Mars_wrc Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 Witajcie, wyjsrał mi się już silnik w Pandolocie i muszę ją uruchomić, bo jej potrzebuję Przeznaczenie auta - zero ścigania, jeżdżenie od punktu A do punktu B, czasem jakaś traska, ale na spokojnie (max 120km/h) Zależy mi głównie na jak najniższym spalaniu i bezawaryjności. Widzę, że dużo łatwiej kupić 900setkę w stanie BDB z minimalnym nalotem. Czy przejście w Pandzie z 1.1 na 0.9 nie będzie problematyczne pod kątem swapa? Żeby się nie wpakował w jakąś mega babraninę ... Będzie mega spadek osiągów? Moje 1.1 jest mega zajechane, na pewno nie trzyma mocy. A zdrowe 0.9 powinno trzymać. Przy moich priorytetach jest to bardzo zły pomysł? Pozdro i dzięki za porady Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 1. spalanie napewno nie spadnie (o ile nie wzrośnie bo mniej mocy na tą sam cięzar auta) 2. awaryjność podobna (z tendencją że mimo wszystko fire bardziej niezawodne bardziej rozwojowe i lepszy dostep do cześci zamiennych) 3. przechodząc potrzebujesz nie tylko silnika a skrzyni, półosi, łap mocujących, innego mechanizmu wybierania biegów, innych wezy do układu chłodzenia- niewiadomo jak z chłodnicą, inny ECU, sprzegło, inny dolot i pewnie jeszcze jakieś pierdoły wskoczą - wiec taka zabawa to tylko po to żeby sobie roboty narobić bo ekonomicznie i myślowo nieuzasadnione EDIT jak już koniecznie chcesz zmiejszyć pojemność skokową (bo chyba o to Ci chodzi) to kupuj silnik 750ccm na bloku fire z fiata pandy i masz mniejszą pojemność wtedy zaswiadczenie ze stacji kontroli pojazdów o zmianie pojemności i do wydziału komunikacji wbić w dowód i masz tansze ubezpieczenie OC... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > 1. spalanie napewno nie spadnie (o ile nie wzrośnie bo mniej mocy na tą sam cięzar auta) > 2. awaryjność podobna (z tendencją że mimo wszystko fire bardziej niezawodne bardziej rozwojowe i > lepszy dostep do cześci zamiennych) > 3. przechodząc potrzebujesz nie tylko silnika a skrzyni, półosi, łap mocujących, innego mechanizmu > wybierania biegów, innych wezy do układu chłodzenia- niewiadomo jak z chłodnicą, inny ECU, > sprzegło, inny dolot i pewnie jeszcze jakieś pierdoły wskoczą - wiec taka zabawa to tylko po > to żeby sobie roboty narobić bo ekonomicznie i myślowo nieuzasadnione > EDIT jak już koniecznie chcesz zmiejszyć pojemność skokową (bo chyba o to Ci chodzi) to kupuj > silnik 750ccm na bloku fire z fiata pandy i masz mniejszą pojemność wtedy zaswiadczenie ze > stacji kontroli pojazdów o zmianie pojemności i do wydziału komunikacji wbić w dowód i masz > tansze ubezpieczenie OC... Ło Jezu .... to nie. To szukam 1.1 ... tyle roboty to już wolałbym 1.2. W takim razie pilnie KUPIĘ 1.1 w stanie BDB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rapid136 Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > Ło Jezu .... to nie. To szukam 1.1 ... tyle roboty to już wolałbym 1.2. > W takim razie pilnie KUPIĘ 1.1 w stanie BDB. 1.0 fire z uno może być lepszy od 900 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > 1.0 fire z uno może być lepszy od 900 Mi na prawdę nie chodzi o lepszy/gorszy. Mi do jeżdżenia od marketu do marketu wystarczy 900. Mi chodzi TYLKO o skomplikowanie swapa. Jak 1.1->900 ma być skomplikowany, a 1.1->1.1 banalny to szukam 1.1. