Jump to content
Sign in to follow this  
szulu

Ciśnienie oleju

Recommended Posts

Jakiś czas nie jeździłem Stilo, poruszała się nim żona (dookoła komina, bardzo krótkie trasy, 2-3km, co kilkaset metrów postoje). Ostatnio zacząłem nim jeździć ja i zauważyłem jedną rzecz - po rozgrzaniu autka po ponownym odpaleniu zapala się kontrolka i wyświetla komunikat o niewystarczającym ciśnieniu oleju i konieczności wyłączenia samochodu. Lekkie przegazowanie i kontrolka gaśnie i już się nie zapala (czasami trzeba kilka razy podnieść minimalnie obroty). Dzieje się to tylko na gorącym silniku. Na zimnym lub średnio rozgrzanym problemu nie ma, kontrolka gaśnie natychmiast i zero komunikatów. Silnik  - 1.9jtd 115km, przebieg 254kkm, oleju nie bierze, moc w normie. Aktualnie zalany jest Total 5W40 (od kilku wymian ten sam olej jest wlewany), filtr Knechta. Na oleju zrobione ok 6.5 kkm. Objaw występuje tylko przy odpalaniu. Później bez względu na styl jazdy kontrolka i komunikat już się nie pojawiają. Olej stracił swoje właściwości? Przytyka się filtr? Szwankuje czujnik czy może o zgrozo silnik się kończy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zacznij od najprostszej rzeczy. Wymień czujnik ciśnienia oleju. Jest to paręnaście złotych ale zacznij od tego. Czujnik wkręcony jest w blok silnika dostęp tylko przez kanał.    

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak wyżej, zacznij od wymiany czujnika bo to najprostsze i najtańsze rozwiązanie i najbardziej prawdopodobne.

Jeśli nie pomoże to najpierw zmienił bym olej, potem ewentualnie pompę.

Silnik się nie kończy spokojnie, co najwyżej pompa oleju. ale pamiętaj że nawet króciutka jazda bez odpowiedniego ciśnienia oleju prowadzi do zatarcia silnika :old:

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

Zacznij od najprostszej rzeczy. Wymień czujnik ciśnienia oleju. Jest to paręnaście złotych ale zacznij od tego. Czujnik wkręcony jest w blok silnika dostęp tylko przez kanał.    

No i od tego chyba zacznę, szkoda tylko, że dojście tylko z kanału i pewnie dodatkowo po zdjęciu osłony silnika :(

 

8 godzin temu, Wafer napisał:

(...) ale pamiętaj że nawet króciutka jazda bez odpowiedniego ciśnienia oleju prowadzi do zatarcia silnika :old:

Wiem wiem ;) Tak jak pisałem, objaw występuje tylko przy odpaleniu gorącego silnika i wystarczy podnieść obroty o 100-200 i już znika i się nie pojawia :) Gdyby kontrolka nie gasła lub zapalała się w trakcie jazdy to miałbym już pewnie wszystko rozebrane i posprawdzane a tak to jakoś trochę to bagatelizuję ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pytanie jaki olej (lepkość, ilość km przejechana na nim, czy był przysmażany i istotne jakiej marki)   - może tak już rzadki gdy jest rozgrzany, że jednak ucieka przez pompę i daje słabe ciśnienie?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 15.03.2017 o 00:15, Wafer napisał:

Jak wyżej, zacznij od wymiany czujnika bo to najprostsze i najtańsze rozwiązanie i najbardziej prawdopodobne.

Jeśli nie pomoże to najpierw zmienił bym olej, potem ewentualnie pompę.

