Skocz do zawartości

cc899 po modach nie działa poprawnie


hamerg

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich,

Chciałbym przedstawić swoje modyfikacje i prosić o pomoc.

Po przewertowaniu masy postów i zdobyciu kompletu elementów przystąpiłem do modyfikacji silnika.

1. głowica obniżona o 1mm

2. dotarte zawory i wymienione uszczelniacze

3. klawiatura mechaniczna od 127

4. wałek Rewar ( niby kopia abarth, ale na przesyłce było napisane 285)

5. koło zamachowe 4,2kg wyważone.

Po poskładaniu tego wszystkiego mam poważny problem z działaniem silnika.

Brak wolnych obrotów, aby silnik nie zgasł należy trzymać ok 1500-2000 obr/min a i tak wypada strasznie z rytmu.

Sprawdzone wszystkie rurki, ciśnienie na cylindrach równo 11( miernik stary nie wiem czy dobrze skalibrowany, ale dla przykładu matiz podczas pomiarów miał 8-9. Silnik przed "tuningiem " działał dobrze.

Po podłączeniu miernika do sondy lambda na wolnych obrotach 0,8V stale po jej rozgrzaniu. Po obniżeniu ciśnienia paliwa za pomocą śrubki na regulatorze tak aby uzyskać napięcie sondy w granicach 0,3-0,7V silnik dalej faluje bardzo mocno ale za to nie jedzie, po wciśnięciu gazu pow. 3000 obr/min się dławi. MAP sensor sprawny, czujnik położenia przepustnicy też, silnik krokowy działa. Starałem się jak najwięcej sprawdzić. Jedyne co nie mogę zweryfikować to ustawienie rozrządu ( ale sprawdzałem kilka razy przed założeniem pokrywy).

Proszę o pomoc osób znających się w temacie jak zaradzić lub co sprawdzić i jak.W razie W tel 602628035.

PS.

Sprawdzałem inne kompy na szrocie, w ogóle nie zapalił. Rozrząd zweryfikowany jest ok na znakach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może jakiś remap kompa?

Z tego co się dowiedziałem od różnych "grzebków", powinien normalnie działać przy takich modach. Może tylko nie do końca wykorzystać potencjału. Jeśli remap będzie w moim zasięgu to jak najbardziej. Proszę o jakieś konkrety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki poradzie kolegi Ruff-a, troszkę ogarnąłem temat. Czekam na interfejs aby więcej się

> dowiedzieć i lepiej poustawiać. Zaczyna lepiej ciągnąć ale na tym wałku i tak ma dość słaby

> dół i działa jak A-grupa.

Wystrójcie go i sprawdźcie afr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Ruff tylko naświetlił problem i dzięki temu mogę jeździć.

Spalanie mam kosmiczne jak na tę pojemność silnika, ale muszę czymś do pracy pomykać.

Po podłączeniu do kompa widzę że podciśnienie w kolektorze jest bardzo małe i dlatego komp szaleje. MAP sensor jest sprawny. Wychodzi że bez zmiany map się nie obędzie.

Ponawiam prośbę do przeglądających forum o pomoc. Jestem w stanie ogarnąć wiele ale bez najmniejszych wskazówek nie dam rady, a auto ma startować.

PS. szukam chętnych na przeróbkę przełożeń skrzyni do 900. Zmiana typowa pod kjsy, przy kilku wkładach może i kłowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> woj ale on ma inny wałek i sporo modó i nie ma to szans działać

Właśnie, ciśnienie na wolnych waha się 630-700 hPa w zależności od tego jakie ma obroty w danym momencie, a korekta sondy spada do 0,7 nawet mniej, ale na wysokich już jest nie dolany bo korekta pow 1,35.

Piszę o wartościach bez obciążeń, za krótki kabel mam żeby przejechać się po drodze i sczytać sondę i Map-a . Miało być więcej niż seryjne 39 koni, a teraz mam mniej. Na odcinku treningowym widzę sporą różnicę na minus. Podczas przyspieszania nie mogę wciskać w podłogę bo nie jedzie, trzeba delikatnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie, ciśnienie na wolnych waha się 630-700 hPa w zależności od tego jakie ma obroty w danym

> momencie, a korekta sondy spada do 0,7 nawet mniej, ale na wysokich już jest nie dolany bo

> korekta pow 1,35.

