koNik Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Będę SWAPował moją Buchankę na OM605 turbo z automatem i przyszedł mi do głowy pewien pomysł aby zamienić skrzynie redukcyjną z dołączanym napędem na przód na skrzynię ze stałym różnicowym rozdziałem prżód + tył i z blokadą. Mogę to bez większych problemów zaimplementować przy okazji SWAPa. Pytanie czy ma to sens? Plus jest taki że będę jechał cały czas na 4x4 także po czarnym. Minus - oczywiście prawdopodobnie większe spalanie, większe opory toczenia etc. Warto czy dać sobie spokój? Docelowe uzytkowanie auta - kamperowo-wyprawowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 Co to buchanka ? nie ma sensu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 zostaw jak jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 22 Września 2017 Udostępnij Napisano 22 Września 2017 @koNik Sam doskonale wiesz, że im większa wydumka, tym większe prawdopodobieństwo rozsypki w trasie. Stałe 4x4 przez 80% a może i więcej Twojej wycieczki na wschód byłoby zbędne. Jak sam wspomniałeś, opory, spalanie, większe obciążenie łożysk itp. itd. Ja to bym raczej pomyślał o standardowym rozwiązaniu czyli RWD+ 4H i 4L, ale może np. z napędem SuperSelect z Pajero II. Fajna sprawa, blokady, możliwość załączania podczas jazdy. Przybędzie mocy to jakieś ludzkie przełożenia wypadałoby mieć, żeby móc w miarę komfortowo pyrkać w trasie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2017 ok w takim razie zostaje dołączany przód to jeszcze podpytam sie co sądzcie o moim pomyśle żeby zaaplikować automatyczną skrzynię biegów? Do auta będzie wsadzony silnik OM605 turbo 150KM i teraz opcje są 2: 5- biegowy manual z nadbiegiem - lekki i tani 5- biegowy automat również z nadbiegiem - sporo cięższy ale wygoda na trasie podejrzewam o wiele lepsza czy automat mocno pogorszy właściwości przeprawowe auta czy da się z tym żyć? Przyznam że mocno mnie kusi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mati1.6dohc Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 1 minutę temu, koNik napisał: ok w takim razie zostaje dołączany przód to jeszcze podpytam sie co sądzcie o moim pomyśle żeby zaaplikować automatyczną skrzynię biegów? Do auta będzie wsadzony silnik OM605 turbo 150KM i teraz opcje są 2: 5- biegowy manual z nadbiegiem - lekki i tani 5- biegowy automat również z nadbiegiem - sporo cięższy ale wygoda na trasie podejrzewam o wiele lepsza czy automat mocno pogorszy właściwości przeprawowe auta czy da się z tym żyć? Przyznam że mocno mnie kusi. automat super, dobrze się sprawdza. Gdyby jeszcze miał 1,2 i do tego PRNDL to już bajka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 25 Września 2017 Autor Udostępnij Napisano 25 Września 2017 28 minut temu, mati1.6dohc napisał: automat super, dobrze się sprawdza. Gdyby jeszcze miał 1,2 i do tego PRNDL to już bajka. tzn? reduktor zostaje za automatem tak jak jest, a automat ma PRND432 o ile sie nie myle ale jestem coraz bardziej zakochany w Buchance Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravus Napisano 25 Września 2017 Udostępnij Napisano 25 Września 2017 9 godzin temu, koNik napisał: to jeszcze podpytam sie co sądzcie o moim pomyśle żeby zaaplikować automatyczną skrzynię biegów? Mi się ten pomysł widzi 9 godzin temu, koNik napisał: czy automat mocno pogorszy właściwości przeprawowe auta czy da się z tym żyć? Przyznam że mocno mnie kusi. Zasadnicze pytanie brzmi, jak bardzo "przeprawowe" ma to auto być. W chwili obecnej, to co dla Ciebie jest sufitem, może dla kogoś innego być podłogą. IMO w Twoim przypadku jak najbardziej skrzynia AT. Pozostało poskładać ten pomysł w działającą całość, przetestować, poprawić wady i cieszyć się z komfortowego rozwiązania. Masz możliwości oraz wiedzę, jestem pewien że zrobisz coś działającego bez zbędnych, awaryjnych udziwnień. 9 godzin temu, koNik napisał: ale jestem coraz bardziej zakochany w Buchance Mamy go, załapał bakcyla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 26 Września 2017 Udostępnij Napisano 26 Września 2017 10 godzin temu, Bravus napisał: Mamy go, załapał bakcyla Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Października 2017 Autor Udostępnij Napisano 29 Października 2017 Tego fajnie zgrzebali A ja pomalu kompletuje graty Na swapa jestem umowiony na grudzien. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Listopada 2017 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2017 1) kupiłem dziś dach otwierany od starego ducato kampera - dach będzie otwierany z tyłu budy co umożliwi mi zrobienie prysznica wewnątrz auta 2) kupiłem także reduktor od GAZ 66 ponieważ po wielu przewertowaniach forów ruskich i naszych doszedłem do wniosku że bedzie optymalny pod względem wytrzymałościowym do silnika - nie będę się musiał obawiać o jego wytrzymałość, wszak GAZ 66 to ciężarówka z silnikiem 4,2l i dość solidnym momencie obrotowym więc powinien wytrzymać mojego 2,5TD 3) zamówiłem szyby przesuwne w ramkach aluminiowych do zabudowania w bokach auta - na wymiar nowe co zrobiłem - wywaliłem wszystko co się dało ze środka przygotowując się na swapa i późniejszą blacharkę. Oby silnik z reduktorem ładnie siadłu to reszta już pójdzie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 10 Listopada 2017 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2017 Dnia 29.10.2017 o 13:35, koNik napisał: Tego fajnie zgrzebali fajnie wygląda, szkoda że się nie mógł na tą górkę wczłapać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.