Silnik się nie kończy spokojnie, co najwyżej pompa oleju. ale pamiętaj że nawet króciutka jazda bez odpowiedniego ciśnienia oleju prowadzi do zatarcia silnika :old:


nieprawda, kupilismy seja z słabym ciśnieniem na wolnych obrotach, jezdzil tak jeszcze dwa lata i wymienilem go tylko dlatego ze trafilem silnik za 300zl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prawda prawda, pamiętajmy że Seje i Pandy to samochody idioto-odporne, fiatowskie 'litrówki' są nie do zdarcie co chodzi o olej, firmowa Panda od 5 lat nie miała zmienianego oleju, kontrolka się świeci co chwilę a auto jeździ... i ma się to ni jak do innych silników, zabierz JTDkowi smarowanie na pół minuty i kaplica :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

   Można też jeździć bez oleju tym bardziej bez ciśnienia.Kto bogatemu zabroni.

Edited by irekw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wolnossące pojadą dłużej bez oleju, ale jtd zatrze turbine... W seju dziadka jak również w nexi ojca olej nie wymieniany że 3. Lata i auta do dzisiaj jeżdżą...

 

 

Kiedyś kiedy zakupilem auto (7lat temu) standardowo wymiana kompletu rozrządu olej i płyn. 

Olej zmieniłem z seleni na total quartz 5w40 , nie przyjechałem 5 tys km i problemy z ciśnieniem oleju. Dodatkowo olej uwalil uszczelniacz ( nowy corteco) czujnik ciśnienia też . ponowna wizyta u mechanika i wymiana uszczelniacza czujnika i oleju na selenie Wr 5w40 ... Spokój do dzisiaj. Dodam że na czujniku był taki kokon ( niby osad z oleju) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dnia 18.03.2017 o 16:37, symetria napisał:

Pytanie jaki olej (lepkość, ilość km przejechana na nim, czy był przysmażany i istotne jakiej marki)   - może tak już rzadki gdy jest rozgrzany, że jednak ucieka przez pompę i daje słabe ciśnienie?

 

Olej Total Energy 5W40, przejechane 6-7kkm, niestety głównie krótkie trasy w mieście (jazda kilka km dziennie po kilkaset metrów). Olej zmieniam regularnie co 10-12kkm, nigdy wcześniej takiego objawu nie było (ten olej wlewam już od kilku wymian). Błąd pojawia się tylko po rozgrzaniu silnika do temperatury roboczej, zgaszeniu i odpaleniu. Lekkie podniesienie obrotów albo ruszenie powoduje zgaśnięcie kontrolki i zniknięcie błędu. Jeżeli silnik nie jest w pełni zagrzany to usterka nie występuje. Niestety dopiero jutro będę u mechanika, który ma zmierzyć ciśnienie oleju i ewentualnie wymienić czujnik jeżeli ciśnienie będzie ok.

 

4 godziny temu, HARDTECHNO napisał:

Wolnossące pojadą dłużej bez oleju, ale jtd zatrze turbine... W seju dziadka jak również w nexi ojca olej nie wymieniany że 3. Lata i auta do dzisiaj jeżdżą...

 

 

Kiedyś kiedy zakupilem auto (7lat temu) standardowo wymiana kompletu rozrządu olej i płyn. 

Olej zmieniłem z seleni na total quartz 5w40 , nie przyjechałem 5 tys km i problemy z ciśnieniem oleju. Dodatkowo olej uwalil uszczelniacz ( nowy corteco) czujnik ciśnienia też . ponowna wizyta u mechanika i wymiana uszczelniacza czujnika i oleju na selenie Wr 5w40 ... Spokój do dzisiaj. Dodam że na czujniku był taki kokon ( niby osad z oleju) 

Dotychczas nie miałem zastrzeżeń do tego oleju, przejechałem na nim kilkadziesiąt kkm ale dojeżdżając do pracy kilkanaście km w jedną stronę. Nigdy nic złego się nie działo. Podejrzewam, że jeżeli nie czujnik to może rzeczywiście tryb użytkowania auta przez żonę mógł spowodować znaczną degradację oleju i takie objawy. Jutro może się okaże co i jak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś byłem u mechanika. Ciśnienie na wolnych i wysokich obrotach w normie. Czujnik wymieniony i usterka zniknęła :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.