Jump to content

szafir

użytkownik
  • Content Count

    1346
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    2d 22h 25m 13s

Community Reputation

270 Przezacny kompan

4 Followers

About szafir

  • Rank
    Iron Idem
  • Birthday 07/10/1964

Profile Information

  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    Dortmund - królestwo piwa i futbolu
  • Zainteresowania
    narty, podróże, napój królów, koleżanki
  • Car
    Megane II, Golf VII, 2x S212

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. szafir

    Mercedes E55

    Nawet sobie głowy nie zawracaj.
  2. szafir

    Mercedes E55

    Z dwojga zacytowanych wybieram W211. Nie może to być w żadnym przypadku paździerz (podobnie jak W210 też). A auto w stanie bardzo dobrym lub lepszym kosztuje dużo więcej niż wspomniane przez Ciebie "tanio". Jest sporo elementów na które przy zakupie trzeba zwrócić uwagę. W idealnym stanie są najczęściej egzemplarze prosto z Japonii. Jednak motor M113 w 211/E55 daje zauważalnie więcej przyjemności z jazdy niż w 210/e55, jeśli już na oba te auta zwracasz uwagę. Niestety na polskim rynku w obu przypadkach występuje generalnie odpacykowany paździerz.
  3. To nie są przejścia dla pieszych! To są miejsca z ułatwieniem do przejścia tzw. brody lub przepusty (obniżone krawężniki, wyspy-azyle, szykany zwalniające, linie pomocnicze itp.). W Niemczech pieszy może przekraczać jezdnię w dowolnym miejscu, oczywiście z pewnymi ograniczeniami, m.in. tam, gdzie urządzenia drogowe lub przydrogowe mają takie wejście uniemożliwić (§25 StVO; Pkt. (3),(4) i (5))
  4. Film niewiarygodny. W 2:20 jego trwania opowiadacz zarzeka się z wielką zaciętością, że przejścia dla pieszych typu "zebra" są wyłącznie na jezdniach i ulicach o dopuszczalnej prędkości 30 km/h. Absolutnie nie jest to prawdą, na pięćdziesiątkach są również i nie są żadnymi wyjątkami. Są nawet drogi jednojezdniowe w ciągu z siedemdziesiątką, gdzie po zredukowaniu do 50, powtórzonym dwa razy oznakowaniem ograniczenia prędkości, natrafimy na zebrę. Ale w tym ostatnim przypadku, systematycznie, w czasie remontów i modernizacji dostawia się sygnalizację świetlną wzbudzaną przyciskiem lub też wcale nierzadko, zespołem pętli indukcyjnych, zmieniających mimo pustego przejścia światło na czerwone gdy samochód przekracza prędkość.
  5. To jest wynik 40 tys. km mojej jazdy golfem VII, dieslem 2.0 150KM: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/885321.html?share=1 teraz golfem będę jeździł po Polsce, pewnie średnie wyniki się zmienią.
  6. Obecnie w MB (również BMW, Audi) oznaczenia liczbowe oznaczają grupę mocową a nie pojemność. Oznaczenie jak najbardziej prawidłowe.
  7. szafir

    W221 czy A8?

    Absolutnie 500. 420 CDI jest tylko niewiele lepszy od fatalnego poprzednika, czyli od 400CDI.
  8. szafir

    Tanie 2T na haku

    Mercedesy W124T czyli tylko wersje kombi, mają 2100kg w modelach jak następuje (w nawiasie numer modelu czyli 6 pierwszych cyfr w VIN-ie): benzynowe: 200TE/E200T (124.079); 220TE/E220T (124.082); 230TE (124.083); 280TE/E280TE (124.088); 300TE (124.090); 300TE 4Matic/E300T 4Matic (124.290); 300TE 24V (124.091); 320TE/E320T (124/092). dizle: 300TD (124.190); E300TD (124.191); 300TD Turbo/E300TD Turbo (124.193); 300TD Turbo 4Matic/ E300TD Turbo 4Matic (124.391). Wszystkie pozostałe kombi, wszystkie limuzyny i coupe mają 1900kg. W przypadku W210 (nie mam tabeli) jest podobnie. Prawie wszystkie wersje kombi (z wyjątkiem niektórych E200T/100kW) mają 2100kg.
  9. Zarówno ostatnie wersje starszego silnika M272 /3,5 w wersjach montowanych w W212 oraz nowy, M276 /3,5 są bardzo dobrymi i trwałymi jednostkami, biorąc pod uwagę również osprzęt. Nie sprawiają żadnych kłopotów tak same z siebie. Jako bardzo dynamiczna jednostka benzynowa to dobry wybór. Co do samego auta - to chyb już się przekonałeś.
  10. Absolutna większość nie posiada dostępu do garażu z gniazdkiem. Mieszkańcy bloków w miastach, nawet w budynkach z garażami podziemnymi (zwykle jedno lub dwa gniazdka na garaż/parking dla np. 50 aut), nie mają praktycznie żadnej szansy na wykonanie tej jakże prostej, banalnej czynności podpięcia się do gniazdka elektrycznego. Nie wyobrażam sobie setek kabli i przedłużaczy, zwisających z okien i balkonów , leżących wzdłuż na chodnikach lub przecinających je w poprzek, leżących w poprzek lub wzdłuż ulic osiedlowych i parkingów.
  11. Nie obraź się, ale chyba nie uważałeś w szkole na lekcjach chemii, fizyki a przede wszystkim biologii. CO2 jest jak najbardziej, jak to ująłeś: "w sposób bezpośredni", nie tylko gazem szkodliwym ale wręcz gazem trującym. Już przy zawartości około 20% w powietrzu zabija w krótkim czasie, przy nieco wyższym stężeniu - natychmiast. Przy zawartościach w powietrzu od 4-5% powoduje zmiany w organizmie. Przy długotrwałym działaniu - zmiany nieodwracalne.
  12. Globalne ocieplenie to nie jest porównanie pogody w tym czy innym miejscu, tego czy innego dnia, do roku ubiegłego czy dowolnego innego.
  13. Nie wymyślaj teorii spiskowych. Pozostawienie zakładów w Rüsselsheim kosztem ewentualnego wygaszania produkcji poza granicami Niemiec było jednym z podstawowych punktów porozumienia GM/Opel - rząd niemiecki - związki zawodowe, związanego ze zgodą na całkowitą likwidację zakładów w Bochum. A co do dat kiedy zapadł wyrok na Gliwice to: postanowienie o likwidacji zakładów w Bochum - kwiecień 2013, negocjacje trójstronne (m.in. postanowienie przyszłej likwidacji produkcji w Gliwicach) - maj 2013 - sierpień 2014, koniec produkcji w Bochum - grudzień 2014. Jak widać, to ówczesne władze polskie nie zapobiegły planom likwidacji zakładu w Gliwicach.
  14. To jeszcze Ci pobiadolę: przykro mi ale na Golfa już w PL kolejka czeka, w rodzinie i wśród znajomych. Pewnie konieczna będzie licytacja. ☺️
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.