Skocz do zawartości

swap na mocniejszy silnik. pomóżcie w rozmyślaniach


bolo24czel

Rekomendowane odpowiedzi

ponieważ jak niektórzy wiedzą,a jak nie wiedzą,to mam silnik 1.0 czyli klasyka. auto mam 8lat,sprawuje się dobrze jak na 11-sto latka, ale coraz bardziej doskwiera mi brak dynamiki i mocy,tymbardziej że często podrożuje nie sam,co najmniej jeszcze dwie osoby,a jak wiecie,ten silnik pod obciążeniem jedzie jak fiat 126p. na nowe auto mnie nie stać,dlatego myślę o przekładce jakijś logicznej jednostki,po to aby wóz był mocniejszy i dynamiczniejszy,za logiczną kasę. rozmiawiam czasem o tym z kolegą fenixem8. on poleca silnik 1.2 75km z punciaka lub 1.2 16v(ale droższy w zakupie). rozważam te silniki,ponieważ maja logiczna pojemność i wystarczającą moc jak do budy uno. nie chcę rakiety,ponieważ auto ma nadal służyć jako rodzinne.

acha,chciałbym zostawić skrzynie biegów tą co mam,bo podobno spasuje do bloków silnika 1.2 .

bo gdybym się zdecydował,to i tak muszę wziąść jakić kredycik w banku, aby się nie szczypać podczas prac,gdy jakąś część trzeba będzie kupić itd. poradźcie czy to ma sens,lub jaki inny silnik jeszcze ewentualnie niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chcesz się bujać tym to jest sens

najracjonalniej jest kupić 1.2 75KM z pompką, kompem, wiązką, kolektorami (wydechowy pasuje z 1.0 chyba) alternator sobie przełożysz z 1.0 i ogień na tłoki ok.gif

dać nowe kable i świecie, rozrząd przy okazji zmienić oraz uszczelke pod deklem - psie pieniądze ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W Twojej sytuacji najrozsądniejsze silnik podchodzi p&p. Po głębsze info do kolegi Glaca, on

> to ma opanowane

tymbardziej że jeszcze wiązka dojdzie do zakupu,pewnie zmiany w wydechu

potem zmiana kapci,bo mam 135 facepalm%5B1%5D.gif mam jeszcze do wymiany przewody hamulcowe,no i poprawki blacharskie(progi dół ) i 2szt drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli chcesz się bujać tym to jest sens

> najracjonalniej jest kupić 1.2 75KM z pompką, kompem, wiązką, kolektorami (wydechowy pasuje z 1.0

> chyba) alternator sobie przełożysz z 1.0 i ogień na tłoki

> dać nowe kable i świecie, rozrząd przy okazji zmienić oraz uszczelke pod deklem - psie pieniądze

a pompka podejdzie do tego zbiornika? i czy hamulce dadzą radę,czy trzeba będzie zmieniać,n serwo z 1.4 czy innego auta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a pompka podejdzie do tego zbiornika?

tak zmieniasz tylko

> i czy hamulce dadzą radę

jeśli będziesz się rozpędzał do przepisowych prędkości to dadzą

> czy trzeba będzie zmieniać,n serwo z

> 1.4 czy innego auta

jak nie masz siły w nogach to zmieniaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli ten najrozsądniejszy. a 1.2 16v? może jest dynamiczniejszy?

to pewne, jeśli Cię stać to wkładaj

> bo powiem szczerze,że myślę po tym wszystkim założyć lpg

LPG to zło

szesnastka naprawdę pali mało - mniej niż 1.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli ten najrozsądniejszy. a 1.2 16v? może jest dynamiczniejszy?

jest dynamiczniejszy, ale w przypadku KaBooM paska rozrządu zawory cmokają się z tłokami grinser006.gif

w ósemce rozrząd jest bezkolizyjny ok.gif

> bo powiem szczerze,że myślę po tym wszystkim założyć lpg

sick.gif

to już taniej wyjdzie kupić serie 1.4 spineyes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to na początek już coś wiem. a jest jeszcze silnik 1.2 z punto na mono wtrysku,coś mi się obiło o uszy,ale pewnie więcej pali.

