KotLarry Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Witajcie, sprawa może się wydać śmieszna, no ale jestem ostrożny zwyczajnie. Mam możliwość wykupu auta firmowego po korzystnej cenie - teoretycznie nie brać to jak przyznać się do ułomności mózgowej. Auto jest z końca 2012 i z tego co pamiętam, jeżdżę nim od około 80000 km teraz ma 127 000. W zasadzie nic się na razie nie dzieje, wiem, że sprzęgło będzie do wymiany za jakiś czas. Ale ogólnie jako że lubię samochody, to czy służbowy czy nie, nie zaniedbuję ich, więc z mojej strony raczej nie ucierpiał. Tyle tzw wśpiewki. Pytanie dziś brzmi, czy coś może się w tym aucie spartolić? Czy w porównaniu do obecnego Clio III mogę spodziewać się nieprzewidzianych wydatków? Żona będzie tym jeździć koło 20km dziennie - do pracy. Jakieś filtry cząstek atomowych, EGRY, ELEKTRONIKA ? Jest coś co lubi w nim ot tak powiedzieć płacz i płać? Z góry bardzo Wam dziękuję za podpowiedź. EdiT: Może dodam, że prywatnie nigdy nie miałem "TDI" w dłuższej perspektywie czasu. Po benzynie wiem czego się spodziewać. A tutaj,... Każdy straszy, że serwis "TDI" jest drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Vadero Napisano 11 Października 2015 Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Za ile go możesz mieć? Jak auto znasz, wiesz że zadbane, cena dobra, to czemu nie? A jak cena dobra, to choćby weź i sprzedaj - coś zarobisz Diesel jak diesel - w każdym ci może paść dwumasa, turbo, albo wtryski. Możesz też zamordować DPF przy nieumiejętnym używaniu. Ja bym się jednak skupił na zamordowaniu tego sprzęgła, póki pracodawca płaci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 11 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2015 Tanio, tak tanio na allegro prawie nie ma Sprzęgła nie zdążę - nowe auto odbieram w tym tygodniu Problem polega na tym, że mimo, ze tanio, to nie jestem gotów na ten wydatek. I tak próbuję się przekonać, że warto pokombinować. A teść się już na clio napalił PS sprawdziłem, auto z serii tych złych co trąbią w TV I tu nasuwa się pytanie, zgłaszać się do VW, co oni by tam zrobili? stracę moc czy jak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbi Napisano 12 Października 2015 Udostępnij Napisano 12 Października 2015 ja wymieniłem (odpukać ) tylko sprzęgło i egr. przebieg ok 170 przy wymianie. teraz 183 tys. - innych napraw nie było, nawet zawias nie ruszany. zatem przy założeniu, że robisz powiedzmy 20 tys rocznie jeszcze masz 2-3 lata względnego spokoju. nie wiem w którym roku ten feralny egr usprawnili - podobno jest mniej awaryjny. jedynie co to trzeba zerkać kiedy ci obroty podkasują bo oznacza to, że dpf się próbuje dopalać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecotec Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Kupiłem niedawno jette 1.6 tdi z filtrem dpf, minusy: silnik ohydny dźwięk, jest za słaby, nie ma dołu, spalanie większe niż w poprzedniej borze 1.9 tdi, blacha bardzo cienka, plastiki na boczkach gorsze od najgorszej tandety, nagłośnienie gorsze niż w borze, słabe grzanie lusterek i tylnej szyby, chcąc zmieniać biegi jak nakazuje komp to bym jeżdził jak emeryt w zakresie 1300 - 1600 obr. z zerowym przyspieszeniem, zawieszenie sztywne jak wóz drabiniasty plusy: wyposażenie, ogrzewanie, dobrze działa klima, odpowiada mi wnętrze - wygląd, ergonomia itp. Ogólnie boję się tego auta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 20 Października 2015 Udostępnij Napisano 20 Października 2015 A tutaj,... Każdy straszy, że serwis "TDI" jest drogi Nie wiem jak późniejsze wypusty, ale z 2010 roku leciały z powodu wad fabrycznych EGR-y zintegrowane z chłodnicą spalin, czujniki różnicy ciśnień i jeszcze jakiś czujnik, ale nie pamiętam jaki. O ile czujniki to jakieś paręset złotych to EGR podchodził pod 1000 zł. Wymiana na używki nie miała sensu bo brałeś część z wadą. Podobno później to wyeliminowano, ale jak jest naprawdę to nie wiem Obecne 1.6 TDI nie sprawiają problemów a niektóre mają po 90 kkm. Silnik mułowaty, ale przede wszystkim cichy wewnątrz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 20 Października 2015 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2015 Silnik mułowaty, ale przede wszystkim cichy wewnątrz. W siódemce jest zdecydowanie ciszej i chyba sam silnik jakby mocniejszy Rzekłbym lżej wkręca się na obroty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pirania_slon Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Brat ma służbową VII z takim silnikiem i po 50 tys (zrobione w 8 miesięcy) auto odmówiło posłuszeństwa w trasie. Serwis wymienił silnik na nowy. Ale ogólnie bardzo zadowolony z tego auta. Spalanie do 5,5 litra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 3 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 W VII [akurat Bluemotion] spalanie nawet z wyłączonym Start Stop jest na 100% mniejsze, ale może to kwestia wskazań komputerka. PS kto mi powie jakie tu jest wyposażenie: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TIMMY Napisano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 W VII [akurat Bluemotion] spalanie