johny Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 @Florydziak_Florydziak_Flor Marku ilu oktawowym paliwem zalewasz Porsche? Jak to u Was jest dostępem do dystrybutorów 87PB i 93PB to taki standard? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 Jak byłem i miałem wypożyczona corollę to lałem najtańsze 8x i wszyscy to lali. (Na marginesie 1.8 z tym śmiesznym automatem ze skutera chodziło tragicznie-ciagle wyło). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 5 minut temu, johny napisał: @Florydziak_Florydziak_Flor Marku ilu oktawowym paliwem zalewasz Porsche? Jak to u Was jest dostępem do dystrybutorów 87PB i 93PB to taki standard? Amerykańskie 87 to jakieś 92 w EU. Nasze PB95 to 90 w US. PB98 to 93 w US... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 4 hours ago, johny said: @Florydziak_Florydziak_Flor Marku ilu oktawowym paliwem zalewasz Porsche? Jak to u Was jest dostępem do dystrybutorów 87PB i 93PB to taki standard? Oktany w USA są inaczej liczone. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 3 hours ago, K3 said: Amerykańskie 87 to jakieś 92 w EU. Nasze PB95 to 90 w US. PB98 to 93 w US... A można u nas kupić 100 oktanową benzynę która ma pewnie ze 120 wg europejskich norm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 (edytowane) 3 godziny temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: A można u nas kupić 100 oktanową benzynę która ma pewnie ze 120 wg europejskich norm. taaa .. od razu milion oktanów ... W PL jednym z bardziej popularnych paliw jest 110 oktanowa mieszkanka. Edytowane 6 Grudnia 2020 przez Azbest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 EUROPA = RON - Research Octane Number (used in Europe and most of the world) US = mierzy w MON - Motor Octane Number ... ale na stacjach US nie posługują się wartościami MON, tylko podaje się wartości jeszcze inne - POM lub PUMP, czyli uśrednione = (RON+MON)/2 tabelka z http://www.pencilgeek.org/2009/05/octane-rating-conversions.html Here's a set of conversion tables I worked up for octane ratings. The European octane rating is RON, where as the US octane rating is an average of (RON+MON)/2. Actual octane rating table EURO RON MON US: (R+M)/2 90 83 86.5 92 85 88.5 95 87 91 96 88 92 98 90 94 100 91.5 95.75 105 95 100 110 99 104.5 I Florydziakowe 100 oktanów na amerykańskiej stacji benzynowej .. to 105 oktanów na europejskiej stacji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 6 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2020 5 godzin temu, Florydziak_Florydziak_Flor napisał: Oktany w USA są inaczej liczone. w calach... ale na poważnie - w która strone jest odchylenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 1 godzinę temu, delco napisał: w calach... ale na poważnie - w która strone jest odchylenie? powyżej masz tabelkę EU 95 = US 91 EU 98 = US 94 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 7 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2020 (edytowane) 24 minutes ago, Azbest said: powyżej masz tabelkę EU 95 = US 91 EU 98 = US 94 To też nie jest do końca tak. Szczególnie w nowych silnikach, z wtryskiem i turbodoładowaniem amerykańskie 93 odpowiada powyżej 100 oktanów w Europie. Po prostu sposób pomiaru jest inny - w Europie używa się silnika testowego o zmiennym poziomie sprężania ale działa on na 600 RPM, powietrze dolotowe jest zimne a stopień wyprzedzenia zapłonu stały. W USA poza takim pomiarem robi się drugi korzystając z 900 rpm, ciepłego powietrza i zmiennego stopnia wyprzedzenia zapłonu. I podaje się średnia tych dwóch pomiarów. Ten drugi zwykle pokazuje ze benzyna jest gorsza o kilkanaście oktanów. W wolnossacych samochodach uzywanych w umiarkowanym klimacie to nie ma znaczenia. Ale w przypadku doładowanych silników ma to spore znaczenie i dlatego np. silnik który w Europie wymaga 98 oktanów, działa bez problemu na amerykańskiej 91. A na 93 osiąga większa moc niż w Europie. Druga sprawa - paliwo w USA zawiera 10% etanolu. A etanol ma wysoką liczbę oktanową (nie lubi wybuchać) na stacjach jest tez paliwo z 20% etanolu oraz z 85% etanolu. U mnie na wsi można kupić 87, 89, 91, 93, 94 i 101 oktanową benzynę. Ta ostatnia jest bardzo droga ale np. Dodge Challenger Hellcat jej wymaga jak się chce mieć pełną moc silnika. W samochodach które są do niej przystosowane użycie 101 zwiększa moc silnika nawet o 15%. Edytowane 7 Grudnia 2020 przez Florydziak_Florydziak_Flor 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 11 Grudnia 2020 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2020 u nas za to jest LPG, ktore ma teoretycznie 110 oktanow - czyli do najbardziej sportowych wozków Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.