Ciastek91 Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Witam Jestem na etapie swapa na 1.4 16v. Na dzien dzisiejszy nie stać mnie zeby wsadzić tjeta, ale w przyszłości na bank będzie turbo. Stad moje pytanie. Czy słupki silników 1.4 16v i tjeta różnią sie czymś? Jeżeli tak to czy opłaca sie wsadzać zwykły słupek ze stilo i potem go turbić czy ewentualnie słupek z tjeta ale bez turbo a potem dołożyć turbo? Jesli te silniki sie różnią to jakiej różnicy moge sie spodziewać w efekcie końcowym mam na mysli 1.4 16v ze stilo + turbo vs 1.4 tjet? Z góry dziękuje za cenne informacje. Pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Może najpierw cześć w odpowiednim wątku Jest różnica, T-jet ponoć jest zakuty. T-jet jako n/a imo nie będzie jeździł bo jest odprężony, poza tym na czym odpalisz takiego t-jeta n/a, na elektronice z 1.2 16v...? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 19 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2015 Albo 1.4 N/A jako N/A, albo t-jet jako turbo. Inna opcja to będzie zawsze nie to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jmichal Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Albo 1.4 N/A jako N/A, albo t-jet jako turbo. Inna opcja to będzie zawsze nie to a czy an pewno 1.4 N/A z turbo do max 150-180KM będzie złym/niebezpiecznym wyborem? Ewentualnie jakie turbo/soft turbo można do stilowego 1.4_16v wsadzić (oczywiście po należytym odprężeniu) aby był to bezpieczny, trwały zestaw, aby dało się tym bez obaw na co dzień do roboty jeździć i przy założeniu używania kompa z p1 + detIII? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Może najpierw cześć w odpowiednim wątku Jest różnica, T-jet ponoć jest zakuty. T-jet jako n/a imo nie będzie jeździł bo jest odprężony, poza tym na czym odpalisz takiego t-jeta n/a, na elektronice z 1.2 16v...? z tym zakuciem to jest wielki nieprawdziwy MIT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 Dać się da, i to całkiem nieźle. Ale to 1/4NA + soft turbo raczej nie da 180KM, tylko coś tam trzeba dmuchnąć. A na bank wtedy wyjdą jakieś błędy, problemy itd. A wkładając t-jeta, można je osiągnąć bez wiekszego wysiłku. Tylko majac t-jeta mamy potencjał na grubo ponad 200ps. na tych samych gratach. a wiadomo, ze zawsze będzie mało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 z tym zakuciem to jest wielki nieprawdziwy MITPociągnij dalej myśl, bo na własne oczy widziałem to w dokumentacji Fiata (musiałbym sprawdzić czy faktycznie o wał chodziło). Z drugiej strony widziałem kupę innych bzdur w dokumentacjach Fiata, a o książkach WKŁ to już nie wspomnę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 20 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2015 z tym zakuciem to jest wielki nieprawdziwy MIT a jaka jest roznica miedzy 120 a 150 w slupku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fiksiu Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Jak dobrze pamiętam to bebechy są te same. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kooboosh Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Ja sprawdzalem po numerach z epera kiedys. To roznica wyszla w walkach, turbinie i czyms tam jeszcze. Reszta miala te same numery dla obu wersji silnikowych. A odnosnie kucia to Michas przerabial temat to raczej wie co pisze. Osobiscie mi sie nie chce wierzyc w seryjne kucie. Przy obecnym trendzie downsizingu seryjna moc z tjeta nie jest wyczynem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karan Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Wal jest kuty... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Wal jest kuty...No więc właśnie o tym mówiłem, ale jestem w stanie uwierzyć w to co Michaś mówi. Ten pdf to są materiały szkoleniowe dla serwisantów napisane prawdopodobnie w fazie przed produkcyjnej i być może są to bardziej pobożne życzenia Fiata a nie rzeczywistość. To że często ładują do aut to co akurat jest na stanie też wiadomo. W UK ponoć da się wyrwać Punto I 60 z wałkiem 866.A czy ktoś np. rozbierał fabryczny silnik SS i badał co tam jest w środku? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sebaso Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 z tym zakuciem to jest wielki nieprawdziwy MIT Aha no to będę wiedział na przyszłość Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 21 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 21 Listopada 2015 Ja sprawdzalem po numerach z epera kiedys. To roznica wyszla w walkach, turbinie i czyms tam jeszcze. Reszta miala te same numery dla obu wersji silnikowych. A odnosnie kucia to Michas przerabial temat to raczej wie co pisze. Osobiscie mi sie nie chce wierzyc w seryjne kucie. Przy obecnym trendzie downsizingu seryjna moc z tjeta nie jest wyczynem. W osprzęcie zgadza się ze sa wieksze roznice, Różnica też jest w szklankach zaworowych i tez w ich cenach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pinin Napisano 25 Listopada 2015 Udostępnij Napisano 25 Listopada 2015 Spokojnie wsadzasz słupek t-jeta i odpalasz go jako na. Będzie jechał, nieco mniej mocy niż 1.4 na, ale ogromnej różnicy nie będzie. Bez sensu jest wsadzać wolnego ssaka, żeby potem go wyciagac i sprzedawać jak się będzie turbić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.