Skocz do zawartości

Światła dzienne


terminux

Rekomendowane odpowiedzi

Czy ktoś zakładał światła dzienne do Palio II? Ma ktoś ma jakiś patent na montaż, żeby to wyglądało w miarę porządnie?

Zastanawiam się nad montażem, ale chciałbym to zrobić tak, żeby wyglądało jak najbardziej profesjonalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kumpel kupił sobie okrągłe do jazdy dziennej i zamontował zamiast przeciwmgielnych. idealnie mu spasowały i bez rzezby

ja tez chce sobie założyc w sienie, ale niestety halogeny nie są okrągłe i lipnie by to wyglądało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też mnie ten temat interesuje, więc jeśli ktoś ma doświadczenie

nie zdążyłem tematu zrealizować w sienie, ale polecam lampy te.

na plus:

- świecą bardzo jasno, przy małym poborze prądu 18W na dwie sztuki

- posiadają polską homologację z ITSu

- mają gwarancję i jest pewność, że w razie "W" można wymienić/dokupić. przez 1,5 roku jeżdżę z nimi i jest OK

- prosty montaż: dwa wkręty/śruby

- proste podłączenie: są trzy przewody (do masy, do stałego + i do + od np. postojowych)

na minus:

- rozmiar. ale to jest kwestia gustu, bo niektórym nie przeszkadza długość w zamian za "normalne" jasne świecenie, a nie żarzenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciwmgielne mam i nie bardzo chciałbym się ich pozbywać. Gdybym ich nie miał, to wtedy sprawa jest oczywista.

Montaż i podłączenie lamp dziennych to tez nie problem - mi chodziło o wygląd. Gdzie zamontować, żeby nie wyglądało jak zamontowane przez kowala, żeby po prostu trzymało się kupy.

Palio przed 2002 miało trochu inny przód i tam jest więcej dziur gdzie można fajnie lampki zamaskować. W aucie po 2002 przednia atrapa jest bardziej zabudowana, dlatego jest kłopot.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a ile dałeś za nie, bo na alegro ich nie ma

nie ma, kupuje się u producenta. na firmę. koszt ok. 240 PLN (kapkę drogo, ale wiem, że nikt się nie przy...doli).

można kupić też te lampy na sztuki, w razie np. uszkodzenia jednej.

> ja planuje te:

> http://www.philips.pl/c/car-lamps/daylight-4-swiatla-do-jazdy-dziennej-12-v-5-w-12820wledx1/prd/

sądzę, że będą bardzo dobre ok.gif

nazwa zobowiązuje zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodziło o wygląd. Gdzie zamontować,

ja ostatecznie zrobiłem rzeźbę w zderzaku, gdyż umieszczenie tak nisko (chociaż zgodnie z przepisami) wyglądało IMHO fatalnie

przed zmianą

72926711.jpg

po zmianie

12259026.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja ostatecznie zrobiłem rzeźbę w zderzaku,

oczywiscie kwestia gustu, ale wg mnie wyglądało lepiej jak były na dole

zresztą w sienie muszą byc na samym dole, bo gdzie indziej nie ma miejsca, i na dodatek nie bedzie zgodnie z przepisami, ale nie ma wyjscia, zderzak jest beznadziejnie rozwiązany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pozatym, 217 zł. z przesyłką, to raczej dobra cena i mają homologacje na wiekszosc krajów

homologacja mówi tylko o tym, który kraj przeprowadził badania. pozostałe kraje Unii mogą tylko uszanować to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> homologacja mówi tylko o tym, który kraj przeprowadził badania. pozostałe kraje Unii mogą tylko uszanować to.

niestety mylisz się. cytat :

