bamaj Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 Czołem! Zauważyłem dziwną dysfunkcję działania sprzęgła w moim aucie (Citroen C5 X7 2.0 HDI).W zeszłym roku wymieniono w aucie sprzęgło wraz z kołem dwumasowym. Działało ono stosunkowo lekko, natomiast przy wyższych prędkościach powiedzmy od 100 km/h, wysprzęglanie było utrudnione - z lekką wibracją na pedale - miałem wrażenie nagłego wysprzęglania po stronie napędu. Natomiast zauważyłem ostatnio taką prawidłowość, że po stosunkowo szybko przejechanym odcinku drogi (jadę około 20km ekspresówką stałą prędkością 150-160km/h bez zmiany biegów) i późniejszym zjeździe na drogę miejską (wyhamowanie do prędkości 60km/h), sprzęgło działa znacznie lżej (tak jak w nowym samochodzie). Po ponownym uruchomieniu przez pewien okres czasu działa lekko, a później znowu bardziej twardo. Pytanie co się dzieje z tym systemem w takiej sytuacji i w czym jest problem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 Tam sprzęgło jest na płynie hamulcowym z oddzielną pompką czy to jakiś wspólny układ z hydro zawieszenia? Jak to pierwsze to moze wymienić płyn na początek a jak to drugie to pytać na forum C5 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bamaj Napisano 19 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 5 minut temu, volf6 napisał: Tam sprzęgło jest na płynie hamulcowym z oddzielną pompką czy to jakiś wspólny układ z hydro zawieszenia? Jak to pierwsze to moze wymienić płyn na początek a jak to drugie to pytać na forum C5 Układ sprzęgła jest "standardowy" nie ma powiązania z hydro. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 Może trzeba odpowietrzyć na wysprzęgliku.. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 44 minuty temu, bamaj napisał: Układ sprzęgła jest "standardowy" nie ma powiązania z hydro. 1. Sprawdzić czy na kielichu skrzyni nie ma zapocenia; 2. Odpowietrzyć W Insignii 2x zrzucali mi skrzynię po wymianie DKZ+tarcza+wysprzęglik. Za każdym razem po ok. 6-8 mcach wysprzęglik SACHS zaczynał puszczać płyn. Objawy podobne do Twoich. Dłuższa jazda = lekkie działanie pedału (bo zapowietrzone), z przypadkami "wpadania" pedału w podłogę. Ruch miejski, gdzie często pompujesz pedałem = twardszy pedał, bo sprężyłeś "balon" powietrza. Nigdy więcej SACHS. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 8 minut temu, el_guapo napisał: 1. Sprawdzić czy na kielichu skrzyni nie ma zapocenia; 2. Odpowietrzyć W Insignii 2x zrzucali mi skrzynię po wymianie DKZ+tarcza+wysprzęglik. Za każdym razem po ok. 6-8 mcach wysprzęglik SACHS zaczynał puszczać płyn. Objawy podobne do Twoich. Dłuższa jazda = lekkie działanie pedału (bo zapowietrzone), z przypadkami "wpadania" pedału w podłogę. Ruch miejski, gdzie często pompujesz pedałem = twardszy pedał, bo sprężyłeś "balon" powietrza. Nigdy więcej SACHS. W Insigni jest chyba wysprzęglik centralny, pytanie jaki jest u autora tematu. Po drugie tak czy owak byłyby wycieki a po chwili płynu by brakło (a to tak działa już prawie rok)i w ogóle nie dało by się wysprzęglić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bamaj Napisano 19 Maja 2021 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 27 minut temu, volf6 napisał: W Insigni jest chyba wysprzęglik centralny, pytanie jaki jest u autora tematu. Po drugie tak czy owak byłyby wycieki a po chwili płynu by brakło (a to tak działa już prawie rok)i w ogóle nie dało by się wysprzęglić... U mnie wysprzęglik jest poza skrzynią - jest tam sucho, żadnych anomalii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 10 minut temu, bamaj napisał: U mnie wysprzęglik jest poza skrzynią - jest tam sucho, żadnych anomalii. Zmień płyn na początek, koszt nie duży a zaszkodzić raczej tym się nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_guapo Napisano 19 Maja 2021 Udostępnij Napisano 19 Maja 2021 4 godziny temu, bamaj napisał: U mnie wysprzęglik jest poza skrzynią - jest tam sucho, żadnych anomalii. Lucky you. Wymień płyn - często w końcówkach układu zalegają złogi starego płynu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.