grogi Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 (edytowane) Będzie niedługo trzy lata, jak sprzedałem - i wciąż do tego auta tęsknię. Genialny samochód. Wygląd Prius Mk2 zdecydowanie nie jest autem o konwencjonalnej urodzie... Cały jest obły - próżno tutaj szukać jakiś akcentów stylistycznych. Wszystko jest podporządkowane ograniczeniu oporu aerodynamicznego, brak ostrych krawędzi. Fajne są te "garby" na dachu... Wnętrze Zaskakująco przestronnie. Foteliki RWF dla dzieci kupowałem jeżdząc Superbem - więc miejscem z tyłu sie nie przejmowałem. Prius to jeden z niewielu samochodów, w którym po zamontowaniu tych samych fotelików z przodu można było uściąść. Dużo schowków - są dwa schowki przed pasażerem, wielki schowek w podłokietniku, schowek pod podłokietnikiem, za plexi pod radiem (można tam zamontować też standardowe radio rozmiaru DIN), w podsufitce... Auto jest naprawdę bardzo przestronne. "Przejście" przed podłokietnikiem tej przestrzeni dodaje. Szkoda tylko, że podłoga nie jest całkiem płaska. Pasy mają taki fajny ficzer - po rozwinięciu na pełną długość będą się tylko zwijać aż do pewłnego zwinięcia. Świetna sprawa do przymocowania fotelików dla małych dzieci - nie luzują się. Spasowanie niezłe, chociaż coś-tam-już trzeszczało... Bardzo plastkikowo... Sterowanie radiem i telefonem, tempomatem (którego nie miałem) i podstawowa obsługa klimatyzacji (temperatura +/-, odparowanie przedniej szyby, podgrzewanie tylnej szyby i lusterek) z przycisków na kole kierownicy. Dokładniejsze ustawienia, do których zagląda się może raz na rok, z ekranu dotykowego. Prędkościomierz jest bardzo fajnie zrobiony - to nie jest po prostu wyświetlacz LCD tam gdzie go widać. Dzięki sprytnemu rzutowaniu jest to obraz pozorny dużo bardziej oddalony od kierowcy - oczy nie muszą tak ciężko pracować i się akomodować. Ten centralny wyświetlacz też jest całkiem fajny. Na początku włączamy go na ekran przepływów energii (j/w) - pokazuje wtedy jak energia jest odzyskiwana przy hamowaniu i ładuje akumulator, jak silnik elektryczny wspomaga spalinowy przy przyśpieszaniu itd. Później już to jest mniej fascynujące i raczej przestawiamy się na obserwację historii spalania... /źródło - Wikipedia https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Prius_(XW20) Zegarek LED z Aliexpress trochę nie przystoi... Nie jest w jakikolwiek zintegrowany z resztą samochodu (jeśli dobrze pamiętam, to ustawia się go zapałką :D) ale czas pokazuje. Bagażnik Z włożoną drugą podłogą jest dość płytki, ale wciąż ustawny. Otwór załadunkowy ogromny, nie ma problemu z włożeniem suszarki bębnowej... Po jej wyjęciu, wywaleniu plastików dochodzi jakieś 60-80l pojemności... (z braku lepszego zdjęcia macie takie z butlą LPG zamiast koła zapasowego ) Roleta jest demontowalna (jest dla niej przewidziany specjalny schowek). Siedzenia składane, podłoga wtedy bez progów - ale nie całkowicie płaska. Układ napędowy Priusem jeździ się jak normalnym automatem. Wrzucasz na D - i jazda. Jest też pełzanie po puszczeniu hamulca... Przejście z trybu elektrycznego do spalinowego jest zwykle niezauważalne - można je tylko poczuć ruszając z butem w podłodze - wtedy może szarpnąć jak silinik się włącza. Skrzynia CVT jest bardzo często krytykowana za bycie głośną i "wycie". Wynika to głownie z niezrozumienia elementarnych zasad. Fakt - jak gaz zostanie wciśnięty do oporu, auto rozpędzi silnik do obrotów mocy maksymalnej i jest wycie... Ale... Jadąc samochodem ze skrzynią manualną, po pełnym wciśnięciu pedału gazu auto zaczyna przyśpieszać. Ale będzie ograniczone mocą dostępną przy aktualnych obrotach silnika. Jeśli chcesz przyśpieszyć "na maska" - to trzeba zredukować - i też będzie głośno... Auto jest dość dziwne w odbiorze. Mimo że jest dość zrywne, a połączenie przedkładni i silnika elektrycznego powoduje, że zaczyna przyśpieszać bez zbędnych opóźnień - to tego przyśpieszenia nie czuć. Wynika to pewnie z tego, że nie słyszymy silnika sukcesywnie wkręcającego się na obroty... Awaryjność Bliska zeru. Przez 3 lata i 50kkm zepsuła się jedna rzecz: krańcówka w prawych przednich drzwiach. €20 w serwisie - wymieniłem samemu. i koszty eskploatacji Bardzo niskie. Spalanie z cyklu mieszanego nigdy nie przekroczyło 6l/100km (w tych samych warunkach Mazda3 1.6 brała 9l, Superb 1.8T palił 11l, Picasso HDI pali 7.5l ON - chociaż teraz do biura jeżdżę często rowerem, więc średnie spalanie jest pewnie minimalnie niższe). Na autostradzie też nigdy nie przekroczyło 6l/100km. W trasie spalanie