Jump to content

optiview

użytkownik
  • Posts

    2034
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    Piaseczno
  • Zainteresowania
    dziecko - własne ;-) airmagnum 850, F650 GS
  • Car
    BiTurbo 4x4, BMW F650GS

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

optiview's Achievements

kierowca

kierowca (12/19)

323

Reputation

  1. dokladnie tyle samo mi wyszło w Corolli Hybrid, autostrada w PL, Warszawa Kałuszyn, tempomat na 120km/h i średnie 5,1l. średnio na dystansie 460km wyszło mi 4,7l. Auto zastępcze.
  2. a co elektryk ma wspólnego z ekologią? I nie mam tu na mysli momentu odpięcia kabla od ładowarki i jazdy do następnej ładowarki.
  3. @vavoom Insignia na Haldexie też sobie poradziła, można wrzucić film z testów w Warszawie z 2019.
  4. kurcze, sorki, że tak późno ale jakoś nie zaglądałem. Halex się kończy, tzn, należy poddać go regeneracji - rozebrać, wyczyścić, wymienić łopatki jeśli potrzeba, zalać nowymi olejami, najlepiej oryginalnymi lub od BW, dać nowe uszczelki, założyć i dalej cieszyć się jazda z 4x4. Jeśli chodzi o okolice Warszawy, to mogę polecić Niezależny Serwis Opla, znajdziecie ich na fejsbuku, chłopaki uratowali już nie jeden Haldex. Jak juz masz takie objawy, to wymiana oleju, filtra w Haldexie nic nie da.
  5. Hej, znajomy ma Citroena C4 z roku 2015, 5 drzwiowy. Padła mu żarówka stop w lewej lampie. Napiszcie proszę jak to cholerstwo wymienić. Dziękuje
  6. Bez znaczenia czym zaleje. Kwestia gdzie się jeździ, czy są korki etc. W trasie bez względu na paliwo potrafił się wypalać po 1000km, a w mieście po 500 albo częściej.
  7. Nie wiem jak w innych i nie chce mi się czytać całości. Ale np. w Insigni, nie ma żadnej kontrolki, że DPF się wypala. Kilka przerwań, a wiadomo, że przerywane są ponoć niezdrowe może skończyć się koniecznością wizyty w ASO na wypalaniu serwisowym. Użytkownicy Opli montują sobie diody, które informują o rozpoczęciu i zakończeniu wypalania, są też programy pod OBD (sam mam taki i kontroluje ile % napełnienia), w trakcie jazdy i przed wyłączeniem auta można rzucić okiem na spalanie, podczas wypalania jest podwyższone. Wg mnie, Opel mógł się postarać o jakiś rodzaj poinformowania kierowcy, że zaczyna się ten przeklęty ekologiczny proces.
  8. Tak, też słyszałem, że to może mieć związek z DPF, ale nie jest to poparte żadnymi badaniami statystycznymi. Mnie w ASO już przy 80tkm pytali się czy była wymieniana. Zmieniłem gdzieś przy 110tkm, po pierwszym komunikacie o niskim ciśnieniu oleju. Na wymiane tej uszczelki jechałem w stresie jak nigdy dotąd, ale na szczęście nie było żadnych opiłków w misce, i panewki zdrowe. Mechanicy mówili, że niektórzy klienci nie mieli żadnych komunikatów a silnik szlag trafił.
  9. no jeśli trzeba wiercić to będzie więcej(ale już za drugim razem będzie tanio ), ale w niektórych modelach nie trzeba nic wiercić, odkręca się miske i wymienia uszczelke. NIe mniej jednak jest to upierdliwe, i dotyczy to wszystkich marek, które używają tego silnika, na pewno Opel, Fiat i Alfa.
  10. Tak jest, jak ktoś nie wie jak to zrobić. Np, w moim przypadku, przy 4x4 niedoświadczony mechanik chciał ściągać skrzynie biegów, skrzynie rozdzielczą, demontować wał i co tam jeszcze jest pod spodem. A wystarczy wiedzieć, w którym miejscu nawiercić otwory techniczne w obudowie skrzyni biegów i wszystko jest na wierzchu. I są ludzie, którzy wiedzą jak to zrobić.
  11. 8 opinii, no rzeczywiście miarodajne przeczytałem te negatywne, szkoda czasu. Zainteresowanemu proponuje przejść się do komisu, dealera etc, pooglądać, posiedzieć, podotykać, przejechać się i samemu wyrobić sobie opinie. Ja bym z chęcią "łyknął" taką OPC.
  12. sąsiad miał 2.0 CDTi 160KM przed liftem, wymieniał dwa lata temu na polifta i twierdzi, że jeździ mu się bardzo dobrze, a tłucze dość sporo km po kraju. Generalnie jest na tyle zadowolony z auta, że kupił ten sam tylko co nieco pozmieniany w środku. A i już coś przebąkuje o nowym modelu. Ja mam 4x4 i po zakrętach idzie ładnie, nie wiem jak ośka, ale ostatnio jechałem osobowym Suzuki i czuć różnice. Jeśli chodzi o silniki, to w dieslu trzeba się liczyć z wymianą uszczelki pompy smoka oleju, jak auto bedzie mialo okolo 100tkm to najlepiej zrobić to od razu - znajdziesz dużo informacji na forach na ten temat .
  13. manetki grzeją od środka, grzeją bardzo dobrze, ciepełko rozchodzi się na całą dłoń. Dodatkowo handbar chroni przed zimnym wiatrem i wychładzaniem zewnętrzenej strony. Piszesz, że handbary nie pasują do nakeda, bo ja wiem:
  14. nie taniej wyjdą dobre zimowe rękawice, handbary i grzane manetki? http://allegro.pl/podgrzewane-grzane-manetki-oxford-adventure-v8-i4961786950.html
  15. A wracając do LC J120 - to jak ogólnie to auto spisuje się koledze? Jaki ma przebieg, jak go używa, koszty ekslopatacji, spalanie etc?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.