Jump to content

Przyczepa kampingowa bez rejestracji i ubezpieczenia


Randar
 Share

Recommended Posts

Takie pytanie mam - jest przyczepa kampingowa Niewiadów N126 z rocznika 1979, na dziś zarejestrowana i teoretycznie jeżdżąca ale od ładnych kilku lat stoi pod dachem stodoły i jest traktowana jako awaryjne miejsce noclegowe jak pojawi się więcej gości na terenie :).   

Jest pewne na 99,99 % że już nigdy nie wyjedzie na drogi, ale trzeba płacić co rok ubezpieczenie za nią (badanie techniczne jest bezterminowe).

Pojawił się pomysł, żeby już nie płacić tego ubezpieczenia i szukamy rozwiązania. Podobno można zrobić taki myk, że jak ktoś ją kupi i nie zarejestruje to sprawa z głowy. Jak wartość transakcji jest poniżej 1000 pln to nie ma PCC oraz informowania US i wtedy podobno nikt się przyczepi, że przyczepa zniknęła systemowo :). sprzedamy po rodzinie i po temacie ;)

 

Taki scenariusz jest realny ? Stoi trochę takich budek bez prawa rejestracji i wyjazdu na drogi po budowach i jakiś nikt się nie czepia.

 

Jak zdelegalizować tą przyczepę, żeby nie płacić?         

Edited by Randar
Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Randar napisał:

Takie pytanie mam - jest przyczepa kampingowa Niewiadów N126 z rocznika 1976, na dziś zarejestrowana i teoretycznie jeżdżąca ale od ładnych kilku lat stoi pod dachem stodoły i jest traktowana jako awaryjne miejsce noclegowe jak pojawi się więcej gości na terenie :).   

Jest pewne na 99,99 % że już nigdy nie wyjedzie na drogi, ale trzeba płacić co rok ubezpieczenie za nią (badanie techniczne jest bezterminowe).

Pojawił się pomysł, żeby już nie płacić tego ubezpieczenia i szukamy rozwiązania. Podobno można zrobić taki myk, że jak ktoś ją kupi i nie zarejestruje to sprawa z głowy. Jak wartość transakcji jest poniżej 1000 pln to nie ma PCC oraz informowania US i wtedy podobno nikt się przyczepi, że przyczepa zniknęła systemowo :). sprzedamy po rodzinie i po temacie ;)

 

Taki scenariusz jest realny ? Stoi trochę takich budek bez prawa rejestracji i wyjazdu na drogi po budowach i jakiś nikt się nie czepia.

 

Jak zdelegalizować tą przyczepę, żeby nie płacić?         

 

wielu ludzi ma odwrotny problem, bo właśnie mają przyczepę ale bez prawa rejestracji ;)

te przyczepy jak nie są w agonalnym stanie to utrzymują całkiem niezłe ceny, więc może te 40-50zł rocznie za OC warto zainwestować 

bez papierów już nie sprzedasz 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

41 minut temu, Randar napisał:

Jak zdelegalizować tą przyczepę, żeby nie płacić?

Po co delegalizować? Jaką masz wpisaną w DR datę pierwszej rejestracji? Jeśli poniżej 1980 to po prostu przestajesz płacić OC i wszystko, bo pojazdy powyżej 40 lat nie muszą posiadać ciągłości ubezpieczenia OC:)

Link to comment
Share on other sites

4 minuty temu, volf6 napisał:

Po co delegalizować? Jaką masz wpisaną w DR datę pierwszej rejestracji? Jeśli poniżej 1980 to po prostu przestajesz płacić OC i wszystko, bo pojazdy powyżej 40 lat nie muszą posiadać ciągłości ubezpieczenia OC:)

Niestety 1984 r, nie wiedzieć czemu między 1979 a 1984 nie byłą zarejestrowana.

 

W pierwszym poście się pomyliłem z datą (wpisałem 1976), jest z 1979 r.

