Jump to content

iwik

użytkownik
  • Content Count

    8739
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3094 Człowiek - do rany przyłóż

About iwik

  • Rank
    mistrz kierownicy

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    m. Łódź
  • Car
    Sportsvan 1.2tsi; Epica 2.0 R6

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nie miałem problemu z odkręceniem żadnej śruby w kole, gdzie np kluczem 'krzyżakowym' już mi żyłka na czole pulsowała jak się mocowałem . Ale pewnie po prostu jestem słaby.
  2. Jakiś jełop podokręcał koła udarem . Też kiedyś walczyłem z przedłużkami, w końcu kupiłem tani klucz udarowy elektryczny z Juli i idzie bez problemu. Tymi przedłużkami jest większa szansa na urwanie śruby albo uszkodzenie nasadki chyba, bo pojawiają się na pewno dodatkowe siły zginające.
  3. No i spoko, póki to nowe auto i 50g ubytku. Ale jak ktoś ma do napełnienia cały układ w starszym aucie np po większej naprawie w wyniku kolizji to raczej nie pojedzie to ASO radośnie zapłacić 1000 zł za pół litra gazu, tylko kupi puszkę za 150 zł i sobie nabije. I dobrze że ma wybór.
  4. Znaczy oprócz tego, że palna, trująca, droga i ma gorsze parametry fizyczne jako czynnik chłodniczy niż R134a lub izobutan, to w sumie nic.
  5. Napisane R134a equivalent, więc pewnie propan butan. W przypadku R134a to chyba normalny serwis klimy z dobiciem kosztuje koło 150pln, więc nie wiem czy warto się bawić w zamienniki. Natomiast zamiast tej nowej trucizny 1234yf to nie wiem czy bym nie skorzystał.
  6. Teraz miał lift i cena wzrosła o 20% to napewno wszystkie te błędy wyeliminowali, skoro kosztuje prawie tyle co golf.
  7. Nieźle, to może dywaniki z jakiejś wełny merynosa tkane ręcznie przez 18 letnie dziewice. Do plebejskiego Golfa dałem koło 150zl w Aso.
  8. Te stare silniki "oplowate" z lat 80tych konstrukcyjnie dość dużo wybaczały użytkownikom. Pamiętam jak kiedyś szwagierka zajechała lanosem 1.5 (to też silnik bazujący na Oplu) pracującym jak diesel, zajrzałem z ciekawości pod maskę a bagnet suchy . Pewnie jakiś czas już tak jeździła... Wlałem 2 litry oleju, silnik się wyciszył od razu i jeździł potem jeszcze kilkadziesiąt tyś. km aż go rozbiła.
  9. Pisałem o autach prywatnych, DG to inna sprawa i jest tak jak piszesz. Natomiast dla fiz. najem jest opcją droższą na tę chwilę i nie ma co czarować ludzi, że jak ich nie stać za auto za 100k to mogą sobie wynająć, bo na najem też ich nie stać, tylko bardziej 😆
  10. Kraje Europy nie mają raczej problemu z przeludnieniem jak w Azji, więc wystarczą odpowiednie restrykcje dot wjazdu do ścisłych centrów miast, a nie de facto zakazy posiadania samochodów. Przy takiej gęstości zaludnienia jak w Szanghaju, auta by się po prostu fizycznie nie zmieściły na ulicach, gdyby każdy takowe posiadał, już nie mówiąc o poruszaniu się nimi gdziekolwiek.
  11. O to jest świetny pomysł dla osób bez działalności, żeby oprócz wysokiej ceny za auto płacić jeszcze lekko 10% dodatkowo firmie która je wynajmuje. No chyba że ktoś wierzy, że auto w najmie jest tańsze niż w zakupie. Wtedy gratuluję... wiary
  12. iwik

    VW Polo 2022

    OK, ale ja porównuję cenę zakupu i wyposazenie do golfa 8, a nie 4. 😄
  13. Zmierzamy w dobrym kierunku. Leafy też za tyle się pojawiają. PS. Te wirtualne zegary w Oplu rzeczywiście wyglądają jakby jakiś Zenek w garażu wkleił tam tablet z aliexpress i dał zaślepki z kartonu po bokach.
  14. iwik

    Infrastruktura

    W tym jedna w Świecku, to prawie u Niemca a nie w PL.
  15. iwik

    VW Polo 2022

    Szanuję, ale nadal niewielki % ludzi w tym kraju jeszcze nie ma budżetu pozwalającego na zakup nowego Q5, czy bentaygi, więc rozważają plebejskie i uniwersalne auta "na co dzień i od święta", jak golf, który jest jakimś kompromisem. 😆
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.