Skocz do zawartości

Down-swap 1.1 -> 0.9 (Panda)


Mars_wrc

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

wyjsrał mi się już silnik w Pandolocie i muszę ją uruchomić, bo jej potrzebuję zlosnik.gif

Przeznaczenie auta - zero ścigania, jeżdżenie od punktu A do punktu B, czasem jakaś traska, ale na spokojnie (max 120km/h)

Zależy mi głównie na jak najniższym spalaniu i bezawaryjności.

Widzę, że dużo łatwiej kupić 900setkę w stanie BDB z minimalnym nalotem.

Czy przejście w Pandzie z 1.1 na 0.9 nie będzie problematyczne pod kątem swapa? Żeby się nie wpakował w jakąś mega babraninę ...

Będzie mega spadek osiągów? Moje 1.1 jest mega zajechane, na pewno nie trzyma mocy. A zdrowe 0.9 powinno trzymać.

Przy moich priorytetach jest to bardzo zły pomysł?

Pozdro i dzięki za porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. spalanie napewno nie spadnie (o ile nie wzrośnie bo mniej mocy na tą sam cięzar auta)

2. awaryjność podobna (z tendencją że mimo wszystko fire bardziej niezawodne bardziej rozwojowe i lepszy dostep do cześci zamiennych)

3. przechodząc potrzebujesz nie tylko silnika a skrzyni, półosi, łap mocujących, innego mechanizmu wybierania biegów, innych wezy do układu chłodzenia- niewiadomo jak z chłodnicą, inny ECU, sprzegło, inny dolot i pewnie jeszcze jakieś pierdoły wskoczą - wiec taka zabawa to tylko po to żeby sobie roboty narobić bo ekonomicznie i myślowo nieuzasadnione

EDIT jak już koniecznie chcesz zmiejszyć pojemność skokową (bo chyba o to Ci chodzi) to kupuj silnik 750ccm na bloku fire z fiata pandy i masz mniejszą pojemność wtedy zaswiadczenie ze stacji kontroli pojazdów o zmianie pojemności i do wydziału komunikacji wbić w dowód i masz tansze ubezpieczenie OC...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. spalanie napewno nie spadnie (o ile nie wzrośnie bo mniej mocy na tą sam cięzar auta)

> 2. awaryjność podobna (z tendencją że mimo wszystko fire bardziej niezawodne bardziej rozwojowe i

> lepszy dostep do cześci zamiennych)

> 3. przechodząc potrzebujesz nie tylko silnika a skrzyni, półosi, łap mocujących, innego mechanizmu

> wybierania biegów, innych wezy do układu chłodzenia- niewiadomo jak z chłodnicą, inny ECU,

> sprzegło, inny dolot i pewnie jeszcze jakieś pierdoły wskoczą - wiec taka zabawa to tylko po

> to żeby sobie roboty narobić bo ekonomicznie i myślowo nieuzasadnione

> EDIT jak już koniecznie chcesz zmiejszyć pojemność skokową (bo chyba o to Ci chodzi) to kupuj

> silnik 750ccm na bloku fire z fiata pandy i masz mniejszą pojemność wtedy zaswiadczenie ze

> stacji kontroli pojazdów o zmianie pojemności i do wydziału komunikacji wbić w dowód i masz

> tansze ubezpieczenie OC...

Ło Jezu .... to nie. To szukam 1.1 ... tyle roboty to już wolałbym 1.2.

W takim razie pilnie KUPIĘ 1.1 w stanie BDB.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1.0 fire z uno może być lepszy od 900

Mi na prawdę nie chodzi o lepszy/gorszy.

Mi do jeżdżenia od marketu do marketu wystarczy 900.

