Zuraw Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Moze ktos posiada schemat jak to w srodku wyglada, moze ktos reanimowal taka pompe (wymiana uszczleniaczy?), a moze ktos wie czy olac temat i po prostu kupic nowa pompe? Pytanie pada po tym jak nagle w maluchu przy 150km/h zginely mi wszystkie hamulce (a recznego chwilowo niet - linka sie produkuje) z powodu przetarcie przewodu hamulcowego przy tylnym kole. W maluchowej pompie jest jedno wyjscie a tyl i z tylu sie przeowdy rozdzielaja, w pompie sekcje przednia pcha plyn hamulcowy sekcji tylnej. U mnie zginely hamulce na tyl, nie mialo co pchac sekcji przendiej i nei bylo tez hamulcow na przod. W pompie cc/sc PODOBNO jest inaczej, czyli jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 mam coś takiego póki co tylko tyle, może gdzieś jeszcze w zdjęciach będę coś miał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2011 > mam coś takiego > póki co tylko tyle, może gdzieś jeszcze w zdjęciach będę coś miał No to teraz pytanie - czy dobrze widze, ze najpierw wedlug tego schematu hamuje tyl, a dopiero potem przod? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JaRabbit Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 > No to teraz pytanie - czy dobrze widze, ze najpierw wedlug tego schematu hamuje tyl, a dopiero > potem przod? SC/CC ma diagonalny układ.Najpierw prawy tył i lewy przód. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2011 > SC/CC ma diagonalny układ.Najpierw prawy tył i lewy przód. Teorie znam. Powiedz mi z ktorego elementy pompy akurat to wynika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysyrally Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 Z tego elementu to wynika, że zależy gdzie popodpinasz przewody hamulcowe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2011 > Z tego elementu to wynika, że zależy gdzie popodpinasz przewody hamulcowe No przeciez masz to na schemacie zaznaczone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysyrally Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 > No przeciez masz to na schemacie zaznaczone. Na pierwszym rysunku od Morgana jest przedstawiona pompa hamulcowa prawdopodobnie z pf126p, na drugim jest tylko rys techniczny pompy, taki jak w CC/SC, ale jest poprostu inna kolejnosc wpinania przewodow Jak zalozysz je inaczej to bedziesz mial ty/przod osobne obiegi, bo chodzi tylko o obiegi, tzn w razie awarii ktoregos z przewodow poprostu stracisz cisnienie w jednej sekcji, a to co najpierw blokuje to juz jest zadanie kolektorow sily hamowania, umieszczanych na przewodach hamulcowych osi tylnej, zeby tyl blokowalo pozniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2011 > Na pierwszym rysunku od Morgana jest przedstawiona pompa hamulcowa prawdopodobnie z pf126p, na > drugim jest tylko rys techniczny pompy, taki jak w CC/SC, ale jest poprostu inna kolejnosc > wpinania przewodow > Jak zalozysz je inaczej to bedziesz mial ty/przod osobne obiegi, bo chodzi tylko o obiegi, tzn w > razie awarii ktoregos z przewodow poprostu stracisz cisnienie w jednej sekcji, a to co > najpierw blokuje to juz jest zadanie kolektorow sily hamowania, umieszczanych na przewodach > hamulcowych osi tylnej, zeby tyl blokowalo pozniej Obydwa rysunki przedstawiaja pompe cc/sc. Maluchowska ma 3 wyjscia, na obu przedstawionych sa 4, z czego pierwszy schemat pochodzi z ksiazki Sam Naprawiam (dokopalem sie do tego schematu w miedzyczasie). Przewody oczywiscie wpinamy w miejsce ich rzeznaczenia, w zadne inne zgodnie ze sztuka - blizej serwa tyl, dalej - przod. Ponoawim wiec pytanie, ktory element pompy odpowiada za hamowanie po przekatnej, czyli lewy przod, prawy tyl i odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lysyrally Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 No ok, na pierwszym rysunku sa opisane poszczegolne elementy numerami i sa objasnienia numerow, punkty 2 i 3 sa wyraznie opisane w ten sposob, ze uklad dziala na zasadzie prawy przod/lewy tyl i lewy przod/prawy tyl. Nie czaje czego nie rozumiesz, naprawde... Kto Ci powiedzial ze wpina sie tylne przewody obok siebie i przednie obok siebie? Jak w tej ksiazce bylo tak napisane to babola strzelili, popatrz jak masz podpiete, albo jak ktokolwiek ma podpiete (bo moze Ty skladales wg ksiazki, w ktorej zle podali kolejnosc podpiec przewodow) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
