Jump to content

iwik

użytkownik
  • Posts

    8856
  • Joined

  • Last visited

Profile Information

  • Płeć
    Not Telling
  • Lokalizacja
    m. Łódź
  • Car
    Sportsvan 1.2tsi; Epica 2.0 R6

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

iwik's Achievements

mistrz kierownicy

mistrz kierownicy (14/19)

3.2k

Reputation

  1. Biorąc po uwagę, że pracuję z domu to zakup auta za 100k+ to na pewno byłyby najlepiej w historii wydane pieniądze 🤣
  2. No w 2025 to ten milion przecież już będzie...
  3. Do tipo są juz legalne (w Niemczech ) retrofity Osrama chyba (widziałem tipo na liście homologowanych modeli). Ale pewnie cena x10.
  4. Ktoś ma jakiś poradnik jak wszystko porozpinać, żeby wymienić tytułowy element? https://allegro.pl/oferta/przelacznik-zespolony-pajak-tasma-almera-n16-9791434828 Nie możemy znaleźć manuala ze szwagrem
  5. 1.0 tsi jest krokiem wstecz pod względem jazdy i wobec 1.2 tsi (bardzo przyjemny silnik), nie wspominając wobec 1.4 125. Średnia z trasy do CRO - 6 litrów w 1.2 tsi 86KM w załadowanym Sportsvanie. Gdzie można licznikowe 140 (134 z gps), ale sporo było miejsc gdzie nie dało się (m. in plac budowy z Łodzi do cz-wy, 'krajówka' w Słowenii, czy obwodnica Wiednia) . Oczywiście dane z kompa, nie liczyłem z tankowań. Nie sądzę, żebym jakoś pobił ten wynik mając 1.0 tsi. Jeździłem Astrą 1.2 3 cyl i nie zamieniłbym się, poza dźwiękiem, który mnie akurat kojarzy się z matizem, ma większą turbo dziurę.
  6. Abstrahując od w/w przypadku "prezentu", to generalnie idea zakupu crossovera czy tam SUV'a i modowania w nim zawieszenia na niższe ma z pewnością jakiś głębszy sens, którego jednakże nie bardzo potrafię się doszukać 😆
  7. Zawrócić i udać się na inne przejście?
  8. Zawrócić i udać się na inne przejście?
  9. Ale skoro Daimler ich podpieprzył i teraz on jest Sprite, to chyba jednak wszyscy mieli świadomość, że działanie było nielegalne.
  10. iwik

    Zastava 750

    To pierwsze auto mojego ojca. W kategorii "awaryjność" syrena przy tym to był lexus . Wtedy co prawda jeszcze na stojąco pod stół wbiegałem, ale pamiętam, że każda podróż to była 'przygoda' z pchaniem, szukaniem wody do zagotowanego silnika itp.
  11. Ja bym powiedział, że nieźle szaleją z cenami EV raczej, bo stopień technicznego skomplikowania takiej hybrydy jest nieporównywalnie większy niż 'czystego' elektryka.
  12. I tak, i nie 😆 Czytałem coś, że mają wyrównać do aktualnego poziomu, jeśli ktoś kupił auto w ub. roku i dostał mniejszą dopłatę. Natomiast jak kupił bez dopłaty to pewnie 'na drzewo'.
  13. Ja bym za to rozszerzył działanie GVO i wymusił większą standaryzację obsługi aut, z prawnym zapewnieniem dostepu do wszystkich interfejsów diagnostycznych (otwarte licencje), specyficznych narzędzi, procedur napraw, części zamiennych itp. Jakby była prawdziwa alternatywa dla ASO w postaci dużych sieci warsztatów, to też nie lecieliby tak w kule z kosztami napraw. Z tymi debilami w zarządach to bym akurat głowy nie dał... 😄 Natomiast pewnie masz rację i 8/10 poszkodowanych bierze te "1600zł"
  14. W sumie to właśnie przypadek OC jest przykładem gospodarki centralnie sterowanej, bo Ty masz prawo nie jechać do ASO jak Ci podadzą cenę z d...y, a TU nie może odmówić zapłaty faktury. Ale TU są same sobie winne, bo proponowanymi wycenami zniechęcają ludzi do napraw w warsztatach niezależnych. Jakby mi zaproponowali za ten zderzak, co zapłacili 10k + zastępcze auto na tydzień, ze 4-5 tyś. to bym wziął z uśmiechem na ustach i sobie sam gdzieś naprawił nawet na zamiennikach (w końcu to tylko plastiki) i jeszcze dokupił akumulator . Ale zaproponowali 1600, za tyle to nawet lakiernik nie schyli się po pistolet, a ja musiałbym szukać używek gdzieś po szrotach.
  15. Złe porównanie, napisałem bez kosztów robocizny. Jeśli już, to: "czemu składniki obiadu kupione w restauracji kosztują 10x tyle, co te same kupione w tym samym sklepie, w którym zaopatruje się jej szef kuchni"?
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.