poniżej 5l/100km jest realne. Można wykręcić 3 z przodu, ale do tego trzeba się już nieco postarać (choć wciąż nie będzie to jazda emerycka). Było "trochę" eksloatacji: akumulator (ołowiowy 12V) po 8 latach powiedział bye-bye. /nie padł kompletnie i auto nigdy nie było z tego powodu unieruchomione i zawsze się włączyło - ale zacząłem dostrzegać symptomy i wymieniłem dla spokoju/ kupiłem z uszkodzonymi czujnikami cofania. zamówiłem srebne STIG, przysłali czarne - nie miałem ochoty odsyłać, wymieniłem sam... liście zatkały odpływ wody z podszybia, trzeba było wyczyścić tylne bębny hamulcowe wymagały przeczyszczenia trzy razy olej silnikowy (nie ma jakiś wymogów na normy - tylko przyzwoity 5W30 czy 0W30. Lałem jakieś A3/B4 Totala czy Championa) i trzy filtry oleju. jeden filtr powietrza jeden filtr p/pryłkowy raz wymiana oleju w przekładni (koniecznie oryginalny Toyota ATF WS) zarówka świateł pozycyjnych prawy-tył wycieraczki - (chyba) dwa komplety sześć opon - oryginalnie 195/55/16 - ale bez negatywnych konsekwencji zakładałem tańsze 205/55/16. /to minimalnie wpływało na odczytaną ekonomię - bo licznik przebiegu pokazywał, że auto przejechało nieco mniej (2-3%) niż było faktycznie/ Samochód jest mechanicznie jest bardzo prosty i zaprzyjaźniony Zenon Nakrętka bez problemu go ogarnie. Nie powinien jednak dotykać klimatyzacji - zanieczyszczenie układu typowym olejem spowoduje uszkodzenie kompresora (dilerzy Toyoty mają osobne maszyny do serwisowania hybryd). Wymianę płynu hamulcowego też dobrze zrobić u Toyoty, chociaż są już tutoriale jak zrobić to samemu. Ja nigdy nie robiłem - wciąż trzymał parametry. Klocki i tarcze przy 120kkm też były jeszcze oryginalne z fabryki. I tracą na wartości bardzo mało... Kupiłem w 2013 z €5500. Trzy lata i 50kkm później sprzedałem za €5000... Wady Bardzo mało.... kiepskie wyciszenie. Słychać opony, słychać wiatr... kiepskie (w odbiorze) materiały wnętrza. Chociaż po 120kkm i małym tsunami po nim biegającum, kabina wciąż wyglądała prawie jak nowa nienajlepsza widoczność. Dość grube słupki oraz spojler na środku tylnej szyby, który ogranicza widoczność do tyłu kolumna kierownicy regulowana tylko góra-dół Zalety Lista może i krótka, ale jak treściwa niezawodność niskie koszty użytkowania rozmiar i przestronność łatwość użytkowania nie jest dieslem Podsumowanie Takie samo jak wprowadzenie. Genialne auto. Polecam... Edytowane 21 Grudnia 2018 przez grogi 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 21 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 21 Grudnia 2018 Mialem takiego samego, chyba w podobnym okresie, przez blisko 4 lata, przejechane jakies 70-80kkm, Rocznik 2005, mial 170kkm jak poszedl dalej. W zasadzie moge sie w 100% podpisac pod tym co napisales Jedna usterka, trzeba bylo przepustnice przeczyscic bo... juz nie pamietam jakie byly objawy, ale cos bylo nie tak:) Poza tym czysta eksploatacja jak u Ciebie. Zawias, hamulce, wydech nic nie ruszane. Do jazdy miejsko-podmiejskiej ciezko o lepszy wybor, choc i w dluzszych trasach bardzo dobrze sobie radzil (zaliczyl letni wyjazd do ITA - 3.5kkm, srednia spalanie 5.5l z wyjazdu) oraz zima na narty (7l bo byl box na dachu i to byl max jaki osiagnal). Srednia z calosci uzytkowania ok 5.5 jesli dobrze pamietam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slavo88 Napisano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Właśnie stałem się posiadaczem Priusa II. Niedługo może jakieś foto.Mam nadzieje że będzie się dobrze sprawował Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 23 Grudnia 2018 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2018 Ja bym do wad dodał jeszcze podnoszoną przez wielu użytkowników fatalne wyprofilowanie foteli. Trudno znaleźć we współczesnych autach gorsze. Ja musialem troche przerobić fotel kierowcy, aby dało sie wysiedzieć na trasie dłuższej, niż 50km lub 30 minut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marycha Napisano 14 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 14 Stycznia 2019 cześć, powiedzcie mi jak sprawa baterii. zastanawiam się nad używką i boje się potencjalnych kosztów z tym związanych. Kolejne pytanie, to czy Prius, czy Honda? