gzyms Napisano 13 Maja 2005 Udostępnij Napisano 13 Maja 2005 czy po remoncie silnika można jeździć od razu na kapuście czy trza go dotrzeć na Pb Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Natqo Napisano 13 Maja 2005 Udostępnij Napisano 13 Maja 2005 > czy po remoncie silnika można jeździć od razu na kapuście czy trza go > dotrzeć na Pb Zalecają gaz zakładać po przejechaniu paru ładnych kkm na Pb, co by się silnik na właściwym paliwie dotarł. No ale przecież są czy były wersje co odrazu z taśmy zjeżdzały z instalką gazu. Więc trudno mi powiedzieć . Oddaje głos Fachowcom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 13 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 13 Maja 2005 > Zalecają gaz zakładać po przejechaniu paru ładnych kkm na Pb, co by > się silnik na właściwym paliwie dotarł. No ale przecież > są czy były wersje co odrazu z taśmy zjeżdzały z instalką gazu. > Więc trudno mi powiedzieć . Oddaje głos Fachowcom ja gazik mam tylko musze remonta silnikiera zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 > czy po remoncie silnika można jeździć od razu na kapuście czy trza go > dotrzeć na Pb Mi kazali 3 baki na PB przejeździć, ale tylko ze względu na wtryskiwacz. Zakładaj kapuchę i docieraj śmiało Pamiętaj tylko żeby odpalać na PB i rozgrzać go troszkę a potem dopiero na LPG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 > czy po remoncie silnika można jeździć od razu na kapuście czy trza go > dotrzeć na Pb Ja docierałem na kapuście, na razie silnik się nie rozsypał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ostryro Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 Witam. Jak kupowałem aftko w "salonie fiata" w 1998 to silniki były już dotarte informoawno tak mnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrc Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 > Witam. > Jak kupowałem aftko w "salonie fiata" w 1998 to silniki były już > dotarte informoawno tak mnie. Cześć Tak się składa, że ja robiłem remont silnika i musiałem sobie sam docierać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 14 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 Zakładaj kapuchę i docieraj śmiało > Pamiętaj tylko żeby odpalać na PB i rozgrzać go troszkę a potem > dopiero na LPG. do fiacika to na pewno nie zakładam kapuchy a w transicie już mam gazik tylko czeka mnie remont motorka i dlatego pytam czy trza docierać na Pb mechanior mówił że niby można na gazie od razu jeździć ale wolałem skonsultować to z kilkoma osobami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 > czy po remoncie silnika można jeździć od razu na kapuście czy trza go > dotrzeć na Pb Pytanie jest oczywiście teoretyczne jak wszystkie rozważania na temat szkodliwości/pożyteczności Pb/LPG. Tak więc mogę Ci powiedzieć, że chyba wszystcy obojętnie od tego po której są stronie wyrażają opinie, iż LPG praktycznie nie spłukuje filmu olejowego jaki tworzy się na wewnętrznej powierzchni cylindrów. Benzyna natomiast w pewnym stopniu go wymywa, czyli gadanie, że gaz jest "suchy" i "trzeba" docierać na benzynie bo jest bardziej mokra jest bezsensem już na etapie filozoficznym . Jeśli chodzi o ten słynny nakaz odpalania na Pb, a potem przełączania na GAZ to jedyne powody, a właściwie powód jakigo się doszukałem to fakt, iż przy zimym silniku uruchamiania go na LPG powoduje nadmierne zużywanie się membrany reduktora - tak więc odpalając na gazie zimny silnik szkodzisz reduktorowi, a nie silnikowi - IMO to ludzie sobie dośpiewali, że ma to szkodliwy wpływ na motor. A z ze swojego doświadczenia (miałem "w domku" auto na LPG przez bardzo długo) i innych mogę Ci powiedzieć, że na LPG zimny silnik chodzi płynniej, a jeśli juz chodzi o docieranie to może mieć to tylko pozytywne skutki. Jeśli nie masz żadnego kłopotu z instalacją to na Twoim miejscu od razu jeździłbym na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 14 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 dzięki za instrukcje a co do odpalania na LPG to się zgadzam że szkodzi parownikowi kiedyś miałem za mało płynu chłodniczego zamarzł mi parownik i pękł sobie zaworek na przewodzie doprowadzającym gaz do gaźnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 > Pytanie jest oczywiście teoretyczne jak wszystkie rozważania na temat > szkodliwości/pożyteczności Pb/LPG. Tak więc mogę Ci powiedzieć, > że chyba wszystcy obojętnie od tego po której są stronie > wyrażają opinie, iż LPG praktycznie nie spłukuje filmu olejowego > jaki tworzy się na wewnętrznej powierzchni cylindrów. Benzyna > natomiast w pewnym stopniu go wymywa, czyli gadanie, że gaz jest > "suchy" i "trzeba" docierać na benzynie bo jest bardziej mokra > jest bezsensem już na etapie filozoficznym . Jeśli chodzi o ten > słynny nakaz odpalania na Pb, a potem przełączania na GAZ to > jedyne powody, a właściwie powód jakigo się doszukałem to fakt, > iż przy zimym silniku uruchamiania go na LPG powoduje nadmierne > zużywanie się membrany reduktora - tak więc odpalając na gazie > zimny silnik szkodzisz reduktorowi, a nie silnikowi - IMO to > ludzie sobie dośpiewali, że