acha! wiem że są osoby co mają silnik ze sieny HL,ale jak się domyślam tam idzie do tego caly komplet razem ze skrzynią i półosiami+hample.pewnie rzeźba do tego.to chyba nie dla mnie.kumpel ma taką sienkę.super to jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to na początek już coś wiem. a jest jeszcze silnik 1.2 z punto na mono wtrysku,coś mi się obiło o

> uszy,ale pewnie więcej pali.

> acha! wiem że są osoby co mają silnik ze sieny HL,ale jak się domyślam tam idzie do tego caly

> komplet razem ze skrzynią i półosiami+hample.pewnie rzeźba do tego.to chyba nie dla

> mnie.kumpel ma taką sienkę.super to jeździ.

1.2 to fire, 1.0 to fire. skrzynie są zamienne, czyli zostawiasz swoją skrzynię i tyle. hample im wydajniejsze tym lepiej ale jak uważasz. skoro seria hample działają w masywniejszym 1.4 to i w 1.2 się sprawdzą ale tak jak pisał maras- jak nie będziesz szalał.

szukaj silnika z punto mk1 1.2 8v

swoją drogą kiedyś jak gadałem z kolegą Jonten który jako pierwszy w UKP zapakował 1.2 8v mówił że była różnica i to duża.

ja po przesiadce z 1.0 na 1.4 który ma podobną moc do 1.2 odczuwałem wielką różnicę i gdybym miał znowu kupić uniaka to w życiu nie 1.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.2 to fire, 1.0 to fire. skrzynie są zamienne, czyli zostawiasz swoją skrzynię i tyle. hample im

> wydajniejsze tym lepiej ale jak uważasz. skoro seria hample działają w masywniejszym 1.4 to i

> w 1.2 się sprawdzą ale tak jak pisał maras- jak nie będziesz szalał.

> szukaj silnika z punto mk1 1.2 8v

> swoją drogą kiedyś jak gadałem z kolegą Jonten który jako pierwszy w UKP zapakował 1.2 8v mówił że

> była różnica i to duża.

> ja po przesiadce z 1.0 na 1.4 który ma podobną moc do 1.2 odczuwałem wielką różnicę i gdybym miał

> znowu kupić uniaka to w życiu nie 1.0

tylko sztuka wyhaczyć teraz silnior w dobrym stanie, bez ściem sprzedających

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> taki mi się marzy,

> http://allegro.pl/silnik-fiat-bravo-brava-1-2-16v-i1687417616.html

W zasadzie wszystko już zostało napisane, swap jest bezproblemowy, różnice konstrukcyjne są małe (w zasadzie tylko dolot, zasilanie i elektronika.

Moje 899 miało 21 do setki a 1.2 12s - różnica kolosalna. W sumie całkiem fajnie to jechało ale nie lepiej od seryjnego 1.5

Do normalnej jazdy bardzo sympatyczny silnik do uno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W zasadzie wszystko już zostało napisane, swap jest bezproblemowy, różnice konstrukcyjne są małe (w

> zasadzie tylko dolot, zasilanie i elektronika.

> Moje 899 miało 21 do setki a 1.2 12s - różnica kolosalna. W sumie całkiem fajnie to jechało ale nie

> lepiej od seryjnego 1.5

> Do normalnej jazdy bardzo sympatyczny silnik do uno.

a dlaczego ten od sx-sa? lepszy niż 1.2? ale ten 1.5 pewnie cięższy,to i springi do wymiany

http://allegro.pl/fiat-1-1-seicento-punto-panda-mpi-klimatyzacja-i1665262020.html

no jest tu taki,ale moja skrzynia pewnie tu nie podchodzi

http://allegro.pl/fiat-uno-1-5-silnik-149c1-000-gwarancja-i1664005627.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego ten od sx-sa? lepszy niż 1.2? ale ten 1.5 pewnie cięższy,to i springi do wymiany

Springi jak springi ale skrzynia też, łapa z poduszką silnika, sprzęgło, i dodatkowo wszystko to co do wymiany przy 1.2...

