Jump to content

robciolas

użytkownik
  • Posts

    2091
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Name
    TREBOR
  • Płeć
    Male
  • Lokalizacja
    WZ - BŁONIE
  • Zainteresowania
    wędkarstwo i narty
  • Car
    Mały i Duży

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

robciolas's Achievements

kierowca

kierowca (12/19)

328

Reputation

  1. Pompa już zmieniona, napęd z paska klinowego. W drugim aucie mam napęd pompy łańcuchem rozrządu, a przebieg już 160 tyś
  2. Co ile km zmieniacie pompę wody przy łańcuchowym rozrządzie? Czy zmieniacie profilaktycznie, czy dopiero jak zaczyna hałasować/ cieknąć? Padła ostatnio w żony 14-letnim autku, nie wymieniana raczej od nowości. Przebieg nie wielki, padła raczej ze starości.
  3. Może pomyśl o hybrydzie? Toyota Yaris cross hybrid i sensowny leasing z Toyota Bank.
  4. W nowo wybudowanym domu był Buderus, chodził 12 lat ale sypał się przez zakamienioną wodę. Od 2 lat mam Termeta ecocondens. Też się popsuł na gwarancji ale części dostępne i fachowcy dobrze znają bolączki tego sprzętu. Chyba Vaillant trzyma poziom ale jest z 1-1.5 tyś droższy. Jeśli masz komin przystosowany i zasysanie powietrza to montuj kocioł kondensacyjny. Po Buderusie zamontowałem Termeta, bo mam serwisanta który to dobrze ogarnia.
  5. Kia Picanto /Hyundai i10 lub Mitsu SpaceStar
  6. Jeśli nie chcesz wywalać worek siana to może Daihatsu Terios, taka Dacia od Toyota. Silnik wolny ssak 1.5 do LPG dobry, AT i AWD występuje ale najmłodszy to będzie z 2011 r. Występował z AT chyba bezproblemowym. Poszukać w DE lub AT, sporo tego tam jeździ. Części mechaniczne współdzieli z Toyota i dostępne w polskich hurtowniach. https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/d/auto/daihatsu-terios-488413060/ https://www.otomoto.pl/oferta/daihatsu-terios-1-5b-4x4-lpg-alu-klima-lift-stan-bardzo-dobry-ID6DY9b1.html Osobiście jak bym miał wydać ok 50tyś to była by amerykańska Kuga czyli Ford Escape z AT lub Nissan Rogue/xTrail. Spalaniem się nie przejmuj instalujesz spokojnie LPG za max 3tyś
  7. robciolas

    Tolerancja DMC

    Która auto laweta nie jest przeładowana? Mandat jest wkalkulowany w ryzyko prowadzenia takiego biznesu.
  8. 5km od mojej chałupy mieści się firma Carpol, przerabiają wszystkie nowe busy sprzedawane w Pl. Robią wszystko co sobie klient zażyczy przy konfiguracji nowego busa w salonie. Busy przerabiają na osobowe, brygadowe i międzynarodówki z zabudową sypialnianą spojkar lub kurnik.
  9. Rozłożyć wełnę mineralną z rolki i obwiązać sznurkiem lub folię bąbelkową.
  10. Z własnego doświadczenia napiszę, że wg prawa rękojmia działa 2 lata. Sprzedający może ją wyłączyć lub ograniczyć do roku ale i tak takie działanie nie ma mocy prawnej. W razie wtopy bez prawnika tematu raczej nie ugryziesz.
  11. Auto koreańskie KIA lub Hultaj, tu chodzi o cenę, rynek używek w EU oszalał. Znajdź w EU np Hyundaia Sonatę 2.0 CVVL z AT z 2016/2017 w cenie do 40 tyś PLN po podatkach z przebiegiem poniżej 70tyś km. Dla mnie też nie ma sensu kopać się z koniem, bo kupić i sprowadzić to mały problem. Zarejestrować bez oryginalnych dokumentów to w PL jest problem.
  12. Szukaj z USA Nissan Rogue 2,5 - europejski x-Trail. Kupić rozbity, naprawić i jeździć. W tym budżecie dasz radę. Zobacz po ile się sprzedają na aukcjach. https://bidfax.info/nissan/rogue/
  13. Jak by to było takie proste, to polscy handlarze ciągnęli auta z Korei a nie tylko USA i Kanady. Było ich kilku co ściągnęli z LPI, robili wał z homologacją, (można poczytać w necie). Później ich prokurator ścigał.
  14. Tylko xerokopia świadectwa wyrejestrowania czarno-biała lub kolorowa, tylko xero, oryginał zostaje w Korei. Są jeszcze inne dokumenty: faktura, list przewozowy, certyfikat pochodzenia (bez tego dokumentu nie będzie zwolnienia z cła). Tak wysłałem urzędnikowi przykładowy tytuł wyrejestrowania z Korei po angielsku i koreańsku, odpisał to co wyżej: Ustawa Prawo o ruchu drogowym wskazuje , że musi Pan dostarczyć dowód rejestracyjny lub przedstawienie innego dokumentu stwierdzającego rejestrację pojazdu, wydanego przez organ właściwy do rejestracji pojazdów w tym państwie. Dokument ten przedstawia w oryginale wraz z tłumaczeniem przysięgłym. Właśnie nie bardzo chcę się kopać z koniem i nie chce kupować auta aby nie mieć problemu później z rejestracją. Po zakupie auta i opłaceniu sprzedawca wysyła mi DHL-em komplet dokumentów: Commercial Invoice & Packing List, Black and White Copy of Title Cancellation Certificate, Certificate of Origin (extra 100$), English Translated Copy of Title Cancellation (extra 100$) oryginalne info: A document named "Title" (Certificate of Title) cannot exist and cannot be provided during the process. Since the "Original Title" must be submitted to the government for deregistration, there is no "Original Title" and we cannot provide this title. A "Certificate of Revocation of Title" (color version) is a document issued by the local authority that certifies that the vehicle has been legally deregistered in Korea and approved for export.
  15. Doskonale o tym wiem, nie opłaca się kupić LPI. Nie ma u nas homologacji i softu do obsługi. Legalizacja kosztuje 8000pln. Szkoda bo za 5000-6500$ można wyrwać chevi Orlando z 2016-2018 z LPI. Jako ciekawostkę napiszę że w Korei przeróbka na LPI kosztuje 600-800 $.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.