Jump to content

Braki mocy w czasie jazdy


Recommended Posts

Witam, po raz kolejny z pytaniem do mechaników których tutaj nie brakuje.

Mianowicie silnik 2,3 dci, bi turbo tak wiem ale na francowatych ciężko się czegoś dowiedzieć, poza tym każdy auto ma podobną konstrukcie jeśli chodzi o silnik.

A więc, z auta był wyjmowany silnik celem naprawy, nowa głowica( nieregenerowana) pierścienie panewki itp.

Problem w tym że przed naprawą było ok z mocą mimo pękniętej głowicy na kanale wodnym.

W czasie jazdy z dołu auto idzie w powiedzmy normalnie problem zaczyna się po zapięciu 4 biegu, auto do 2tyś obrotów w miarę normalnie idzie ale później zaczyna się mulić, bardzo powoli wkręca się na obroty, no strasznie to irytujące.

Mam Clipa co prawda chińczyk ale żadnych błędów nie pokazue.

Może ma ktoś wiedzę jakie parametry pracy silnika sprawdzić, ciśnienie paliwa zadane i wykonane się zgadza, wtryskiwacze na rozgrzanym i postoju korekty 0,9 na trzech jeden 1,2 czasami, filtry czyste. może coś z powietrzem?

Czekam na wasze sugestie.

Link to post
Share on other sites

@michalhaba nie wiem jaka.ma budowę. Ale może być tak jak ja miałem we fiacie. Stilo jtd. W programie działał prawidłowo( tzn elektromagnes i % pokazywał dobrze) a w rzeczywistości jak wytargalem chwasta to był zacięty w pozycji " otwarte" u mnie nie chciał jechać powyżej 2.000 obrotów. 

 

Skoro ktoś targał silnik. To.musisz posprawdzac wszystko dokładnie . Może być coś poważnego a może być jakaś pierdoła. 

Na jakimś forum brytyjskim pisali kiedyś że spadek mocy na wyższych biegach mógł być objawem zepsutego czujnika nad pedałem.sprzegla. (renault 2.5dti)

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, HARDTECHNO napisał:

@michalhaba nie wiem jaka.ma budowę. Ale może być tak jak ja miałem we fiacie. Stilo jtd. W programie działał prawidłowo( tzn elektromagnes i % pokazywał dobrze) a w rzeczywistości jak wytargalem chwasta to był zacięty w pozycji " otwarte" u mnie nie chciał jechać powyżej 2.000 obrotów. 

 

Skoro ktoś targał silnik. To.musisz posprawdzac wszystko dokładnie . Może być coś poważnego a może być jakaś pierdoła. 

Na jakimś forum brytyjskim pisali kiedyś że spadek mocy na wyższych biegach mógł być objawem zepsutego czujnika nad pedałem.sprzegla. (renault 2.5dti)

Dziś zaobserwowałem w czasie jazdy, że auto zaczyna iść normalnie, ale jak znów zamula to na komputerze pokładowym w parametrach spalanie aktualne jak zdejmiemy nogę z gazu i zostanie auto na biegu to powinno pokazać 0,00 a tutaj np z 18L schodzi stopniowo, jak objawu braku mocy nie ma to po zdjęciu nogi z gazu spada od razu na 0,00 i wtedy jakiś czas auto idzie jak trzeba a i wartość spalania wraca na swoje 12-13L przy ok 100km/h na 6 biegu . Może wiesz co jest odpowiedzialne za takie dolewanie paliwa bo raczej to obrazuje to delikatne schodzenie parametru w dół i nigdy na samo zero nie idzie, brak mi już pomysłów.

Link to post
Share on other sites
  • 1 month later...

Dzięki za zainteresowanie, problem się rozwiązał praktycznie sam. Przy nieudolnej pierwszej naprawie głowicy lał się olej po trzonkach zaworów wydechowych, czym samym nie spalał się do końca i powoli zapchał FAP-a  Naprawa reklamacyjna czytać wymiana głowicy na fabrycznie nową wyeliminowała problem oleju, niestety wcześniej lał się do tego stopnia że Fap umarł,auto zupełnie straciło moc na powrocie z Hiszpanii( dopiero wtedy widać było problem na kompie, różnica ciśnień ). Po poluzowaniu za turbina wydechu auto odzyskało moc i leciało normalnie a nawet lepiej, oddałem do mycia filtr i problem znikł.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.