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 16 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia 2019 Dnia 14.01.2019 o 15:48, marycha napisał: cześć, powiedzcie mi jak sprawa baterii. zastanawiam się nad używką i boje się potencjalnych kosztów z tym związanych. Szansa wpadki jest znikoma. A jak już padają, to tylko pojedyncze ogniwa - można je wymienić pojedynczo, nie trzeba całego pakietu stu-iluś ogniw... Dnia 14.01.2019 o 15:48, marycha napisał: Kolejne pytanie, to czy Prius, czy Honda? Insight'a bym odrzucił - jest głośny i mały. Ale Civic Hybrid jest całkiem fajnym autem. I choć system hybrydowy Hondy jest dużo mniej zaawansowany, to sprawdza się dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 16 godzin temu, grogi napisał: całego pakietu stu-iluś ogniw. dokładnie dwudziestu ośmiu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 17 Stycznia 2019 Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 30 minut temu, ghost2255 napisał: dokładnie dwudziestu ośmiu Dwadzieścia osiem jest modułów. Ogniw jest chyba sześć na moduł... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 17 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2019 Zgadza się, ale nie wymienisz pojedynczego ogniwa, tylko całe moduły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
SieneK Napisano 23 Stycznia 2019 Udostępnij Napisano 23 Stycznia 2019 Dnia 21.12.2018 o 11:26, grogi napisał: Będzie niedługo trzy lata, jak sprzedałem - i wciąż do tego auta tęsknię. Genialny samochód. Awaryjność Bliska zeru. Mnie do histerii doprowadza wymiana żarówek mijania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mavv Napisano 11 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2019 Mam Prusaka, ale 3. Autko fajne. Mam go od ponad roku. Wymiana żarówek wymaga giętkich nadgarstków Mój jest z 2012 roku. Z awarii miałem niedawno problemm z ABS... Błąd komunikacji i brak możliwości kalibracji serwa. W ASO po kilku godzinach odnaleźli błąd komunikacji - jeden z pinów na szynie CAN był luźny ponoć. Naprawili, skalibrowali wszystko i autko znów jeździ jak powinno. Co grogi pisał, to się zgadzam Ale zaskoczyłeś mnie tym, że jest miejsce na roletę bagażnika Gdzie jest to miejsce? Chyba że w 3 już go niema? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 12 Kwietnia 2019 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2019 Mam Prusaka, ale 3. Autko fajne. Mam go od ponad roku. Wymiana żarówek wymaga giętkich nadgarstków Mój jest z 2012 roku. Z awarii miałem niedawno problemm z ABS... Błąd komunikacji i brak możliwości kalibracji serwa. W ASO po kilku godzinach odnaleźli błąd komunikacji - jeden z pinów na szynie CAN był luźny ponoć. Naprawili, skalibrowali wszystko i autko znów jeździ jak powinno. Co grogi pisał, to się zgadzam Ale zaskoczyłeś mnie tym, że jest miejsce na roletę bagażnika Gdzie jest to miejsce? Chyba że w 3 już go niema?Proszę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 15 Września 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Września 2021 @Ralph78 Dalej Prius czy już Ci się nuda znudziła? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 15 Września 2021 Udostępnij Napisano 15 Września 2021 [mention=135890]Ralph78[/mention] Dalej Prius czy już Ci się nuda znudziła? Dalej mam i dalej zadowolony, nuda bo nic się nie psuje a ze względu na niskie opłaty i małe zużycie paliwa nie sensu się pozbywać zwłaszcza że teraz z powodów zdrowotnych na inne auto mnie nie stać Tak że zostaje ze mną na następne lata Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 16 Września 2021 Udostępnij Napisano 16 Września 2021 Witam! Sprawdz spalanie teraz po zmianie z E5 na E10. Od 1 wrzesnia juz tankowalem 3 razy i widze ze zuzycie troche wzroslo, dwie trasy po 110 mil w jedna strone w tym czasie a reszta po miescie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 9 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Października 2021 On 9/16/2021 at 1:00 AM, JerryG1 said: Witam! Sprawdz spalanie teraz po zmianie z E5 na E10. Od 1 wrzesnia juz tankowalem 3 razy i widze ze zuzycie troche wzroslo, dwie trasy po 110 mil w jedna strone w tym czasie a reszta po miescie. Wzrosło Ci, bo raz że zimniej, a dwa że bardziej mokro... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
slamat Napisano 11 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 11 Lipca 2023 A jak się wymienia żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JerryG1 Napisano 12 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2023 W dniu 11.07.2023 o 21:48, slamat napisał(a): A jak się wymienia żarówki podświetlenia tablicy rejestracyjnej ? Najszybciej sciagnac plastykowa oslone tylnej klapy, jest na wcisk. Potem lekko przekrecajac wyciagnac oprawki zarowek i wymienic zarowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.