Ralph78 Napisano 1 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2021 Zastanawiam się co do zakupu alufelg do Priusa. Auto z rocznika 2012 i tu mam taką zagwozdkę bo homologacja pojazdu jest tylko na 15 i 17 cali. W tym momencie na aucie są oryginalne 17 z oponami 215/45/17 ale komfort na nich jest powiedzmy bardzo średni. Do tego dwie felgi puszczają powietrze i przynajmniej raz w tygodniu muszę wyciągać kompresor aby uzupełnić ciśnienie. Byłem z tym problemem niezliczoną ilość razy u gumiarza jednego i drugiego, coś tam podszlifowali rant, zapaćkali czarnym czymś co miało uszczelnić łączenie felgi z oponą, skasowali kasę i tyle. Oczywiście wszystko pomagało raptem na miesiąc- dwa a potem znowu powtórka z rozrywki. Dlatego wpadłem na pomysł zakupu nowych alufelg przy czym najbardziej by mi odpowiadał rozmiar 16 cali. I tu mam problem bo właśnie Prius nie ma homologacji na ten rozmiar. Byłby to tak zwany złoty środek bo i komfort by się poprawił i skończyły problemy ze znikającym ciśnieniem. I tu pytanie co zrobić ? Olać homologację ? Nie będzie problemu w razie W z ubezpieczycielem ? Mieszkam w Irlandii i dwa razy już miałem stłuczkę nie ze swojej winy, za każdym razem jak przyjeżdżał rzeczoznawca sprawdzał opony i ich rozmiar - w sumie to nie jestem pewien po co. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fosfor Napisano 1 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 1 Listopada 2021 Tu jest napisane, że był homologowane 16" i 17". Raczej załóż to co masz w kwitach, bo inaczej zawsze się będziesz stresował. Prawdopodobieństwo, że bedzie problem z niehomologowanym rozmiarem jest bliskie zero, ale zawsze będzie Ci towarzyszyło. W przypadku regresu czy odmowy wypłaty przecież nie powiesz, że parę lat temu, ktoś na polskim forum napisał, że luzik. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 1 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 1 Listopada 2021 5 minut temu, fosfor napisał: Tu jest napisane, że był homologowane 16" i 17". Raczej załóż to co masz w kwitach, bo inaczej zawsze się będziesz stresował. Prawdopodobieństwo, że bedzie problem z niehomologowanym rozmiarem jest bliskie zero, ale zawsze będzie Ci towarzyszyło. W przypadku regresu czy odmowy wypłaty przecież nie powiesz, że parę lat temu, ktoś na polskim forum napisał, że luzik. Dałeś linka do złego modelu tutaj jest ten co posiadam. Wiem, nigdy w życiu nie miałem wypadku/kolizji z własnej winy, ale pewnie jak tylko założę inny rozmiar niż homologowany to pewnie coś mnie albo żonie się przydarzy Skończę pewnie na 15 bo na 17 aż zawieszenie i buda jęczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 2 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 Zastanawiam się co do zakupu alufelg do Priusa. Auto z rocznika 2012 i tu mam taką zagwozdkę bo homologacja pojazdu jest tylko na 15 i 17 cali. W tym momencie na aucie są oryginalne 17 z oponami 215/45/17 ale komfort na nich jest powiedzmy bardzo średni. Do tego dwie felgi puszczają powietrze i przynajmniej raz w tygodniu muszę wyciągać kompresor aby uzupełnić ciśnienie. Byłem z tym problemem niezliczoną ilość razy u gumiarza jednego i drugiego, coś tam podszlifowali rant, zapaćkali czarnym czymś co miało uszczelnić łączenie felgi z oponą, skasowali kasę i tyle. Oczywiście wszystko pomagało raptem na miesiąc- dwa a potem znowu powtórka z rozrywki. Dlatego wpadłem na pomysł zakupu nowych alufelg przy czym najbardziej by mi odpowiadał rozmiar 16 cali. I tu mam problem bo właśnie Prius nie ma homologacji na ten rozmiar. Byłby to tak zwany złoty środek bo i komfort by się poprawił i skończyły problemy ze znikającym ciśnieniem. I tu pytanie co zrobić ? Olać homologację ? Nie będzie problemu w razie W z ubezpieczycielem ? Mieszkam w Irlandii i dwa razy już miałem stłuczkę nie ze swojej winy, za każdym razem jak przyjeżdżał rzeczoznawca sprawdzał opony i ich rozmiar - w sumie to nie jestem pewien po co. IMO 1517” to sa wartosci brzegowe. Nie widze problemu zebys mogl zalozyc 16”. Sadze ze problem by był jakbys chcial zalozyc 13” albo 19”Nie wiem jakie przepisy sa w IRI na przegladach ale domyslam sie ze jest jakas grubosc bieznika i ma nie wsystawac z rant błotnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 2 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 Zastanawiam się co do zakupu alufelg do Priusa. Auto z rocznika 2012 i tu mam taką zagwozdkę bo homologacja pojazdu jest tylko na 15 i 17 cali. W tym momencie na aucie są oryginalne 17 z oponami 215/45/17 ale komfort na nich jest powiedzmy bardzo średni. Do tego dwie felgi puszczają powietrze i przynajmniej raz w tygodniu muszę wyciągać kompresor aby uzupełnić ciśnienie. Byłem z tym problemem niezliczoną ilość razy u gumiarza jednego i drugiego, coś tam podszlifowali rant, zapaćkali czarnym czymś co miało uszczelnić łączenie felgi z oponą, skasowali kasę i tyle. Oczywiście wszystko pomagało raptem na miesiąc- dwa a potem znowu powtórka z rozrywki. Dlatego wpadłem na pomysł zakupu nowych alufelg przy czym najbardziej by mi odpowiadał rozmiar 16 cali. I tu mam problem bo właśnie Prius nie ma homologacji na ten rozmiar. Byłby to tak zwany złoty środek bo i komfort by się poprawił i skończyły problemy ze