Mi chodzi TYLKO o skomplikowanie swapa. Jak 1.1->900 ma być skomplikowany, a 1.1->1.1 banalny to szukam 1.1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zasadniczo: mając 1.1 mozesz sobie założyć zarówno 1.0, 1.1, jak i 1.2 oraz 1.2 16v bo to silniki fire mające takie same otwory pod łapy oraz łączenia ze skrzynią, chcąc założyć silnik np 900 który ma całkiem inny blok wymuszasz zmiane wszystkich elementów ponieważ idą do niego inne łapy mocujące oraz ma całkiem inne łączenie ze skrzynią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zasadniczo: mając 1.1 mozesz sobie założyć zarówno 1.0, 1.1, jak i 1.2 oraz 1.2 16v bo to silniki

> fire mające takie same otwory pod łapy oraz łączenia ze skrzynią, chcąc założyć silnik np 900

> który ma całkiem inny blok wymuszasz zmiane wszystkich elementów ponieważ idą do niego inne

> łapy mocujące oraz ma całkiem inne łączenie ze skrzynią.

I o taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję.

Jeszcze jedna rzecz. Panda 1.1 z 2004 roku to będzie już silnik MPI, tak? SPI chyba nie wkładali?

Czy duża będzie różnica w robociźnie pomiędzy przekładką 1.1 -> 1.1, a 1.1 -> 1.2?

Bo jak będzie to ta sama robota, to może sobie 1.2 włożę zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I o taką odpowiedź mi chodziło. Dziękuję.

> Jeszcze jedna rzecz. Panda 1.1 z 2004 roku to będzie już silnik MPI, tak? SPI chyba nie wkładali?

> Czy duża będzie różnica w robociźnie pomiędzy przekładką 1.1 -

> Bo jak będzie to ta sama robota, to może sobie 1.2 włożę

MPI było w pandzie, 1.2 musiał byś władować też MPI tylko że to nowe czyli 60km więc bez sensu grinser006.gif chyba że chcesz przerabiać wiązkę i pakować stare 75 z lat 90`tych grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robota ta sama smile.gif silnik a w zasadzie słupek silnika miedzy 1.1 8v a 1.2 8v wzrokowo w zasadzie niczym sie nie różni poza jego wysokością (a dokładniej wysokością bloku), szukając 1.1MPI chyba na Twoim miejscu znalazł bym zdrowe 1.2 8v 60km ze świezego autka i sobie to załozył ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Widzę, że dużo łatwiej kupić 900setkę w stanie BDB z minimalnym nalotem.

Jasne. Wszyscy sprzedają pełnoletnie silniki z przebiegiem 50kkm. oink.gif

> Czy przejście w Pandzie z 1.1 na 0.9 nie będzie problematyczne pod kątem swapa? Żeby się nie

> wpakował w jakąś mega babraninę ...

Będzie

> Będzie mega spadek osiągów? Moje 1.1 jest mega zajechane, na pewno nie trzyma mocy. A zdrowe 0.9

> powinno trzymać.

Będzie mega spadek. Przejedź się CC900 i CCS-em. Nie ma zdrowych 900 na rynku.

> Przy moich priorytetach jest to bardzo zły pomysł?

> Pozdro i dzięki za porady

Bardzo zły. Za cenę silnika i swapa masz kompleksowo wyremontowany obecny silnik i jeszcze na benzynę zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> robota ta sama silnik a w zasadzie słupek silnika miedzy 1.1 8v a 1.2 8v wzrokowo w zasadzie

> niczym sie nie różni poza jego wysokością (a dokładniej wysokością bloku), szukając 1.1MPI

> chyba na Twoim miejscu znalazł bym zdrowe 1.2 8v 60km ze świezego autka i sobie to załozył

OOOO to widzicie ... myślałem, że 1.2 75KM podejdzie. A tu kiszka.

Czyli TYLKO 1.1 MPI lub 1.2 MPI 60KM? 1.2 16V 86KM też odpada?

Bo priorytetem jest prostota swapa, bo to auto do pracy, a nie do ładowania kasy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OOOO to widzicie ... myślałem, że 1.2 75KM podejdzie. A tu kiszka.

