Skocz do zawartości

VW GOLF VI VARIANT 1.6 TDI - czy mam się bać?


KotLarry

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

sprawa może się wydać śmieszna, no ale jestem ostrożny zwyczajnie.

 

Mam możliwość wykupu auta firmowego po korzystnej cenie - teoretycznie nie brać to jak przyznać się do ułomności mózgowej.

 

Auto jest z końca 2012 i z tego co pamiętam, jeżdżę nim od około 80000 km teraz ma 127 000.

W zasadzie nic się na razie nie dzieje, wiem, że sprzęgło będzie do wymiany za jakiś czas.

Ale ogólnie jako że lubię samochody, to czy służbowy czy nie, nie zaniedbuję ich, więc z mojej strony raczej nie ucierpiał.

 

Tyle tzw wśpiewki.

 

Pytanie dziś brzmi, czy coś może się w tym aucie spartolić? 

Czy w porównaniu do obecnego Clio III mogę spodziewać się nieprzewidzianych wydatków?

Żona będzie tym jeździć koło 20km dziennie - do pracy.

 

Jakieś filtry cząstek atomowych, EGRY, ELEKTRONIKA ?

Jest coś co lubi w nim ot tak powiedzieć płacz i płać?

 

Z góry bardzo Wam dziękuję za podpowiedź.

EdiT: Może dodam, że prywatnie nigdy nie miałem "TDI" w dłuższej perspektywie czasu. Po benzynie wiem czego się spodziewać.

A tutaj,... Każdy straszy, że serwis "TDI" jest drogi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za ile go możesz mieć? ;]

Jak auto znasz, wiesz  że zadbane, cena dobra, to czemu nie?

A jak cena dobra, to choćby weź i sprzedaj - coś zarobisz :)

 

Diesel jak diesel - w każdym ci może paść dwumasa, turbo, albo wtryski. Możesz też zamordować DPF przy nieumiejętnym używaniu. Ja bym się jednak skupił na zamordowaniu tego sprzęgła, póki pracodawca płaci ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tanio, tak tanio na allegro prawie nie ma ;]

Sprzęgła nie zdążę - nowe auto odbieram w tym tygodniu ;]

 

Problem polega na tym, że mimo, ze tanio, to nie jestem gotów na ten wydatek.

I tak próbuję się przekonać, że warto pokombinować.

A teść się już na clio napalił ;]

 

PS sprawdziłem, auto z serii tych złych co trąbią w TV ;]

 

I tu nasuwa się pytanie, zgłaszać się do VW, co oni by tam zrobili? stracę moc czy jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymieniłem (odpukać ) tylko sprzęgło i egr. przebieg ok 170 przy wymianie. teraz 183 tys. - innych napraw nie było, nawet zawias nie ruszany. 

zatem przy założeniu, że robisz powiedzmy 20 tys rocznie jeszcze masz 2-3 lata względnego spokoju. nie wiem w którym roku ten feralny egr usprawnili - podobno jest mniej awaryjny.

jedynie co to trzeba zerkać kiedy ci obroty podkasują bo oznacza to, że dpf się próbuje dopalać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem niedawno jette 1.6 tdi z filtrem dpf,

minusy:

silnik ohydny dźwięk, jest za słaby, nie ma dołu, spalanie większe niż w poprzedniej borze 1.9 tdi,

blacha bardzo cienka, plastiki na boczkach gorsze od najgorszej tandety, nagłośnienie gorsze niż w borze, słabe grzanie lusterek i tylnej szyby, chcąc zmieniać biegi jak nakazuje komp to bym jeżdził jak emeryt w zakresie 1300 - 1600 obr. z zerowym przyspieszeniem, zawieszenie sztywne jak wóz drabiniasty

plusy:

wyposażenie, ogrzewanie, dobrze działa klima, odpowiada mi wnętrze - wygląd, ergonomia itp.

 

Ogólnie boję się tego auta ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


A tutaj,... Każdy straszy, że serwis "TDI" jest drogi

 

Nie wiem jak późniejsze wypusty, ale z 2010 roku leciały z powodu wad fabrycznych EGR-y zintegrowane z chłodnicą spalin, czujniki różnicy ciśnień i jeszcze jakiś czujnik, ale nie pamiętam jaki. O ile czujniki to jakieś paręset złotych to EGR podchodził pod 1000 zł. Wymiana na używki nie miała sensu bo brałeś część z wadą. Podobno później to wyeliminowano, ale jak jest naprawdę to nie wiem :) Obecne 1.6 TDI nie sprawiają problemów a niektóre mają po 90 kkm.

 

Silnik mułowaty, ale przede wszystkim cichy wewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brat ma służbową VII z takim silnikiem i po 50 tys (zrobione w 8 miesięcy) auto odmówiło posłuszeństwa w trasie.

Serwis wymienił silnik na nowy. 

Ale ogólnie bardzo zadowolony z tego auta. 

Spalanie do 5,5 litra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc później...

W VII [akurat Bluemotion] spalanie nawet z wyłączonym Start Stop jest na 100% mniejsze, ale może to kwestia wskazań komputerka.