znikającym ciśnieniem. I tu pytanie co zrobić ? Olać homologację ? Nie będzie problemu w razie W z ubezpieczycielem ? Mieszkam w Irlandii i dwa razy już miałem stłuczkę nie ze swojej winy, za każdym razem jak przyjeżdżał rzeczoznawca sprawdzał opony i ich rozmiar - w sumie to nie jestem pewien po co. Jak najbardziej masz 16” Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 2 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 Jak najbardziej masz 16”Co to za strona ? Wszędzie gdzie szukałem informacji na temat opcjonalnych rozmiarów ludzie pisali że tylko 15 i 17 cali. Oczywiście nie miało to żadnego przełożenia na ich decyzje i większość była niezrażona i zakładała różne wariacje. Ja natomiast wczoraj wieczorem znalazłem całkiem ładne felgi od GT86, używki w dobrej cenie niedaleko mnie. Też 17 cali, ale mógłbym do nich wrzucić profil opony zamiast 45 to 50. Jest podobno poprawa w komforcie. Jedyne co bym musiał dokupić to pierścienie centrujące bo jest inny rozmiar. Moje felgi to 54.1 a te z GT86 mają 56.1Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 2 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 (edytowane) 29 minutes ago, Ralph78 said: Co to za strona ? Wszędzie gdzie szukałem informacji na temat opcjonalnych rozmiarów ludzie pisali że tylko 15 i 17 cali. Oczywiście nie miało to żadnego przełożenia na ich decyzje i większość była niezrażona i zakładała różne wariacje. Ja natomiast wczoraj wieczorem znalazłem całkiem ładne felgi od GT86, używki w dobrej cenie niedaleko mnie. Też 17 cali, ale mógłbym do nich wrzucić profil opony zamiast 45 to 50. Jest podobno poprawa w komforcie. Skoro juz chcesz zmienic profil, to rownie dobrze mozesz te opony wrzucic na te felgi 17'' co masz na aucie Edytowane 2 Listopada 2021 przez Maciej__ 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 2 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 2 Listopada 2021 Skoro juz chcesz zmienic profil, to rownie dobrze mozesz te opony wrzucic na te felgi 17'' co masz na aucie Przeczytaj pierwszy post jeszcze raz Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 8 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2021 To skoro był prolog to i może dodam epilog Dzisiaj wstałem rano pojechałem do sklepu, kupiłem puszkę Bead Sealer i wróciłem do domu. Ściągnąłem felerną felgę, zawiozłem do gumiarza, który zdarł oponę z felgi, wróciłem do domu i prawie 2h czyściłem korozję na wewnętrznej stronie felgi a było jej sporo, na koniec wygładziłem powierzchnię papierkiem ściernym i nałożyłem pastę uszczelniającą. Rant opony też wyczyściłem i odtłuściłem denaturatem. Znowu wizyta u wulkanizatora, który na rant opony nałożył swój sealer. Potem wyważanie itp. i mam nadzieję, że kłopot się nie powtórzy. Jak to leciało ? Aha jeździć i obserwować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 9 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2021 W dniu 2.11.2021 o 16:05, Ralph78 napisał: Też 17 cali, ale mógłbym do nich wrzucić profil opony zamiast 45 to 50. Boisz sie zmienic rozmiar felgi, ale opona o innym rozmiarze juz ok? Troche nie rozumiem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 9 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2021 Boisz sie zmienic rozmiar felgi, ale opona o innym rozmiarze juz ok? Troche nie rozumiem Napisałem, że rozważam takie kwestie a nie że zmieniam. Na razie chyba udało się naprawić felgę więc kwestia zmiany opon oddaliła się w czasie.Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 10 Listopada 2021 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2021 12 godzin temu, Ralph78 napisał: Napisałem, że rozważam takie kwestie a nie że zmieniam. Na razie chyba udało się naprawić felgę więc kwestia zmiany opon oddaliła się w czasie. Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka Bardziej chodzi o to, ze homologacja jest na na felgi 15 i 17 tylko na komplet felga+opona w konkretnym rozmiarze I owszem, dochodzi do absurdów. Np Civic TypeR wychodzi fabrycznie na 20" a jako drugi rozmiar dopuszczony homologacją jest 18" (rozmiarów opon nie pamiętam). I pada pytanie co z 19" ? No niby nie można. I wtedy wypuszczają inna wersję, która z fabryki wyjezdza na 19" (i jestem ciekaw czy ma dopuszczone w kwitach 18 i 20 ale jeszcze mi się nie udało tego sprawdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ralph78 Napisano 10 Listopada 2021 Autor Udostępnij Napisano 10 Listopada 2021 Bardziej chodzi o to, ze homologacja jest na na felgi 15 i 17 tylko na komplet felga+opona w konkretnym rozmiarze I owszem, dochodzi do absurdów. Np Civic TypeR wychodzi fabrycznie na 20" a jako drugi rozmiar dopuszczony homologacją jest 18" (rozmiarów opon nie pamiętam). I pada pytanie co z 19" ? No niby nie można. I wtedy wypuszczają inna wersję, która z fabryki wyjezdza na 19" (i jestem ciekaw czy ma dopuszczone w kwitach 18 i 20 ale jeszcze mi się nie udało tego sprawdzic No rzeczywiście jest sporo bzdur, ale w razie W można mieć kłopoty. Niby można wtedy iść do sądu, ale pytanie czy uda się wygrać z firmą ubezpieczeniową i jej armią prawników. Łatwiej jest trzymać się tego co jest w papierach To oczywiście skrajny przypadek.Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.