> http://allegro.pl/fiat-1-1-seicento-punto-panda-mpi-klimatyzacja-i1665262020.html

> no jest tu taki,ale moja skrzynia pewnie tu nie podchodzi

Dziwne, ten kolektor nie wygląda na MPI, poza tym to 1.1 jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego ten od sx-sa? lepszy niż 1.2? ale ten 1.5 pewnie cięższy,to i springi do wymiany

> http://allegro.pl/fiat-1-1-seicento-punto-panda-mpi-klimatyzacja-i1665262020.html

> no jest tu taki,ale moja skrzynia pewnie tu nie podchodzi

> http://allegro.pl/fiat-uno-1-5-silnik-149c1-000-gwarancja-i1664005627.html

a to jest chyba 1.5 tylko coś się gościowi pomyliło

http://allegro.pl/silnik-kpl-fiat-uno-1-3-ful-szpryca-hit-cenowy-i1686931433.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dlaczego ten od sx-sa? lepszy niż 1.2? ale ten 1.5 pewnie cięższy,to i springi do wymiany

> http://allegro.pl/fiat-1-1-seicento-punto-panda-mpi-klimatyzacja-i1665262020.html

> no jest tu taki,ale moja skrzynia pewnie tu nie podchodzi

> http://allegro.pl/fiat-uno-1-5-silnik-149c1-000-gwarancja-i1664005627.html

nie kombinuj, lepiej dać 1.2 niż 1.1

a przy 1.5 będzie więcej roboty niż przy 1.2, oczywiście w Twoim przypadku. a ten motor 1.5 z aukcji wygląda jakby leżał pod chmurką z 3 lata...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie kombinuj, lepiej dać 1.2 niż 1.1

> a przy 1.5 będzie więcej roboty niż przy 1.2, oczywiście w Twoim przypadku. a ten motor 1.5 z

> aukcji wygląda jakby leżał pod chmurką z 3 lata...

tu jest coś takiego,ale dlaczego napisał że silnik 1.4 a moc 75km shocked.gif

http://allegro.pl/fiat-uno-sx-1-5-i1696848400.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja na Twoim miejscu poszedłbym w 16v wink.gif

u mnie 1.6 na dzień dzisiejszy pali 6,4 w cyklu mieszanym, ostatnio w trasie ~400 km średnia wyszła mi 5,8 więc poważnie zastanowiłbym się nad tym LPG wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja na Twoim miejscu poszedłbym w 16v

> u mnie 1.6 na dzień dzisiejszy pali 6,4 w cyklu mieszanym, ostatnio w trasie ~400 km średnia wyszła

> mi 5,8 więc poważnie zastanowiłbym się nad tym LPG

tymbardziej że zegary od sieny już mam biglaugh.gif no tak,ale to już wymiana silnika,skrzynia,kable,komp,hample,gaz itp. to już lapiej siene kupić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja na Twoim miejscu poszedłbym w 16v

> u mnie 1.6 na dzień dzisiejszy pali 6,4 w cyklu mieszanym, ostatnio w trasie ~400 km średnia wyszła

> mi 5,8 więc poważnie zastanowiłbym się nad tym LPG

Danielu kolega pisał żeby usprawnić to co ma, przy 1.6 sedici już jest sporo grzebania itd

1.2 wystarczy na zwykłe potrzeby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Danielu kolega pisał żeby usprawnić to co ma, przy 1.6 sedici już jest sporo grzebania itd

> 1.2 wystarczy na zwykłe potrzeby

ale ja wcale nie proponuję 1.6, tylko podałem dla porównania spalanie, żeby się kolega zastanowił nad LPG, bo u mnie po swapie się nie opłaca waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tymbardziej że zegary od sieny już mam no tak,ale to już wymiana

