Skocz do zawartości

Autoadaptacja


piohol

Rekomendowane odpowiedzi

> toria teorią,zresztą i tak niesłuszna ,a praktyka praktyką - Fiat

> to nie VW ,i fejs maxie mozesz sobie...

Mogę wstawić schemat na układzie AT90S2313, są 2 COM-y itd.. tylko po co ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mogę wstawić schemat na układzie AT90S2313, są 2 COM-y itd.. tylko po

> co ?

czy Ty w koncu zrozumiesz,ze do komunikacji OBD2 z Punto wymagany jest SPRZĘTOWY translator protokołu ISO-OBD2 na RS232 ? smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy Ty w koncu zrozumiesz,ze do komunikacji OBD2 z Punto wymagany

> jest SPRZĘTOWY translator protokołu ISO-OBD2 na RS232 ?

spox ale to nie oznacza, że nie można go wykonać domowym sposobem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mialem to samo - przyczyna bylo sprzeglo oczywiscie. Lozysko witam.maialem dokladnie takie same objawy.wymienilem na original fiata i po jakims czasie,tak jak mowisz skacze.chyba faktycznie te sprzegla jakies lipne robia.albo jak to bardziej podejrzewam poprostu fiat!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> > Mialem to samo - przyczyna bylo sprzeglo oczywiscie. Lozysko

> witam.maialem dokladnie takie same objawy.wymienilem na original

> fiata i po jakims czasie,tak jak mowisz skacze.chyba faktycznie

> te sprzegla jakies lipne robia.albo jak to bardziej podejrzewam

> poprostu fiat!

Hym - oryginal fiata? Valeo znaczy? smile.gif Zdaje sie, ze valeo daja na pierwszy montaz...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy Ty w koncu zrozumiesz,ze do komunikacji OBD2 z Punto wymagany

> jest SPRZĘTOWY translator protokołu ISO-OBD2 na RS232 ?

Tu Cię zaskoczę - nie masz racji - Euroscan nie ma sprzętowego translatora i jest właśnie takim prostym interfejsem na maxie. ATTiny2313 jest tam tylko w roli klucza sprzętowego do programu VISA, scrackowana wersja tego programu chodzi bez tego procesora w interfejsie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to zaznaczone zółtą strzałką to jest korek gdzie się wkłada imbus i się kręci ... a gdzie się zakłada weżyk żeby widzieć czy jeszcze powietrze idzie

w jakiej kolejności się to odpowietrza ... bo rozumiem że to jest jeden zamknięty układ połączony ze zbiornikiem wyrównawczym hamulców??

najpierw odpowietrzam pompując sprzęgłem a później hamulcem czy jak ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tu Cię zaskoczę - nie masz racji - Euroscan nie ma sprzętowego

> translatora i jest właśnie takim prostym interfejsem na maxie.

> ATTiny2313 jest tam tylko w roli klucza sprzętowego do programu

> VISA, scrackowana wersja tego programu chodzi bez tego procesora

> w interfejsie.

niczym mnie nie zaskoczyłeś - Euroscan nie jest interfejsem ISO OBD smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niczym mnie nie zaskoczyłeś - Euroscan nie jest interfejsem ISO OBD

Niemniej działa z samochodami VAG oraz Fiatami i Oplami z OBD II... dopuki mamy do czynienia z asynchroniczną transmisją 2 stanową można ją kodować i dekodować programowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niczym mnie nie zaskoczyłeś - Euroscan nie jest interfejsem ISO OBD

Idąc za słowami TZOK'a: "Niemniej działa z samochodami VAG oraz Fiatami i Oplami z OBD II... dopuki mamy do czynienia z asynchroniczną transmisją 2 stanową można ją kodować i dekodować programowo." przedstawiony przeze mnie układ na MAX komunikuje się z fiatem i działa pod euroscanem, więc może należałyby się małe przeprosiny za tekst, że "układ na maksie mogę sobie..."?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Idąc za słowami TZOK'a: "Niemniej działa z samochodami VAG oraz