Należy jeszcze raz podkreślić, że światła do jazdy dziennej, o ile mają homologację i zostały prawidłowo zamontowane, są całkowicie legalne Polsce. Wszelkie próby zatrzymania dowodu przez policjanta w czasie kontroli drogowej, jak również problemy podczas przeglądu technicznego, są bezpodstawne i wynikają z nieznajomości prawa. Nie wolno dać się zastraszyć i nie należy w żadnym wypadku przyjmować mandatu, ponieważ ewentualna sprawa w Sądzie Grodzkim zakończy się kompromitacją policjanta. Dobrze jest mieć przy sobie podane już tutaj rozporządzenie ministra, ponieważ znajomość przepisów przez niektórych policjantów zatrzymała się w latach 80-tych. Jeżeli chodzi o homologację, to w Europie obowiązuje tzw. homologacja europejska. Oznacza się ją literą 'E' wytłoczoną na reflektorze oraz numerem kraju, który homologował dany produkt. Np. 'E1' to Niemcy, a 'E20' Polska. Nie oznacza to, że używanie w Polsce świateł oznaczonych 'E1' jest nielegalne, ponieważ wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobowiązane do wzajemnego uznawania wydanych przez siebie homologacji, tak więc są one całkowicie legalne w Polsce i w tych krajach Unii Europejskiej, które dopuszczają używanie świateł do jazdy dziennej (wszystkie kraje oprócz Szwecji, Danii, Estonii, Litwy i Węgier). Dodatkowo światła do jazdy dziennej muszą być oznaczone literami RL.

zródło:

http://dadrl.pl/dzienne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> niestety mylisz się. cytat :

ha! no jak mylę się hehe.gif

przeczytaj, co ja napisałem i co Ty przytoczyłeś

> 80-tych. Jeżeli chodzi o homologację, to w Europie obowiązuje tzw. homologacja europejska.

> Oznacza się ją literą 'E' wytłoczoną na reflektorze oraz numerem kraju, który homologował dany

> produkt. Np. 'E1' to Niemcy, a 'E20' Polska. Nie oznacza to, że używanie w Polsce świateł

> oznaczonych 'E1' jest nielegalne, ponieważ wszystkie kraje Unii Europejskiej są zobowiązane do

> wzajemnego uznawania wydanych przez siebie homologacji,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no właśnie

> czyli to co obowiązuje w Niemczech, czy Hiszpanii obowiązuje takze w Polsce, nie wliczając w to

> Litwy, czy innych zagubionych krajów

tak! dlatego napisałem pozostałe kraje Unii mogą tylko uszanować to. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> troszke żle Cię zrozumiałem

> zastanawiam sie jeszcze nad takimi:

> http://allegro.pl/swiatla-do-jazdy-dziennej-drl-rl-okragle-osram-led-i2078392104.html

pewnie będą ok.gif.

zastanawia mnie tylko dlaczego tak poważna firma nie potrafi modułu sterowania ukryć w lampach, tylko jest oddzielna puszka.

u mnie są tylko dwie lampy i z każdej wychodzą po 3 kable.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zastanawia mnie tylko dlaczego tak poważna firma nie potrafi modułu sterowania ukryć w lampach, tylko jest oddzielna puszka.

pewnie dlatego, ze były by większe, a rozmiar ma znaczenie

inna sprawa, ze nie ma ich za bardzo gdzie założyc. cały czas mysle nad usunięciem przeciwmgielnych, bo i tak ich nie uzywam, ale jak w tą dziure wkomponowac te okrągłe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pewnie dlatego, ze były by większe, a rozmiar ma znaczenie

> inna sprawa, ze nie ma ich za bardzo gdzie założyc. cały czas mysle nad usunięciem

> przeciwmgielnych, bo i tak ich nie uzywam, ale jak w tą dziure wkomponowac te okrągłe?

nie usuwaj. są na obowiązkowym wyposażeniu pojazdu. mogą się przydać. nie jesteś w stanie podłużnych gdzieś wcisnąć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie przydadzą sie, bo nawet zarowki są spalone, poza tym odlazła ta srebrna powłoka, wiec nie dadzą efektu zadnego

podłużne da sie założyc, ale nie bedzie wymaganych 60 cm jedna od drugiej, tylko ok 50. wiec jak glina bedzie upierdliwy to i dowod zabierze za to

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie przydadzą sie, bo nawet zarowki są spalone, poza tym odlazła ta srebrna powłoka, wiec nie dadzą