> silnika,skrzynia,kable,komp,hample,gaz itp. to już lapiej siene kupić

chodziło mi o sedici valvole wink.gif czyli 1.2 16v ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja wcale nie proponuję 1.6, tylko podałem dla porównania spalanie, żeby się kolega zastanowił

> nad LPG, bo u mnie po swapie się nie opłaca

nie no spoko, przecież dyskutujemy nad najtańszym rozwiązaniem cool.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja wcale nie proponuję 1.6, tylko podałem dla porównania spalanie, żeby się kolega zastanowił

> nad LPG, bo u mnie po swapie się nie opłaca

to jeszcze może niech ktoś powie o spalaniu 1.2 8v i 1,4 8v?

Tak dla porównania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jeszcze może niech ktoś powie o spalaniu 1.2 8v i 1,4 8v?

> Tak dla porównania.

mi 1.4 8v po mieście paliło ok 8l i 6l na trasie ale wiadomo, to wersja emery i wyczuty samochów w 100%

przy bucie nie sprawdzałem bo tego sie nie da sprawdzić

1.0 po mieście min 6l na trasia min 4,5l , 1.4 bardzo fajnie wspominam bo mnie woziło i woziło, o turbo nie wspomnie bo trzeba było pogrzebać ale dzisiaj się łezka zakręciła ale to taki drobny off topic 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> turbo nie wspomnie bo trzeba było pogrzebać ale dzisiaj się łezka zakręciła ale to taki drobny

> off topic

Czyli jednak są wspomnienia wink.gif

Stoję teraz też właśnie przed decyzją... Czy wybrać rozsądnie, bez szału, ale z polotem (1,2 16V to już na 100%) czy też awaryjne szaleństwo czyli wpakować od razu T za jednym zamachem wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednak są wspomnienia

> Stoję teraz też właśnie przed decyzją... Czy wybrać rozsądnie, bez szału, ale z polotem (1,2 16V to

> już na 100%) czy też awaryjne szaleństwo czyli wpakować od razu T za jednym zamachem

słuchaj to temat rzeka, turbo wspominam z łezką bo porobiłem to co trzeba było i auto śmigało na codzień, mróz -20st a auto paliło od kopa i jazda do roboty.. ale wiadomo, pali to swoje. jedzcze zależy od kierowcy. mi to potrafiło przy serii spalić 8l po mieście chociaż paru ludzi mówiło że to nie realne...

...

zależy czego oczekujesz. dobre turbo nie jest złe i tyle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale ja wcale nie proponuję 1.6, tylko podałem dla porównania spalanie, żeby się kolega zastanowił

> nad LPG, bo u mnie po swapie się nie opłaca

eee tam, zawsze się opłaca tankować o połowę taniej. Wszystko zależy od tego ile się jeździ. Przy średniej jeździe 1000 km miesięcznie instalacja zwraca się po około 2 latach, potem już tylko oszczędności.

Wiem, że Twój silniczek mało pali, ale policzmy:

6l benzyny x 5zł. = 30 zł

8 l LPG x 2,5 = 20 zł

Można przyjąć oszczędność 10 zł/100 km

Koszt instalacji 1500 zwraca się po 15kkm (nawet mniej niż wspomniane dwa lata).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli bez sensu robota skoro można mieć 70 przy tej samej robocie...

no właśnie,to prawda. ale czy dobrze myslę? silnik 1.2 16v spasuje do skrzyni w moim uno 1.0? o to mi chodzi przecież. a jeśli tak,to jak to sie ma do przełożeń? czy nie będą za krótkie? czy na 5-tce nie będzie wył na zbyt dużych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie,to prawda. ale czy dobrze myslę? silnik 1.2 16v spasuje do skrzyni w moim uno 1.0? o to

> mi chodzi przecież. a jeśli tak,to jak to sie ma do przełożeń? czy nie będą za krótkie? czy na

> 5-tce nie będzie wył na zbyt dużych obrotach?

