Jump to content
Sign in to follow this  
DominikZ

Wypadające zapłony SC 1,1 MPI

Recommended Posts

Mam problem ze zdiagnozowaniem przyczyny. Jeżdżąc normalnie nic się nie dzieje, lecz w szczególnych warunkach, tj. w czasie przyspieszania na 4. lub 5. biegu, z butem w podłodze, zaczyna migać kontrolka silnika i po kilku mrugnięciach gaśnie i tak do następnego mocnego butowania. Komp pokazuje błąd P0300.

Jeśli macie jakiś pomysł, to poproszę o poradę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cewka zapłonowa? w MPI lubią padać i dawać dziwne objawy, nawet bez pokazywania błędu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja też to miałem u siebie po wymianie UPG i wymieniłem najpierw cewki problem się pojawiał ponownie wymieniłem przewody i świece dalej to samo więc kasowalem błędy do skutku i na dzień dzisiejszy czyli ok 3 miesiące juz mi odpukać nie wyskakują załony. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Świece są nowe, przewody też. Na wolnych obrotach silnik chodzi równo. Przy spokojnej jeździe nic nie wyskakuje. Czy jest szansa, że cewka nie daje rady przy większej częstotliwości impulsów?

Share this post


Link to post
Share on other sites

W pierwszej kolejności faktycznie świece, czy cewki trzeba na nowe. Ale nie koniecznie muszą być problemem. Załóż wiązkę od kogoś, kto nie ma żadnych problemów. Wystarczy, że gdzieś kabelek nie domaga i będzie problem, przy pełnym bucie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Spryskać wodą kable WN i cewkę i zobaczyć w ciemności, czy gdzieś nie hula iskra. Tylko musi całkowicie ciemno.

Edited by ANDPOL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Innej wiązki nie montowałem, ale wszystkie powiązane z zapłonem połączenia porozpinałem i czyściłem. Test "na wilgotno" zrobię wieczorem, ale nie mam za bardzo wiary w to, że nowe kable maja przebicie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To że nowe nie ma znaczenia. Ja kiedyś zakupiłem do .mojego matizka kable polskie z serii biedaedyszyn i wytrzymały miesiąc. Po otwarciu maski w nocy miałem jasno przy silniku. Całe szczęście ze gdzieś po wiązce nie poszło.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popsikałem po kablach i zabłąkanych iskier nie wypatrzyłem. Co robić dalej i jaka może być przyczyna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niestety jeszcze nie, ale następnym krokiem będzie sprawdzenie luzów zaworów. Gdzieś wyczytałem, że jeśli elektrycznie ok, to to może być przyczyną. Nie za bardzo mi to pasuje, bo niby dlaczego wypadają zapłony przy dużym obciążeniu - zawory wtedy się nie domykają? A przy okazji zmodyfikuję pokrywę zaworów :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

witam przepraszam ze dołanczam sie  do pytania ale ja też sie borykam z tym problemem   mam seicento 2006 1.1 mpi  lpg stag qubox

dodaje zdjecia  z błedami cewki magneti marelli ,nowe przewody ngk i swiece też NGK  sąda też za katalizatorem wymieniona  czeka mnie wymiana drugiej czekam na opinie 

20171021_171900.jpg

20171021_171908.jpg

20171021_171918.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ktos mi pomoże z tymi  błedem  pozdrawiam 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.