wina?

Jezeli tak to jaki moze byc jego koszt? (uno 1.1 gaznik '92)

dsdsd.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Dwa dni temu zaczal mi wyciekac olej miedzy silniekiem a skrzynia

> biegow. Myslalem ze to miska, ale to jednak nie z niej tylko

> gdzies ze srodka. Znazlalem w ksiazce takie cos jak pierscien

> uczelniajacy. Czy to mozliwe aby to byla jego wina?

> Jezeli tak to jaki moze byc jego koszt? (uno 1.1 gaznik '92)

nie pamiętam ale takie coś już robiłem raz ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam,

> Dwa dni temu zaczal mi wyciekac olej miedzy silniekiem a skrzynia

> biegow. Myslalem ze to miska, ale to jednak nie z niej tylko

> gdzies ze srodka. Znazlalem w ksiazce takie cos jak pierscien

> uczelniajacy. Czy to mozliwe aby to byla jego wina?

> Jezeli tak to jaki moze byc jego koszt? (uno 1.1 gaznik '92)

możliwości wycieku oleju w tym miejscy są dwie: 1) z silnika własnie przez pierścień który wskazałeś ( koszt pierścienia około 20 zł f-my Corteco), lub 2) z uszczelnienia wałka sprzegłowego ze skrzyni (koszt pierścienia około 11 zł ww f-my).

Przyglądnij się dobrze co to za olej wykapuje, ten ze skrzyni jest gęstszy i ma "metaliczny" zapach.

Niestety - mimo, że częsci są taniutkie droga będzie sama naprawa gdyż wiąże sie to z rozłączeniem silnika od skrzyni, czyli tyle roboty co przy wymianie sprzęgła. Jeśli sprzęgł ma już swoje lata i dostało sporo tego oleju to może tez nadawać się do wymiany i warto się nad tym zastanowić, żeby za 10 - 15 tyś km nie robic tego po raz drugi.

Pozdrawiam

Klon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możliwości wycieku oleju w tym miejscy są dwie: 1) z silnika

> .................

> Pozdrawiam

> Klon

oki dzieki za rade smile.gif

chodzi o uszczelki nr 9 i 6?

to moj samochod:

http://www.spangerum.com:7080/navi?VERSI...&GUI_LANG=6

niestety nie znam sie na tyle zeby sprawdzic skad dokladnie, leci, ale olej z tego co widze na betonie to wyglada normalnie, jak np. taki co cieknie z miski

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oki dzieki za rade

> chodzi o uszczelki nr 9 i 6?

> to moj samochod:

> http://www.spangerum.com:7080/navi?VERSI...&GUI_LANG=6

> niestety nie znam sie na tyle zeby sprawdzic skad dokladnie, leci,

> ale olej z tego co widze na betonie to wyglada normalnie, jak

> np. taki co cieknie z miski

Mam ten sam problem i zastanawiam się czy tego nie zrobić. Sama robota nie jest tak skomplikowana bo po prostu wyciągasz silnik odkręcasz docisk z tarczą i masz o ring na wierzchu.

Problem jest w tym że nie mam dostępu do wałka ażeby ustawić tarczą sprzęgła bo jak jej nie ustawisz no to raczej nie połączysz silnika ze skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oki dzieki za rade

> chodzi o uszczelki nr 9 i 6?

> to moj samochod:

> http://www.spangerum.com:7080/navi?VERSI...&GUI_LANG=6

> niestety nie znam sie na tyle zeby sprawdzic skad dokladnie, leci,

> ale olej z tego co widze na betonie to wyglada normalnie, jak

> np. taki co cieknie z miski

chodzi konkretnie o simmering nr 9. Zaślepka nr 6 zaślepia kanał chłodzący, więc jakby tam lało to lałoby płynem a nie olejem)

natomiast uszczelnienie wałka sprzęgłowego jest przy skrzyni od strony tarczy sprzęgłowej. Uwaga przy zakupie - nie kupować przed wyjęciem starego bo z tego co pamiętam są chyba trzy rodzaje wałkó, fi 22mm, fi 20 i fi 19,8 te dwa ostatnie można yszczelniać simmeringiem fi 19,8. Jak będziesz się do tego zabierał sam - napisz, opiszę jak się to robi

Pozdrawiam]

Klon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam ten sam problem i zastanawiam się czy tego nie zrobić. Sama

> robota nie jest tak skomplikowana bo po prostu wyciągasz silnik

> odkręcasz docisk z tarczą i masz o ring na wierzchu.

> Problem jest w tym że nie mam dostępu do wałka ażeby ustawić tarczą

> sprzęgła bo jak jej nie ustawisz no to raczej nie połączysz

> silnika ze skrzynią.

Z tym nie ma większego problemu i wałka nie musisz mieć. W uniakach wałek sprzęgłowy nie jest podpierany w kole zamachowym więc jeśli ustawisz w miarę centrycznie na oko to wystarczy, dasz sobie radę

Pozdrawiam

Klon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Z tym nie ma większego problemu i wałka nie musisz mieć. W uniakach

> wałek sprzęgłowy nie jest podpierany w kole zamachowym więc

> jeśli ustawisz w miarę centrycznie na oko to wystarczy, dasz

> sobie radę

> Pozdrawiam

> Klon

No to chyba mam co robić, a może jakiś taki wałek o mnij więcej podobnej średnicy by centralnie tarcze założyć? hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.