Skocz do zawartości

Szarpie podczas przyspieszania...


romano11

Rekomendowane odpowiedzi

Powitać :)

 

Pacjent to fiesta mk6, 2006 rok, 1.3 8V 70KM, nalot 116kkm.

Objawy: szarpanie podczas intensywnego przyspieszania. Przy trybie "emeryt mode ON" w zasadzie nie występuje...

Olej, filtry zmieniane wg zaleceń, co do świec - pojęcia nie mam, podłączony skaner nie pokazał żadnych błędów.

Pali normalnie, spalanie w normie, wszystko inne jest OK z wyjątkiem tego szarpania... obrotomierz nie świruje, kontrolki się nie zapalają...w baku jest mało paliwa, jednak rezerwa się jeszcze nie ujawniła (jutro tankowanie), ale żeby to miało wpływ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatankowane - bez zmian. Co mnie najbardziej zastanawia, to brak błędów. W opelku jak cewka świrowała, to od razu wyskakiwało 0303 i tyle w temacie. Tutaj cisza...

Świece wymienię (i tak leżą i czekają na swoją kolej), cewka, kable - dotknę... zaszkodzić nie zaszkodzi, czy pomoże - zobaczymy :phi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, rostex napisał:

Ciśnienie paliwa dobrze by było sprawdzić, najlepiej długim wężem do kabiny manometr i jazda.

Zgadza się. Od tego warto zacząć. Bez kosztów jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, shapyr napisał:

Na początek świece do wymiany.

 

No mam taki sprytny plan, lecz się to to odwleka...  a sytuacja jest rozwojowa: wczoraj szarpanie się nasiliło, częstsze i już nawet przy muskaniu pedału gazu. Przy otwartych oknach było doskonale słychać TRRRRRRRRRRRRR przy pracy na trzech cylindrach, ale co dziwne szarpanie ustępuje (bądź staje się niezauważalne) tak gdzieś w drugiej połowie skali obrotomierza, niech będzie, ze powyżej 3krpm :nie_wiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 20.06.2017 o 16:58, romano11 napisał:

sytuacja jest rozwojowa: wczoraj szarpanie się nasiliło (...)

 

Na zakończenie wątku odpowiem sam sobie: Dzisiaj skaner pokazał błąd 0302, czyli nareszcie jakiś konkret.

Przyczyna? Bardziej, niż prozaiczna... :mlot: obejdzie się bez jakiejś ingerencji w jednostkę napędową, wymieniłem świece, bo dotychczasowe nie wiem, czy i kiedy były ruszane, ale to nie to...
Wstyd się przyznać: winowajcą była luźna fajka na świecy drugiego cylindra... icon_redface.gif możliwe, że nawet sam się do tego przyczyniłem, bo jakiś czas temu robiłem podejście do tych świec, ale zwątpiłem. Dzisiaj z pomocą grzechotki 3/8", przedłużki przegubowej 3/8", redukcji 3/8x1/2" i nasadki do świec podołałem zadaniu, choć przy 4. świecy jest najciaśniej.
Dziękuję za wszystkie odpowiedzi, wątek można zamknąć :papa:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.