ma to szkodliwy wpływ na motor. A z > ze swojego doświadczenia (miałem "w domku" auto na LPG przez > bardzo długo) i innych mogę Ci powiedzieć, że na LPG zimny > silnik chodzi płynniej, a jeśli juz chodzi o docieranie to może > mieć to tylko pozytywne skutki. U mnie (a mam instalkę od nowości auta) jak ją wyreguluję że silnik ładnie jedzie i normalnie pali to na zimno na gazie nie ma wolnych obrotów - dopiero po jakiejś minucie, dwóch. A jak zrobię mu wolne obroty na zimno na LPG to traci moc i w ogóle lipa I żadne komputery i analizatory nic nie pomagają. Palę na PB, rozgrzewam 2 skrzyżowania i sobie pykam na LPG i jest OK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 > Pytanie jest oczywiście teoretyczne jak wszystkie rozważania na temat > szkodliwości/pożyteczności Pb/LPG. Tak więc mogę Ci powiedzieć, > że chyba wszystcy obojętnie od tego po której są stronie > wyrażają opinie, iż LPG praktycznie nie spłukuje filmu olejowego > jaki tworzy się na wewnętrznej powierzchni cylindrów. Benzyna > natomiast w pewnym stopniu go wymywa, czyli gadanie, że gaz jest > "suchy" i "trzeba" docierać na benzynie bo jest bardziej mokra > jest bezsensem już na etapie filozoficznym . Jeśli chodzi o ten > słynny nakaz odpalania na Pb, a potem przełączania na GAZ to > jedyne powody, a właściwie powód jakigo się doszukałem to fakt, > iż przy zimym silniku uruchamiania go na LPG powoduje nadmierne > zużywanie się membrany reduktora - tak więc odpalając na gazie > zimny silnik szkodzisz reduktorowi, a nie silnikowi - IMO to > ludzie sobie dośpiewali, że ma to szkodliwy wpływ na motor. A z > ze swojego doświadczenia (miałem "w domku" auto na LPG przez > bardzo długo) i innych mogę Ci powiedzieć, że na LPG zimny > silnik chodzi płynniej, a jeśli juz chodzi o docieranie to może > mieć to tylko pozytywne skutki. > Jeśli nie masz żadnego kłopotu z instalacją to na Twoim miejscu od > razu jeździłbym na gazie. Zgadzam sie Glaca dlatego nie ma wolnych obrotów bo reduktor(parownik) zamarza a jak zamrznie to gaz nie przelatuje już tak jak potrzeba dlatego przez pierwsze 5 minut jade na PB potem przełanczam na LPG Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EGON-TKL Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 Można jeżdzić po remoncie na LPG najważniejsze to unikac wysokich obrotów i jeżdzić najlepiej w trasie ze stała predkoscią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 14 Maja 2005 Udostępnij Napisano 14 Maja 2005 > Zgadzam sie > Glaca dlatego nie ma wolnych obrotów bo reduktor(parownik) > zamarza Ale mi nie zamarza - bo jak przereguluję instalkę to mam wolne obroty. Zanim zamarznie to już się woda nagrzewa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 15 Maja 2005 Udostępnij Napisano 15 Maja 2005 > czy po remoncie silnika można jeździć od razu na kapuście czy trza go > dotrzeć na Pb LPG U ciebie????? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gzyms Napisano 15 Maja 2005 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2005 > LPG U ciebie????? nie we fiaciku -nie doczytałeś "BROŃ BOŻE" mam jeszcze transita z gazikiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin77 Napisano 15 Maja 2005 Udostępnij Napisano 15 Maja 2005 > czy po remoncie silnika można jeździć od razu na kapuście czy trza go > dotrzeć na Pb niby z fabryki można zamówić z lpg, albo odrazu z salonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 15 Maja 2005 Udostępnij Napisano 15 Maja 2005 > nie we fiaciku -nie doczytałeś "BROŃ BOŻE" > mam jeszcze transita z gazikiem NO bo byłem w szoku !! Oszczędnośc na LPG jest duża, ale mocy odejmuje niestety!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Klok Napisano 15 Maja 2005 Udostępnij Napisano 15 Maja 2005 > NO bo byłem w szoku !! > Oszczędnośc na LPG jest duża, ale mocy odejmuje niestety!! Ale przecież to nie wina paliwa, a instalacji. Full-profi sekwencyjny wtrysk według testów takie jak robi np. Choinacki czy Godula podnosi momoent obrotowy względem serii co daje lepszą dynamike. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jonten Napisano 16 Maja 2005 Udostępnij Napisano 16 Maja 2005 > Ale przecież to nie wina paliwa, a instalacji. Full-profi sekwencyjny > wtrysk według testów takie jak robi np. Choinacki czy Godula > podnosi momoent obrotowy względem serii co daje lepszą dynamike. Zgadzam się , ale ta kasa za tą instalację A ja niestety mam instalacje - POP czyli pełna II generacja !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GMarcin Napisano 20 Maja 2005 Udostępnij Napisano 20 Maja 2005 Mam gaźnik i LPG. Ustawiłem zapłon na gaz (musi być troche wcześniejszy ze względu na wolniejsze spalanie - tak mówił fachowiec ) i odpalam tylko na gazie, a na benzyne przełączam tylko żeby dojechać do najbliższej stacji z gazem :-) jak jest zimno, to na gazie przy rozruchu wyciągam troche ssanie coby przymknąć przepustnice i wtedy podnoszą mu sie oboty na starcie. Przejechałem tak 75 000 km. Jedyne co dostało to zawory - troche mi dzwonią i puszczają i musze sie tym zająć w tym roku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.