> Fiatami i Oplami z OBD II... dopuki mamy do czynienia z

> asynchroniczną transmisją 2 stanową można ją kodować i dekodować

> programowo." przedstawiony przeze mnie układ na MAX komunikuje

> się z fiatem i działa pod euroscanem, więc może należałyby się

> małe przeprosiny za tekst, że "układ na maksie mogę sobie..."?

proponuję coś zrobić praktycznie,a nie tylko teoretyzować smirk.gif - wtedy przeproszę jak najbardziej

P.S. - tęgie głowy polskiej autoelektroniki nad tym siedziały niegdyś,i nie wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Niemniej działa z samochodami VAG oraz Fiatami i Oplami z OBD II...

> dopuki mamy do czynienia z asynchroniczną transmisją 2 stanową

> można ją kodować i dekodować programowo.

kolego teoretyku...jak można tak bezproblemowo ją (ko)dekodować programowo,to proponuję zbudować interfejs na maxie i oprogramować własny diagnoskop...sporo kasy zarobisz ok.gifzlosnik.gif

Bo jak na razie to z wychodzeniem przed szereg z teoriami jesteś pierwszy...ale tylko w tym smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> kolego teoretyku...jak można tak bezproblemowo ją (ko)dekodować

> programowo,to proponuję zbudować interfejs na maxie i

> oprogramować własny diagnoskop...sporo kasy zarobisz

> Bo jak na razie to z wychodzeniem przed szereg z teoriami jesteś

> pierwszy...ale tylko w tym

Zastanów się - VISA działa z OBD II, z elektrycznego punktu widzenia jest interfejsem na MAXie z układem dopasowującym napięcia. Procesor na 100% jest tylko kluczem sprzętowym do programu (wiem, bo mam kod źródłowy wsadu w Assemblerze z komentarzami od autora skrackowanej wersji), cała translacje protokołu OBD jest realizowana programowo przez VISA, stąd takie wymagania co do środowiska pracy tego programu - musi działać w DOSie aby móc przecyzyjnie (bez opóźnień wynikających z wielowątkowości) sterować układem UART, musi mieć także bezpośredni dostęp do tego układu, bo wykorzystuje niestandardowe szybkości transmisji. Konwerter ISO OBD można zrobić również na mikrokontrolerze wyposarzonym w układ UART/USART lub całkowicie programowo... czy wykorzystanie zaprogramowanego mikrokontrolera to jest dla Ciebie realizacja sprzętowa? Już od dłuższego czasu dostępne są niedrogie ręczne diagnoskopy OBD II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakies info o autoadapatacji z netu:

> http://www.autocentrum.pl/paliosiena/porady/por11.htm

> Niby z palio/siene, ale czy ktos ma informacje o tym czy kompy w

> punto2 tak samo dzialaja?

czyli wynika z tego, że zamiast robić przegazówki, żeby ustawić autoadaptacje - wystarczy odłączyć akumlator, bo wtedy wykasuje sie RAM i "uczyć" auto jazdy na nowo. A poważniejsze zmiany i wykasowywanie błedów to tylko po podłączeniu do kompa hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli wynika z tego, że zamiast robić przegazówki, żeby ustawić

> autoadaptacje - wystarczy odłączyć akumlator, bo wtedy wykasuje

> sie RAM i "uczyć" auto jazdy na nowo. A poważniejsze zmiany i

> wykasowywanie błedów to tylko po podłączeniu do kompa

nie w mk2/FL, tutaj tylko poprzez egzaminer/ euroscan

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

> kolego teoretyku...jak można tak bezproblemowo ją (ko)dekodować

> programowo,to proponuję zbudować interfejs na maxie i

> oprogramować własny diagnoskop...sporo kasy zarobisz

> Bo jak na razie to z wychodzeniem przed szereg z teoriami jesteś

> pierwszy...ale tylko w tym

Sorry za wykopalisko, ale ma zdobyczną scrackowaną wersję programu VISA, który chodzi na takim interfejsie jak podał marvis... oczywiście działa tylko z autami gdzie możliwa jest komunikacja tylko po jednej linii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.