> Piszę o wartościach bez obciążeń, za krótki kabel mam żeby przejechać się po drodze i sczytać

> sondę i Map-a . Miało być więcej niż seryjne 39 koni, a teraz mam mniej. Na odcinku

> treningowym widzę sporą różnicę na minus. Podczas przyspieszania nie mogę wciskać w podłogę bo

> nie jedzie, trzeba delikatnie.

przy takim podcisnieniu to juz prawie cisnienie atmosferyczne i nie dziwie sie ze nie ma wolnych obrotow. Proponuje zainwestowac w w jakiegos DETa i wystroic na alpha-n

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Właśnie, ciśnienie na wolnych waha się 630-700 hPa w zależności od tego jakie ma obroty w danym

> momencie, a korekta sondy spada do 0,7 nawet mniej, ale na wysokich już jest nie dolany bo

> korekta pow 1,35.

> Piszę o wartościach bez obciążeń, za krótki kabel mam żeby przejechać się po drodze i sczytać

> sondę i Map-a . Miało być więcej niż seryjne 39 koni, a teraz mam mniej. Na odcinku

> treningowym widzę sporą różnicę na minus. Podczas przyspieszania nie mogę wciskać w podłogę bo

> nie jedzie, trzeba delikatnie.

ty tym nie pałuj do odcinki bo stopisz tłoki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natrafiłem na wątek przypadkowo. Zgodnie z rozmową tel. Wyzerowanie rozrządu, przymknięcie przepustnicy (jak ma być podciśnienie jak jest uchylona) powrót do standardowego ciś paliwa i najlepiej spr czy w ogóle trzyma ciśnienie. A dalej to obowiązkowo remap lub Det w Alpha N. Te silniki na sondę średnio reagują więc nie ma się nią sugerować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Natrafiłem na wątek przypadkowo. Zgodnie z rozmową tel. Wyzerowanie rozrządu, przymknięcie

> przepustnicy (jak ma być podciśnienie jak jest uchylona) powrót do standardowego ciś paliwa i

> najlepiej spr czy w ogóle trzyma ciśnienie. A dalej to obowiązkowo remap lub Det w Alpha N. Te

> silniki na sondę średnio reagują więc nie ma się nią sugerować.

Dzięki za naprowadzenie.

Ciśnienie nie chce być inne nawet przy skręconej przepustnicy na minimum. Na razie to ustawione mam tak aby do pracy się dostać ( kilka kilometrów więc raczej nic mu się niestanie). Jak znajdę kogoś we wrocku to remap obowiązkowo. Chyba że Deta znajdę za rozsądną cenę- używkę. Na razie troszkę się wykosztowałem a w dodatku właśnie wracam z trasy bo pod Jelenią mi Vectra odmówiła posłuszeństwa ( jest w warsztacie).

W ostateczności zakładam wałek oryginalny a rewar będzie do odsprzedania.

Jutro po pracy wrzucę logi z pracy silnika, będzie widać o czym mówię i przy jakich obrotach jakie jest podciśnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki za naprowadzenie.

> Ciśnienie nie chce być inne nawet przy skręconej przepustnicy na minimum. Na razie to ustawione mam

> tak aby do pracy się dostać ( kilka kilometrów więc raczej nic mu się niestanie). Jak znajdę

> kogoś we wrocku to remap obowiązkowo. Chyba że Deta znajdę za rozsądną cenę- używkę. Na razie

> troszkę się wykosztowałem a w dodatku właśnie wracam z trasy bo pod Jelenią mi Vectra odmówiła

> posłuszeństwa ( jest w warsztacie).

> W ostateczności zakładam wałek oryginalny a rewar będzie do odsprzedania.

> Jutro po pracy wrzucę logi z pracy silnika, będzie widać o czym mówię i przy jakich obrotach jakie

> jest podciśnienie.

walek zostaw. Proponuje odrazu inwestowac w deta. Szukaj na racingforum.pl uzywke det2 mozna kupic nawet za 200zl jak sie trafi. Stroisz na tym pomijajac seryjnego mapa i bedzie smigac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> walek zostaw. Proponuje odrazu inwestowac w deta. Szukaj na racingforum.pl uzywke det2 mozna kupic

> nawet za 200zl jak sie trafi. Stroisz na tym pomijajac seryjnego mapa i bedzie smigac

A co lepsze DET2 czy SMT6?? jakie są różnice między nimi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co lepsze DET2 czy SMT6?? jakie są różnice między nimi?

detII lub detIII. Na racingforum.pl byl obszerny watek w tej kwestii. Ja sam stroilem na det, smt nie widzialem jezeli chodzi o podlaczenie i programowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> dalej go mnie wystroiłeś?