majkos Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 > Obydwa rysunki przedstawiaja pompe cc/sc. Maluchowska ma 3 wyjscia, na obu przedstawionych sa 4, z > czego pierwszy schemat pochodzi z ksiazki Sam Naprawiam (dokopalem sie do tego schematu w > miedzyczasie). > Przewody oczywiscie wpinamy w miejsce ich rzeznaczenia, w zadne inne zgodnie ze sztuka - blizej > serwa tyl, dalej - przod. Ponoawim wiec pytanie, ktory element pompy odpowiada za hamowanie po > przekatnej, czyli lewy przod, prawy tyl i odwrotnie? Żaden element pompy za to nie odpowiada. Po prostu w otwory wyjściowe pompy (w jednej sekcji są dwa otwory wyjściowe) podpięte są jeden przewód na przód prawy, a drugi na tył lewy (poprzez korektor). W drugiej sekcji jest odwrotnie czyli przód lewy i tył prawy. Nie jest tak jak piszesz, że jedna sekcja "hamuje" przód, a druga tył. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 16 Października 2011 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2011 > No ok, na pierwszym rysunku sa opisane poszczegolne elementy numerami i sa objasnienia numerow, > punkty 2 i 3 sa wyraznie opisane w ten sposob, ze uklad dziala na zasadzie prawy przod/lewy > tyl i lewy przod/prawy tyl. Nie czaje czego nie rozumiesz, naprawde... Kto Ci powiedzial ze > wpina sie tylne przewody obok siebie i przednie obok siebie? Jak w tej ksiazce bylo tak > napisane to babola strzelili, popatrz jak masz podpiete, albo jak ktokolwiek ma podpiete (bo > moze Ty skladales wg ksiazki, w ktorej zle podali kolejnosc podpiec przewodow) No dobra - juz wiem - co slepemu po oczach... Bardzo dokladnie ogladalem pozczegolne czesci pompy7 na schemaach, ale juz nei przeczytalem opisow pod piersza pompa... Wszystko jest juz jasne - w maluchu sa 3 wyjscia - dwa w jednej sekcji, ktore podpina sie na przod i jedno w tylnej w ktore podpina sie przewod idacy na tyl, ktory sie pozniej rozdziela na oba kola. Nieslusznie przyjalem, ze jesli roznica miedzy pompa maluchowa a cc/sc polega tylko na ilsoci wyjsc, wiec w czwarte wpinam po prostu czwarte kolo i wtedy by bylo tak jak napisalem - z jednej sekcji wychodzi przod, z drugiej tyl. W zyciu bym nie przyszpuszczal, ze przewody sa wpiete na skos. Skoro to juz mamy wyjasnione to jeszcze jedno pytanie. Miedzy tlokiem pierwszje i drugiej sekcji jest odste i sprezyna. Czy to oznacza ze w poczatkowej fazie wciskania hamulca zaczynaja dziala najpierw dwa kola poprzekatnej, a pozostale dwa po skasowaniu mechnicznego luzu pomiedzy sekcjami? IMO powinny zadzialac w tym samym czasie, po co zatem luz mechniczny poiedzy sekcami i sprezyna miedzy nimi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Morgan Napisano 16 Października 2011 Udostępnij Napisano 16 Października 2011 obie pompy są z cc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek1992 Napisano 22 Października 2011 Udostępnij Napisano 22 Października 2011 moze ktos reanimowal taka pompe (wymiana > uszczleniaczy?), a moze ktos wie czy olac temat i po prostu kupic nowa pompe? przerabiałem temat w maluchu, moim zdaniem reanimacja starej pompy jest bez sensu, nie wiem jak do cc/sc ale do malca pompa nowa kosztuje oszałamiające 60zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 30 Marca 2015 Autor Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 Odkopię trupa trochę Jak macie podłączone lub jak należy podpinać przewody hamulcowe do pompy hamulcowej - sekcja przednia przód, tylna - tył, czy na krzyż? I dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
freepass Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Odkopię trupa trochę > Jak macie podłączone lub jak należy podpinać przewody hamulcowe do pompy hamulcowej - sekcja > przednia przód, tylna - tył, czy na krzyż? I dlaczego? Na krzyż. Dla bezpieczeństwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
juniek11 Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Na krzyż. Dla bezpieczeństwa. A co to za bezpieczeństwo jeżeli po przerwaniu jednego przewodu pedał hamulca i tak leci w podłogę ? Przynajmniej u mnie tak było... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Michaswawa Napisano 30 Marca 2015 Udostępnij Napisano 30 Marca 2015 > Odkopię trupa trochę > Jak macie podłączone lub jak należy podpinać przewody hamulcowe do pompy hamulcowej - sekcja > przednia przód, tylna - tył, czy na krzyż? I dlaczego? jestem bardzo ciekaw jak trzeba poprawnie podlaczyc bo zawsze mam z tym problem . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
EmilSTo Napisano 31 Marca 2015 Udostępnij Napisano 31 Marca 2015 > A co to za bezpieczeństwo jeżeli po przerwaniu jednego przewodu pedał hamulca i tak leci w podłogę > ? Przynajmniej u mnie tak było... Pedał leci w dół ale i tak masz hamulec chociaż na dwa koła Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zuraw Napisano 1 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2015 > jestem bardzo ciekaw jak trzeba poprawnie podlaczyc bo zawsze mam z tym problem . Sam ci odpowiem, bo doszedłem do tego - hamulce mają być na krzyż, tył przez korektory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.