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 zasadniczo: mając 1.1 mozesz sobie założyć zarówno 1.0, 1.1, jak i 1.2 oraz 1.2 16v bo to silniki fire mające takie same otwory pod łapy oraz łączenia ze skrzynią, chcąc założyć silnik np 900 który ma całkiem inny blok wymuszasz zmiane wszystkich elementów ponieważ idą do niego inne łapy mocujące oraz ma całkiem inne łączenie ze skrzynią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > zasadniczo: mając 1.1 mozesz sobie założyć zarówno 1.0, 1.1, jak i 1.2 oraz 1.2 16v bo to silniki > fire mające takie same otwory pod łapy oraz łączenia ze skrzynią, chcąc założyć silnik np 900 > który ma całkiem inny blok wymuszasz zmiane wszystkich elementów ponieważ idą do niego inne > łapy mocujące oraz ma całkiem inne łączenie ze skrzynią. I o taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję. Jeszcze jedna rzecz. Panda 1.1 z 2004 roku to będzie już silnik MPI, tak? SPI chyba nie wkładali? Czy duża będzie różnica w robociźnie pomiędzy przekładką 1.1 -> 1.1, a 1.1 -> 1.2? Bo jak będzie to ta sama robota, to może sobie 1.2 włożę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > I o taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję. > Jeszcze jedna rzecz. Panda 1.1 z 2004 roku to będzie już silnik MPI, tak? SPI chyba nie wkładali? > Czy duża będzie różnica w robociźnie pomiędzy przekładką 1.1 - > Bo jak będzie to ta sama robota, to może sobie 1.2 włożę MPI było w pandzie, 1.2 musiał byś władować też MPI tylko że to nowe czyli 60km więc bez sensu chyba że chcesz przerabiać wiązkę i pakować stare 75 z lat 90`tych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 robota ta sama silnik a w zasadzie słupek silnika miedzy 1.1 8v a 1.2 8v wzrokowo w zasadzie niczym sie nie różni poza jego wysokością (a dokładniej wysokością bloku), szukając 1.1MPI chyba na Twoim miejscu znalazł bym zdrowe 1.2 8v 60km ze świezego autka i sobie to załozył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kmark2 Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > Widzę, że dużo łatwiej kupić 900setkę w stanie BDB z minimalnym nalotem. Jasne. Wszyscy sprzedają pełnoletnie silniki z przebiegiem 50kkm. > Czy przejście w Pandzie z 1.1 na 0.9 nie będzie problematyczne pod kątem swapa? Żeby się nie > wpakował w jakąś mega babraninę ... Będzie > Będzie mega spadek osiągów? Moje 1.1 jest mega zajechane, na pewno nie trzyma mocy. A zdrowe 0.9 > powinno trzymać. Będzie mega spadek. Przejedź się CC900 i CCS-em. Nie ma zdrowych 900 na rynku. > Przy moich priorytetach jest to bardzo zły pomysł? > Pozdro i dzięki za porady Bardzo zły. Za cenę silnika i swapa masz kompleksowo wyremontowany obecny silnik i jeszcze na benzynę zostanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > robota ta sama silnik a w zasadzie słupek silnika miedzy 1.1 8v a 1.2 8v wzrokowo w zasadzie > niczym sie nie różni poza jego wysokością (a dokładniej wysokością bloku), szukając 1.1MPI > chyba na Twoim miejscu znalazł bym zdrowe 1.2 8v 60km ze świezego autka i sobie to załozył OOOO to widzicie ... myślałem, że 1.2 75KM podejdzie. A tu kiszka. Czyli TYLKO 1.1 MPI lub 1.2 MPI 60KM? 1.2 16V 86KM też odpada? Bo priorytetem jest prostota swapa, bo to auto do pracy, a nie do ładowania kasy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 5 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > OOOO to widzicie ... myślałem, że 1.2 75KM podejdzie. A tu kiszka. > Czyli TYLKO 1.1 MPI lub 1.2 MPI 60KM? 1.2 16V 86KM też odpada? > Bo priorytetem jest prostota swapa, bo to auto do pracy, a nie do ładowania kasy. Żeby było p&p to tylko 1.1/1.2 MPI 1.2 16v musiał byś mieć z kompletnym osprzętem z kompem i przerabiać wiązkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 5 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 5 Lipca 2014 > Żeby było p&p to tylko 1.1/1.2 MPI > 1.2 16v musiał byś mieć z kompletnym osprzętem z kompem i przerabiać wiązkę Dziękuję. Ostatnie pytanie. 1.2 MPI 60KM podejdzie bez ruszania wiązki, a 1.2 MPI 75KM wymaga wymiany czy modyfikacji wiązki? Dużo roboty? I czy to kwestia TYLKO wiązki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Dziękuję. > Ostatnie pytanie. 