 

PS kto mi powie jakie tu jest wyposażenie:

 

attachicon.gifDSCF7879.JPG

Wpisz sobie tu wszystkie kody z naklejki pooddzielane średnikami.

http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak późniejsze wypusty, ale z 2010 roku leciały z powodu wad fabrycznych EGR-y zintegrowane z chłodnicą spalin, czujniki różnicy ciśnień i jeszcze jakiś czujnik, ale nie pamiętam jaki. O ile czujniki to jakieś paręset złotych to EGR podchodził pod 1000 zł. Wymiana na używki nie miała sensu bo brałeś część z wadą. Podobno później to wyeliminowano, ale jak jest naprawdę to nie wiem :) Obecne 1.6 TDI nie sprawiają problemów a niektóre mają po 90 kkm.

 

Silnik mułowaty, ale przede wszystkim cichy wewnątrz.

 

Aktualizacja :) W jednym 1.6 TDI pojawiły się opiłki przez co pompa nie daje ciśnienia. Auto stoi od miesiąca w serwisie z przebiegiem 94 kkm. Skoda odmawia uznania gwarancji z powodu złej jakości paliwa, którego nawet nie zbadali. :)  Walczę dalej :D

Opcje sa dwie, albo rzeczywiście trafiliśmy na jakiś syf na którymś BP, albo wada pompy. Po rozmowach z innymi serwisami mają takie przypadki dość często.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aktualizacja :) W jednym 1.6 TDI pojawiły się opiłki przez co pompa nie daje ciśnienia. Auto stoi od miesiąca w serwisie z przebiegiem 94 kkm. Skoda odmawia uznania gwarancji z powodu złej jakości paliwa, którego nawet nie zbadali. :)  Walczę dalej :D

Opcje sa dwie, albo rzeczywiście trafiliśmy na jakiś syf na którymś BP, albo wada pompy. Po rozmowach z innymi serwisami mają takie przypadki dość często.

Z mojej wiedzy nie ma możliwości  by w on szczególnie na BP znalazly się opiłki .Filtr w samochodzie nie przepuści  takich zanieczyszczeń a tym bardziej  w dystrybutorze. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojej wiedzy nie ma możliwości by w on szczególnie na BP znalazly się opiłki .Filtr w samochodzie nie przepuści takich zanieczyszczeń a tym bardziej w dystrybutorze. Pozdrawiam

Tzn. nie do końca tak twierdzą. Paliwo było złe i opiłki są z pompy

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

W 1,6TDI najdroższą nieplanowaną naprawą jest chłodnica recyrkulacji spalin, zdarzają się też problemy z czujnikiem położenia gruszki przy turbosprężarce... a poza tym nic szczególnego, problemy z wtryskiwaczami zdarzały się tylko na początku produkcji przy osprzęcie Continentala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wpisz sobie tu wszystkie kody z naklejki pooddzielane średnikami.

http://igorweb.org/equidec/Default.aspx

Dzięki wyszło tak:

 

 

X4J = National sales program Poland

CM1 = Steel wheels 6.5J x 16

G0C = 5-speed manual transmission

HH7 = Tires 205/55 R16 91V

J0M = Battery 360 A (80 Ah)

K8D = Station Wagon Variant/Avant

4VF = 1 2-point seat belt/3 static lap belts third row of seats in passenger compartment

D38 = 4-cyl. turbo dies. eng. 1.6 l/77 kW (4V)TDI common rail Base engine is TF3/TN1/TJ1

U5A = Instrument insert, km/h speedometer

1ZM = Disc brakes, front (Geomet D)

V0A = Tires w/o specification of tire brand

0A2 = 4 doors

1AT = Electronic stabilization program (ESP)

1G2 = Steel spare wheel with original equipment tires

1MC = Steering wheel (hollow rim)

2JB = Standard bumpers

5RQ = Right exterior mirror: convex

7K0 = Without tire pressure warning light

2UA = Standard design

5SL = Left exterior mirror: aspherical

0HM = Vehicle class differentiation -1KM- Build status corresponds to production in Mexico

4X3 = Side air bag front with curtain air bag

7MG = Emission standard EU5

3L3 = Manual height adjustment for front seats

3T2 = Three rear headrests

QG1 = Service interval prolongation

3YQ = Door pockets without insert mats

4A3 = Seat heater for front seats separately controlled

8BG = Twin-headlight for driving on the right,with integrated high beam

L07 = Suspension range 07 installation control only, no requirement forecast

G67 = Front shock absorption

8AE = Radio "RCD310 MP3"

B0A = Component parts set without country-specific design requirement

1N3 = Speed-related variable steering assist (Servotronic)

3FA = Without roof insert (standard roof)

4K3 = Radio remote controlled central locking operated from inside and safe securing

4R4 = Power windows with comfort operation andcircuit breaker

8Y1 = Two-tone horn

8ZH = Antenna for AM/FM reception, "diversity"

KH6 = Electronically controlled air conditioning system

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.