woj76 Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 Czy dobrze koncypuję, że czujniki temperatury wody w Seju 1.1 SPI i MPI są różne? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 13 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > Czy dobrze koncypuję, że czujniki temperatury wody w Seju 1.1 SPI i MPI są różne? tak. Inna wtyczka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 13 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 13 Grudnia 2014 > tak. Inna wtyczka :/ Chodzi mi o charakterystykę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 15 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2014 > :/ Chodzi mi o charakterystykę... No dobra panowie, bez jaj Czy ma ktoś charakterystykę tego czujnika od Seicento 1.1 MPI? W książce od Seicento jest tylko IAT, albo ślepy jestem.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > No dobra panowie, bez jaj Czy ma ktoś charakterystykę tego czujnika od Seicento 1.1 MPI? W książce > od Seicento jest tylko IAT, albo ślepy jestem.... nie jestes slepy. Zobacz w ksiazce z punto II bo tam bedzie to samo. Nie mam teraz jej w pracy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > nie jestes slepy. Zobacz w ksiazce z punto II bo tam bedzie to samo. Nie mam teraz jej w pracy Nie zaposiadam tej książki niestety, ale poszukam co i jak. Jakbyś miał czas potem strzelić fotę tej charakterystyki, byłbym wdzięczny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 Dzięki! Te wartości się zgadzają i bardzo mi to pomogło. Niestety problem mam teraz z czujnikami od SPI i starego 1.2MPI. Wydaje się, że we wszystkich książkach są błędy i nie jestem w stanie ogarnąć, które charakterystyki są dobre. Jedno co jest pewne (i tak mówi książka od Punto I) to że czujnik CTS i IAW w 1.2 MPI maja taką samą charakterystykę. Ale ta podana tam dla czujnika cieczy nie ma sensu (skala się kończy na 60 stopniach i niby ma tam być 0 ohmów ). Czy ktoś jest mnie w stanie oświecić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nestea Napisano 16 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Dzięki! Te wartości się zgadzają i bardzo mi to pomogło. > Niestety problem mam teraz z czujnikami od SPI i starego 1.2MPI. Wydaje się, że we wszystkich > książkach są błędy i nie jestem w stanie ogarnąć, które charakterystyki są dobre. Jedno co > jest pewne (i tak mówi książka od Punto I) to że czujnik CTS i IAW w 1.2 MPI maja > taką samą charakterystykę. Ale ta podana tam dla czujnika cieczy nie ma sensu (skala > się kończy na 60 stopniach i niby ma tam być 0 ohmów ). Czy ktoś jest mnie w stanie oświecić? Autodata podaje dla Punto 1 20C - 2000-3000 om 40C - 1000-1500 om 80C - 250-400 om Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 16 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 16 Grudnia 2014 > Autodata podaje dla Punto 1 > 20C - 2000-3000 om > 40C - 1000-1500 om > 80C - 250-400 om Będę porównywał z tym co kminiłem, ale jest to trochę mało do pełnej kalibracji czujnika w ECU... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 > Autodata podaje dla Punto 1 > 20C - 2000-3000 om > 40C - 1000-1500 om > 80C - 250-400 om Burdel ogólnie z tym jest widzę - taki rozrzut wartości powoduje błędy w odczytach około 10 stopni, w przyapadku wyższych temperatur nawet więcej. I coś mi się wydaje, że z takim rozrzutem będę musiał żyć. EDIT: Chyba mam to co chcę, uprzejmość Fiat Forum i kolegi tam, który się rzetelnie do swojego projektu zabrał: EDIT2: linki nie zadziałały, tu link do posta: >> KLIK << Jak widać, są faktycznie identyczne, a to już dobrze wróży Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 Dla potomności - te dane w tych PDF podlinkowanych na FF są poprawne - oba czujniki mi się skalibrowały jak trzeba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 17 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 > Dla potomności - te dane w tych PDF podlinkowanych na FF są poprawne - oba czujniki mi > się skalibrowały jak trzeba. Wojtek jak ogarniesz przyjadę oblookac Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 17 Grudnia 2014 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2014 > Wojtek jak ogarniesz przyjadę oblookac Mechanika jest gotowa, kable też, i komp jest również przygotowany w 100% do pierwszego odpalenia. Wystarczy go podłączyć (5 minut roboty) i odpalić. Tylko nawet na to nie mam czasu i pogoda przeszkadza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtala Napisano 19 Grudnia 2014 Udostępnij Napisano 19 Grudnia 2014 > Mechanika jest gotowa, kable też, i komp jest również przygotowany w 100% do pierwszego odpalenia. > Wystarczy go podłączyć (5 minut roboty) i odpalić. Tylko nawet na to nie mam czasu i pogoda > przeszkadza a co tam dokladnie robisz ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUFF Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Pytanko Sej Mpi 1.2 Czujnik Cieczy Zielony oryginalny z 1.1 wiązki również, Silnik 75 + Komp IAW49FD1 (z 75) Czy przegrzanie silnika spowoduję zapalenie kontrolki? W PI był wskaźnik i czujnik czerwony 3 pinowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tasiemiec Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 > Pytanko Sej Mpi 1.2 Czujnik Cieczy Zielony oryginalny z 1.1 wiązki również, Silnik 75 + Komp > IAW49FD1 (z 75) Czy przegrzanie silnika spowoduję zapalenie kontrolki? W PI był wskaźnik i > czujnik czerwony 3 pinowy. Jeśli silnik jest z punto od strony rozrządu i kolektora dolotowego wkręcony w głowicę jest czujnik z czerwoną obwódką (lub bezbarwną) jest pod wskaźnik temperatury cieczy, trzeba go wymienić na ten z czarną i wtedy mamy zamiast wskaźnika kontolkę przegrzania, w silniku palio trochę inaczej jest to rozwiązane - 2-funkcyjny czujnik w kolektorze dolotowym wkręcony w kanał wodny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RUFF Napisano 2 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2015 Kolega nie rozumie mnie interesuję czy dany komp podaje informacje o przegrzaniu na kontrolkę na podstawie niebieskiego/zielonego czujnika. Akurat w tym danym silniku otwór pod czujnik jest oryginalnie zaślepiony korkiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.