Jump to content

iwik

użytkownik
  • Content Count

    7148
  • Joined

  • Last visited

  • Time Online

    4d 18h 51m 38s

2 Followers

About iwik

  • Rank
    F1

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    m. Łódź
  • Car
    Sportsvan 1.2tsi; Epica 2.0 R6

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Kiedyś mi krzywo wskoczyła H7 w gniazdo (krzywo, ale nie obrócona o 180 stopni 😄 ). Zorientowałem się jak już dociskałem sprężyną, że coś za ciężko idzie, niestety wtedy już nie mogłem tej żarówki wyjąć 2-ma palcami (bo tylko palce wchodziły w to miejsce, chyba że ktoś ma ręce jak 6-latek - francuska myśl techniczna...) No i tak jeździłem parę dni zanim znalazłem zakrzywione szczypce żeby tę żarówkę wyjąć i normalnie osadzić w gnieździe - pewnie świeciła trochę w kosmos 😄
  2. iwik

    Infrastruktura

    Tesla nie do końca odzwierciedla cały rynek, bo to jest taki trochę gadżet dla ludków, których stać na audi / czy merca za pół bańki, ale chcą się wyróżnić na siłę swoją eko-postawą (na pokaz głównie) a tak naprawdę to kręci ich tylko "ludicrous mode"... Prawdziwy rynek pokaże sprzedaż leafów, id3 i tego miejskiego tałatajstwa od VAG i PSA. A tutaj ludziki byli trochę zachęceni jeżdżeniem "za pół darmo" co niby miało usprawiedliwiać 2x wyższą cenę auta. A to się nagle zderzy z rzeczywistością kosztu 1km w samym "paliwie" elektrycznym większego niż na benzynie.
  3. iwik

    Infrastruktura

    Jak wcześniej mówiliśmy opłacalność ev ogranicza się dziś (i pewnie jeszcze długo) do osób, które mają własny garaż z możliwością ładowania swoim prądem w taniej taryfie (najlepiej z rozliczeniem z własną instalacją fotowoltaiczną na dachu). Jak widać żadne dopłaty jeszcze długo nie zmienią tej sytuacji.
  4. Jak konkretnie zamierzasz tą "ostrożnością" zmusić następnego kupującego na przepisanie OC na siebie i przerejestrowanie auta?
  5. iwik

    Infrastruktura

    Na razie to tylko się ośmieszają cennikiem, gdy nie mają żadnej działającej ładowarki w PL.
  6. Jest info z Ewidencji gruntów i budynków z nr KW na geoportalu, ale nie dla wszystkich działek (np dla mojej i sąsiednich nie ma). A na płatnych portalach pokazuje pełne info o KW, ale oczywiście zakrywa część nr (a po pełen odsyła do płatności...). Te płatne portale skądś muszą mieć źródło tych informacji o numerach.
  7. Jest coś takiego dostępne online za free? Na goportalu widzę wszystko oprócz nr KW, a wszystkie linki z googla prowadzą do płatnych wyszukiwarek...
  8. iwik

    seat leon olej

    Dowolny olej spełniający normę producenta zmieniany co 15kkm i będzie OK. Serwisy LL są dobre dla pierwszego właściciela na gwarancji...
  9. Po zmianie silników w Astrze nie ma już dla mnie żadnego plusa/wyróżnika w klasie: - silniki - stylistyka słabsza nawet od VW - no i przede wszystkim: cena z czapy (min. 80 koła za podstawowe 3-cyl. guano) Zeszłoroczne modele z lepszym 1.4 sprzedawali (po rabatach) za 6x k PLN i kolejek nie było, przy cenie 8x k PLN mogę tylko postawić im krzyżyk na drogę...
  10. Pewnie jeszcze samochód musi "pozwalać" wallboxowi na korzystanie z baterii samochodu 'w drugą stronę', ale fajny pomysł dla kogoś z garażem (i nawet bez paneli fotowoltaicznych) na korzystanie w domu głównie z prądu w tańszej taryfie: https://elektrowoz.pl/ladowarki/quasar-pierwsza-dwukierunkowa-stacja-ladowania-do-domu-w-znosnej-cenie-ale-tylko-chademo-ces-2020/ (oczywiście tylko wtedy gdy właściciel z autem są w domu)
  11. Miałem syrenę, warczyburga 353 i malca normalnie na co dzień (w zasadzie to nie na co dzień, bo wtedy nie stać mnie było na benę, żeby codziennie jeździć ). Nawet jakby mi dali których z tych "samochodów" za darmo, to nie chciałbym jeździć tym szajsem znów co dzień... Mogłbym ewentualnie dzieciom pokazywać dzieciom w ramach przestrogi: "zobaczcie jak będziecie głosowali na pisokomunę, to takimi "samochodami" będziecie jeździli..."
  12. A ci to jeszcze blokują zwykle 2 miejsca przy ładowarkach, stając na ich środku, żeby móc otworzyć te kretyńskie drzwi tylne. 😄
  13. O Muska się nie martw, on dobrze wie kiedy uciec z tej piramidy 😄
  14. To samo pisałem wcześniej a propos dopłat. Generalnie obecny stan motoryzacji w EU to patologia - zatrzynanie własnych producentów podatkami i dopłaty do zbyt drogiej i niewydolnej na ten moment technologii EV.
  15. I darmowych ładowarek coraz mniej, a jak są to obstawione przez wypożyczalnie.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.