Skocz do zawartości

Czujniki temperatury wody 1.1 SPI i MPI


woj76

Rekomendowane odpowiedzi

> No dobra panowie, bez jaj Czy ma ktoś charakterystykę tego czujnika od Seicento 1.1 MPI? W książce

> od Seicento jest tylko IAT, albo ślepy jestem....

nie jestes slepy. Zobacz w ksiazce z punto II bo tam bedzie to samo. Nie mam teraz jej w pracy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie jestes slepy. Zobacz w ksiazce z punto II bo tam bedzie to samo. Nie mam teraz jej w pracy

Nie zaposiadam tej książki niestety, ale poszukam co i jak. Jakbyś miał czas potem strzelić fotę tej charakterystyki, byłbym wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki! Te wartości się zgadzają i bardzo mi to pomogło.

Niestety problem mam teraz z czujnikami od SPI i starego 1.2MPI. Wydaje się, że we wszystkich książkach są błędy i nie jestem w stanie ogarnąć, które charakterystyki są dobre. Jedno co jest pewne (i tak mówi książka od Punto I) to że czujnik CTS i IAW w 1.2 MPI maja taką samą charakterystykę. Ale ta podana tam dla czujnika cieczy nie ma sensu (skala się kończy na 60 stopniach i niby ma tam być 0 ohmów screwy.gif). Czy ktoś jest mnie w stanie oświecić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dzięki! Te wartości się zgadzają i bardzo mi to pomogło.

> Niestety problem mam teraz z czujnikami od SPI i starego 1.2MPI. Wydaje się, że we wszystkich

> książkach są błędy i nie jestem w stanie ogarnąć, które charakterystyki są dobre. Jedno co

> jest pewne (i tak mówi książka od Punto I) to że czujnik CTS i IAW w 1.2 MPI maja

> taką samą charakterystykę. Ale ta podana tam dla czujnika cieczy nie ma sensu (skala

> się kończy na 60 stopniach i niby ma tam być 0 ohmów ). Czy ktoś jest mnie w stanie oświecić?

Autodata podaje dla Punto 1

20C - 2000-3000 om

40C - 1000-1500 om

80C - 250-400 om

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Autodata podaje dla Punto 1

> 20C - 2000-3000 om

> 40C - 1000-1500 om

> 80C - 250-400 om

Burdel ogólnie z tym jest widzę - taki rozrzut wartości powoduje błędy w odczytach około 10 stopni, w przyapadku wyższych temperatur nawet więcej. I coś mi się wydaje, że z takim rozrzutem będę musiał żyć.

EDIT: Chyba mam to co chcę, uprzejmość Fiat Forum i kolegi tam, który się rzetelnie do swojego projektu zabrał:

EDIT2: linki nie zadziałały, tu link do posta:

>> KLIK <<

Jak widać, są faktycznie identyczne, a to już dobrze wróży ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wojtek jak ogarniesz przyjadę oblookac

Mechanika jest gotowa, kable też, i komp jest również przygotowany w 100% do pierwszego odpalenia. Wystarczy go podłączyć (5 minut roboty) i odpalić. Tylko nawet na to nie mam czasu i pogoda przeszkadza frown.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mechanika jest gotowa, kable też, i komp jest również przygotowany w 100% do pierwszego odpalenia.

> Wystarczy go podłączyć (5 minut roboty) i odpalić. Tylko nawet na to nie mam czasu i pogoda

> przeszkadza

a co tam dokladnie robisz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

Pytanko Sej Mpi 1.2 Czujnik Cieczy Zielony oryginalny z 1.1 wiązki również, Silnik 75 + Komp IAW49FD1 (z 75) Czy przegrzanie silnika spowoduję zapalenie kontrolki? W PI był wskaźnik i czujnik czerwony 3 pinowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanko Sej Mpi 1.2 Czujnik Cieczy Zielony oryginalny z 1.1 wiązki również, Silnik 75 + Komp

> IAW49FD1 (z 75) Czy przegrzanie silnika spowoduję zapalenie kontrolki? W PI był wskaźnik i

> czujnik czerwony 3 pinowy.

Jeśli silnik jest z punto od strony rozrządu i kolektora dolotowego wkręcony w głowicę jest czujnik z czerwoną obwódką (lub bezbarwną) jest pod wskaźnik temperatury cieczy, trzeba go wymienić na ten z czarną i wtedy mamy zamiast wskaźnika kontolkę przegrzania, w silniku palio trochę inaczej jest to rozwiązane - 2-funkcyjny czujnik w kolektorze dolotowym wkręcony w kanał wodny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega nie rozumie smile.gif mnie interesuję czy dany komp podaje informacje o przegrzaniu na kontrolkę na podstawie niebieskiego/zielonego czujnika.

Akurat w tym danym silniku otwór pod czujnik jest oryginalnie zaślepiony korkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.