> efektu zadnego

oj to widzę, że nie miałeś jeszcze takiego przeglądu w SKP na którym pan siedzi w środku i sprawdza działanie urządzeń: światła, nadmuch, wycieraczki etc. zlosnik.gif

odbłyśniki można reanimować samemu naklejając złotko lub regenerując je lub... wymieniając całe lampy smile.gif

> podłużne da sie założyc, ale nie bedzie wymaganych 60 cm jedna od drugiej, tylko ok 50. wiec jak

> glina bedzie upierdliwy to i dowod zabierze za to

szerokość musi być conajmniej taka, jak rejestracja. zaraz oblookam, co się da zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> oj to widzę, że nie miałeś jeszcze takiego przeglądu w SKP na którym pan siedzi w środku

no jeszcze nigdy i w zadnym aucie. sprawdzają tylko mijania, stop i kierunki

poza tym są wersje sieny bez halogenów, wiec rownie dobrze mozna ich nie miec

> odbłyśniki można reanimować regenerując je lub... wymieniając całe lampy

no i dodatkowe 150 pln, dziekuje

> szerokość musi być conajmniej taka, jak rejestracja. zaraz oblookam, co się da zrobić

musi byc 60 cm

285724348-montaz.jpg

post-38371-14352515401982_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę się zapytać, po kiego wuja wam te dzienne?

Prądu brakuje?

Za szybko lecą żarówki?

Ani to ładne, ani praktyczne, przerost formy nad treścią.

No i wieś spiewa i tańczy.

Audi to to i tak nie będzie.

Oczywiście to tylko moja opinia i można się z nią ni zgadzać, dyskutować zamiaru nie mam 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest obliczone, ze jezdzac na dziennych zyskujesz rocznie paliwa za ok 300 zł

poza tym dobre zarowki kosztuja tyle co swiatła dzienne

zwykłe lampy biorą ok 130-140W, podczas gdy diodowe 5W

oszczedza sie akumulator, całą instalacje, klosze w lampach sie nie wypalają, takze same plusy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest obliczone, ze jezdzac na dziennych zyskujesz rocznie paliwa za ok 300 zł

To inaczej - auto pali 8l noPb / 100km przy jeździe z włączonymi światłami mijania.

Ile spali przy identycznej jeździe z włączonymi tylko światłami dziennymi?

Te 300PLN to może być przy rocznym przebiegu rzędu 10kkm, albo 40kkm... :-)

> poza tym dobre zarowki kosztuja tyle co swiatła dzienne

Chyba przesadzasz :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jest obliczone, ze jezdzac na dziennych zyskujesz rocznie paliwa za ok 300 zł

boje_sie.gif

Podlinkujesz?

> poza tym dobre zarowki kosztuja tyle co swiatła dzienne

60 pln?

to jakieś chińskiej jakości lampki choinkowe chyba.

> zwykłe lampy biorą ok 130-140W, podczas gdy diodowe 5W

Jakie to ma znaczenie?

Alternator dostarcza jakieś 75A, wystarczy na kilkanaście żarówek 55W

> oszczedza sie akumulator, całą instalacje, klosze w lampach sie nie wypalają, takze same plusy

No, jak na tę chwilkę to jeden, odnośnie wypalania kloszy.

Choć moje nie wyglądają na wymieniane a mając prawie 200kkm i około 12 lat, świecą należycie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Te 300PLN to może być przy rocznym przebiegu rzędu 10kkm, albo 40kkm... :-)

no napisałem przeciez ze rocznie

zresztą przekonałem sie na własnej skórze. miałem kiedys cc zanim wszedł obowiązek jazdy na światłach. palił mi po miescie ok 6,5l. jak zacząłem jezdzic na swiatłach, to ponizej 8 sie nie udało zejsc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 60 pln?

wg Ciebie dobre zarowki kosztują 60? to wole nie widziec jak one swiecą. 2 lata temu za philipsy blue vision płaciłem 111 i to są żarówki a nie jakies nie wiadomo co

> Choć moje nie wyglądają na wymieniane a mając prawie 200kkm i około 12 lat, świecą należycie.

no moje były wymieniane 4 lata temu i dają tylko tyle, ze mnie widac z przeciwka, ale w nocy droge oswietlają jak lampka rowerowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg Ciebie dobre zarowki kosztują 60? to wole nie widziec jak one swiecą. 2 lata temu za philipsy

> blue vision płaciłem 111 i to są żarówki a nie jakies nie wiadomo co

2 zarówki H7 osram silverstar kupiłem w sklepie za ~70pln

Philips premium kupiłem za około 60pln.

