wesul Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Witam, Mam problem z hamulcami. Jeżeli samochód postoi powiedzmy dzień, to po odpaleniu pierwsze hamowania skutkują blokowaniem tylnych kół - nawet nie za mocne wcisniecie pedału hamulca skutkuje tym, że wpierw prawe a zaraz za nim lewe tylne koło stają w miejscu a przodu nie czuc. Po kilkunastu hamowaniach sytuacja normuje się i zaczyna hamowac normalnie - nie blokuje tylu i czuć ze hamuje tez przód. Macie jakieś pomysły co to? Wpierw myślałem ze to może układ zapowietrzony, ale pedał nie wpada i nawet po kilku naciśnięciach nie czuć żeby pedał "rósł". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CZUCZU Napisano 13 Maja 2013 Udostępnij Napisano 13 Maja 2013 Korektory do wymiany. użyj szukajki i znajdż temat o korektorze z doblo regulowanym i tyle w twoim temacie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Korektory do wymiany. użyj szukajki i znajdż temat o korektorze z doblo regulowanym i tyle w twoim > temacie. A jak poszuka dalej to się dowie, że to wina szczęk hamulcowych. Wszyscy jednym chórem będą krzyczeli że jedyne słuszne które nie blokują to Mangetti Mirelli. Coś w tym jest bo u mnie w CC po wymianie szczęk też tak mam. Raz nawet o mało co nie zginałem na zakręcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > A jak poszuka dalej to się dowie, że to wina szczęk hamulcowych. Wszyscy jednym chórem będą > krzyczeli że jedyne słuszne które nie blokują to Mangetti Mirelli. > Coś w tym jest bo u mnie w CC po wymianie szczęk też tak mam. > Raz nawet o mało co nie zginałem na zakręcie. ja ostatnio jak mialem taki problem to po prostu popuscilem na chwile odpowietrzniki cylinderkow, troche plynu polecialo i juz nie blokuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pionas Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > ja ostatnio jak mialem taki problem to po prostu popuscilem na chwile odpowietrzniki cylinderkow, > troche plynu polecialo i juz nie blokuje U mnie winą było złe szczęki. Zmienilen na MM i jest ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilcc Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 u mnie dobrze hamują jak jest sucho i ciepło, wysarczy niższa temperatura w połączeniu z wilgocią i hamowania do momentu rozgrzania szczęk są przewalone. To samo dzieje się zaraz po umyciu auta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > u mnie dobrze hamują jak jest sucho i ciepło, wysarczy niższa temperatura w połączeniu z wilgocią i > hamowania do momentu rozgrzania szczęk są przewalone. To samo dzieje się zaraz po umyciu auta. w twoim przypadku raczej na 100% wina szczęk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
andrewk Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 u mnie na FERODO wszystko korektory po regeneracji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
LiteThat Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > A jak poszuka dalej to się dowie, że to wina szczęk hamulcowych. Wszyscy jednym chórem będą > krzyczeli że jedyne słuszne które nie blokują to Mangetti Mirelli. > Coś w tym jest bo u mnie w CC po wymianie szczęk też tak mam. > Raz nawet o mało co nie zginałem na zakręcie. Co do hamulcy to osobiście polecam zestaw firmy Delphi ( tył) bardzo solidny i tani. Na allegro w dobrych cenach można znaleźć(140 zł - bębny , cylinderki, szczęki, rozpieraki, sprężyny). Osobiście sprawdzałem założony nowy zestaw i hamuje jak marzenie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sylwo87 Napisano 14 Maja 2013 Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > Witam, > Mam problem z hamulcami. > Jeżeli samochód postoi powiedzmy dzień, to po odpaleniu pierwsze hamowania skutkują blokowaniem > tylnych kół - nawet nie za mocne wcisniecie pedału hamulca skutkuje tym, że wpierw prawe a > zaraz za nim lewe tylne koło stają w miejscu a przodu nie czuc. > Po kilkunastu hamowaniach sytuacja normuje się i zaczyna hamowac normalnie - nie blokuje tylu i > czuć ze hamuje tez przód. > Macie jakieś pomysły co to? Wpierw myślałem ze to może układ zapowietrzony, ale pedał nie wpada i > nawet po kilku naciśnięciach nie czuć żeby pedał "rósł". Wymiana szczęk może pomóc, ale nie ma 100% pewności, że to ich wina. U mnie się poprawiło lecz po dłuższym postoju mam podobne objawy. Co wiecej przełożyłem ostatnio zestaw z cc wraz z bębnami, w którym problem nie występował i nie pomogło. Także jak pisał Czuczu mogą to być też korektory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 14 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Maja 2013 > A jak poszuka dalej to się dowie, że to wina szczęk hamulcowych. Wszyscy jednym chórem będą > krzyczeli że jedyne słuszne które nie blokują to Mangetti Mirelli. > Coś w tym jest bo u mnie w CC po wymianie szczęk też tak mam. > Raz nawet o mało co nie zginałem na zakręcie. Poszukał. Poczytał. Ale dalej nie ma pewności, czy to szczeki, czy korektory, czy sprężynki. Szczeki - OK, pod warunkiem, że blokowanie występuje cyklicznie, a nie przy pierwszych kilku Sprężynki - j/w Korektory - to chyba najbardziej prawdopodobne, ale lepiej zapytać kogoś kto ma doświadczenie w temacie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilcc Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Szczeki - OK, pod warunkiem, że blokowanie występuje cyklicznie, a nie przy pierwszych kilku Seryjne szczęki raczej nie będą blokowały cyklicznie koła, gdyż po rozgrzaniu bardzo spada skuteczność ich hamowania, tak jak pisałem wyżej objaw występuje tylko gdy są zimne, gdy jest chłodno i wilgotno, hamulce wtedy szybciej stygnął, np. stojąc w korkach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wesul Napisano 15 Maja 2013 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > Seryjne szczęki raczej nie będą blokowały cyklicznie koła, gdyż po rozgrzaniu bardzo spada > skuteczność ich hamowania, tak jak pisałem wyżej objaw występuje tylko gdy są zimne, gdy jest > chłodno i wilgotno, hamulce wtedy szybciej stygnął, np. stojąc w korkach. OK. To jest zrozumiałe, z tym że problem (przynajmniej u mnie) ustepuje nawet jak na postoju kilkukrotnie wcisne mocno pedał hamulca. Czyli dla przykładu po odpaleniu auta daje po heblach 5-6razy do oporu to po ruszeniu problemu nie ma. Jeżeli tego nie zrobię to pierwsze hamowanie i koła tylne zablokowane. Dlatego sądze podejrzewam iż winą w/w sytuacji będa raczej nie szczeki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
emilcc Napisano 15 Maja 2013 Udostępnij Napisano 15 Maja 2013 > OK. To jest zrozumiałe, z tym że problem (przynajmniej u mnie) ustepuje nawet jak na postoju > kilkukrotnie wcisne mocno pedał hamulca. > Czyli dla przykładu po odpaleniu auta daje po heblach 5-6razy do oporu to po ruszeniu problemu nie > ma. Jeżeli tego nie zrobię to pierwsze hamowanie i koła tylne zablokowane. > Dlatego sądze podejrzewam iż winą w/w sytuacji będa raczej nie szczeki w takiej sytuacji to raczej nie wina szczek, tak jak piszesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.