Link to comment
Share on other sites

9 minut temu, Koonrad napisał:

 

wielu ludzi ma odwrotny problem, bo właśnie mają przyczepę ale bez prawa rejestracji ;)

te przyczepy jak nie są w agonalnym stanie to utrzymują całkiem niezłe ceny, więc może te 40-50zł rocznie za OC warto zainwestować 

bez papierów już nie sprzedasz 

 

 

 

To jest skorupa po oszczędnym remoncie parę lat temu. Oryginał to to nie jest.

Wiem że to kilkadziesiąt zł rocznie to nie majątek ale ostatnio na drodze była jakieś 10 lat temu, ma raczej dożywocie na tej posesji gdzie stoi. Płacić jeszcze x lat ?  

Link to comment
Share on other sites

Teraz, Randar napisał:

Niestety 1984 r, nie wiedzieć czemu między 1979 a 1984 nie byłą zarejestrowana.

 

W pierwszym poście się pomyliłem z datą (wpisałem 1976), jest z 1979 r.

Trzeba by sprawdzić co jest tutaj istotniejsze-data produkcji czy pierwszej rejestracji. Niby ustawa mówi o wieku pojazdu (pojazd historyczny) ale jeden z agentów ubezpieczeniowych twierdził, ze liczy sie data 1 rejestracji:hmm:

Link to comment
Share on other sites

14 godzin temu, Randar napisał:

 

Jest pewne na 99,99 % że już nigdy nie wyjedzie na drogi, ale trzeba płacić co rok ubezpieczenie za nią (badanie techniczne jest bezterminowe).

Pojawił się pomysł, żeby już nie płacić tego ubezpieczenia i szukamy rozwiązania. Podobno można zrobić taki myk, że jak ktoś ją kupi i nie zarejestruje to sprawa z głowy. Jak wartość transakcji jest poniżej 1000 pln to nie ma PCC oraz informowania US i wtedy podobno nikt się przyczepi, że przyczepa zniknęła systemowo :). sprzedamy po rodzinie i po temacie ;)

 

 

A jakie są na niej tablice rejestracyjne? Jakieś czarne wiekowe czy z "nowej epoki" EU? 

Link to comment
Share on other sites

Raczej nowe, ale teraz się zastanawiam. 

Nie mam do niej dostępu teraz a dowód rejestracyjny też chwilowo poza moim zasięgiem. 

 

A co to zmienia?

Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, Randar napisał:

A co to zmienia?

Znalazłem jeszcze coś takiego

Cytat

Jeśli Pana pojazd „ukończy” 40 lat, wówczas nie będzie Pan miał obowiązku zachowania ciągłości z tytułu tego ubezpieczenia OC jako jego posiadacz. Jeśli umowa dwunastomiesięczna będzie jeszcze trwała należy poczekać do końca okresu jej obowiązywania i co najmniej na dzień przed jej końcem złożyć wypowiedzenie, aby nie wznowiła się automatycznie. Ukończenie 40 lat (lub więcej) przez pojazd nie skutkuje jednoczesnym rozwiązaniem dotychczas obowiązującej 12-miesięcznej umowy ubezpieczenia. Nie ma obowiązku, aby wiek ukończenia przez pojazd 40 lat był stwierdzony odrębną opinią rzeczoznawcy, aby był on w świetle przepisów ww. ustawy uznany za pojazd historyczny.



Poniżej szczegóły liczenia wieku pojazdu i związanej z tym kwestii, do kiedy winien Pan zachować ciągłość ochrony z tytułu tego ubezpieczenia OC:



1. Jeśli pojazd został po raz pierwszy zarejestrowany w roku jego produkcji, to datą, od której liczy się wiek pojazdu jest data pierwszej rejestracji, (czyli jeśli rok produkcji pojazdu to 1972, data I rejestracji to 30.06.1972 r., to od 01.07.2012 r. pojazd taki jest w świetle przepisów ww. ustawy pojazdem historycznym). Do dnia 30.06.2012 r. jego posiadacz był zobowiązany do zachowania ciągłości ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych. Po tej dacie może zawierać umowy krótkookresowe.



2. Natomiast jeśli pojazd został wyprodukowany wcześniej niż w roku dokonania I rejestracji, wtedy datą od której liczony jest wiek pojazdu jest dzień 31.12. roku produkcji pojazdu. Jeśli pojazd został wyprodukowany np. w 1972 roku, wtedy od 01.01.2013 jest już pojazdem historycznym.