Jeśli sa to w//g Ciebie "nie wiadomo co" to ja się pytam, czemu jeździsz PSA>?

> no moje były wymieniane 4 lata temu i dają tylko tyle, ze mnie widac z przeciwka, ale w nocy droge

> oswietlają jak lampka rowerowa

widac jakieś guano kupiłeś. Albo sa nieszczelne i ciągną brud.

czyli i tak i tak guano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to ja się pytam, czemu jeździsz PSA

bo uwazam, ze do moich zastosowan w zupełnosci wystarcza i nie ma sensu wydawac wiecej kasy na auto

> czyli i tak i tak guano.

no nie wiem o jakie guano Ci chodzi, kupione były oryginały

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo uwazam, ze do moich zastosowan w zupełnosci wystarcza i nie ma sensu wydawac wiecej kasy na auto

A na żarówki jest?

> no nie wiem o jakie guano Ci chodzi, kupione były oryginały

Czyli jakie. Jakiej marki/ producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> chodziło mi o to ze nie ma sensu kupowac drozszego auta

> a jak sie juz ma, to trzeba ponosic związane z nim wydatki

Nie ma też sensu kupować najdroższych żarowek, no, poza widzimisiem.

Najdroższe nie są wcale najlepsze, o czym świadczą testy.

> carello

Aż sprawdzę jakie sa u mnie, ale na 99% to są CIBIE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Najdroższe nie są wcale najlepsze, o czym świadczą testy.

> Aż sprawdzę jakie sa u mnie, ale na 99% to są CIBIE

Jakie by te testy nie były to są g.. warte.

Nowa żarówka świeci ZAWSZE lepiej od używanej (np półrocznej) +40% +50% itd itd.

Te wszystkie "plus" świecą lepiej przez pierwsze 2 miesiące, może trochę dłużej, a potem świecą już jak cała reszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pozwolę się zapytać, po kiego wuja wam te dzienne?

bo mam po prostu taki kaprys palacz.gif

- korzystam z prawa, które dał ustawodawca,

- czuję się komfortowo nie myśląc o tym, że muszę światła włączać

- nie denerwuję się, że stojąc w lecie w korku po hooj świecą mi te żarówki

- nie mam kłopotów z częstą wymianą i z tym jakie kupić

- podłączam toto w 55 minut, podczas gdy ci, co nie mają to szukają w tym problemów

- mój akumulator dłużej pożyje, a o to mi chodzi

- jeszcze??

P.S. o zużyciu paliwa nie wspominam (oczywiste jest, że się oszczędza) i koszcie żarówek również. akurat im nowsze auta, tym trudniej zmienić żarówkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej chyba wyśmiewane niż rozsiewane.

wyśmiewane raczej przez Ciebie.

BTW - jest wątek na ogólnym - poczytaj. jak komuś nie pasują dzienne, to nie wyśmiewa, tylko pisze, że nie widzi sensu.

dobre światła dzienne żadnej wiochy nie robią ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wyśmiewane raczej przez Ciebie.

NA podstawie jakich badań twierdzisz że choćby akumulator będzie żył dłużej.

Biorąc pod uwagę ile lat są w użyciu światła dzienne, to wszystkie te argunenta są z palca wyssane i są raczej pobożnymi życzeniami

> BTW - jest wątek na ogólnym - poczytaj. jak komuś nie pasują dzienne, to nie wyśmiewa, tylko pisze,

> że nie widzi sensu.

> dobre światła dzienne żadnej wiochy nie robią

Przecież napisałem, może nie bezpośrednio, że dla mnie to nie ma żadnego sensu. Co najwyżej śmieszy mnie ta mega propaganda jaką rozsiewają montujący i posiadacze.

A co do robienia wiochy, to jak są mądrze zamontowane, w jakieś pasujące miejsce to i może wiochy nie czynią, ale tak jak w większości przypadków?