> Czyli TYLKO 1.1 MPI lub 1.2 MPI 60KM? 1.2 16V 86KM też odpada?

> Bo priorytetem jest prostota swapa, bo to auto do pracy, a nie do ładowania kasy.

Żeby było p&p to tylko 1.1/1.2 MPI

1.2 16v musiał byś mieć z kompletnym osprzętem z kompem i przerabiać wiązkę tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Żeby było p&p to tylko 1.1/1.2 MPI

> 1.2 16v musiał byś mieć z kompletnym osprzętem z kompem i przerabiać wiązkę

Dziękuję.

Ostatnie pytanie. 1.2 MPI 60KM podejdzie bez ruszania wiązki, a 1.2 MPI 75KM wymaga wymiany czy modyfikacji wiązki? Dużo roboty? I czy to kwestia TYLKO wiązki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuję.

> Ostatnie pytanie. 1.2 MPI 60KM podejdzie bez ruszania wiązki, a 1.2 MPI 75KM wymaga wymiany czy

> modyfikacji wiązki? Dużo roboty? I czy to kwestia TYLKO wiązki?

nie bylo 1.2 75KM MPI - bylo tylko SPI... MPI mialo 60 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziękuję.

> Ostatnie pytanie. 1.2 MPI 60KM podejdzie bez ruszania wiązki,

tak wkładasz silnik podłączasz i git.

a 1.2 MPI 75KM wymaga wymiany czy

> modyfikacji wiązki? Dużo roboty? I czy to kwestia TYLKO wiązki?

w zasadzie w Twoim przypadku wymiany wiążki, komputera oraz kolektora ssącego z przepustnicą no i inny dolot i to wszystko czego potrzebujesz jeśli chodzi o częsci. modyfikacja wiązki też wchodzi w grę bo trzeba by podłączyć część wiązki silnikowej z częscia kabinową na zasadzie szukania odpowiednich przewodów oraz na nowo ich łączenia bo te wiązki nie "spinają" się p&p.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie bylo 1.2 75KM MPI - bylo tylko SPI...

nie rozumiem do czego nawiązujesz: czy do tego że w Pandzie nie było takiego silnika czy że w ogóle było takiego silnika zlosnik.gif

a wiec tak: 1.2 75km SPI to w życiu nie widziałem, natomiast 1.2 75km MPI nie jeden raz bo miałem takie w Punto I

MPI mialo 60 KM

zgadza się np w Pandzie, Punto II... natomiast 1.2 MPI w Punto I miało 75km i było to MPI a nie SPI (umniejszam fakt że 4wtryski pracowały razem ale było ich 4;] )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> P1 - 1.2 8v 60km SPI, 1.2 8v 75km MPI, 1.2 16v 86km

> P2- 1.2 8v 60km MPI, 1.2 16v 80km

> Panda -1.1 8v 54km MPI, 1.2 8v 60km MPI

> najprościej mówiąc

A w moim przypadku do najprostszego swapa potrzebuję

1.1 MPI 54KM lub 1.2 MPI 60KM i tylko ta wersja mocowa mi pasuje P&P?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A w moim przypadku do najprostszego swapa potrzebuję

> 1.1 MPI 54KM lub 1.2 MPI 60KM i tylko ta wersja mocowa mi pasuje P&P?

Tak jest grinser006.gif tzn nie mam pojęcia jak by takie 1.2 60km chodziło na kompie od 1.1, ale może ktoś kto wie wypowie się ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest tzn nie mam pojęcia jak by takie 1.2 60km chodziło na kompie od 1.1, ale może ktoś kto

> wie wypowie się

Kita tak miał przejściowo - komputer się zaadoptował pod nowy silnik i jeździło to całkiem przyjemnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest tzn nie mam pojęcia jak by takie 1.2 60km chodziło na kompie od 1.1, ale może ktoś kto

> wie wypowie się

nawet 1.2 75km bedzie chodziła na osprzęcie z 1.1 mpi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.