Skocz do zawartości

skok gwintu 1,5 zastąpienie 1,75


mstanclik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Na szybko, była awaria, która została na drodze szybko usunięta: wykręciła się z zacisku śruba M12 i teraz okazało się że była to śruba drobnozwojowa M12 skok 1,5 i w chipciu (Casto) nie mieli więc poszedł zwykły skok 1,75 wkręciłem (szło ciężej) dojechałem do domu - spoko.

Teraz czy wykręcić i zastąpić tą śrubę normalną o skoku 1,75 śrubą drobnozwojową jak była w oryginale czyli skok 1,5.

Nie przegwintuje mi się to i nie będzie odkręcać?
Czy zostawić tak jak jest? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na szybko, była awaria, która została na drodze szybko usunięta: wykręciła się z zacisku śruba M12 i teraz okazało się że była to śruba drobnozwojowa M12 skok 1,5 i w chipciu (Casto) nie mieli więc poszedł zwykły skok 1,75 wkręciłem (szło ciężej) dojechałem do domu - spoko.

Teraz czy wykręcić i zastąpić tą śrubę normalną o skoku 1,75 śrubą drobnozwojową jak była w oryginale czyli skok 1,5.

Nie przegwintuje mi się to i nie będzie odkręcać?

Czy zostawić tak jak jest? 

 

 

Chyba musiało nieźle ciężej iść.

Ja już bym jej nie ruszał. Rozwaliłeś sobie gwint i każde gmeranie i zamiana go dodatkowo osłabi.

No i oczywiście - mam nadzieję, że śruba pracuje na ścinanie, a nie wyciąganie, bo jeśli na wyciąganie, to może któregoś pięknego dnia puścić.

Przy pracy na ścinanie raczej nie powinno się nic stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruby drobnozwojowe są śrubami o zwiększonej wytrzymałości i stosuje się je tam gdzie taka wytrzymałość jest potrzebna. Wkręcając zamiast niej śrubę z Castoramy która ma wytrzymałość niskiej klasy, na dodatek z innym gwintem, połączenie zostało mocno osłabione.

Jeżeli śruba pracuje w zawieszeniu lub hamulcach to koniecznie trzeba ją usunąć i wkręcić odpowiednią. Jest duża szansa że gwint przetrwał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba musiało nieźle ciężej iść.

 

Wszystko zależy, jak długą gassrurką kolega dysponował... :phi:   Widać śruba klasy 4.6, gorzej, gdy się ukręci przy próbie wykręcenia...  :oslabiony:              

 

 

Ja już bym jej nie ruszał. Rozwaliłeś sobie gwint i każde gmeranie i zamiana go dodatkowo osłabi.

 

Skoro to jest śruba mocująca zacisk, to pytanie brzmi: nie czy, lecz kiedy trzeba będzie to odkręcić. No chyba że autor będzie chciał, kiedy zajdzie konieczność wymiany klocków, "uszczęśliwić" jakiegoś mechanika, a później przeczytamy wątek pt: mechanik uszkodził mi gwint w zacisku... ;]

Co do samej śruby - wszystko zależy od konstrukcji: czy jest ona wkręcana do zacisku, czy do jego wspornika?

Trzeba zobaczyć, być może, jeśli się okaże, że gwint jednak jest uszkodzony, będzie można dać dłuższą śrubę i nakrętkę "od tyłu" :swinka::phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Duże szanse, że gwint w zacisku przetrwał. Ale po wykręceniu najprawdopodobniej otwór trzeba będzie przelecieć gwintownikiem. Z miękkiej śruby zostaną resztki materiału które potrafią skutecznie uniemożliwić wkręcenie nowej śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...śruba 1,25 jest twarda, element w który była wkręcona też jest twardy...

Wysokiej twardości gwintu wewnętrznego to ja bym nie obstawiał.  Pytanie na szybko: czy to otwór przelotowy czy ślepy? Ja przelotowy, to można się podeprzeć dłuższą śrubą i nakrętką. Jeśli ślepy, to może da się pogłębić, nagwintować i dać dłuższą śrubę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Na szybko, była awaria, która została na drodze szybko usunięta: wykręciła się z zacisku śruba M12 i teraz okazało się że była to śruba drobnozwojowa M12 skok 1,5 i w chipciu (Casto) nie mieli więc poszedł zwykły skok 1,75 wkręciłem (szło ciężej) dojechałem do domu - spoko.

Teraz czy wykręcić i zastąpić tą śrubę normalną o skoku 1,75 śrubą drobnozwojową jak była w oryginale czyli skok 1,5.

Nie przegwintuje mi się to i nie będzie odkręcać?

Czy zostawić tak jak jest?

Ponieważ piszesz o hamulcach, to ja bym wymienił zarówno śrubę, jak i element, w który jest wkręcana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wkręcił właściwą śrubę po "odświeżeniu" gwintu, klucz dynamometryczny w dłoń i wszystko jasne.  Jak się nie uda to niestety trzeba nowe jarzmo.

Chyba że nie zależy Ci a bezpieczeństwie - sklepać młotkiem śrubę i wkręcić na pakuły :piwko:;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym wkręcił właściwą śrubę po "odświeżeniu" gwintu, klucz dynamometryczny w dłoń i wszystko jasne. Jak się nie uda to niestety trzeba nowe jarzmo.

Chyba że nie zależy Ci a bezpieczeństwie - sklepać młotkiem śrubę i wkręcić na pakuły :piwko:;)

Wystarczy na klej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.