Nie, czekam na "matki boskiej pieniężnej" to raz, a po dwa ciężko znaleźć za rozsądną cenę na szybko det-a. Dodatkowo vectra(2.0DTI) siadła i okazuje się, że pompa wtryskowa przeszła na łono Abrahama, więc wydatek rzędu połowy wartości autka. Porażka.

Za rozsądną cenę znalazłem SMT6 ale widzę że mało popularne u nas a dodatkowo dość stare to ustrojstwo, program do obsługi jeszcze dla W98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ktoś powiedzieć jakie ciśnienie powinno być na cylindrach przy takich modach?? Bo wczoraj jeszcze matiz mi odmówił posłuszeństwa ( normalnie masakra nie mam czym jeździć). Wcześniej sprawdzałem po wymianie uszczelki pod głowicą ciśnienie uszkodzonym miernikiem. Naprawiłem i w matizie mam 13 bar, a w cc jest ok 11.

Czy to znaczy że coś mam nie tak?? może wałek coś nie tak oszlifowany?? wentyle były docierane i sprawdzone na szczelność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A może ktoś powiedzieć jakie ciśnienie powinno być na cylindrach przy takich modach?? Bo wczoraj

> jeszcze matiz mi odmówił posłuszeństwa ( normalnie masakra nie mam czym jeździć). Wcześniej

> sprawdzałem po wymianie uszczelki pod głowicą ciśnienie uszkodzonym miernikiem. Naprawiłem i w

> matizie mam 13 bar, a w cc jest ok 11.

> Czy to znaczy że coś mam nie tak?? może wałek coś nie tak oszlifowany?? wentyle były docierane i

> sprawdzone na szczelność.

Ciśnienie na cylindrach nie ma nic do wałka, mierzy się tym tylko szczelność tłoków, stopień kompresji ma też na to wpływ. W sumie 11 b. na silnik n/a to nie rewelacja, równe chociaż na cylindrach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnica ok 0.5. No ale przy splanowaniu głowicy powinno być wiecej niż seria. A wałek chyba też ma wpływ na ciśnienie , jeśli otwiera sie zawór szybciej przed GMP i zamyka puźniej po DMP to na chłopski rozum ciśnienia będą inne. Oczywiście wałki się robi po to aby wiecej mieszanki wpadalo do cylindra i szybciej spaliny go opuszczały ale idzie to w parze z przeniesieniem momentu do góry. Na ekstremalnych wałkach żadne auto nie ma wolnych obrotów i to wiem. Dlatego chciałbym dokładnie wiedzieć jak to ma działać. Deta już zaklepałem wiec może na sobotę coś będę modził.

PS. Dzwoniłem do jakiegoś mechanika robiącego niby 80 kucy w tych motorach po planie głowy portingu i zmianie wałka i mówił że na standardzie ecu to ma biegać. Tak poskładał kilka motorów bez zmian w ecu. Coś chyba ściemniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze koty za płoty. DET2 podłączony w alpha-n. Troszkę błądzę jak we mgle, ale powoli do przodu.

Udało mi się go odpalić i wstępnie poustawiać. Zauważyłem że zapłon muszę dać sporo na plus i autko zaczyna jechać:P . Wacha idzie jak woda w rynnie. Przydał by się kolega z okolic co się zna na tym, aby to lepiej zestroić, mi to zamie jakiś czas.

Hamownia drogowa bajer niesamowity, szkoda że po wprowadzeniu danych jakie znalazłem w necie wyszło mi 86KM i 105Nm hehe.gif

Jak na moje oko to jak sprawdzałem autko w dalszym ciągu jest gorzej niż seria.

Proszę o małą podpowiedź, mam wyłączyć w ori ECU auto kalibrację i go z resetować??

Podłączone ma tak:

1. zapłon przez deta

2. TPSa równolegle

3. Map niepodłączony do Deta

4. Wtrysk przez Deta

5. Lambda równolegle ( tak dla sprawdzenia)

Zmiany na mapach F2 i F3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.