piotrulk9 Napisano 19 Września 2004 Udostępnij Napisano 19 Września 2004 zamierzam wymienić gumowe osłony i tulejki uszczelniające od strony silnika na półoskach. Może ktoś już to robił Co mam kupic zęby zrobić taki remoncik i jak się do tego wziąść jak to wymontować. czy potrzebne są jakiej specjalne narzędzia. mam jeszcze problem taki, że jak skręce maksymalnie kierownicą w czasie manewrowania np na parkingu to coś zaczyna chrubotać i strzelać przy przednich kołach czy coś trzeba wymienić? odrazu bym zrobił wszystko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 19 Września 2004 Udostępnij Napisano 19 Września 2004 > zamierzam wymienić gumowe osłony i tulejki uszczelniające od strony > silnika na półoskach. Może ktoś już to robił Co mam kupic zęby > zrobić taki remoncik i jak się do tego wziąść jak to wymontować. > czy potrzebne są jakiej specjalne narzędzia. Trzeba kupić komlet: łożysko+guma+cybant x2 Ja zbijałem i nabijałem łożysko za pomoca rury o odpowiedniej średnicy, można też ew. podgrzać łożysko - w warsztatach pewnie mają jakiś ściągacz do tego... > mam jeszcze problem > taki, że jak skręce maksymalnie kierownicą w czasie manewrowania > np na parkingu to coś zaczyna chrubotać i strzelać przy > przednich kołach czy coś trzeba wymienić? odrazu bym zrobił > wszystko Prawdopodobnie kończą się przeguby... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 19 Września 2004 Udostępnij Napisano 19 Września 2004 > Ja zbijałem i nabijałem łożysko za pomoca rury o odpowiedniej Zbicie to pikus , trzeba tylko uważać by nie porobić rys na półośce. A co do nabicia to najlepiej wykorzystac tulejke ze starego uszczelniacza ( uderzać wolno tylko w tą część uszczelniacza , ktora bezpośrednio osadzona jest na półośce , a ponieważ jest ona bardzo cienka najlepiej użyć starej tulejki - trzeba rozpruć stary uszczelniacz ). Bardzo często w warsztatach nabijają udzerzając w cześc , która obraca się wokół półośki co powoduje , że uszczelniacz w niedlugiam czasie zaczyna być nieszczelny. > średnicy, można też ew. podgrzać łożysko Ciekawa teoria , tylko jak sie zachowuje uszczelniacz w tym łożysku w wysokiej temperaturze?? pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomo Napisano 19 Września 2004 Udostępnij Napisano 19 Września 2004 > Zbicie to pikus , trzeba tylko uważać by nie porobić rys na półośce. > A co do nabicia to najlepiej wykorzystac tulejke ze starego > uszczelniacza ( uderzać wolno tylko w tą część uszczelniacza , > ktora bezpośrednio osadzona jest na półośce , a ponieważ jest > ona bardzo cienka najlepiej użyć starej tulejki - trzeba rozpruć > stary uszczelniacz ). Bardzo często w warsztatach nabijają > udzerzając w cześc , która obraca się wokół półośki co powoduje > , że uszczelniacz w niedlugiam czasie zaczyna być nieszczelny. > Ciekawa teoria , tylko jak sie zachowuje uszczelniacz w tym łożysku w > wysokiej temperaturze?? > pozdr Miałem na myśli rozgrzanie do rozsądnej temperatury max. 100 C... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pawel_78 Napisano 20 Września 2004 Udostępnij Napisano 20 Września 2004 > Miałem na myśli rozgrzanie do rozsądnej temperatury max. 100 C... ja tam wole takich rzeczy nie rozgrzewać , tylko solidnie wbić , używając odpowiednic narzędzi (u siebie właśnie tak wbijałem i prawa półoska jest sucha już 3 rok - jakieś 60 tys km , a lewa ok 20 tys ( bo musiałęm ją wymienić jak mi się ukręciła ) tak wiec nie ma sensu kombinować ). Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 20 Września 2004 Udostępnij Napisano 20 Września 2004 a co,a jak bez młota to nie robota Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
abab Napisano 22 Maja 2005 Udostępnij Napisano 22 Maja 2005 >zamierzam wymienić gumowe osłony i tulejki >uszczelniające od strony silnika na półoskach podobnie jak kolega jakis czas temu pytal, mam taki sam zamiar i pytanie istnieje jakis how to do tego ? jesli tak to prosze o linka jezeli nie to moze ktos poswiecic chwilke czasu i w kilku punktach opisac od czego zaczac i na czym skonczyc mozna wyciagnac półoś ze skrzyni ? trzeba odkrecac i wybijac wahacz od strony kola ? zeby odsunac mc persona ? i takie tam pozd abab Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojmar Napisano 23 Maja 2005 Udostępnij Napisano 23 Maja 2005 > Miałem na myśli rozgrzanie do rozsądnej temperatury max. 100 C... Rozsądna temperatura to 20-22 stopnie żeby ci zimno nie było jak to bedziesz robił to sie wybija bez żadnego problemu i wbija oczywiście stary uszczelniacz jak ktoś już napisał jest odpowiednim przyżądem do nabicia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.