Skocz do zawartości

Evanda - błąd P0171 - za uboga mieszanka...- pomocy


MarcinekNu2

Rekomendowane odpowiedzi

> Masz gaz?

Mam...jak można wyedytować mojego posta?

Btw...

Od dwóch tygodni po regulacji gazu (palił za dużo) zapala się (na razie sporadycznie) check z błędem P0171(nie zawsze, bład pojawia się w Chevrolet Explorer ale nie zawsze zapala check). Chyba tylko na wolnych obrotach. Gaz dzis regulowany bo trochę za ubogo było na wolnych ale check zapalił się znowu. Pozniej nie ale błąd był. Poźniej wrzucę logi z progranu. Może ktoś coś zauważy. Po zapaleniu checka nie ma żadnych innych objawów czy problemów. Samochód jeździ normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mam...jak można wyedytować mojego posta?

> Btw...

> Od dwóch tygodni po regulacji gazu (palił za dużo) zapala się (na razie sporadycznie) check z

> błędem P0171(nie zawsze, bład pojawia się w Chevrolet Explorer ale nie zawsze zapala check).

> Chyba tylko na wolnych obrotach. Gaz dzis regulowany bo trochę za ubogo było na wolnych ale

> check zapalił się znowu. Pozniej nie ale błąd był. Poźniej wrzucę logi z progranu. Może ktoś

> coś zauważy. Po zapaleniu checka nie ma żadnych innych objawów czy problemów. Samochód jeździ

> normalnie.

jaki silnik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2.0 ten sam co w Leganzie tyle że 2 sondy i pełna sekwencja.

u mnie w 1.8 tez wywalało ciągle ubogą mieszanke

regulacje pomagały chwilowo

po zmianie dysz i listwy na wydajniejszą problem znikł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie kilka miesięcy temu zmieniłem listwę i wtryski i problem nie występował. Dopiero teraz.

Jakie masz wtryskiwacze, reduktor oraz kontroler LPG?

Edit:

Popatrzyłem na loga i ewidentnie widać, że instalacja jest źle zestrojona. Korekta długoterminowa czasu wtrysku cały czas w plusie (za ubogo) i dochodzi często do 30%, a to jest właśnie granica detekcji błędu złego składu mieszanki dla tego sterownika.

Źle to jest ustawione i możliwe, że są też za małe dysze/wtryskiwacze.

Dla wykluczenia błędu pochodzącego od układu wtrysku benzyny, pojeździłbym ze dwa dni bez uruchamiania LPG i wtedy sprawdziłbym, jak wyglądają wartości korekty długoterminowej (kolumna 14 w pliku).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Z tego co pamiętam instalacja to Zenit (nie najnowszy model) pierwotnie zestrojona z...chyba wtryskami czerwonymi Valteka, teraz założona nowa listwa i wtryski APIS. Więcej nie wiem, wtryski podobno dobre, polskie, szybkie, dysza chyba 2 mm ale też nie pamiętam. Gazownik rozwiercał przy mnie. Błąd (check) się na razie nie pojawił ale poradź co robić, bo albo samochód pali gaz albo uszczelkę pod głowicą (takie powiedzenie).

Poniżej zdjęcia:

d72231633e17.jpg

3ec53d260b87.jpg

04aef12f6236.jpg

7d30c13d8d9a.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>Błąd (check) się na razie nie pojawił ale poradź co robić, bo albo

> samochód pali gaz albo uszczelkę pod głowicą (takie

Przy sekwencji to wygląda to trochę inaczej, bo jest adaptacja składu mieszanki, czyli wydłużenie bazowego czasu wtrysku benzyny, gdy na gazie jest "za ubogo" i vice versa.

Co do tego, co miałbyś robić, to już w sumie napisałem, co zrobiłbym na początku: pojeździć jakiś czas tylko na benzynie i sprawdzić, jak wygląda kolumna 14 w logu Chevrolet Explorer.

Jeśli będą tam wartości znacząco niższe lub wręcz ujemne, to masz jasny dowód na to, że masz mocno niedostrojoną instalację LPG.

P.S. Na ostatnim zdjęciu widzę chyba dość leciwy reduktor Alaska - to może być jeden z elementów tej układanki. Jeśli to jest w istocie Alaska, to ona sprawdza się w aucie do 90 - 100 KM, ale nie nadaje się do Evandy. Jak sam chcesz przy tym dłubać, to musisz zaopatrzyć się w kabel i soft do LPG. Jak nie - szukaj dobrego gazownika w okolicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze akurat u nas nie ma dobrych gazowników, są tylko drodzy. Czy myślisz, że taki reduktor byłby za słaby i było by to czuć? Bo różnicy pomiędzy gazem a benzyną nie widzę za bardzo jeśli chodzi o jazdę. Poza tym co do korygowania to co miałbym tam zrobić gdybym kupił kabel lub co bardziej prawdopodobne pojechał do gazownika i mu wskazał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kurcze akurat u nas nie ma dobrych gazowników, są tylko drodzy. Czy myślisz, że taki reduktor byłby

> za słaby i było by to czuć? Bo różnicy pomiędzy gazem a benzyną nie widzę za bardzo jeśli

> chodzi o jazdę. Poza tym co do korygowania to co miałbym tam zrobić gdybym kupił kabel lub co

> bardziej prawdopodobne pojechał do gazownika i mu wskazał?

Jest ewidentnie za ubogo, ale na to może się składać kilka spraw: wtryskiwacze, wydajność reduktora i wreszcie ustawienie całości.

Tak, jak pisałem wcześniej: sprawdź na początek jakie wartości przyjmuje korekta długoterminowa czasu wtrysku, gdy jakiś czas jeździsz tylko na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

Dawno mnie tu nie było..

No cóż jeśli chodzi o ubogą mieszankę to ja stawiam na reduktor. Eva jet na to wrażliwa, miałem reduktor Tomasetto i nie dawał rady z wydajnością, zmienili mi na Zavoli i wszystko do końca było ok... oba reduktory były do 150 KM jednak mimo to dawał rade tylko Zavoli...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.