Zwyczajna choinka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> NA podstawie jakich badań twierdzisz że choćby akumulator będzie żył dłużej.

no taki lapidarny, dziecięcy przykład - no jakbyś uważał na elektrotechnice to wiedziałbyś, że akumulator dłużej żyje, jak jest ładowywany niskim prądem (najlepszy popularny 20-to godzinny).

jeśli lampy dzienne mają moc załóżmy 20W, a lampy "zwykle" ok. 150W, to które będą mocniej aku rozładowywały? a żeby altek uzupełniał to mocniejsze rozładowanie, to musi większym prądem ładować.

tyle w temacie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no taki lapidarny, dziecięcy przykład - no jakbyś uważał na elektrotechnice to wiedziałbyś, że

> akumulator dłużej żyje, jak jest ładowywany niskim prądem (najlepszy popularny 20-to

> godzinny).

> jeśli lampy dzienne mają moc załóżmy 20W, a lampy "zwykle" ok. 150W, to które będą mocniej aku

> rozładowywały? a żeby altek uzupełniał to mocniejsze rozładowanie, to musi większym prądem

> ładować.

> tyle w temacie

Chcesz powiedzieć że przez akumulator przechodzi tylko tyle prądu, ile on wydala z siebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no dobrze - widzę do czego zmierzasz. masz więc kolejny punkt do w/w: mniejsze obciążenie alternatora.

BTW - jeśli masz zamiar zapytać KIEDY lampy są zasilane z akumulatora, to powiem, że jest kilka takich sytuacji.

choćby wtedy, gdy silnik nie pracuje. a nawet jak pracuje na jałowych obrotach, to altek też nie daje 100% swojej mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takich sytuacji, gdy światła jada z akumulatora jest naprawdę niewiele.

Bardziej życie akumulatora skracają dziury w drodze niż obciążenie,a sam alternator już przy 1800rpm(swoich a nie silnika), podaje ~35A.

Te 150W świateł to jest około 12A, więc?

Zużycie paliwa, jakoś nie byli w stanie podać różnic przy użyciu świateł a bez świateł więc podawanie różnic spalania z normalnymi a dziennymi?

Odrobinę powagiok.gif

Lepiej zadbać o stan instalacjiok.gif, całej, niż bawić się w doklejanie lampek.

No żeby chociaż w jakieś fabryczne miejsce wpasować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Takich sytuacji, gdy światła jada z akumulatora jest naprawdę niewiele.

zależy jak samochod eksploatowany. jedni w trasie inni w mieście.

po kiego grzyba w korkach miejskich świecą światła?

> Bardziej życie akumulatora skracają dziury w drodze niż obciążenie,a sam alternator już przy

> 1800rpm(swoich a nie silnika), podaje ~35A.

> Te 150W świateł to jest około 12A, więc?

zależy jaki alternator i zależy co masz powłączane. podczas gdy ja rano mogę sobie "bezpiecznie" włączyć ogrzewanie tylnej szyby (120W) + grzałki elektryczne z przodu (ok. 600W) to inni w tym czasie tego komfortu nie mają.

> Zużycie paliwa, jakoś nie byli w stanie podać różnic przy użyciu świateł a bez świateł więc

> podawanie różnic spalania z normalnymi a dziennymi?

oczywistą jest oczywistość, że zużycie jest większe. ile to kwestia dyskusyjna w jakim samochodzie. może pomijalnie mała, ale jest.

ja wiem, że malkontentom to i kształt kierownicy przeszkadza. ale jeśli ustawodawca zezwolił na ten ciekawy przepis to warto z niego skorzystać, jeśli ktoś się waha.

jeszcze raz powtarzam - kwestia zamocowania to inna inszość, bo margines na zamocowanie tych świateł jest duży. każdy robi jak uważa. ja uważam, że powinny być zamontowane na wysokości reflektorów ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Alternator dostarcza jakieś 75A, wystarczy na kilkanaście żarówek 55W

Mój ma 95A i nie poradził sobie z doładowanie aku przy pokonywaniu codziennych odcinków 2x20km

Jak to jest, że musiałem go ładować, he ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.