No będzie ale 200 przekroczysz, powinno starczyć grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jeszcze może niech ktoś powie o spalaniu 1.2 8v i 1,4 8v?

> Tak dla porównania.

Moje 1.4 8v TURBO (ale FIRE) paliło od 7 do 15 gazu. Sorry, ale jeżdżenie na benzynie nie może się opłacać, chyba że ktoś kupił auto żeby na nie patrzeć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jednak są wspomnienia

> Stoję teraz też właśnie przed decyzją... Czy wybrać rozsądnie, bez szału, ale z polotem (1,2 16V to

> już na 100%) czy też awaryjne szaleństwo czyli wpakować od razu T za jednym zamachem

Można zrobić bezawaryjne turbo ale trzeba niestety wpakować w to dużo kasy i nie napalać się na doładowanie 2x tyle co turbina może dać itp itd... Zrobisz porządnie i pojeździsz długo.

Ja np. zawsze robiłem na wariata i padało to i tamto ale zawsze to było ryzyko podjęte przeze mnie.

Tylko ostatnio z tym zaworem to była skucha nieprzewidziana - już teraz wiem, że te nowe FIRE się nie nadają do tuningu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo od tego sa tjety

Zgadza się ale... są nadal za drogie dla normalnego śmiertelnika modzącego przy rdzewiejącym uno...

Koszt zrobienia t-jeta jest po prostu kosmiczny. Wyszłoby więcej niż moje zatarte 1.2, zabite 1.4 i teraz kolejne 1.2 razem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ponieważ jak niektórzy wiedzą,a jak nie wiedzą,to mam silnik 1.0 czyli klasyka. auto mam

> 8lat,sprawuje się dobrze jak na 11-sto latka, ale coraz bardziej doskwiera mi brak dynamiki i

> mocy,tymbardziej że często podrożuje nie sam,co najmniej jeszcze dwie osoby,a jak wiecie,ten

> silnik pod obciążeniem jedzie jak fiat 126p. na nowe auto mnie nie stać,dlatego myślę o

> przekładce jakijś logicznej jednostki,po to aby wóz był mocniejszy i dynamiczniejszy,za

> logiczną kasę. rozmiawiam czasem o tym z kolegą fenixem8. on poleca silnik 1.2 75km z punciaka

> lub 1.2 16v(ale droższy w zakupie). rozważam te silniki,ponieważ maja logiczna pojemność i

> wystarczającą moc jak do budy uno. nie chcę rakiety,ponieważ auto ma nadal służyć jako

> rodzinne.

> acha,chciałbym zostawić skrzynie biegów tą co mam,bo podobno spasuje do bloków silnika 1.2 .

> bo gdybym się zdecydował,to i tak muszę wziąść jakić kredycik w banku, aby się nie szczypać podczas

> prac,gdy jakąś część trzeba będzie kupić itd. poradźcie czy to ma sens,lub jaki inny silnik

> jeszcze ewentualnie

Na Twoim miejscu sprzedał bym samochód, dołożył kwotę którą chcesz pożyczyć na swap i kupił nowsze auto. Kredyt na swap silnika w uno to jakaś pomyłka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na Twoim miejscu sprzedał bym samochód, dołożył kwotę którą chcesz pożyczyć na swap i kupił nowsze

> auto. Kredyt na swap silnika w uno to jakaś pomyłka...

noo...kredyt to za dużo powiedziane,myślałem o kwocie 1000-1500,no góra 2000tysie,rzeby domowego budżetu nie targać jednorazowo. no jakie auto mogę kuić co najmniej tej wielkości.moje auto jest warte te 2.500 tysia,pożyczę 1500 i mam 4 tysie.za to kupię jakieś punto II może albo polo czy coś tam i znowu będę ładował na początek,bo wiadomo jakie są auta za takie kwoty

hmm.gif a tutaj przynajmniej wiem co mam od 8 lat. tylko koni brak 275123014-zielony.gif

-----------------------------------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.