 Czyli jeśli przyczepa jest faktycznie  z 1979 roku to wypowiadasz obecne OC najpóźniej na 1 dzień przed jego końcem i masz spokój.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak. Pojazdy w wieku 40+ nie muszą mieć ciągłości OC. Obecną polisę wypowiadasz na koniec okresu (możesz to zrobić już teraz), a kolejną zawrzesz przed ewentualnym ponownym wyjazdem na drogę.

Link to comment
Share on other sites

2 godziny temu, mie2nio napisał:

Dokładnie tak. Pojazdy w wieku 40+ nie muszą mieć ciągłości OC. Obecną polisę wypowiadasz na koniec okresu (możesz to zrobić już teraz), a kolejną zawrzesz przed ewentualnym ponownym wyjazdem na drogę.

podstawa prawna ?

Link to comment
Share on other sites

35 minut temu, Randar napisał:

podstawa prawna ?

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20031241152/U/D20031152Lj.pdf 

 

 

11) pojazd historyczny – pojazd mechaniczny, o którym mowa w pkt 10, będący:

a) pojazdem zabytkowym w rozumieniu przepisów ustawy – Prawo o ruchu drogowym,

b) pojazdem mającym co najmniej 40 lat,

c) pojazdem mającym co najmniej 25 lat i który został uznany przez rzeczoznawcę samochodowego za pojazd unikatowy lub mający szczególne znaczenie dla udokumentowania historii motoryzacji;

Ciebie dotyczy punkt b)

 

Art. 27. 1. Umowę ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów mechanicznych na czas krótszy niż 12 miesięcy, zwaną dalej „umową ubezpieczenia krótkoterminowego”, można zawrzeć, jeżeli pojazd mechaniczny jest:

1) zarejestrowany na stałe, w przypadkach określonych w ust. 2;

2) zarejestrowany czasowo;

3) zarejestrowany za granicą, jeżeli zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 28 lit. c ustawy o działalności ubezpieczeniowej państwem członkowskim umiejscowienia ryzyka jest Rzeczpospolita Polska;

4) pojazdem wolnobieżnym określonym w art. 2 pkt 10 lit. b;

5) pojazdem historycznym;

6) pojazdem do jazd testowych.

 

Tutaj punkt 5).

Ogólnie jest jeszcze tam kilka wzmianek o pojazdach historycznych-masz czas to czytaj.

Edited by volf6
Link to comment
Share on other sites

1 godzinę temu, Randar napisał:

podstawa prawna ?

Art. 23 ust. 1a ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych:

Posiadacz pojazdu, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 10 lit. a i pkt 10a, zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z wyłączeniem pojazdu, w odniesieniu do którego państwem członkowskim Unii Europejskiej umiejscowienia ryzyka jest państwo Unii Europejskiej, w którym pojazd ma być zarejestrowany, obowiązany jest posiadać ochronę ubezpieczeniową przez cały okres, w którym pojazd jest zarejestrowany, z wyjątkiem zarejestrowanych pojazdów historycznych. W odniesieniu do pojazdów zarejestrowanych za granicą obowiązek ten trwa przez cały okres pozostawania tych pojazdów na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

Edited by mie2nio
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Wracam do tematu. Czy pojazd mający 40 lat staje się automatycznie historycznym?

Nie mam dostępu do kompa a na telefonie nie lubię szukać takich rzeczy, pojawiło się podejrzenie że trzeba przejść jakąś procedurę weryfikacji żeby uzyskać status pojazdu historycznego. Co kosztuje i w przypadku przyczepy o wartości czapki śliwek traci sens.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Randar said:

Wracam do tematu. Czy pojazd mający 40 lat staje się automatycznie historycznym?

 

Tak

 

7 hours ago, Randar said:

Nie mam dostępu do kompa a na telefonie nie lubię szukać takich rzeczy, pojawiło się podejrzenie że trzeba przejść jakąś procedurę weryfikacji żeby uzyskać status pojazdu historycznego.

 

Jak ma 25-40 lat.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.