nawet z wyłączonym Start Stop jest na 100% mniejsze, ale może to kwestia wskazań komputerka. PS kto mi powie jakie tu jest wyposażenie: DSCF7879.JPG Wpisz sobie tu wszystkie kody z naklejki pooddzielane średnikami. http://igorweb.org/equidec/Default.aspx Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Nie wiem jak późniejsze wypusty, ale z 2010 roku leciały z powodu wad fabrycznych EGR-y zintegrowane z chłodnicą spalin, czujniki różnicy ciśnień i jeszcze jakiś czujnik, ale nie pamiętam jaki. O ile czujniki to jakieś paręset złotych to EGR podchodził pod 1000 zł. Wymiana na używki nie miała sensu bo brałeś część z wadą. Podobno później to wyeliminowano, ale jak jest naprawdę to nie wiem Obecne 1.6 TDI nie sprawiają problemów a niektóre mają po 90 kkm. Silnik mułowaty, ale przede wszystkim cichy wewnątrz. Aktualizacja W jednym 1.6 TDI pojawiły się opiłki przez co pompa nie daje ciśnienia. Auto stoi od miesiąca w serwisie z przebiegiem 94 kkm. Skoda odmawia uznania gwarancji z powodu złej jakości paliwa, którego nawet nie zbadali. Walczę dalej :D Opcje sa dwie, albo rzeczywiście trafiliśmy na jakiś syf na którymś BP, albo wada pompy. Po rozmowach z innymi serwisami mają takie przypadki dość często. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Beathles Napisano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Aktualizacja W jednym 1.6 TDI pojawiły się opiłki przez co pompa nie daje ciśnienia. Auto stoi od miesiąca w serwisie z przebiegiem 94 kkm. Skoda odmawia uznania gwarancji z powodu złej jakości paliwa, którego nawet nie zbadali. Walczę dalej :D Opcje sa dwie, albo rzeczywiście trafiliśmy na jakiś syf na którymś BP, albo wada pompy. Po rozmowach z innymi serwisami mają takie przypadki dość często. Z mojej wiedzy nie ma możliwości by w on szczególnie na BP znalazly się opiłki .Filtr w samochodzie nie przepuści takich zanieczyszczeń a tym bardziej w dystrybutorze. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jarzab11 Napisano 3 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2015 Z mojej wiedzy nie ma możliwości by w on szczególnie na BP znalazly się opiłki .Filtr w samochodzie nie przepuści takich zanieczyszczeń a tym bardziej w dystrybutorze. PozdrawiamTzn. nie do końca tak twierdzą. Paliwo było złe i opiłki są z pompy Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mammoth Napisano 12 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 12 Grudnia 2015 W 1,6TDI najdroższą nieplanowaną naprawą jest chłodnica recyrkulacji spalin, zdarzają się też problemy z czujnikiem położenia gruszki przy turbosprężarce... a poza tym nic szczególnego, problemy z wtryskiwaczami zdarzały się tylko na początku produkcji przy osprzęcie Continentala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 17 Grudnia 2015 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Kotlarry, kupiłeś tego golfa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Si senor Tylko teraz mam problem, bo żonie się spodobał i oddać nie chce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KotLarry Napisano 17 Grudnia 2015 Autor Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2015 Wpisz sobie tu wszystkie kody z naklejki pooddzielane średnikami. http://igorweb.org/equidec/Default.aspx Dzięki wyszło tak: X4J = National sales program Poland CM1 = Steel wheels 6.5J x 16 G0C = 5-speed manual transmission HH7 = Tires 205/55 R16 91V J0M = Battery 360 A (80 Ah) K8D = Station Wagon Variant/Avant 4VF = 1 2-point seat belt/3 static lap belts third row of seats in passenger compartment D38 = 4-cyl. turbo dies. eng. 1.6 l/77 kW (4V)TDI common rail Base engine is TF3/TN1/TJ1 U5A = Instrument insert, km/h speedometer 1ZM = Disc brakes, front (Geomet D) V0A = Tires w/o specification of tire brand 0A2 = 4 doors 1AT = Electronic stabilization program (ESP) 1G2 = Steel spare wheel with original equipment tires 1MC = Steering wheel (hollow rim) 2JB = Standard bumpers 5RQ = Right exterior mirror: convex 7K0 = Without tire pressure warning light 2UA = Standard design 5SL = Left exterior mirror: aspherical 0HM = Vehicle class differentiation -1KM- Build status corresponds to production in Mexico 4X3 = Side air bag front with curtain air bag 7MG = Emission standard EU5 3L3 = Manual height adjustment for front seats 3T2 = Three rear headrests QG1 = Service interval prolongation 3YQ = Door pockets without insert mats 4A3 = Seat heater for front seats separately controlled 8BG = Twin-headlight for driving on the right,with integrated high beam L07 = Suspension range 07 installation control only, no requirement forecast G67 = Front shock absorption 8AE = Radio "RCD310 MP3" B0A = Component parts set without country-specific design requirement 1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic) 3FA = Without roof insert (standard roof) 4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing 4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker 8Y1 = Two-tone horn 8ZH = Antenna for AM/FM reception, "diversity" KH6 = Electronically controlled air conditioning system Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.