Skocz do zawartości

1.4 16v vs 1.4 T-jet n/a


Ciastek91

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem na etapie swapa na 1.4 16v. Na dzien dzisiejszy nie stać mnie zeby wsadzić tjeta, ale w przyszłości na bank będzie turbo. Stad moje pytanie. Czy słupki silników 1.4 16v i tjeta różnią sie czymś? Jeżeli tak to czy opłaca sie wsadzać zwykły słupek ze stilo i potem go turbić czy ewentualnie słupek z tjeta ale bez turbo a potem dołożyć turbo? Jesli te silniki sie różnią to jakiej różnicy moge sie spodziewać w efekcie końcowym mam na mysli 1.4 16v ze stilo + turbo vs 1.4 tjet? Z góry dziękuje za cenne informacje.

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo 1.4 N/A jako N/A, albo t-jet jako turbo.

Inna opcja to będzie zawsze nie to ;)

 

a czy an pewno 1.4 N/A z turbo do max 150-180KM będzie złym/niebezpiecznym wyborem? Ewentualnie jakie turbo/soft turbo można do stilowego 1.4_16v wsadzić (oczywiście po należytym odprężeniu) aby był to bezpieczny, trwały zestaw, aby dało się tym bez obaw na co dzień do roboty jeździć i przy założeniu używania kompa z p1 + detIII?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może najpierw cześć w odpowiednim wątku :smirk:

 

Jest różnica, T-jet ponoć jest zakuty. T-jet jako n/a imo nie będzie jeździł bo jest odprężony, poza tym na czym odpalisz takiego t-jeta n/a, na elektronice z 1.2 16v...?

 

z tym zakuciem to jest wielki nieprawdziwy MIT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dać się da, i to całkiem nieźle.

Ale to 1/4NA + soft turbo raczej nie da 180KM, tylko coś tam trzeba dmuchnąć. A na bank wtedy wyjdą jakieś błędy, problemy itd.

A wkładając t-jeta, można je osiągnąć bez wiekszego wysiłku. Tylko majac t-jeta mamy potencjał na grubo ponad 200ps. na tych samych gratach.

 

a wiadomo, ze zawsze będzie mało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tym zakuciem to jest wielki nieprawdziwy MIT

Pociągnij dalej myśl, bo na własne oczy widziałem to w dokumentacji Fiata (musiałbym sprawdzić czy faktycznie o wał chodziło).

Z drugiej strony widziałem kupę innych bzdur w dokumentacjach Fiata, a o książkach WKŁ to już nie wspomnę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzalem po numerach z epera kiedys. To roznica wyszla w walkach, turbinie i czyms tam jeszcze. Reszta miala te same numery dla obu wersji silnikowych.

A odnosnie kucia to Michas przerabial temat to raczej wie co pisze.

Osobiscie mi sie nie chce wierzyc w seryjne kucie. Przy obecnym trendzie downsizingu seryjna moc z tjeta nie jest wyczynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wal jest kuty...

No więc właśnie o tym mówiłem, ale jestem w stanie uwierzyć w to co Michaś mówi. Ten pdf to są materiały szkoleniowe dla serwisantów napisane prawdopodobnie w fazie przed produkcyjnej i być może są to bardziej pobożne życzenia Fiata a nie rzeczywistość. To że często ładują do aut to co akurat jest na stanie też wiadomo. W UK ponoć da się wyrwać Punto I 60 z wałkiem 866.

A czy ktoś np. rozbierał fabryczny silnik SS i badał co tam jest w środku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sprawdzalem po numerach z epera kiedys. To roznica wyszla w walkach, turbinie i czyms tam jeszcze. Reszta miala te same numery dla obu wersji silnikowych.

A odnosnie kucia to Michas przerabial temat to raczej wie co pisze.

Osobiscie mi sie nie chce wierzyc w seryjne kucie. Przy obecnym trendzie downsizingu seryjna moc z tjeta nie jest wyczynem.

W osprzęcie zgadza się ze sa wieksze roznice,

Różnica też jest w szklankach zaworowych i tez w ich cenach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spokojnie wsadzasz słupek t-jeta i odpalasz go jako na. Będzie jechał, nieco mniej mocy niż 1.4 na, ale ogromnej różnicy nie będzie.

Bez sensu jest wsadzać wolnego ssaka, żeby potem go wyciagac i sprzedawać jak się będzie turbić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.