gajoss Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 Witam, Pacjent Peugeot 308 T7 1.6 e-HDi rocznik 2010 92KM kod silnika 9HP. Auto podczas jazdy zgasło i nie chce odpalić. Błąd zarejestrowany po zdarzeniu to P1113. Aktualny błąd przy próbach rozruchu P2291. Auto diagnozowane DiagBoxem. Co zostało sprawdzone: - paliwo z baku dociera do pompy niskiego ciśnienia, - filtr był wymieniony na nowy około 2000km temu, - podczas próby rozruchu pompa wysokiego ciśnienia nie wytwarza ciśnienia (max co się udaje uzyskać to 1bar, gdzie sterownik żąda około 300bar, - regulator ciśnienia sprawdzony, sprawny, bez opiłków, podmieniony na fabrycznie nowy bez efektu, - układ odpowietrzony, - czujnik ciśnienia na listwie CR sprawdzony, sprawny, podmieniony na inny sprawny bez efektu, - wypełnienie dla regulatora ciśnienia paliwa podczas próby rozruchu 30%, - sterownik i cała elektronika nie blokuje rozruchu, - czujnik położenia wału sprawdzony, sprawny, - czujnik położenia wałka rozrządu sprawdzony, sprawny, - próba odpalenia "na krótko z butelki" bez efektu, - z przelewu wtrysków nie leci paliwo podczas próby uruchomienia (na tej podstawie wykluczam puszczający w przelew wtrysk), - paliwo leci z powrotu z pompy podczas próby uruchomienia, - poluzowanie przewodu wysokiego ciśnienia przy wtrysku daje bardzo minimalny wyciek paliwa, co by wskazywało, że pompa WC nie wytwarza należytego ciśnienia. Auto posiada układ wtryskowy Bosch: - pompa 0 445 010 516 CR/CP4S1/R30/20-S - regulator ciśnienia 0 928 400 788 - zawór regulacji przelewu 1 467 C45 004 - nie wiem jak go sprawdzić, ale porównywałem z zaworem z innej pompy i wydaje się, że jest ok Na dalszą diagnostykę we własnym garażowym zakresie brakuje mi pomysłów. Potrzebuję pomocy, co i w jaki sposób jeszcze sprawdzić? Bo jedyny kolejny krok, który przychodzi mi do głowy, to wyciągnięcie z auta pompy wysokiego ciśnienia i sprawdzenie jej na stole probierczym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Października 2021 Udostępnij Napisano 14 Października 2021 7 godzin temu, gajos3 napisał: Potrzebuję pomocy, co i w jaki sposób jeszcze sprawdzić? Chyba zostaje ten zawór regulacji przelewu, względnie sama pompa... Sprawdzałeś czy na plaku/samostarcie zapali? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 A z podstawowych rzeczy rozrząd cały? Tam jest zwykły pasek gumowy, interwał wymiany chyba ok 240kkm wg ASO. Robiłem rozrząd w takim przy 180kkm i pasek nie był w ciekawym stanie. W sieci są przypadki że rozrząd w tych silnikach nie dojeżdżają interwału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 15 Października 2021 Udostępnij Napisano 15 Października 2021 5 godzin temu, steyr napisał: Tam jest zwykły pasek gumowy, interwał wymiany chyba ok 240kkm wg ASO Przy czym jest *, że przy jeździe miejskiej w tzw. "trudnych warunkach" interwał ma być skrócony chyba po połowę, czego pewnie większość już nie doczytuje :D. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 15 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2021 (edytowane) 20 godzin temu, volf6 napisał: Chyba zostaje ten zawór regulacji przelewu, względnie sama pompa... Sprawdzałeś czy na plaku/samostarcie zapali? Wczoraj sprawdziłem na plaku, odpalił i chodził ładnie, ale tylko na plaku. Przy pracy na plaku na obrotach 1200, ciśnienie na railu max 50bar. Zamówiłem zawór przelewu na podmianę, jak nie pomoże to zostaje wyrwanie pompy... Ehh... Edytowane 15 Października 2021 przez gajos3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 15 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2021 5 godzin temu, steyr napisał: A z podstawowych rzeczy rozrząd cały? Tam jest zwykły pasek gumowy, interwał wymiany chyba ok 240kkm wg ASO. Robiłem rozrząd w takim przy 180kkm i pasek nie był w ciekawym stanie. W sieci są przypadki że rozrząd w tych silnikach nie dojeżdżają interwału. Rozrząd cały, wymieniony przy 180kkm, teraz auto ma 195kkm. Na plaku pali i równo pracuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 16 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 16 Października 2021 Włożyłem drugą pompę i auto ożyło. Stara idzie na sekcję zwłok, bo na oko nie widać żadnych uszkodzeń. Dam znać co się z nią stało. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gajoss Napisano 18 Października 2021 Autor Udostępnij Napisano 18 Października 2021 (edytowane) Awaria okazała się banalna, ale za cholerę bym się czegoś takiego nie spodziewał. Zdjęcia pokazują co się stało. Edytowane 18 Października 2021 przez gajos3 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karolchyla Napisano 19 Października 2021 Udostępnij Napisano 19 Października 2021 Co to za element? Część pompy, czy coś innego? Pewnie jakiś zawór regulujący ciśnienie. Głupia podkładka i taki efekt- zdarza się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 22 Października 2021 Udostępnij Napisano 22 Października 2021 U mnie oring w pompie podgielo jeden i skończyło się wymiana walka mimośrodowego w pompie CR czyli że facto jej full regenracja Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.