1.2 MPI 60KM podejdzie bez ruszania wiązki, a 1.2 MPI 75KM wymaga wymiany czy > modyfikacji wiązki? Dużo roboty? I czy to kwestia TYLKO wiązki? nie bylo 1.2 75KM MPI - bylo tylko SPI... MPI mialo 60 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Dziękuję. > Ostatnie pytanie. 1.2 MPI 60KM podejdzie bez ruszania wiązki, tak wkładasz silnik podłączasz i git. a 1.2 MPI 75KM wymaga wymiany czy > modyfikacji wiązki? Dużo roboty? I czy to kwestia TYLKO wiązki? w zasadzie w Twoim przypadku wymiany wiążki, komputera oraz kolektora ssącego z przepustnicą no i inny dolot i to wszystko czego potrzebujesz jeśli chodzi o częsci. modyfikacja wiązki też wchodzi w grę bo trzeba by podłączyć część wiązki silnikowej z częscia kabinową na zasadzie szukania odpowiednich przewodów oraz na nowo ich łączenia bo te wiązki nie "spinają" się p&p. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > nie bylo 1.2 75KM MPI - bylo tylko SPI... nie rozumiem do czego nawiązujesz: czy do tego że w Pandzie nie było takiego silnika czy że w ogóle było takiego silnika a wiec tak: 1.2 75km SPI to w życiu nie widziałem, natomiast 1.2 75km MPI nie jeden raz bo miałem takie w Punto I MPI mialo 60 KM zgadza się np w Pandzie, Punto II... natomiast 1.2 MPI w Punto I miało 75km i było to MPI a nie SPI (umniejszam fakt że 4wtryski pracowały razem ale było ich 4;] ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JohnnyR Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > nie bylo 1.2 75KM MPI - bylo tylko SPI... MPI mialo 60 KM nie bylo czegos takiego jak 1.2 SPI 75 panie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 P1 - 1.2 8v 60km SPI, 1.2 8v 75km MPI, 1.2 16v 86km P2- 1.2 8v 60km MPI, 1.2 16v 80km Panda -1.1 8v 54km MPI, 1.2 8v 60km MPI najprościej mówiąc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > P1 - 1.2 8v 60km SPI, 1.2 8v 75km MPI, 1.2 16v 86km > P2- 1.2 8v 60km MPI, 1.2 16v 80km > Panda -1.1 8v 54km MPI, 1.2 8v 60km MPI > najprościej mówiąc A w moim przypadku do najprostszego swapa potrzebuję 1.1 MPI 54KM lub 1.2 MPI 60KM i tylko ta wersja mocowa mi pasuje P&P? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > A w moim przypadku do najprostszego swapa potrzebuję > 1.1 MPI 54KM lub 1.2 MPI 60KM i tylko ta wersja mocowa mi pasuje P&P? Tak jest tzn nie mam pojęcia jak by takie 1.2 60km chodziło na kompie od 1.1, ale może ktoś kto wie wypowie się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 6 Lipca 2014 Autor Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Tak jest tzn nie mam pojęcia jak by takie 1.2 60km chodziło na kompie od 1.1, ale może ktoś kto > wie wypowie się Dzięki, teraz zostaje szukać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tschoob Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > P1 - 1.2 8v 60km SPI, 1.2 8v 75km MPI, 1.2 16v 86km > P2- 1.2 8v 60km MPI, 1.2 16v 80km > Panda -1.1 8v 54km MPI, 1.2 8v 60km MPI > najprościej mówiąc no i mi sie pojepalo ; Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
centoadam Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Tak jest tzn nie mam pojęcia jak by takie 1.2 60km chodziło na kompie od 1.1, ale może ktoś kto > wie wypowie się Kita tak miał przejściowo - komputer się zaadoptował pod nowy silnik i jeździło to całkiem przyjemnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
guttek Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > Tak jest tzn nie mam pojęcia jak by takie 1.2 60km chodziło na kompie od 1.1, ale może ktoś kto > wie wypowie się nawet 1.2 75km bedzie chodziła na osprzęcie z 1.1 mpi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Steffan Napisano 6 Lipca 2014 Udostępnij Napisano 6 Lipca 2014 > nawet 1.2 75km bedzie chodziła na osprzęcie z 1.1 mpi To to wiem bo na początku mój znajomy tak miał, tylko pytanie czy będzie chodziło jak trzeba Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.